Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Begynner å bli litt gammelt nytt, men når forumet var nede sto det i i budstikka at PB skal i samtaler med Martin før jul. I tillegg skal vi snakke Yndestad.

 

http://www.budstikka.no/sport/stabek-moter-andresen-til-uken-1.7686438

http://www.budstikka.no/sport/stabek-snakker-med-tromso-spiller-1.7685055

 

Snart jul nå,! Noen som vet om noen har eller skal ha samtaler de nærmeste dagene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med midtstopper Knut Rønningene fra Mjøndalen? Ryktes om at han har hatt en bra sesong der. Spilt i Odd og Pors før drammenskarrieren samt U landskamper.

 

Apropos drammenskarrieren.... noen som vet hva som har skjedd eller ikke skjedd med L I Strand? Mange i Godsetunionen som gjerne ville ha han med videre. Med 75% ned i lønn fra Vif tiden så kan han vel være et alternativ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lars Iver Strand ville vært bra om vi fikk ham ned i lønn. Men det gjør vi neppe.

 

Men: Kunne det vært en idé å se gjennom klubber i f. eks Spania og Hellas etter skandinaver som lengter hjem, evt. andre spillere som lengter etter en stabil arbeidsgiver? Vi er, tross vår økonoimske situasjon, trolig flinkere til å utbetale lønninger enn mange av klubbene der nede for øyeblikket. Var jo nettopp derfor Elfar kom til oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det skrytes ihvertfall fælt av lederegenskapene til LIS. Men vi har vel bestemt oss for Andresen har vi ikke?

 

@ringo

 

Lurer da på hvor mange spillere som er uaktuelle grunnet nettopp Martin.

 

Forresten virker som Rønningene posten virket til sin hensikt. Ja til flere diskusjoner, det er kun kort tid til sesongstart :)

 

Uansett @ringo. Har du noen mening om Rønningene. Vet at han skal spille NISO match, at han er uten kontrakt og at han takket nei til fornyelse i Mjøndalen. Men hvor bra han faktisk er har jeg bare hørt forskjellige hold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lars Iver Strand ville vært bra om vi fikk ham ned i lønn. Men det gjør vi neppe.

 

Uten at jeg har satt med inn i Lars Iver Strands situasjon tipper jeg han skal opp i lønn nå. At han gikk ned 75% da han signerte for Strømsgodset så han nok bare på som en investering i fremtidigen, et nødvendig onde som måtte til for å spille seg mer attraktiv igjen. Og Strømsgodset tenker vel som så at en LIS på 25% lønn er helt ok stallfyll, men han er ikke en man betaler fullpris for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg reagerte vel først og fremst fordi det var andre gang innenfor 24 timer at jeg hørte Røningene's navn nevnt i sammenheng med Stabæk. Jeg har ikke koll på spilleren selv, men har latt meg fortelle at han er en spiller på omtrent samme nivå som Hammer og Hunstad. At han er anvendelig, men passer best på høyrebacken. Men jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte akkurat det der.

 

Ellers var det en på VGD, av alle steder, som mente at vi skulle ha en Larvik spiller på prøve i Januar. Offensiv midtbane/kant opprinnelig fra Kenya og med fortid i Follo og Valdres - Christian Bwamy. Noen som vet noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med forbehold om at jeg tenker på riktig spiller nå så mener jeg Bwamy er en kompakt plugg, energisk og driblesterk - veldig lik det vi ville fått med Boli i samme rolle. Han har nok kommet lenger i utviklingen av avslutningsteknikk enn Boli. Tror imidlertid han må opp et par hakk i tempo for å hevde seg på høyere nivå enn der han har spilt til nå. Han kan tilføre midtbanen vår noe, men kanskje ikke så mye annet enn hva Boli ville gjort. I utgangspunktet en ganske interessant spiller som kan ha bra potensiale (og en viss underholdningsverdi), men jeg er som sagt litt usikker på tempoet hans og hvor forskjellig han er fra Boli. Det kan vel også tenkes at vi ser på han som spiss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg reagerte vel først og fremst fordi det var andre gang innenfor 24 timer at jeg hørte Røningene's navn nevnt i sammenheng med Stabæk. Jeg har ikke koll på spilleren selv, men har latt meg fortelle at han er en spiller på omtrent samme nivå som Hammer og Hunstad. At han er anvendelig, men passer best på høyrebacken. Men jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte akkurat det der.

