Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


:)

 

150 Bosmannspillere i adeccoligaen mine uthevinger i rødt:

 

Start: Jonny Kristiansen, Solomon Owello, Jesper Mathisen, Olufemi Oladapo, Fredrik Strømstad, Steinar Pedersen, Dardan Dreshaj, Nicolai Aas

Sarpsborg: Morten Giæver, Glen Roberts, Mehmet Divanovic, Berat Jusufi, Tom Erik Breive, Stanley Ihugba, Erik Jonvik

Sandefjord: Dawda Leigh, Alexander Garielsen, Tijan Jaiteh

Mjøndalen: Aziz Idris, Stian Ohr, Knut Rønningene, Morten Sundli, Kyle Helton, Joackim Olsen Solberg, Ivar Andreas Forn

Bodø/Glimt: Christian Berg, Ruben Imingen, Thomas Jacobsen, Papa Alioune Ndiaye, Jonas Ueland Kolstad

Ranheim: Daniel Krogstad, Kristian Sørli, Erik Malmo, Michael Stilson, Bendik Bye

Kongsvinger: Lester Blanco, Elias Valderhaug, Kai Olav Ryen, Arnar Førsund, Gøran Wigum, Marius Pierau, Christian Aas

HamKam: Tore Andreas Gundersen, Thomas Lehne Olsen (klar for Strømsgodset), John Anders Rise, Ørjan Berg Hansen, Fredrik Sjølstad, Atle Tronsmoen, Emil Sildnes

Bryne: Kai-Ove Stokkeland, Esben Ertzeid, Kim Nyborg, Geir Dahle Høyland, Håkon Stenersen, Håvard Urstad, Diogo Fernandes, Kai Risholt, Tommy Eide Møster, Geir André Herrem, Jonas Høidahl, Øyvind Braaten, Anders Dahle Thorsen, Henrik Breimyr, Eirik Jakobsen, Mobi Okoli

Hødd: Christian Mork, Ørjan Nyland, Jan Lennart Urke, Fredrik Klock, Erik Sandal, Eirik Heltne, Vegard Heltne, Kazeem Ahmed, Espen Standal, Elias Nonso Lala

Tromsdalen: Reidar Waage, Jonas Johansen, Eirik Bertheussen, Ole Talberg, Eirik Sørensen, Eirik Yndestad, Fredrik Allertsen

Ull/Kisa: Vikor Adebahr, Pål Steffen Andresen, Kim Brenna, Kristian Flittie Onstad, Steevan Humberto Dos Santos, Daniel Moen Hansen, Kim Holmen, David Jansen, Ola Jørstad, Tom Kristoffersen, Lars Jørgen Mork, Henrik Nordnes, Arnold Origi, Petter Severeide, Asgeir Snekvik, Eirik Soltvedt, Erik Stensby, Alexander Vangen

Strømmen: Martin Jørgensen, Duwayne Kerr, Erik Walcott, Espen Olsen, Miguel Hamutenya, Robin Daly, Erik Thorud, Francois Yabre, Steinar Strømnes, Gøran van den Burgt, Stian Rasch

Notodden: Borgar Velta, Paal Christian Alsaker, Tarjei Dale, Jan Tore Amundsen, Andreas Granerud, Håvard Kleven, Lars Lien, Klas Ufs, Anders Larsen

Alta: Lukasz Jarosinski, Martin Norbye, Dag Andreas Balto, Håvard Nome, Aleksander Solberg, Magnus Nikolaisen, Brendan King, Sega Ngom, Martin Overvik

Bærum: Rozhat Shaswari, Andreas Aalbu, Daniel Berg, Sebastian Troupe, Lars Sandbu, Thomas Finstad, Thomas Larsen

 

Hele artikkelen:

http://tipsfotball.com/norsk-fotball/mange-uten-kontrakt/

 

Dette minner litt om hvordan Rich har det i Toppserien.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin har vel solgt seg ut av alle klubbers lister over aktuelle trenere. Ville heller hatt ham på midtbanen gitt. Men MA er neppe interessert i nest høyeste nivå på noe som helst. Jeg antar han tviholder kontrakten ut i VIF, for deretter å bli styremedlem i Skeidar og satse på bridge-karrieren.

 

Ad lista over bosmenn: Utvilsomt kan man plukke et opprykkslag om man er dyktig og har økonomisk ryggrad til det. Grunnen til at de er Bosmenn er enten at vurderes som ikke gode nok (kanskje halvparten) eller at de har lønnskrav som klubbene ikke har budsjetter til, selv om de gjerne vil ha dem med videre. Vi er neppe værst stilt i Adecco, men heller ikke over middels økonomisk sett takket være sila Morten Stene, RBK og Yngve Hallén. Vi er derfor avhengig av å finne gull blant gråstein eller gjøre gull av gråstein som er enda vanskeligere. Jeg tviler på om Stabæk har scoutet Adecco-bosmenn. I år traff vi ikke mange blink med signeringene, gitt. JEg synes at av de vi hentet inn utenfra er det kun Ville og Veigar som har svart til forventningene, selv om mange av de andre spillerne som er hentet tidvis har vist lovende takter.

