Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Men han er vel da neppe gratis eller?

 

@ringo

 

Neppe, men selv bosmann-spillere skal vel ha sign-on-fee / lojalitetsbonuser.

 

Det avhenger uansett på om Sogndal ikke bruker sin opsjon. Har hørt både at Sogndal ikke skal OG at de skal benytte seg av opsjonen.

 

Sett IAO på saken, han vet hvordan man skal håndtere en opsjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Branns Yaw Ihle Amankwah som er på utgående kontrakt? Sterk, høy og god i lufta

tre ord: VELDIG HØY LØNN

 

Hva skulle tilsi dette? Han har aldri spilt fast i TL, og har i år vært Branns 4. valg som stopper. Tror ikke akkurat han kan velge og vrake

Han er ung, veldig lovende og er i søkelyset til utenlandske klubber (ifølge mine Brann kilder)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ut fra det jeg har sett av Yaw - ikke særlig mye - har jeg ikke inntrykk av at han besitter noen av de egenskapene som vi mangler i midtforsvaret eller at han er noe mer spennende enn dem vi har. Tror ikke han egner seg i andre posisjoner heller. I mine øyne en helt uinteressant spiller for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Et kjapt blikk på Stallen for 2012 sier at vi kommer til å trenge noe rutine til midtbaneleddet, en målscorer på topp og en eller flere sidebacker (Da tar jeg forbehold om at MMS blir resignert og at VEH blir solgt).

 

Stallen

 

KEEPER:

Jan Kjell Larsen

Jon Knudsen

 

FORSVAR:

Morten Morsisbak Skjønsberg*

Tor Marius Gromstad

Jørgen Hammer

Bjarni Olafur Eiriksson

Haris Skenderovic

 

MIDTBANE

Fredrik Brustad

Mix

Stian Sortevik

Herman Stengel

Erik Benjaminsen

 

ANGREP

Gilles M'bang Ondo

Torstein Andersen Aase

Boli Franck

 

(Noen glemt?)

 

Fra jr. troppen kan det kanskje være spillere som både kan ta steget eller i det minst hospitere i A-lags troppen:

 

Leirvik

Levorstad

Suka-Suka

 

Andre?

 

MEN det er viktig at klubben trekker ei linje i sanden og sier hit - men ikke lenger. Skal vi finne de rette trenerne og spillerne må man sørge for tydelig å vise at klubben har kontroll på det den skal og kan ha kontroll på, og at til tross for arenaproblematikken og presidentsaken er ting faktisk sånn nogenlunde på stell (F.eks. kostnadskontroll og ingen gjeld) slik Geir Bakke sier i sitt avskjedsintervju.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Et kjapt blikk på Stallen for 2012 sier at vi kommer til å trenge noe rutine til midtbaneleddet, en målscorer på topp og en eller flere sidebacker (Da tar jeg forbehold om at MMS blir resignert og at VEH blir solgt).

 

Stallen

 

KEEPER:

Jan Kjell Larsen

Jon Knudsen

 

FORSVAR:

Morten Morsisbak Skjønsberg*

Tor Marius Gromstad

Jørgen Hammer

Bjarni Olafur Eiriksson

Haris Skenderovic

 

MIDTBANE

Fredrik Brustad

Mix

Stian Sortevik

Herman Stengel

Erik Benjaminsen

 

ANGREP

Gilles M'bang Ondo

Torstein Andersen Aase

Boli Franck

 

(Noen glemt?)

 

Fra jr. troppen kan det kanskje være spillere som både kan ta steget eller i det minst hospitere i A-lags troppen:

 

Leirvik

Levorstad

Suka-Suka

 

Andre?

 

MEN det er viktig at klubben trekker ei linje i sanden og sier hit - men ikke lenger. Skal vi finne de rette trenerne og spillerne må man sørge for tydelig å vise at klubben har kontroll på det den skal og kan ha kontroll på, og at til tross for arenaproblematikken og presidentsaken er ting faktisk sånn nogenlunde på stell (F.eks. kostnadskontroll og ingen gjeld) slik Geir Bakke sier i sitt avskjedsintervju.

 

@ringo

Thor Lange var med a-laget til la manga i vinter, men har slitt med skader i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Et kjapt blikk på Stallen for 2012 sier at vi kommer til å trenge noe rutine til midtbaneleddet, en målscorer på topp og en eller flere sidebacker (Da tar jeg forbehold om at MMS blir resignert og at VEH blir solgt).

