Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Det er endel kontrakter som går ut ved årsskiftet.

 

J.K.Larsen

S.Cunningham (lån)

B.O.Eiriksson

J.Hammer

E.Helgasson

K.Hunstad

D.Hanssen

T.A.Aase? (lagt opp?)

F.Brustad

A.Laajab (lån)

 

Om minnet ikke svikter meg helt nå så har vi altså bare 12 spillere under kontrakt etter årsskiftet - hvorav 7 som vil være på vei inn i sitt siste kontraktsår. Det er rom for å komme med gode forslag til nye spillere fremover vil jeg tro!

 

Hvem ønsker folket å ha med videre og hvorfor?

Hvem kan vi (realistisk) tenke oss å få inn? Her kan vi jo diskutere spillertyper istedenfor navn egentlig...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av de med utløpende kontrakt håper jeg vi får med Brustad, Hammer og BOE videre. (gitt at TAA har lagt opp)

 

Håper vi gjør gjennomveide investeringer fremover og ikke henter inn spillere kun for å fylle treningsfeltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiriksson, Hammer, Hunstad og Brustad. Vil også gjerne ha med TAA, men med de skadeproblemene han har spørs det vel hvor lenge han gidder å ødelegge kroppen. Hanssen kan kanskje være kandidat til trenerteamet? Helgasson blir neppe med ned, og det gjør meg heller ingenting.

 

Hvor har forresten denne Haruna blitt av? Ikke på prøvespill enda?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brustad er en av få som har utviklet seg og blitt en bedre fotballspiller denne sesongen. I førstedivisjon vil dessuten svakhetene hans være mindre og styrkene større. Personlig vil jeg gjerne se han omskolert til back da jeg tror potensialet hans fort kan mangedobles der i forhold til mer teknisk krevende roller i angrep. Imidlertid er jeg litt usikker på om han egentlig har løpskapasitet til å spille offensivt som back.

 

Ikke noe vondt om Brustad, men at han er den mest attraktive å forlenge med sier litt om hvor likegyldig det er å få med de andre videre.

 

Hammer mener jeg uansett at vi bør forlenge med. Kanskje mer pga hvem han er som person enn fotballspiller. Men han bør også passe godt sammen med Jalasto; den enes svake punkter er den andres styrker. Dessuten er Hammer sterk på dødballer, ikke minst offensive, og kan være et viktig våpen på dødballer foran begge mål.

 

Bjarni burde vært den mest attraktive av dem på utgående kontrakt, men han har skuffet stort denne sesongen - regner med at også trenerteamet er skuffet over at han ikke har gått foran som en av få etablerte og erfarne spillere som burde prestere jevnt på et høyere nivå enn resten. Han er antagelig en av de dyreste å forlenge med, så jeg stiller meg tvilende til om han er verdt prisen når Lange er på vei opp og Benjaminsen har ett år igjen av kontrakten.

 

Håper selvsagt at Aase blir kvitt skadeproblemene en gang for alle og omsider kan få ut det store potensialet som utvilsomt finnes i han.

 

Ellers ønsker jeg meg Jon Knudsen tilbake. Ser for meg at han ville vært den optimale makkeren til Sayouba. I fjor vinter mente jeg at Knudsen var en av de viktigste å få med videre og burde brukes også som toppkeeperutvikler på tvers av aldersklasser i klubben, og det mener jeg fremdeles. Det kan fort hende at FFK tvinges til å kvitte seg med flere spillere. I så fall håper jeg vi står klare med et tilbud om en langsiktig rolle for han i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er endel kontrakter som går ut ved årsskiftet.

 

J.K.Larsen

S.Cunningham (lån)

B.O.Eiriksson

J.Hammer

E.Helgasson

K.Hunstad

D.Hanssen

T.A.Aase? (lagt opp?)

F.Brustad

A.Laajab (lån)

 

 

Hvem ønsker folket å ha med videre og hvorfor?

@ringo

 

Uavhengig av utgående kontrakter er dette p.t. våre viktigste:

 

1) VPG (Blir med videre)

2) Eiriksson (?)

3) Jalasto (Blir sannsynligvis med videre)

4) Kleiven (?)

5) Brustad (?)

 

Laajab og Hammer ser jeg også gjerne med videre - gitt at Hammer blir brukt som stopper/def. midt.

 

Hvis vi får gode penger for en Stengelovergang burde det ikke være noen umulig oppgave å forlenge med alle eller de fleste av ovennevnte.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ah, my bad. Jeg trodde han bare hadde kontrakt ut denne sesongen.

 

Jo, men avtalen skulle evalueres etter denne sesongen.

 

Jeg frykter at Veigar reiser hjem til island.

 

Faremomentet er der, men tror faktisk Veigar kan tenke seg spill i Adecco. Nivået i Adecco er vel også like høyt, om ikke høyere enn øverste nivå på Island?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ah, my bad. Jeg trodde han bare hadde kontrakt ut denne sesongen.

 

Jo, men avtalen skulle evalueres etter denne sesongen.

 

Jeg frykter at Veigar reiser hjem til island.

 

Mulig det var det jeg husket da.. Jeg deler din frykt, og det gjelder forsåvidt alle våre som har en kontraktsfestet mulighet for å stikke etter sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kontrakter

Ut 2012:

Eiriksson

Hammer

Helgasson

Hunstad

Hanssen

Aase

Brustad

Larsen (opprinnelig ut 2013, men signerte ny kontrakt etter oppsigelsesvarsel. Ifølge andre her ut sesongen)

Veigar (egentlig ut 2013, men evaluering etter denne sesongen)

Ibba (lån)

Cunningham (lån)

 

Ut 2013:

Christer Kleiven

Erik Benjaminsen

Bjarte Haugsdal

Adnan Haidar

Stian Sortevik

Herman Stengel

Mads Stokkelien

 

Ut 2015:

Mande Sayoba

Ville Jalasto

Franc Boli

Luc Kassi (ikke bombesikker)

 

Ukjent:

Thor Lange

Anders Trondsen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...