Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Igjen og for n'te gang, nok et bevis på at det er ikke forutsetninger for 100% helproffesjonelle spillerstaller i Norge.

 

De fleste klubbene overlever kun på private velgjøreres lommebok.

 

Over til spørsmålet, om de er villige til å kutte tre fjerdeparter av lønna så er det sikkert flere der som kunne vært interessante for oss.

 

Husker når de begynnte å bygge denne stallen og alle pekte på at det der kan dere umulig ha råd til. LSK kjekket seg og sa at dette var innenfor budsjett. Auda...

 

@ringo

 

Lillestrøm er relativt heftig pengedopet gjennom Per Berg. Skrur han igjen kranene er det klart at svindyre forpliktelser vil få store konsekvenser. De er ikke alene i å ha vært i det selskapet der, og de blir nok heller ikke de siste som blir invitert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes Helstad var veldig usynlig i dag.

 

Henderson, derimot, han imponerte meg til tider. Virker som om han har grei fart og ganske bra teknikk, og han turte faktisk å prøve på noe fremover uten å ha slått 20 støttepasninger først. Betraktelig bedre enn det Emil Dahle har vist i de to siste treningskampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes Helstad var veldig usynlig i dag.

 

Ja og nei, Helstad viste ganske mye bra, som gjennom-løp og han var veldig imøte kommende når det kom til støttespill i angrepsfasen, det negative var vel at han kommuniserte veldig VELDIG dårlig, hørte han ikke si noe, eneste reaksjonen jeg så av han var at han tok tommelen opp på en mislykket gjennombrudd pasning han fikk av luc, også mye missforståelser ( men det blir vel bedre med tiden?) han bærer også preg av og ikke ha spilt så mye. Men han er tross alt en veldig god spiller som kan tilføye laget med masse i tippeligaen, ikke nok med utenlandske spillere som er på prøvespill og som viser seg frem på en positiv måte, trengs noen som kjenner tippeligaen også. Og det gjør Thorstein.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Positivt, men så kan man jo ha helt foirskjellige oppfatninger om hva dyrt er. Han har tross alt mest sannsynlig hatt en årslånn på flere millioner kr de siste ti årene. For han kan 700k være "ikke dyrt" mens for oss er det fortsatt langt over lønnstaket vårt. Det viktigste av alt er jo likevel at det virker som at han både er motivert og virkelig ønsker å spille for oss. Er positiv selv om han var rævva i går

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiss er vel den posisjonen hvor det er vanskeligst å "vise seg fram" på når hele laget spiller meget svakt.

 

Jeg ønsker oss en Martin Andresen anno 2003 (komplett sentral midtbanegeneral). Det er vel det ene grepet som vil løfte laget mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin Andresen var vel kun med i troppen i 2013 for at vi skulle tilfredstille kravene til antall "proffspillere" i troppen? Jeg fikk i hvertfall følelsen av å ha blitt lurt etterhvert. Men det gikk jo bra også uten ham på banen i Adeccoligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Positivt, men så kan man jo ha helt foirskjellige oppfatninger om hva dyrt er. Han har tross alt mest sannsynlig hatt en årslånn på flere millioner kr de siste ti årene. For han kan 700k være "ikke dyrt" mens for oss er det fortsatt langt over lønnstaket vårt. Det viktigste av alt er jo likevel at det virker som at han både er motivert og virkelig ønsker å spille for oss. Er positiv selv om han var rævva i går

Han ville ikke halveres til 500k i LSK fordi han der ville være benkefyll. Med en klar forventning om å være et førstevalg tipper jeg han nok kan overleve med noe under det, han har nok tjent sine penger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper ikke vi går inn i sesongen med Helstad som et klart førstevalg. Etter mitt skjønn vil han være en signering av samme type som David Hanssen i 2012: Fin å ha på treningsfeltet og i garderoben, men forventninger ut over det er urealistiske med tanke på fysisk fatning (skadeutsatt) og et sportslig nivå som har vært på vei ned i flere år allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin Andresen var vel kun med i troppen i 2013 for at vi skulle tilfredstille kravene til antall "proffspillere" i troppen? Jeg fikk i hvertfall følelsen av å ha blitt lurt etterhvert. Men det gikk jo bra også uten ham på banen i Adeccoligaen.

Jeg tenkte på forrige gang han kom tilbake, når vi rykket feil vei (hvilket ikke kom fram av innlegget mitt). Ellers så spilte han jo faktisk noen få minutter. Om han hadde prioritert tid og ikke vært skadet(?) tror jeg faktisk han kunne gitt viktige bidrag i første div, men TL hadde uansett vært mer tvilsomt.

 

 

P/, Helstad er en komplett spiller som jeg har troen på. Min tro kan selvfølgelig være fundert på like svakt grunnlag som min positivitet før fjorårssesongen, men den beviste jo at undre kan skje selv for oss ateister.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P/, Helstad er en komplett spiller som jeg har troen på. Min tro kan selvfølgelig være fundert på like svakt grunnlag som min positivitet før fjorårssesongen, men den beviste jo at undre kan skje selv for oss ateister.

 

 

Merker forresten vakumet i min egen kunnskap etter å ha gitt faen i Tippeligaen hele 2013. Jeg må tilstå at jeg ikke så for meg Tippeligaspill i 2014. Min vurdering av Helstad er derfor t.o.m. 2012.