 

Stallen

 

KEEPER:

Jan Kjell Larsen

Jon Knudsen

 

FORSVAR:

Morten Morsisbak Skjønsberg*

Tor Marius Gromstad

Jørgen Hammer

Bjarni Olafur Eiriksson

Haris Skenderovic

 

MIDTBANE

Fredrik Brustad

Mix

Stian Sortevik

Herman Stengel

Erik Benjaminsen

 

ANGREP

Gilles M'bang Ondo

Torstein Andersen Aase

Boli Franck

 

(Noen glemt?)

 

Fra jr. troppen kan det kanskje være spillere som både kan ta steget eller i det minst hospitere i A-lags troppen:

 

Leirvik

Levorstad

Suka-Suka

 

Andre?

 

MEN det er viktig at klubben trekker ei linje i sanden og sier hit - men ikke lenger. Skal vi finne de rette trenerne og spillerne må man sørge for tydelig å vise at klubben har kontroll på det den skal og kan ha kontroll på, og at til tross for arenaproblematikken og presidentsaken er ting faktisk sånn nogenlunde på stell (F.eks. kostnadskontroll og ingen gjeld) slik Geir Bakke sier i sitt avskjedsintervju.

 

@ringo

Thor Lange var med a-laget til la manga i vinter, men har slitt med skader i år.

 

 

Tror broren til Thor Lange brakk noen ribbein på han eller noe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Schelvan har jo "garantert" to nye offansive spillere, en spiss og en venstrekant, eventuelt en midtbanespiller hvis martin forsvinner. Noen som har hørt noe mer om de offansive spillerene etter at wovowah forsvant?

Fremdeles ingen som har hørt noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Med fare for å banne i kjærka igjen, hva med Adnan Haidar?

 

Inget fartsfantom eller kreativ trollmann, men fysisk robust sliter med bra nærteknikk og et tungt og godt skudd. Gratis (!) og kanskje ikke så veldig dyr i drift? Har vært linket til Åråsen, men der har man jo fått endrede forutsetninger. Noe for oss?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Med fare for å banne i kjærka igjen, hva med Adnan Haidar?

 

Inget fartsfantom eller kreativ trollmann, men fysisk robust sliter med bra nærteknikk og et tungt og godt skudd. Gratis (!) og kanskje ikke så veldig dyr i drift? Har vært linket til Åråsen, men der har man jo fått endrede forutsetninger. Noe for oss?

 

@ringo

 

Den er jeg med på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke sett så mye av Haidar og vet stort sett bare det jeg har hørt fra andre, som er alt fra at han er et kjempetalent til at han ikke hevder seg i andredivisjon. Tror nok begge deler skal tas med en klype salt, og vi er i en posisjon der iallfall et par av signeringene må være spillere som ikke har fått de helt store mulighetene andre steder om vi i det hele tatt skal klare å fylle opp stallen.

 

Haidar har neppe rukket å opparbeide seg særlig lukrative kontrakter i VIF så hvor dyr han blir i drift kommer vel mest an på de andre interessentene. Vanskelig å si hva LSK kan finne på å tilby av lønninger når de etter eget utsagn skal satse litt igjen. I tillegg til Lillestrøm er det vel et par andre klubber som har vist interesse også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke så mye om Ulland Andersen, men apropos kantspillere som muligens trenger et klubbskifte for å få tillit og kanskje et forløsende miljøskifte vil jeg nevne Michael Jamtfall. Litt usikker på kontraktssituasjonen hans, men mener å huske at han i fjor forlenget til ut 2011. Dersom han er uten kontrakt neste sesong, mener jeg han er en spiller med såpass stort potensiale at det definitivt er verdt et forsøk. Hvis Michael Jamtfall får ut potensialet sitt, blir han veldig, veldig god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lanserer med en gang Lars Stubhaug som potensiell erstatter for Jon/JKL dersom begge skulle bli sagt opp. Kontrakten hans går ut etter sesongen, og han er for tiden tredjekeeper på Godset bak Kwarasey og Cramer. Jeg tror han virkelig kan blomstre med litt tillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lanserer med en gang Lars Stubhaug som potensiell erstatter for Jon/JKL dersom begge skulle bli sagt opp. Kontrakten hans går ut etter sesongen, og han er for tiden tredjekeeper på Godset bak Kwarasey og Cramer. Jeg tror han virkelig kan blomstre med litt tillit.

