Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Er "nedrykksklausuler" lovlige i Norge? Jeg vet det er vanlig i mange land, men det er liksom litt unorsk. Hvis det er lovlig, regner jeg det som en selvfølge at vi tar det med i samtlige spillerkontrakter.

 

For øvrig er jeg enig med geirti i at det siste vi må finne på er kjøpe oss enda flere økonomiske problemer. Målet bør være å gå et par mill i pluss neste år hvis vi får "Tippeliga-inntekter". Sannsynligheten for at vi vil kjempe mot nedrykk, gitt at vi rykker opp i år, er stor. Vanskelig balansegang å satse hardt nok til å holde seg i Tippeligaen uten å pådra seg høyere kostnader enn man kan leve med i førstedivisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er "nedrykksklausuler" lovlige i Norge? Jeg vet det er vanlig i mange land, men det er liksom litt unorsk. Hvis det er lovlig, regner jeg det som en selvfølge at vi tar det med i samtlige spillerkontrakter.

 

 

Akkurat det har ikke NFF tenkt så mye på enda. Dersom det er noen som inngår nedrykksklausul, vil de fortløpende vurdere om klubben skal anmeldes eller ikke

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan Magnus Nicolaisen på Alta være noe for oss. Tror kontrakten hans går ut etter sesongen og han har gjort det veldig bra i 2. div i år.

Korrekt at kontrakten hans går ut. Han er 24 år, og mer vet jeg egentlig ikke om han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som kjenner noe til Kenneth Di Vita Jensen? En av mange Hønefoss-spillere som har kontraktsutløp til nyttår. Har litt inntrykk av at han er en uslipt diamant.

Han briljerte i 3.div da han var på utlån til Jevnaker for noen år siden. Er vel brukbar teknisk, sterk og med greit tempo i kroppen. Han skal visstnok også være en veldig trivelig kar med gode holdninger.

Endret av Kaizer Alphonse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var endel hype rundt han for noen år siden iallfall. Han kan være en uslepen diamant som bare har trengt mer tid på å bli toppspiller enn mange trodde eller han kan være et overvurdert talent. Personlig har jeg ikke blitt imponert av det jeg har sett av han, men jeg har ikke sett Tippeliga-fotball i år så for alt jeg vet kan han ha tatt store skritt. Kun 606 minutters spilletid fordelt på 13 kamper tyder dog ikke på det. Også har han vel ikke mer enn 10 mål i løpet av fem sesonger i de to øverste divisjonene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er en hardtarbeidende spiller på treningsfeltet hvertfall, jobbet sammen med moren hans. Hun sa hvertfall at han ofrer alt for fotballen og er en spiller som trenger tillit for å prestere. Ble skuffet i hbk når utlendingene tok plassen hans, derfor ble han utlånt, uten å ha fått muligheten til å vise seg fra sin beste side.

 

Robin vet mer, de har bodd sammen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Erlend Hanstveit, midtstopper, 32 år, bosman, fast i Helsingborg. Etter hva jeg hører kommer de neppe til å forlenge fordi trenern skal prøve å bygge opp et nytt lag. Skader ikke å prøve.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Erlend Hanstveit, midtstopper, 32 år, bosman, fast i Helsingborg. Etter hva jeg hører kommer de neppe til å forlenge fordi trenern skal prøve å bygge opp et nytt lag. Skader ikke å prøve.

Spørs vel om ikke Bergen lokker mer. Om det finnes noen som trenger forsterkninger i midforsvaret enda mer enn oss, så må det jo være Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Erlend Hanstveit, midtstopper, 32 år, bosman, fast i Helsingborg. Etter hva jeg hører kommer de neppe til å forlenge fordi trenern skal prøve å bygge opp et nytt lag. Skader ikke å prøve.

Spørs vel om ikke Bergen lokker mer. Om det finnes noen som trenger forsterkninger i midforsvaret enda mer enn oss, så må det jo være Brann.

 

 

Dersom vi rykker opp tror jeg Stabæk fremstår som veldig spennende for en god del spillere. Jeg vet ikke om jeg ville sagt det samme om for eksempel Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Erlend Hanstveit, midtstopper, 32 år, bosman, fast i Helsingborg. Etter hva jeg hører kommer de neppe til å forlenge fordi trenern skal prøve å bygge opp et nytt lag. Skader ikke å prøve.