 

Det første som må gjøres er å få satt en sentrallinje og da mangler vi én stopper og to sentrale midtbanespillere. Jeg tror kanskje at Haidar holder nivået til defensiv midtbane i Adecco, men Kleiven rykker vel direkte frem til til start uten at vi får 4.000kr. engang.

 

Den viktigste jobben blir derfor å fiske fram en stopper og en (off.) sentral midtbanespiller som begge holder TL-nivå og vil spille for en overkommelig slump kroner. Forsvinner Veigar til lavaøya blir problemet vårt atskillig større. Jeg synes vi pt. har mange brukbare alternativer på kantene (selv om de ikke primært er kantspillere) og brukbare backup-spillere som vi bør prøve å få med videre.

 

Jeg tror uansett at ingenting gjøres på spillerfronten før budsjett 2013 og sponsoravtaler foreligger. Det ligger med andre ord an til en reprise av fjorårets sesongoppkjøring... (grøss..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er egentlig mest bekymret for sentral midtbane, nært sagt uansett av hva som skjer med resten av laget. Vi mangler i utgangspunktet både bredde og kvalitet leddet, samt at Kleiven og Stengel kan/bør være interessante salgsobjekt. Jeg tror nøkkelen til opprykk ligger i om vi er i stand til å finne de rette sentrale midtbanespillerne.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er egentlig mest bekymret for sentral midtbane, nært sagt uansett av hva som skjer med resten av laget. Vi mangler i utgangspunktet både bredde og kvalitet leddet, samt at Kleiven og Stengel kan/bør være interessante salgsobjekt. Jeg tror nøkkelen til opprykk ligger i om vi er i stand til å finne de rette sentrale midtbanespillerne.

 

@ringo

 

Kunne Kleiven og Hunstad (def.) fungert? Stengel blir for veik.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nei jeg tror ikke det. Jeg mener vi trenger noen med autoritet og rutine. Men når det er sagt så tror jeg Hunstad kan funke helt ok som Jalastos makker i midtforsvaret.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En spiller SOM MA hadde vært midt i blinken. Jeg tror ikke MA går fra å være "manager" i VIF til bare å være en spiller Adeccoligaen. Selv om han er god i 2. div. så er det ikke sikkert at han holder nivået sportslig heller etter noen år som sivilist.

 

Min kandidat er Amund Skiri. Kontrakten går ut etter sesongen og det later ikke til at AaFK ønsker å forlenge. Han er i gang med å ta trenerutdanning, men sier selv han er motivert for å satse et par år til som spiller. Jeg ser for meg en rolle som spillende trener med spesialområde forsvarsspill. I TL blir han nok litt for treg, men i Adecco kan han funke både som stopper og midtbaneanker.

 

Spørsmålet er om kroppen holder...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Min kandidat er Amund Skiri. Kontrakten går ut etter sesongen og det later ikke til at AaFK ønsker å forlenge. Han er i gang med å ta trenerutdanning, men sier selv han er motivert for å satse et par år til som spiller. Jeg ser for meg en rolle som spillende trener med spesialområde forsvarsspill. I TL blir han nok litt for treg, men i Adecco kan han funke både som stopper og midtbaneanker.

 

@ringo

 

Jeg vet ikke hvilken lønn Skiri evt. er villig til å gå med på. Implisitt er du også uenig i at at Hammer (def.) og Kleiven ikke er noe alternativ?

 

Uansett er spillende trener sannsynligvis musikk i de flestes ører.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hammer er Bosman, vi får se hva som skjer først. Kleiven tror jeg blir solgt.

 

Vi trenger en midtbanespiller med større - med mangel av et bedre ord, tilstedeværesle. Slik Jeppe var i 2004. Kleiven og Hammer mangler begge dette.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Min kandidat er Amund Skiri. Kontrakten går ut etter sesongen og det later ikke til at AaFK ønsker å forlenge. Han er i gang med å ta trenerutdanning, men sier selv han er motivert for å satse et par år til som spiller. Jeg ser for meg en rolle som spillende trener med spesialområde forsvarsspill. I TL blir han nok litt for treg, men i Adecco kan han funke både som stopper og midtbaneanker.

 

@ringo

 

Hm.. Tror han kunne passet bra inn. I tillegg så har han ett knakanes fint navn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er spillende trener sannsynligvis musikk i de flestes ører.