 

Lønnsnivået er dramatisk nedadgående i hele Tippeligaen når selv RBK, VIF og LSK må kutte lønninger. Jeg tror likevel mye av det aktuelle benkefyllet i Tippeligaen har urealistisk høye lønnskrav for oss.

 

Når det er sagt så er gode spisser det dyreste som finnes til enhver tid. Jeg ønsker meg fremdeles Kovacs. Hva om Melissa Wiik lokker med gavekort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha en MANN på sentral midtbane. En som kan jobbe hjem og avlevere skulderdytt som feier motstanderne opp på bakerste rad på Hovis.

 

Det må da finnes noen harde karer ala de vi signerte etter nedrykket i 2004?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha en MANN på sentral midtbane. En som kan jobbe hjem og avlevere skulderdytt som feier motstanderne opp på bakerste rad på Hovis.

 

Det må da finnes noen harde karer ala de vi signerte etter nedrykket i 2004?

 

Lawson Adjebu,

Vet ikke om karen er MANN nok for deg, men han er god på igjen vinning av ball og fin til og slå gjennombrudds passninger. Uten klubb for øyeblikket, spilte en periode i Vietnam.

 

Er fra Ghana.

 

Et par år gammel video, vet ikke hvordan han er nå, men han skal tydeligvis ha vokst enorm som fotball spiller.

 

Kombinert med en lynrask Brustad på kant kunne være interessant

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det Lawson Adjebu du sikter til?

 

Jeg kjenner ikke til den Vietnamesiske ligaen altså, men er det noe særlig til nivå på den?

 

Aner VIRKELIG ikke nivået der nede, men det hadde ikke skadet og prøve han ut en uke eller to på trening, han fikk ikke fornyet kontrakt der nede siden han ville ha en bedre kontrakt en det han hadde der nede, ( lå på rundt 2000 pund i måneden ) han virker veldig grei ut ifra videon, men så er jo den også 4 år gammel.

 

 

Men for all del, han kan jo virke god hvis alle andre suger.

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

P/, Helstad er en komplett spiller som jeg har troen på. Min tro kan selvfølgelig være fundert på like svakt grunnlag som min positivitet før fjorårssesongen, men den beviste jo at undre kan skje selv for oss ateister.

 

 

Merker forresten vakumet i min egen kunnskap etter å ha gitt faen i Tippeligaen hele 2013. Jeg må tilstå at jeg ikke så for meg Tippeligaspill i 2014. Min vurdering av Helstad er derfor t.o.m. 2012.

 

Lønnsnivået er dramatisk nedadgående i hele Tippeligaen når selv RBK, VIF og LSK må kutte lønninger. Jeg tror likevel mye av det aktuelle benkefyllet i Tippeligaen har urealistisk høye lønnskrav for oss.

 

Når det er sagt så er gode spisser det dyreste som finnes til enhver tid. Jeg ønsker meg fremdeles Kovacs. Hva om Melissa Wiik lokker med gavekort?

 

 

Fulgte nok mer med enn deg på TL 2013. Ingen på Lillestrøm gjorde noe minneverdig. Helstad ble nok dratt med i dragsuget...

Egentlig er det ingen spisser jeg kan tenke meg fra fjorårets Tippeliga som vi har sjans på, unntatt kanskje Kovacs som du nevner. Deprimerende nivå på angrepsspillet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det Lawson Adjebu du sikter til?

 

Jeg kjenner ikke til den Vietnamesiske ligaen altså, men er det noe særlig til nivå på den?

 

Aner VIRKELIG ikke nivået der nede, men det hadde ikke skadet og prøve han ut en uke eller to på trening, han fikk ikke fornyet kontrakt der nede siden han ville ha en bedre kontrakt en det han hadde der nede, ( lå på rundt 2000 pund i måneden ) han virker veldig grei ut ifra videon, men så er jo den også 4 år gammel.

 

 

Men for all del, han kan jo virke god hvis alle andre suger.

 

Hvor gammel er han ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er det Lawson Adjebu du sikter til?

 

Jeg kjenner ikke til den Vietnamesiske ligaen altså, men er det noe særlig til nivå på den?

 

Aner VIRKELIG ikke nivået der nede, men det hadde ikke skadet og prøve han ut en uke eller to på trening, han fikk ikke fornyet kontrakt der nede siden han ville ha en bedre kontrakt en det han hadde der nede, ( lå på rundt 2000 pund i måneden ) han virker veldig grei ut ifra videon, men så er jo den også 4 år gammel.

 

 

Men for all del, han kan jo virke god hvis alle andre suger.

 

Hvor gammel er han ?

 

 

26.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm,

 

Soko skal ha fått beskjed om å finne seg en ny klubb. Har aldri vært noen stor fan, men rett spillertype og fin alder/rutine.

 

@ringo

Er ikke han så godt som alltid skadet da?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenger vi ikke først og fremst en defensivt solid midtbanespiller, da? Sokolowski er en bedre og smartere ballfordeler enn Haidar, men i det defensive blir det vel ganske likt. Lavt tempo, svakt press, manglende returløp osv. Han kan sikkert forsterke oss offensivt, men vi blir i så fall helt avhengige av å få inn en sentral midtbanespiller til som er virkelig god i den defensive delen av spillet. Med Sokolowskis ganske klare svakheter i tillegg til de mange og lange skadeavbrekkene de siste årene, blir han etter mitt skjønn en høyrisikoinvestering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...