Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Alle som i går var på møte på Onkel Blaa vet at å bytte hovedtrener hverken er tema på brakka eller blandt den ivrigste delen av $$ sine medlemmer. Nivået vi holder på banen i dag er godt nok til akkurat den plassen vi har, dvs nr 16 i norsk fotball, noe som også skulle tilsi opprykk i 2013. skulle vi havne langt nede på lista i 1div i 2013 så kan trenerbytte være aktuelt, men ellers planlegges det for TL spill i 2014 med Belsvik som Hovedtrener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle som i går var på møte på Onkel Blaa vet at å bytte hovedtrener hverken er tema på brakka eller blandt den ivrigste delen av $$ sine medlemmer.

 

At et trenerskifte ikke er et tema blant Stabæk supports medlemmer er irrelevant. At det ikke er et tema på "Brakka" er bare trist.

 

Igjen: det er trist fordi det tar Belsvik ti kamper å rullere på laget: å prøve spillere i en ny, og i manges øyne, en mer naturlig posisjon. Dette selv om vi taper kamper med pinlige sifre. Blir Belsvik mer utprøvende neste sesong?

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Da vi startet sesongen i år hadde vi 6 spillere i stallen, inget transferbudsjett og lønnsrammer på ca 6 MNOK...

 

Har noen noensinne hatt et værre utgangspunkt for suksess???

 

Så med det utgangspunktet, hva kunne man realistisk forvente???

 

Utgangspunktet for 2013 er bedre, men samtidig er arbeidsvilkårene dårligere i og med at vi ikke lenger kan lokke med TL spill.

 

Belsvik blir sittende, derfor tror jeg ikke det er særlig mye hensikt i å blåse masse energi på å diskutere trenersituasjonen nå.

 

Feilen vi gjorde i år og foregående sesonger er at vi bruker for lang tid på å få satt stallen. Da Brann var i en lignende sits før 2011 sesongen var en av suksesskriteriene at de lykkes å fylle på stallen tidlig med riktige spillere. Vi "somlet" i vinter og fikk egentlig bare inn en spiller med kvalitet før sesongen. Så når sesongen sparket i gang hadde de andre lagene et gir til å sette inn som vi manglet, vi kom skjevt ut og hadde i realiteten rykket ned etter 5 serierunder. At vi da har tilsynelatende beholdt humøret, fått klart bedre struktur i laget og hatt fremgang i de fleste målbare parametre vitner kanskje om en trener som ikke har gjort en så elendig jobb likevel... Selv om vi ikke når det overordnede resultatmålet om å klore oss fast i divisjonen.

 

Det viktige nå er å få satt stallen så tidlig som mulig. Det innebærer resignering av de spillerne med utgående kontrakter som vi ønsker å beholde og signering av de ledertpene vi manger. Særlig i midtbaneleddet.

 

@ringo

 

Jeg vet at Stabæk har vært i kontakt med flere av spillerne om ny kontrakt, men vil se synlige resultater, slik at vi skjønner at vi setter stallen tidligere enn denne sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg har dessverre små forhåpninger til akkurat det. Vi har ikke tradisjon for å tenke slik i Stabæk. Sammenlig med Godset som lykkes å hente spillere i god tid. F.eks. signerer spillere på sommeren som så blir klare fra 1 januar. Det er god planleging og et av suksesskriteriene til Drammens klubben.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke anti-Petter-debatten forflytte seg til egnet forum, f.eks. VG-debatt?

 

 

Med klubbens forutsetninger ved seriestart (og gjennom vinteren) er det fullt lov å ikke sparke noen selv om det blir nedrykk.

 

Hadde vi vært Branntilhengere hadde vi sannsynligvis tent på garasjen til Petter forlengst...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle som i går var på møte på Onkel Blaa vet at å bytte hovedtrener hverken er tema på brakka eller blandt den ivrigste delen av $$ sine medlemmer.

 

At et trenerskifte ikke er et tema blant Stabæk supports medlemmer er irrelevant. At det ikke er et tema på "Brakka" er bare trist.

 

Igjen: det er trist fordi det tar Belsvik ti kamper å rullere på laget: å prøve spillere i en ny, og i manges øyne, en mer naturlig posisjon. Dette selv om vi taper kamper med pinlige sifre. Blir Belsvik mer utprøvende neste sesong?

