Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hvorfor er det fortsatt problemer med at Suka Suka kan tas opp nå, han fylte vel 18 i september?

Edit: kjenner ikke saken så godt

 

Jiress sier selv at han har vært klar lenge. Trent mye med a-laget, men blitt forsøkt lånt bort til et 2.divisjonslag. Har ellers hatt skade i ryggen i år så det har visstnok vært grunnen til at han ikke har spilt. Han har ordnet pass så det skal være i orden. Satser på at en ny trener gir han muligheten. Har vært drillet som def. midt etter at Henning dro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann: Håkon Opdal, Bjørnar Holmvik

 

LSK: Pål Steffen Andresen, Karim Essediri, Stefan Gislason, (+ Ruben Gabrielsen , Ohi, Nicolay Solberg)

 

Odd: Magnus Myklebust

 

Tromsø: Thomas Holm

 

Viking: Birkir Bjarnason

 

VIF: Adnan Haidar

 

Endel Bosman-spillere man kanskje kan få til noe med? Pluss at man kan åpne for lån fra f.eks LSK?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det å låne spillere er ingen dårlig ide, men de unge spillerne til LSK er ikke gode nok. brukbar fysikk, men lite ferdighet ut fra hva de viste i TL i fjor. Da kan vi heller bruke spillere fra egen jr.avd. De holder jevnt over bedre klasse.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann: Håkon Opdal, Bjørnar Holmvik

LSK: Stefan Gislason

 

Gislason er en type vi kunne trengt på midtbanen. Hyppige klubbytter de siste årene kan bety at han sliter med å få en fast klubb eller at han løper etter pengene. Det siste virker sannsynlig. Jeg ser ikke hvem som vil gi han kontrakt nå.

 

Bjørnar ser jeg gjerne tilbake. Det spørs om han er villig til å kutte 90% av lønnen, men som for Gislason vil det ikke være mange alternativene.

 

Får begge keeperne våre sparken er selvfølgelig Opdal en god keeper, men han har trolig tilbud å velge i.

 

Tips: Bjørnar og Gislason går til middels gode svenske klubber, Opdal til tilsvarende i Danmark. Har ingen av dem klubb når vi skriver 18. mars og en uke igjen til seriestart kan de være aktuelle for etårskontrakter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Thomas Holm hadde vært noe. Essediri kan også være interessant om han kan vise gamle takter. Haidar er utvilsomt et spennende navn.

 

Har 5 navn på ønskelisten:

 

1. Bruer Hanssen

2. Holm

3. Myklebust

4. Haidar

5. Essediri

 

Gislason blir sannsynligvis for dyr. Samme med Opdal. Holmvik er jeg sikker på at vil ha bedre tilbud enn det vi kan hoste opp, dessverre. Andresen tror jeg ikke vi trenger. Bjarnason blir sannsynligvis alt for dyr, selv om han har vist lite i år. Opdal skal sikkert ha god lønn han også.. Om vi kunne fått en eller to av de jeg har skrevet opp der, vil jeg være godt fornøyd. Får vi flere, er jeg i himmelen :)

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det toget gått..

 

http://www.tv2.no/sp...et-3670177.html

 

 

Synd.... Går gratis til Godset, og de er vel heller ikke kjent for å være lønnsledende så.... hvor var/er I.A og resten av det sportslige apparatet? En privatavtale med en sponsor som betaler lønna kunne vært aktuelt i dette tilfelle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi er så heldige at noen sponsorer vil være med å betale lønna til enkelte spillere, håper jeg vi bruker den muligheten på noen som ikke er interessante først og fremst i kraft av å være kjæresten til en på damelaget...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor var/er I.A og resten av det sportslige apparatet? En privatavtale med en sponsor som betaler lønna kunne vært aktuelt i dette tilfelle.

 

Hvis du leser en hvilken som helst tråd på dette forumet, eller søker på "Stabæk" i en nettavis vil du raskt se at vi for tiden er opptatt med å få kansellert kontrakter med spillere, ikke signere nye.

 

Jeg ser ikke for meg at Ingo & co ikke har vært på n'te runde med private aktører for å samle inn penger. Skulle det fortsatt sitte noen på gjerdet og vente på å få lov til å lønne en ekstra spiller håper jeg den spilleren blir Jon Knudsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jada, men et sted må det gå grensen gå mtp rasering av spillergruppa. Er det ikke et minimums antall spillere i en A-tropp? Regner med at det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig?