Spørs vel om ikke Bergen lokker mer. Om det finnes noen som trenger forsterkninger i midforsvaret enda mer enn oss, så må det jo være Brann.

 

 

Dersom vi rykker opp tror jeg Stabæk fremstår som veldig spennende for en god del spillere. Jeg vet ikke om jeg ville sagt det samme om for eksempel Brann.

 

Jeg tviler på at Stabæk ved et eventuelt opprykk fremstår som mer attraktivt enn Brann for en bergenser. Også på et generelt grunnlag, grunnet det faktum at økonomien fremdeles er så til de grader vaklende og et hinder i betydelig sportslig satsning. Men mye avhenger selvsagt av hvordan spillere (og trener, ikke minst!) vi klarer å tilknytte oss foran neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvarsspillet vårt (som er hovedproblemet) har da fått de aller fleste spisser i Adeccoligaen til å virke kjempebra? Skal vi ha inn nye spillere må de holde solid tippeliganivå om vi rykker opp. Vi trenger 2 spisser med tippeliganivå. Da hjelper det lite om vi har 3 eller 4 spisser som holder adeccoliganivå..

 

Mulig jeg er alt for skeptisk, men jeg tror både Stokkelien, Anene, Kassi og Boli ville ha putta hattrick (minst) i går om en av dem hadde bytta plass med Eriksen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Erlend Hanstveit, midtstopper, 32 år, bosman, fast i Helsingborg. Etter hva jeg hører kommer de neppe til å forlenge fordi trenern skal prøve å bygge opp et nytt lag. Skader ikke å prøve.

Spørs vel om ikke Bergen lokker mer. Om det finnes noen som trenger forsterkninger i midforsvaret enda mer enn oss, så må det jo være Brann.

 

 

Dersom vi rykker opp tror jeg Stabæk fremstår som veldig spennende for en god del spillere. Jeg vet ikke om jeg ville sagt det samme om for eksempel Brann.

 

Jeg tviler på at Stabæk ved et eventuelt opprykk fremstår som mer attraktivt enn Brann for en bergenser. Også på et generelt grunnlag, grunnet det faktum at økonomien fremdeles er så til de grader vaklende og et hinder i betydelig sportslig satsning. Men mye avhenger selvsagt av hvordan spillere (og trener, ikke minst!) vi klarer å tilknytte oss foran neste sesong.

 

 

Stabæk kan jo fremstå attraktivt på den måte at de er "lett for noen som holder tippeliga nivå" å få plass i start 11'rn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Stabæk kan jo fremstå attraktivt på den måte at de er "lett for noen som holder tippeliga nivå" å få plass i start 11'rn?

 

 

Men så var det lengden på en ny kontrakt da, med tanke på debatten om at STB har vært for lite flinke til å skrive lange/resigne kontrakter med spillerne. Tror det kan være vanskelig å skrive noe annet enn 1. års kontakter med nye spillere sånn som ståa er pr. i dag. Og da hjelper det ikke at noen her på forumet trekker frem at det er sannsynlig at STB ikke overlever 2014 i TL. Da kan det i alle fall bli vanskelig å få event. nye spillere til å signe for mer enn 1. år.

Kanskje vi skulle være flinkere til å framsnakke laget når vi har muligheter til det?

 

NB!

Har skrevet det før og gjentar det gjerne; oslogutten og forsvarspiller Alexander Groven fra HBK (het tidligere Hussum) bør passe inn i STB.

Sjekk gjerne ut Kevin Larsen også, spillt i TL fra 2008 for Tromsø og HBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger 2 spisser med tippeliganivå. Da hjelper det lite om vi har 3 eller 4 spisser som holder adeccoliganivå.

 

Det kommer jo litt an på hvilken vei vi velger å gå. Sånn jeg ser det har vi har to alternativer å velge i dersom vi skulle slumpe til å rykke opp:

 

1) Vi kan forsterke laget med tanke på å unngå nedrykk i 2014, som kan ses på som en "high risk, high reward"-strategi. For at det skal være realistisk å holde seg i øverste divisjon, behøves ganske store investeringer. Det er helt sikkert mulig å finne mange og gode nok spillere. Spørsmålet er til hvilken pris. Risikoen her ligger i at vi fort kan rykke ned med for store utgifter og/eller kan pådra oss nye økonomiske problemer i løpet av sesongen. Gevinsten ligger i økt sannsynlighet for flere påfølgende sesonger med Tippeliga-inntekter, -publikum, -pressedekning osv.