 

Hva er dette for noe sprøyt? Hvos noen har rullert mye på spillere i 2012 så er det Petter. Han sier selv at han til enhver tid tar ut de 11 beste også med tanke på motstander.

 

Men det som antagelig er poenget her: prøving og feiling må vi få unnagjort FØR seriestart.

 

Problemet er så enkelt som dette: Vi trenger mer penger. Det skorter verken på vilje, ambisjoner, konkrete tiltak og alternativer eller kvalitet på beslutninger.

 

Hovedgrunnen til årets nedrykk heter Morten Stene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hovedgrunnen til årets nedrykk heter Morten Stene.

 

Det blir vel en aldri så liten overdrivelse? Morten Stene er en beleilig syndebukk for konspiratorikerne blant oss, intet mer.

 

Hvis det i det hele tatt er mulig å peke på enkeltpersoner som en hovedgrunn, må fingeren åpenbart rettes mot IAO. Det er han som har levert utrolig svakt på overgangsmarkedet over flere sesonger, i tillegg til å være ansvarlig for en personalpolitikk som har blitt kritisert ved flere anledninger, flere tilfeller med kontraktsrot og hovedansvarlig for at Stene i det hele tatt fikk en sak å etterforske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At et trenerskifte ikke er et tema blant Stabæk supports medlemmer er irrelevant. At det ikke er et tema på "Brakka" er bare trist.

 

Hva er dette for noe sprøyt? Hvis noen har rullert mye på spillere i 2012 så er det Petter. Han sier selv at han til enhver tid tar ut de 11 beste også med tanke på motstander.

 

Men det som antagelig er poenget her: prøving og feiling må vi få unnagjort FØR seriestart.

 

Det er ikke poenget. Se Belsviktråden.

 

Blir Belsvik bedre til å vurdere hvorvidt spillere fungerer i posisjonene sine neste år? Den sterkeste grunnen til et positivt svar på dette er at vi møter svakere motstand.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For et idiotisk debattema. Tror du seriøst at Petter Belsvik til forskjell fra alle andre oppegående mennesker ikke lærer av de erfaringene han gjør seg som trener og med de spillerne han disponerer? Petter Belsvik er vår trener og han fortsetter som trener uavhengig av hvor mange forumnisser som måtte mene noe annet. Det er like uinteressant som at vi kan mene/ønske oss å spille i Tippeligaen neste år og i Ulrichsen Arena. Vi spiller i Adeccoligaen neste år, Petter Belsvik er trener og Nadderud er vår stadion.

 

Slik er rammebetingelsene. Lik det eller ikke. Akkurat som at det er kaldt om vinteren. Det er ikke tema for diskusjon. Annet enn dersom man ønsker å skape dårlig stemning. Jeg går ut fra at det ikke er din agenda.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker vi egentlig dette? Var usikker på om det var et seriøst utspill fra Olsen da jeg hørte det på P1 på morgenkvisten...

"Stabæk vil ha Martin Andresen."

 

Jeg er faktisk positiv til dette. Vi har sårt behov for en leder for de yngre spillerne, og så sant Martin finner tilbake til den fysiske formen som må til tror jeg han vil være en forsterkning. Har det ikke egentlig, helt siden han forlot oss, ligget i kortene at Martin skulle komme tilbake?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjenner jeg er nokså ambivalent... mye fordi fyren i mine øyne har vært jævlig ekkel på mange mulige måter siden han forlot klubben, samtidig kan dette fort snu om han faktisk gjør det bra hos oss og ikke bare blir en lønnspost.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Dette ser mest ut som en aviskonstruksjon for meg. Men det er jo selvfølgelig en tanke mange nok har tenkt så vi kan ikke avfeie den helt...

 

Fryktelig usikker på det sportslige nivået hans gitt. Men som spiller/lederprofil er han vel akkurat det vi søker. Spørsmålet er hvordan om i hele tatt han innordner seg PBs regi, og hvilket bidrag han kan komme med utover det. Næææh... Det kjennes litt som møllen og stearinlyset det her altså....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Dette ser mest ut som en aviskonstruksjon for meg. Men det er jo selvfølgelig en tanke mange nok har tenkt så vi kan ikke avfeie den helt...