 

Ok. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noen samtaler på gang enda fra vår side, men han er visst under lupen hos et par i TL samt har vært aktuell for TL klubber før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En sak kanskje litt "off"..... men likevel! Vet at det er noen av dere her på forumet som har god kontakt inn mot sportslig ledelse og styret i STB. Er det mulig at en, event. noen kan snakke med den rette personen og spørre om ikke Support kan få draktnummer 12 neste år?

Syntes det hadde vært skikkelig stas hvis alle som støtter STB hadde hatt nr 12 på ryggen. Lagets 12. mann, støttespilleren! Vet at andre lag har gjennomført dette, og Aberdeen FC har faktisk satt opp supportergruppa si som fast nr 12 i programmet. Moro hvis det kunne stå "Stabæk Support" som nr 12 i programmet neste år.

Eller er det bare meg som syntes dette hadde vært gøyalt ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis SS skal få sitt eget nummer, synes jeg det bør bli 16, for at nummeret skal "fredes" uten å gjemmes og glemmes. Synes dette med "lagets 12. mann" er litt forslitt. Det kan de klubbene som har allerede har tradisjon for det få ha for seg selv. Mener at det har større symbolverdi å tildele supporterne nummer 16, som har en reell betydning i Stabæks historie, enn nummer 12 bare fordi det er en etablert klisjé i andre klubber.

 

OK, det mener du.

Men hva mener dere andre? Bør SS få et eget draktnummer og i tilfelle hvilket nr? Synspunkter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig synes jeg det hadde vært fint om SS hadde vært #16, all den tid supporterne skal være gode til å støtte klubb, spillere og mennesker i Stabæk uansett om det går strålende eller er en vanskelig tid. Da mener jeg altså at supporterne symbolsk innehar den samlende og konstruktive rollen vår tidligere #16 påtok seg, ikke at man skal dra opp igjen noe vondt som en merkelapp man breier seg med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, det mener du.

Men hva mener dere andre? Bør SS få et eget draktnummer og i tilfelle hvilket nr? Synspunkter?

 

Jeg får litt Vålerenga-assosiasjoner av dette med 12. mann og supporterklubb.

 

 

 

KlubbidentitetavNTF.gif

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis SS skal få sitt eget nummer, synes jeg det bør bli 16, for at nummeret skal "fredes" uten å gjemmes og glemmes. Synes dette med "lagets 12. mann" er litt forslitt. Det kan de klubbene som har allerede har tradisjon for det få ha for seg selv. Mener at det har større symbolverdi å tildele supporterne nummer 16, som har en reell betydning i Stabæks historie, enn nummer 12 bare fordi det er en etablert klisjé i andre klubber.

 

Det hadde vært en flott hyllest. Jeg skal ha 16 på den nye drakta ihvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Synes ikke Bwamy så veldig imponerende ut. Som P7 også påpekte har vi en lignende spiller i Boli allerede. Jeg er redd det blir dårlig med opprykk dersom det er på dette nivået i leter forsterkninger...