Og hvis styret virkelig har vært flere runder med potensielle aktører som direkte spillersponsorer har det i alle fall ikke medført direkte suksess. Tar man utgangspunkt i lista i Budstikka over de 500 største firmaene i Bærum er det nok en del potensiell i den lista.

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og hvis styret virkelig har vært flere runder med potensielle aktører som direkte spillersponsorer har det i alle fall ikke medført direkte suksess. Tar man utgangspunkt i lista i Budstikka over de 500 største firmaene i Bærum er det nok en del potensiell i den lista.

 

Jeg sier ikke at de har vært runden, men idéen din er ikke den mest revolusjonerende jeg har sett. Vi har vært i toppen siden 1994. På de 17 årene er jeg sikker på at Ingo & co har vært i personlig kontakt med alt som er av potensielle givere. Husk at like etter opprykket i 94 gikk vi rett inn i toppsjiktet når det gjaldt hvor mye sponsorpenger vi fikk inn.

 

For all del, det kan hende det sitter noen med masse penger og ikke har fått med seg at Stabæk finnes og trenger penger. Sett i gang og ring, du!

Endret av gufa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen Søgård bør være på blokka. Sikkert ikke umulig å få tak i etter Starts nedrykk. Ledertype, fysisk robust, løpssterk og en som vet hva som kreves i Tippeligaen.

 

Kan selvsagt slenge på at jeg aldri hadde skrevet dette for 1-2 år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og hvis styret virkelig har vært flere runder med potensielle aktører som direkte spillersponsorer har det i alle fall ikke medført direkte suksess. Tar man utgangspunkt i lista i Budstikka over de 500 største firmaene i Bærum er det nok en del potensiell i den lista.

 

Jeg sier ikke at de har vært runden, men idéen din er ikke den mest revolusjonerende jeg har sett. Vi har vært i toppen siden 1994. På de 17 årene er jeg sikker på at Ingo & co har vært i personlig kontakt med alt som er av potensielle givere. Husk at like etter opprykket i 94 gikk vi rett inn i toppsjiktet når det gjaldt hvor mye sponsorpenger vi fikk inn.

 

For all del, det kan hende det sitter noen med masse penger og ikke har fått med seg at Stabæk finnes og trenger penger. Sett i gang og ring, du!

 

 

Nå er det ikke nødvendig å finne opp kruttet hver gang, men en stor fordel å vite hvordan det smeller. At man var gode i 94 holder liksom ikke i 2012. Å ringe rundt var noe man gjorde for en del år siden, i dag er det kun personlige møter og relasjoner som gjelder. Tror faktisk at det fremdelses er en del å hente nærmiljøet i Asker & Bærum. Men hvis du mener/vet at STB har "vært i personlig kontakt med alt som er av potensielle givere" skal jeg gi meg på det!

 

Og forresten... GODT NYTT ÅR til alle blaa og mørkeblaa dry.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg klipper og limer litt fra VGD (I know, 90% av det som står der er bare tull, men en del av ryktene som dukker opp der har senere vist seg å stemme):

 

"En fugl hvisket meg i øret at "futsal-stjerna" Abdurahim "Ibba" Laajaab straks er klar for Stabæk."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen Søgård bør være på blokka. Sikkert ikke umulig å få tak i etter Starts nedrykk. Ledertype, fysisk robust, løpssterk og en som vet hva som kreves i Tippeligaen.

 

Kan selvsagt slenge på at jeg aldri hadde skrevet dette for 1-2 år siden.

 

Hvordan er det med lønn for han a?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg klipper og limer litt fra VGD (I know, 90% av det som står der er bare tull, men en del av ryktene som dukker opp der har senere vist seg å stemme):

 

"En fugl hvisket meg i øret at "futsal-stjerna" Abdurahim "Ibba" Laajaab straks er klar for Stabæk."

 

link?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen Søgård bør være på blokka. Sikkert ikke umulig å få tak i etter Starts nedrykk. Ledertype, fysisk robust, løpssterk og en som vet hva som kreves i Tippeligaen.

 

Kan selvsagt slenge på at jeg aldri hadde skrevet dette for 1-2 år siden.