 

Fryktelig usikker på det sportslige nivået hans gitt. Men som spiller/lederprofil er han vel akkurat det vi søker. Spørsmålet er hvordan om i hele tatt han innordner seg PBs regi, og hvilket bidrag han kan komme med utover det. Næææh... Det kjennes litt som møllen og stearinlyset det her altså....

 

@ringo

 

Du kan ikke ta deg en tur til et par håndballkamper i Sverige da?

 

Du skal lete etter er en kar som er født i Helsingborg, rundt 16-17 år, kjapp, sjokoladabrun og tror han skal satse på håndball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med MA på sentral midtbane i 2013 rykker vi opp. Jeg tror ikke MA/VPG blir noe problem. Grunnen til at VPG ikke fikk spille var at MA ville følge et spillemønster uavhengig av disponible spillere, mens VPG definitivt er avhegning av sportslig frihet og spillertyper rundt seg med komplementære ferdigheter for å lykkes.

 

Det blir ikke lett for MA å få seg trenerjobb etter å ha blitt sparket i VIF med såpass mes sirkus rundt seg. Jeg tror han har 2 til kanskje 4 gode sesonger på høyt nivå ennå, men han holder definitivt ikke TL-nivå nå.

 

Jeg synes utspillet til IA er meget godt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MA har vist seg å ikke være en Stabæk gutt, mener nå jeg. Vil heller ha VPG enn MA. Om de begge klarer å spille sammen, og om MA klarer å legge fra seg all dritten hos enga, så ja, kanskje det kan funke. Men leste IAO uttalte seg om dette og sa at MA har de leder egenskapene som trengs i Stabæk. Finn heller noen andre synes jeg, lederegenskaper finner hos fler enn MA, det har vist seg tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi signerer MA som spiller, ser jeg på dette litt som når vi signerte Jokke, Jeppe og Markus før 2005-sesongen. Påfyll av masse rutine med spillere som helt klart tar Adecco-nivået, men som kanskje ikke skal være med altfor lenge. Viktig å ha noen slike spillere, så alle våre unge talenter får en "rygg å følge". Vi har mange urutinerte spillere som kan bli veldig gode. Dersom vi får inn noen slik bærebjelker neste sesong, bør flere av disse unge ta nivået i tippeligaen om to år. Helt fra starten av sesongen.

 

Jeg tar det for gitt at dersom vi signerer MA for å styre midtbanen, så er IA & Co helt sikre på at han er i god nok fysisk form til det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje Martin kan dra med seg noen sponsorkroner fra Skeidar inn i klubben i tillegg?

 

Jeg må bare innrømme følgende: jeg opplever Martin Andresen som en arrogant kødd. Men det er kanskje sånn man blir av å puste inn luften på Valle.

 

Litt sunn Bekkestualuft kan forhåpentligvis gjøre han godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MA har vist seg å ikke være en Stabæk gutt, mener nå jeg. Vil heller ha VPG enn MA. Om de begge klarer å spille sammen, og om MA klarer å legge fra seg all dritten hos enga, så ja, kanskje det kan funke. Men leste IAO uttalte seg om dette og sa at MA har de leder egenskapene som trengs i Stabæk. Finn heller noen andre synes jeg, lederegenskaper finner hos fler enn MA, det har vist seg tidligere.

 

Som kaptein på en fotballbane har MA definitivt lederegenskapene som trengs. Og som Anders C, opplever jeg også MA som en arrogant kødd. Men det kan forhåpentligvis endres.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin var en kødd da han var her sist også. Mange kødder blir plutselig sympatiske og likandes når de er/kommer på riktig side. Tenk bare over hvor mange utenfor Stabæk som oppfattet Daniel som en stor klyse.

 

Sentral midtbane med Martin som kaptein, innpisker og anker ved siden av Stengel som kreativ og offensiv kraft? Da snakker vi riktig utviklingsmiljø for Stengel!

 

Ballsikkerheten og pasningsferdighetene til MA, Stengel og VPG bak en Boli i rivende utvikling, og med Luc raidende opp og ned på en av kantene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...