 

Mener å ha lest at man både håpet på å ha sentrallinja og backfireren på plass når treninga starter opp etter nyttår. Vel nå er det snart bare en ukes tid igjen og foreløpig har vi nada nytt. Kjenner jeg er litt urolig jeg ass.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette med #12 - tolvte mann blabla. er jo gjort før, er verken nytt, eller slik jeg ser det, annerledes. Enig med flere over her at #16 er å foretrekke, da det på den måten aldri vil glemmes, i tilleg til at, som P7 sier, det har en reell betydning i Stabæks historie. Vi er og vil alltid være annerledes, #16 - helt klart!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At flere mener #16 er bedre nummer #12 er selvfølgelig helt OK, men jeg trodde dette nummeret skulle fredes for all fremtidig bruk, derfor 12. Det jeg mente med å ta opp saken er at det hadde vært kult hvis SS kan få tildelt ett eget nummer, og at SS bør stå oppført i programmet med dette nr.

At dette er gjort før, ikke er nytt eller annerledes har jeg heller aldri påstått. Kanskje marbor eller andre kan fortelle hvilke supporterklubber i TL eller Adecco som har eget nummer i sine respektive klubber?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal SS ha et eget "draktnr" skal det være nr 1. Det er vi som alltid vil og alltid skal være der. Spillere kommer og går. SS setter alltid klubben først. Det synes jeg vi viste i 2012. Nr. 16 er akkurat så mollstemt at det har helt motsatt virkning enn intensjonen er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aaaaah,

 

Endelig er den her - den siste dagen i DRITTÅRET over alle DRITTÅR 2012. Vi har vært i en sterkt nedadgående kurve siden Jan Benedict begynte å flørte med RBK bak ryggen vår i 2009. Kanskje begynte det tdiligere enn det...

 

Uansett har Ebenezer Ulrichsen, Scnitler, Nils Skutle, Yngve Hallén, de nyttige idiotene i TV2s sportsredaksjon og Morten "Sila" Stene sparket løs på en stakkar som alt lå nede og gjort vondt værre. Man kan si at disse ikke er omfattet av varme juleønskninger og gode tanker for det nye året.

 

Men som det står i sangen:

Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står

med blanke ark og farjestifter tel,

og da kæin du rette oppatt æille feil i frå i går

og da får du det så godt i mårå kvell,

og om du itte greie det æilt er like trist

så ska du høre suset over furua som sist.

Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står

med blanke ark og farjestifter tel.

 

2013 - Året da de Blaa slår tilbake?

 

Vel, jeg nøyer meg egentlig med om vi lykkes å bremse fallet.

 

KEEPER

Sayouba

 

FORSVAR

Benjaminsen

Hammer

Jalasto

Lange

 

MIDTBANE

Haidar

Haugsdal

Kassi

Kleiven

Sortevik

Stengel

 

ANGREP

Boli

Brustad

Stokkelien

 

Skal vi ha på plass både backrekka og sentrallinja innen neste mandag så må vi signere minst 4 mann i løpet av uka som kommer. En stopper, En venstreback, en sentral midtanespiller og en spiss. Det kommer neppe til å skje. Dermed starter sesongen 2013 som sesongen 2012 med et om enn langt bedre så ikke godt nok utgangspunkt både med tanke på antall og kvalitet på spillertroppen.

 

Tom Nordli sa i fjor at et lag trengte 15 - 16 GODE Adeccoligaspillere for å være en reel kandidat til opprykket. Slik jeg vurderer stallen over har vi 9-10 slike i stallen per i dag. Vi trenger derfor en hel del nytt. Men dette har vi visst helt siden i sommer - derfor er det for meg veldig rart at ikke mer er på stell nå. At den spilleren som angivelig toppet ønskelista vår signerte for KIL synes jeg er betenkelig - selv om KIL er Nystuens moderklubb så har de altså misset lønnsutbetalingen 3 ganger i høst, site gang i desember og spillerne i stallen truer med å terminere kontraktene sine. Jeg frykter standingen vår i merkedet er svak for tiden og det er mange som fornemmer at nedturen vår vil fortsette også i 2013. Jeg synes også at det er påfallende at det midt i Silly Season ikke har vært skrevet om Stabæk på budstikkas nettsider siden 14 desember!!!!

 

@ringo - bekymret.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...