 

2) Vi kan se på et opprykk som en økonomisk mulighet der hovedmålet ikke er å beholde plassen i Tippeligaen på første forsøk. En "bygge sten på sten"-strategi hvor vi henter spillere som ligger helt i toppen av førstedivisjonsnivå og kanskje holder grei eliteseriestandard - spillere av den typen som har blitt nevnt i denne tråden de seneste månedene. Poenget vil være å bruke året i Tippeligaen på å gå med et solid overskudd og bygge en spillerstall som "garantert" vil være et topplag på nest øverste nivå. Å beholde plassen i Tippeligaen vil være en ren bonus i denne omgang. Ved et nedrykk vil vi ha trygg(ere) økonomi, et lag som har gode muligheter til å rykke opp igjen og kostnader vi fint kan leve med på et førstedivisjonsbudsjett.

 

Det ligger i Stabæks natur å gå for det første alternativet, som utvilsomt er et mer spennende "briste eller bære"-prosjekt. Alternativ to er, kan hende, en tryggere vei mot å reetablere seg som eliteserielag på lang sikt, men kanskje for kjedelig til å være aktuelt.

 

(For øvrig tror jeg vi har en spiss på Tippeliga-nivå i Kassi. Iallfall hvis han fortsetter å utvikle seg som han har gjort det siste året.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud så stolt jeg vil være av læringskurven til ledelsen hvis vi går for grundige og ansvarlige alternativ 2. Dette alternativet ville passet veldig godt til storsatsinga på 8- til 19-åringene, og ville krevd en mer offensiv politikk for å få juniortaltenter til å slå til på (og signere for) A-laget.

 

 

 

Men etter "Sisyfos-tankegangen" har man vel ikke "lagt sjela si i det" hvis det ikke bærer lukt utfor med ujevne mellomrom. Raskeste vei til stupet er jo helt klart alternativ 1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umulig å si det så generelt. F.eks Helland i Hødd/RBK har vist seg å holde greit tippeliganivå og det er også spillere som har fått en oppsving i karrieren etter å ha kommet tilbake til Tippeligaen etter en sesong på nivåret under. F.eks Peter Kovacs

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nei, men det er nok det beste vi kan håpe på. Det og TL rejects. Men først må vi rykke opp da, og så må vi ikke rote det til med å ansette feil trener...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umulig å si det så generelt. F.eks Helland i Hødd/RBK har vist seg å holde greit tippeliganivå og det er også spillere som har fått en oppsving i karrieren etter å ha kommet tilbake til Tippeligaen etter en sesong på nivåret under. F.eks Peter Kovacs

 

En spiller med akkurat den spisskompetansen og erfaringen vi mangler

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Umulig å si det så generelt. F.eks Helland i Hødd/RBK har vist seg å holde greit tippeliganivå og det er også spillere som har fått en oppsving i karrieren etter å ha kommet tilbake til Tippeligaen etter en sesong på nivåret under. F.eks Peter Kovacs

 

En spiller med akkurat den spisskompetansen og erfaringen vi mangler

 

Men neppe aktuell for oss vel? Derimot sliter jo Thomas Sørum med å få særlig med spilletid, og virker å være bak Kovacs, Diomande og Kamara (om han blir) i køen om den eneste spissplassen Godset har. Kanskje et utlån til Stabæk kunne vært aktuelt?

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men neppe aktuell for oss vel? Derimot sliter jo Thomas Sørum med å få særlig med spilletid, og virker å være bak Kovacs, Diomande og Kamara (om han blir) i køen om den eneste spissplassen Godset har. Kanskje et utlån til Stabæk kunne vært aktuelt?

 

 

Thomas Sørum har vel vært langtidsskadd i sommer / høst, tror jeg da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er et par interessante navn her. I første rekke tenker jeg på (velg og vrak):

TH Aarøy

A Adalsteinsson

H Haugen

K Vatshaug
A Mathiesen

S Thorsteinson

JIH

M Andersson

S Nystrøm

B Zajic

S Krogsgård

 

Jeg tenker umiddelbart at Vatshaug hadde vært en fantastisk signering. Hva tror dere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...