Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det er kanskje like så greit å finne ut hvilke (hvis noen) av gutta på laget som begynner å klage på en innpisker. Langt lettere for Petter å vite hvem han skal benke, og hvem som kan bli noe.

 

 

Jeg har følelsen av at tiden snart er ute med tanke å opprykket i år - allerede før serien har begynt. Vi kan ikke skaffe spillertypene vi kanskje trenger langt uti oppkjøringa. Skal jeg være snill, så gir jeg oss ut januar på å skaffe det laget vi trenger, ellers tror jeg planene må skifte navn til "Tippeligaen 2015".

 

 

Nå skal nevnes at jeg er pessimist nok, jeg trodde på nedrykket i fjor lenge før serien startet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/her-er-det-norske-bosmanlaget-3958442.html

Kunne kanskje vært interessant å sett på noen herifra? F.eks Gary Hogan synes jeg gjorde en meget god figur den lille tida han var i Hamkam. Erlend Eggen Persgård er en gutt på 22 år med mye inne, som er en veldig hyggelig kar i tillegg. Har forsåvidt alltid likt Alex Valencia også, men vet ikke helt om det har med det han gjør på fotballbanen å gjøre eller om det handler om at han har en Mazda RX-8 i garasjen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Rocky Lekaj? Tidligere proff i England og spennende spiller.

Han var på ungdomsakademiet i Sheffield. Proff er vel å ta i.

Han trente med oss i fjor og var ikke god nok. Har vel i det siste spilt for Romsås i tredje divisjon og Grorud i andre, og han har i tillegg holdningsproblemer.

Nei takk.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Furebotn er bedre enn samtlige på vår midtbane, men det spørs vel om han ikke har litt større planer enn førstedivisjon.

Hva med Ørjan Heiberg da? Mener han har de kvaliteter som trengs for å gjøre en god figur for oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du har bedre kontroll på Hedmark-klubbene og spillerne der enn meg så da stoler jeg på deg. Er ikke han en habil futsalspiller også forresten?

Jo, det er han så absolutt. Spiller på Kongsvinger i Eliteserien. Ikke så veldig høy, men god med ballen i beina. Ung, men det vises at han har vært med i sirkuset en liten stund, og dessuten en helt OK fart. Har sett han i aksjon i kamp for Sundet én gang, og har sett han på trening ett par-tre ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er ingen grunn til å fornye ennå nei, først må det skje flere positive ting på overgangsmarkedet.

 

Det er i forsvaret det virkelig hangler. Kanskje vår svakeste lagdel i fjor og nå har vi ikke spillere igjen. Hvilket i og for seg er bra - for de vi hadde var ikke gode nok, men nå har vi altså ingen. Eller vi har i dagens tropp en god forsvarspiller - Ville Jalasto. Vi har rett nok noen halvgode backalternativ, men ingen makker til eller cover for Jalasto og det er virkelig en kritisk situasjon.

 

I troppen bør vi ha 4 stopperalternativ. Lange og Hammer kan selvsagt fungere som kortsiktige nødløsninger, men heller ikke mer. Lange er ung, urutinert og klart best som back, Hammer er for veik og virket veldig uinspirert utover sesongen i fjor. Jeg stiller spørsmål ved både motivasjon og lagånden til gutten.

 

Som sagt tidligere så må minst 2 forsvarspillere med kvalitet nok til å gå rett inn i start 11'eren og det må skje PRONTO, eller senest i går. For hver dag som går så spiller vi verdifull tid i forhold til å få samkjørt den livsviktige back fireren. Fortsetter vi å sleppe inn billige mål som i fjor og året før kommer nedrykkstreken til å kile oss i rassen ubehagleig kjapt.

 

For meg så er det komplett ufattbart at man ikke har klart å komme opp med, en eneste kvalifiser forsterkning i alle månedene siden forrige vindu stengte. Spillerjakt gjør man mellom og ikke i overgangsvinduet.