 

uuææhh! Nå finnes det sykt mye ræva musikk, men spillende trener lukter det ikke noe som ligner suksess av.

 

Motbevis meg gjerne med aktuelle eksempler på høyt nivå hvor det har blitt suksess med spillende trener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er spillende trener sannsynligvis musikk i de flestes ører.

 

uuææhh! Nå finnes det sykt mye ræva musikk, men spillende trener lukter det ikke noe som ligner suksess av.

 

Motbevis meg gjerne med aktuelle eksempler på høyt nivå hvor det har blitt suksess med spillende trener.

 

Reka i Vålerenga hadde vel ok suksess? Men er enig i poenget, det florerer ikke med gode eksempler...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VIF presterte svakt med reka som spillende trener og tok seriegull da han ga seg som spiller og konsentrerte seg om trenergjerningen alene. Det understreker poenget mitt om at amatørtidene da trener- og spillergjerning kunne kombineres er forbi. Kravene er vesentlig tøffere nå enn før. Hopper vi noen år tilbake i tid var jo gjerne samme gjengen i toppen i serien i både fotball og bandy samme år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VIF presterte svakt med reka som spillende trener og tok seriegull da han ga seg som spiller og konsentrerte seg om trenergjerningen alene. Det understreker poenget mitt om at amatørtidene da trener- og spillergjerning kunne kombineres er forbi. Kravene er vesentlig tøffere nå enn før. Hopper vi noen år tilbake i tid var jo gjerne samme gjengen i toppen i serien i både fotball og bandy samme år.

 

Arrester meg gjerne, men tok han ikke hjem cup'en som spillende trener?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La meg også presisere: musikken i ørene vile kommet om vi hadde fått ny hovedtrener. Dette er viktigere enn om vi får inn en ny defensiv midt; en posisjon som kan bekles av Jalasto, Hammer eller Hunstad. Det blir intetgjørende om Belsvik får prøve seg ett år til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La meg også presisere: musikken i ørene vile kommet om vi hadde fått ny hovedtrener. Dette er viktigere enn om vi får inn en ny defensiv midt; en posisjon som kan bekles av Jalasto, Hammer eller Hunstad. Det blir intetgjørende om Belsvik får prøve seg ett år til.

 

Hepp,

 

Hvem vil du i såfall ha, og hvorfor?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er soleklart. Se punkt én til seks i Belsviktråden. Hvem som passer best (eller bedre enn Belsvik) har du større oversikt over enn meg. Kanskje har vi ikke råd til å sparke eller degradere Belsvik?

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


La meg også presisere: musikken i ørene vile kommet om vi hadde fått ny hovedtrener. Dette er viktigere enn om vi får inn en ny defensiv midt; en posisjon som kan bekles av Jalasto, Hammer eller Hunstad. Det blir intetgjørende om Belsvik får prøve seg ett år til.

 

Fullstendig uenig. Belsvik, i likhet med mange av spillerne, vil ha godt av et år på et litt lavere nivå med litt bedre forutsetninger før sesongstart. Jeg tror Belsvik kan utvikle seg til en veldig bra trener for oss, selv om han ikke nødvendigvis har lykkes helt i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Da vi startet sesongen i år hadde vi 6 spillere i stallen, inget transferbudsjett og lønnsrammer på ca 6 MNOK...

 

Har noen noensinne hatt et værre utgangspunkt for suksess???

 

Så med det utgangspunktet, hva kunne man realistisk forvente???

 

Utgangspunktet for 2013 er bedre, men samtidig er arbeidsvilkårene dårligere i og med at vi ikke lenger kan lokke med TL spill.

 

Belsvik blir sittende, derfor tror jeg ikke det er særlig mye hensikt i å blåse masse energi på å diskutere trenersituasjonen nå.

 

Feilen vi gjorde i år og foregående sesonger er at vi bruker for lang tid på å få satt stallen. Da Brann var i en lignende sits før 2011 sesongen var en av suksesskriteriene at de lykkes å fylle på stallen tidlig med riktige spillere. Vi "somlet" i vinter og fikk egentlig bare inn en spiller med kvalitet før sesongen. Så når sesongen sparket i gang hadde de andre lagene et gir til å sette inn som vi manglet, vi kom skjevt ut og hadde i realiteten rykket ned etter 5 serierunder. At vi da har tilsynelatende beholdt humøret, fått klart bedre struktur i laget og hatt fremgang i de fleste målbare parametre vitner kanskje om en trener som ikke har gjort en så elendig jobb likevel... Selv om vi ikke når det overordnede resultatmålet om å klore oss fast i divisjonen.

 

Det viktige nå er å få satt stallen så tidlig som mulig. Det innebærer resignering av de spillerne med utgående kontrakter som vi ønsker å beholde og signering av de ledertpene vi manger. Særlig i midtbaneleddet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...