 

Hvordan er det med lønn for han a?

 

Vet ikke hva han har i Start, men i LSK hadde han vel en 700.000?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er ikke ofte jeg synes Fagermo kommer med fornuftige utspill, men han var vel tydelig på at han så Myklebust først og fremst som en av to spisser i 442 og at han derfor ikke passet helt inn i Odds 433 mønster. Jeg tror Fagermo har rett. Skal vi hente Myklebust så må det være som en ren bakrommsspiss.

 

Men det mest interessante med denne artikkelen er hvordan det illustrerer at det er kjøpers marked. Det passer oss bra nå!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Magnus Myklebust har vel noen av de ferdighetene vi trenger på kanten?

Nei, egentlig ikke. Det er spiss han er og han sier selv at han absolutt ikke trives på midtbanen. Da han gikk til Odd, begrunnet han det delvis med at han aldri mer ville være noe annet enn spiss.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nåja det er nå bare et par meninger som alle andre på forumet :)

 

Ikke sikkert Belsvik mener det samme da. Jeg håper bare han ikke tar med seg noe rask fra Åråsen for å gi de spilletid i TL slik Tonkro/tkro - Balla var inne på her tidligere...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nåja det er nå bare et par meninger som alle andre på forumet :)

 

Ikke sikkert Belsvik mener det samme da. Jeg håper bare han ikke tar med seg noe rask fra Åråsen for å gi de spilletid i TL slik Tonkro/tkro - Balla var inne på her tidligere...

 

@ringo

 

Just trying to help, ikke ute etter å lage kvalme :)

 

Jeg mener genuint at Gabrielsen og Ohi har masse potensiale. Balla's intensjoner vet jeg ingenting om, men for meg virker han som en som har kontakter i flere klubber, og som bare ønsker å informere om det han hører fra disse (som angår Stabæk).

 

At Belsvik muligens tar med seg spillere fra Lillestrøm er vel ganske sannsynlig sånn situasjonen er om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke sikkert Belvsik mener det samme, nei, men det spørs vel om Myklebust selv velger å skrive under for en klubb der han ikke får garantier om å bli satset på som ren spiss. Det ble vel ikke helt som han hadde forventet i Odd, så det kan hende han er ekstra nøye denne gangen. Samtidig ønsker han helt sikkert å spille på så høyt nivå som mulig. Dersom en Tippeliga-klubb kan lokke med mye spilletid i favorittrollen, kan det hende det veier tyngre enn størrelsen på lønningsposen. Vi kunne hatt bruk for en spisstype som Myklebust ved siden av Aase.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En spiller som Myklebust kan ikke forvente en sånn garanti fra et Tippeligalag. Så god er han ikke.

 

Off topic: Hvorfor har vi plutselig blitt så interessante for LSK-supportere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Just trying to help, ikke ute etter å lage kvalme :)

 

Jeg mener genuint at Gabrielsen og Ohi har masse potensiale. Balla's intensjoner vet jeg ingenting om, men for meg virker han som en som har kontakter i flere klubber, og som bare ønsker å informere om det han hører fra disse (som angår Stabæk).

 

At Belsvik muligens tar med seg spillere fra Lillestrøm er vel ganske sannsynlig sånn situasjonen er om dagen.

 

Hepp,

 

Neida, det er forsåvidt hyggelig det, men du skjønner sikkert at vi er litt hårsåre om dagen :) Så kan det være at man bruker sterke begrep som - rask, for å skape litt debatt.

 

For å ta Gabrielsen og Ohi siden du nevner disse, så mener jeg at vi har minst like gode spillere i vår egen jr. stall i form av Jiress Suka-Suka og Jens Marius Kolseth. Fysisk sett så ser spesielt Ohi bra ut, men når det gjelder ferdigheter er våre spillere lenger fremme. Poenget er at siden vi alt har spillere med tilsvarende kvalitet/potensial i klubben er det ikke i behov av flere på dette nivået. Skal vi fylle på, må det være eldre spillere med mer erfaring f.eks. en PSA.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Off topic: Hvorfor har vi plutselig blitt så interessante for LSK-supportere?

 

Fordi de har en tydelig og klar filosofi på å bygge laget rundt ex-STB. Det neste blir vel at de skal spille i TA og bytte til blå drakter også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...