 

Videre så synes jeg det er besynderlig at vi har en prøvespiller som er under kontrakt. Atpåtil en spiller fra et lavere nivå og med ferdigheter vi strengt tatt har troppen fra før. Med mindre det finnes en ukjent klausul i kontrakten til Bwamy som gir han rett til å flytte gratis, så har vi ikke råd til å hente ham...

 

Merkelige greier...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hammer er for veik og virket veldig uinspirert utover sesongen i fjor. Jeg stiller spørsmål ved både motivasjon og lagånden til gutten.

 

Synes egentlig han gjorde det ok som back. Stort sett ganske trygg defensivt i den posisjonen og i enkelte kamper var han også god offensivt.

 

Ikke umulig at det gir en liten motivasjonsknekk å være vitne til at Haugsdal tar fra han backplassen etter flere godkjente kamper der av Hammer. Og verre: At Haugsdal fikk fortsette der til tross for at viste seg som gjennomført ubrukelig som back. Forsåvidt enig i at Hammer fremdeles ikke er god nok til å være fast i førsteelleveren, men at han skal nedprioriteres til fordel for Haugsdal som back er toalt uforstålig for meg. Jeg har ikke noe i mot Haugsdal; som back synes jeg imidlertid han ser ut som Bambi på isen.

 

Når Belsvik sier at vi i utgangspunktet leter etter én forsterkning i hvert ledd, er det mye som skurrer for meg. I forsvar har vi skrikende behov for minimum to, helst fire, nye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gikk vel noen rykter om at Hammer var usikker på om han ville fortsette med fotball. Om det er noe hold i det så er det ikke så rart at han ble benket og det er mulig å spekulere i at Belsvik ønsket å satse på dem han visste ville bli med i Adecco.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når Belsvik sier at vi i utgangspunktet leter etter én forsterkning i hvert ledd, er det mye som skurrer for meg. I forsvar har vi skrikende behov for minimum to, helst fire, nye.

 

Helt enig,

 

Jeg bli bekymret for om de kanskje undervurderer motstanderene i år og hva som kreves for å nå målet om opprykk. Ja, hvis de mener alvor med det målet i det hele tatt da....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

 

Videre så synes jeg det er besynderlig at vi har en prøvespiller som er under kontrakt. Atpåtil en spiller fra et lavere nivå og med ferdigheter vi strengt tatt har troppen fra før. Med mindre det finnes en ukjent klausul i kontrakten til Bwamy som gir han rett til å flytte gratis, så har vi ikke råd til å hente ham...

 

Merkelige greier...

 

@ringo

 

Rallet med en dude på lørdag som spilte i 2.divisjon. Han var under kontrakt, men likevel med på denne Bosmansamlingen. Han hadde en klausul om at han likevel kunne gå gratis før 31. januar dersom en stor klubb kom på banen. Forsto det på han som at dette var ganske vanlig, men så er det jo dette med definisjonen på hva en stor klubb er

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg regner nesten med at det må være noe slikt, ellers er det jo helt natta å ha fyren på prøvespill...

 

Hva tenker folket om en spiller som Arnar Førsund forresten? Fremdeles Bosmanspiller så vidt meg bekjent.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva tenker folket om en spiller som Arnar Førsund forresten? Fremdeles Bosmanspiller så vidt meg bekjent.

 

@ringo

Det første som faller meg inn er de siste årenes mest harry sveis i norsk fotball... :-D
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førsund var en ok stopper for 4-5 år siden, jeg ser heller Hammer/Lange på stopperplass enn Førsund... Hvor spiller han nå?

Så han på Kadda i høst da Kongsvinger tapte klart for Bærum (4-1). Var nok ikke dagen hans .... for å si det sånn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Vytautas Andriuskevicius(22)?

Han er på prøvespill i IK Start nå.
En god og rask stopper som liker å gå opp i duellene, han blir også tildelt rollen som kriger noe som vi virkelig trenger.
Han er opprinnelig stopper, men har også spilt back for både klubb og landslag.

 

Er dette noe som er noe å se på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Vytautas Andriuskevicius(22)?

Han er på prøvespill i IK Start nå.