 

Jeg vil mye heller ha Cramer. Jeg er 100 % sikker på at Asker ikke hadde rykket ned om de hadde fått beholde han ut sesongen. Forhåpentligvis holder Stubhaug og Kwarasey seg skadefrie og da er kanskje Cramer tilgjengelig på lån?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lanserer med en gang Lars Stubhaug som potensiell erstatter for Jon/JKL dersom begge skulle bli sagt opp. Kontrakten hans går ut etter sesongen, og han er for tiden tredjekeeper på Godset bak Kwarasey og Cramer. Jeg tror han virkelig kan blomstre med litt tillit.

 

Jeg vil mye heller ha Cramer. Jeg er 100 % sikker på at Asker ikke hadde rykket ned om de hadde fått beholde han ut sesongen. Forhåpentligvis holder Stubhaug og Kwarasey seg skadefrie og da er kanskje Cramer tilgjengelig på lån?

 

Cramer er for øyeblikket andrekeeper, og ble hentet tilbake fra Asker fordi Godset ønsket å satse på han framfor Stubhaug. Stubhaug sin kontrakt går også som sagt ut etter sesongen, og han har sagt at han vil bort. Cramer derimot, kan bli førstekeeper om Kwarasey forsvinner. Noe jeg ser på som meget sannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Spørs om disse NIL/Trysil talentene du nevnte tidligere kan være aktuelle likevel...

 

:)

 

@ringo

 

Hmm.. Jeg vet att den ene, Stian Lund, nylig har signert kontrakt med Elverum. Men resten av de jeg nevnte skal fortsatt være i klubben. Av enda yngre kan jeg jo forsåvidt nevne 96'eren Eivind Fallet. Spiller på Sundet G-16, og har vært på treningsleir med LSK og fått mye skryt. Martin Monssen Moen er en 97'er med STORT potensiale! Spiller på samme laget, og rundspiller de fleste, og har talent langt eldre spillere kan se langt etter... Du spør deg sikkert hvorfor jeg anbefaler Sundet-spillere, og kan så mye om dem.. Det er av den enkle grunn att jeg er Engerdøl, og Trysil er "bare 7 mil unna", og jeg kjenner mange av G-16 spillerne..

Oskar Hatten Engerbakk, 95'er.. Har så vidt jeg vet prøvd seg på 95'landslaget. Dette er flaut, att jeg kan nesten mere adeccoligafotball enn TL-fotball, men det er nå sånn da.. Haha.. :)

Til slutt må jeg ikke glemme Ole Kristian Nygård. Sønn til tidligere elitekeeper Ola Nygård, 19 år, og hadde ett kjempemål i serieavslutningen for Sundet.

http://www.nrk.no/video/sammendrag_bryne_nybergsund_trysil/F992DDB50DA842DE/emne/Bryne/

 

Sikkert masse unyttig info, men jeg bare kjører på.. Jeg synes bare det kunne vært spennende med flere Hedmark-spillere i STB :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har utfyllende kunnskap om følgende spillere?

 

Michael Karlsen i Hødd (kåret til årets spiller av Trønderfotball)

Erik Sandal (også Hødd) (kåret til årets spiller i Adeccoligaen)

Lars Lien (kåret til årets spiller i Notodden - som cruiset til opprykk i år)

 

 

Det har vært interessant å se at blant andre Haugesund har hentet lokale spillere fra 2. divisjon som har slått til i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har oversikt over svenske goalgettere i kinesisk fotball som kunne tenke seg hjem til Skandianavia igjen? :blink:

 

Nå fikk jeg plutselig en trang til å skjekke ut hva som faktisk finnes av spillere i kinesisk fotball..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bladet tips har fulgt Adecco ligaen nøye igjennom hele sesongen og de har plukket ut årets lag! Her er det helt klart flere spille som kan gå rett inn i vår 11er og helt klart bidra til ett godt 2012 år på Nadderud. På tide at vi legger bort drømmene Om å hente samme spillere som RBK, LSK, VIF og Molde. De to siste sesongene har Thioune og Ojo kommet fra Adecco ligaen og tatt Tippeligaen med storm, i 2012 bør det være Stabæks mål å gi talentfulle Adecco spille sjansen, vi vet de kan slå igjennom i Tippeligaen. Foreslår Cramer. Jo Sondre Aas, Vegard Braaten og ikke minst Erik Sandal!

 

http://tipsfotball.com/toppsak/arets-lag-i-adeccoligaen-2011/

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...