En god og rask stopper som liker å gå opp i duellene, han blir også tildelt rollen som kriger noe som vi virkelig trenger.

Han er opprinnelig stopper, men har også spilt back for både klubb og landslag.

 

Er dette noe som er noe å se på?

 

Det kommer helt ann på hva slags kostnader som er forbundet med å hente han og drifte ham.

 

Jeg har en anelse om at det finnes altfor lite penger til å hente spillere nå. Hvis det stemmer så skulle jeg ønske at klubben kunne kommunisert dette i større grad. Det finnes kanskje ikke noen rike onkler som er villige til å spytte inn penger, men jeg er ganske sikker på at det finnes en god del folk som er villige til å bidra dersom man tar seg tid til å sy sammen et skikkelig opplegg. Sysifos gikk av flere grunner ikke slik vi hadde håpet, men aksjonen viste oss at det finnes relativt mange som er villige til å strekke seg ganske langt for at man skal kunne styrke stallen. Med en tight sammenskrudd plan så får man det til. Men den må komme fra klubben. Og klubben må forstå at det ikke er en tiggerrunde de skal på, men et frieri mot investorer som forventer en annen avkastning enn hard kapital.

 

Jeg vet i hvertfall at jeg hadde vært svært interessert dersom man hadde presentert en skikkelig plan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Appropos Arnar Førsund, han har iflg Drammens Tidende fått kontraktsforslag fra MIF, som også stadig tester nye spillere.

 

http://dt.no/sport/mif-onsker-seg-spiss-fra-orn-horten-1.7714244

 

Rart at den klubben skal ha så mye bedre forutsetninger enn STB til å kunne gi spillere tilbud og event. være attraktive for storscorere fra 2. div. Mif er ikke akkurat kjent for rike onkler, høye lønninger eller et spes. sexy image.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir egentlig litt provosert av hvor stille det er fra den sportslige ledelsen nå. Spesielt etter uttalelsene om hva salgs folk det søkes etter, som ikke henger sammen med hva klubben faktisk trenger. Håper det skyldes at man jobber så hardt at det ikke er tid til kommunikasjon mot supporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir egentlig litt provosert av hvor stille det er fra den sportslige ledelsen nå. Spesielt etter uttalelsene om hva salgs folk det søkes etter, som ikke henger sammen med hva klubben faktisk trenger. Håper det skyldes at man jobber så hardt at det ikke er tid til kommunikasjon mot supporterne.

 

Enig med deg Thor-steinar, dessverre tror jeg ikke det jobbes særlig hardt/godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spesielt etter uttalelsene om hva salgs folk det søkes etter, som ikke henger sammen med hva klubben faktisk trenger.

 

Det der tror jeg henger sammen med at man forholder seg til det samme i ethvert overgangsvindu: utgangspunktet er én forsterkning i hvert ledd.

 

Det er iallfall det som sies hver gang. Problemet er at man bør ikke fremdeles befinne seg ved utgangspunktet når overgangsvinduet åpner, eller langt inn i det. Man kan få inntrykk av at kartlegging av hva som behøves og hvem som kan være aktuelle ikke er en kontinuerlig prosess, men noe man begynner på i overgangsvinduene.

 

En annen ting er at det virker som om mye av "kartleggingen" av spillere foregår gjennom agenter og ikke reell talentspeiding. Nå for tiden er det nok ikke så mange agenter som ser det som lukrativt nok å kontakte Stabæk. Jeg håper for all del at det jobbes mer profesjonelt enn man får inntrykk av, for fra utsiden virker ganske amatørmessig og useriøst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er stille, er det garantert fordi det ikke skjer noe. Akkurat nå er det høysesong for å skape forventninger blant sesongkortkjøpere og sponsorer. Men der er altså ikke STB for tiden. Det er trist. Men sant. Alle som venter påsken quick fix blir skuffet. Alle som alv vil være med på å skape morgendagens STB har aldri hatt større muligheter til å sette spor etter seg enn akkurat nå. Det gjør seg ikke selv!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...