Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Nei takk, da kan vi heller videreutvikle Thor Lange og eventuell tilvekst fra juniorlaget. Eller beholde Timmi Johansen. Jeg syntes Bertelsen så god og veldig lovende ut i én sesong i Fredrikstad, i 2005 eller 2006 eller når det var. Men han stagnerte fort og har ikke imponert siden. Kun ett mål og ti målgivende på 152 kamper fordelt på snart seks hele sesonger i Viking er heller ikke en imponerende statistikk for en defensivt ustabil back som liksom skal være best offensivt.

 

Han har rundet 30 år også så det er neppe så mye forbedringspotensial igjen heller. Synes det virker som en opplagt bedre ressursforvaltning å foredle en egenutviklet 21-åring med utviklingspotensial. Når vi henter spillere utenfra, bør det være fordi de er av et annet kaliber enn det vi kan fylle på med av egenproduserte spillere. Bortsett fra at han begynner å få ganske mange sesonger i Tippeligaen, kvalifiserer ikke Bertelsen til en sånn beskrivelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Bob vil jo helst ha folk som kan spille på flere plasser. Synes vi er tynne der fremme, men har ingen særlig tro på at vi prøver oss på norsk 2.div når vi skal ha friskt blod.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva slags rekkefølge bør vi egentlig prioritere nysigneringer i?

 

En ny offensiv signering bør i mine øyne være et soleklart førstevalg før neste sesong. Hva slags spillertype vi ser etter kommer i så fall veldig mye an på hvordan Bob vil spille neste år. Noen ren Brustad-erstatning får vi ikke, men har vi lyst å fortsette å satse på fart, eller skal vi få noen flere strenger å spille på i etablert angrepsspill? Ellers trenger vi åpenbart litt bredde i midtforsvaret siden Høiland gir seg. På den defensive midtbanen kunne nok de fleste av oss tenkt å kjøre inn Trondsen igjen, og han og Sokolowski utgjør en solid duo som kan komplimenteres av en Harald Holter e.l.

 

Da gjenstår jo venstrebacken, der jeg virkelig håper Thor Lange er i stand til å gjøre plassen til sin egen - hvis ikke bør vi se etter ungt og billig. I tillegg er det sikkert ingen dårlig idé å ha en mulig keepersignering i bakhånd dersom Sayouba skulle bli solgt i vinter - Singh holder ikke nivået ennå.

 

Men med mindre både Hoseth og Soko skulle stikke, i tillegg til de vi allerede vet om, tror jeg heldigvis IAO slipper å jobbe veldig mange overtidstimer i forhold til i fjor vinter.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Da gjenstår jo venstrebacken, der jeg virkelig håper Thor Lange er i stand til å gjøre plassen til sin egen - hvis ikke bør vi se etter ungt og billig.

 

Birger Meling er vel også i utgangspunktet venstreback

 

Har ikke Meling vært ganske positiv på 2.laget i høst? Enig med de som mener det er bra å satse på de vi allerede har, og regner med at Meling var påtenkt nettopp på venstre back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi bør vel først og fremst dekke opp der det forsvinner noen:

  • Høiland ut - behov for en rutinert forsvarsspiller (uenig i at vi trenger noen unge forsvarsspillere, det har vi flere av allerede)
  • Hoseth og/eller Soko ut? - behov for rutinert midtbanespiller. Hvis ingen drar, mener jeg vi har det vi trenger her.
  • Brustad ut - ny spiss inn. Boli trenger konkurranse, eventuelt en god partner. Her er det vel enkelt å tenke komplementere ferdigheter. Enten en duellsterk eller særdeles teknisk spiller som kan få fram gode baller til Boli, eventuelt en notorisk målscorer. Ja, dette høres veldig dyrt ut :(
  • Skulle det f.eks. dukke opp en latterlig god ving som ønsker spille for oss for bompenger + lommepenger, så er det selvfølgelig noe vi har behov for, men i utgangspunktet mener jeg det er dette IA bør satse på.
Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Da gjenstår jo venstrebacken, der jeg virkelig håper Thor Lange er i stand til å gjøre plassen til sin egen - hvis ikke bør vi se etter ungt og billig.

 

Birger Meling er vel også i utgangspunktet venstreback

 

Har ikke Meling vært ganske positiv på 2.laget i høst? Enig med de som mener det er bra å satse på de vi allerede har, og regner med at Meling var påtenkt nettopp på venstre back.

 

 

Om Birger Meling er god nok, så kan det like godt være ham, ja. Thor Lange er forsåvidt også en av de vi "har" ettersom han er vår eiendom.

 

Men en ting vi burde passe oss for er å se oss blinde på egne juniorer. For eksempel ville jeg sett poenget med å hente en litt rutinert def. midtbanespiller for å supplere Holter, Sokolowski og Trondsen. Der kan et godt alternativ være Christian Landu-Landu, dersom han ikke får fornyet kontrakten sin med Viking.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En målscorer er viktig. Brustad har sålangt 10 kasser, det betyr at vi bør ha inn en spiller som er god for 10+ mål, om han har utgangspunkt på kanten, som spiss eller sentralt på midten er vel litt underordnet. Men jeg frykter vel at det ikke blir lett.

 

Jeg er også spent på hva som skjer med Henderson. Så vidt jeg vet er han på opptrening. En latterlig signering, illrød varsellampe på skadehistorikken, svakt prøvespill og dårlige treninger. Men veldig gode referanser fra forrige klubb! Jeg tror kanskje noen på andre siden av kjølen gjorde et iherdig forsøk på å bli kvitt en utgiftspost på lønnsregnskapet... Mistenker dog at han, om han ikke hadde gått i stykker, hadde blitt utstyrt med samme type klippekort som Stephens. Jeg tør derfor ikke utelukke et comeback, selv om det i skrivende stund virker overveiende sannsynlig at vi slipper å se mer til ham.

 

Jeg synes Soko har vært bra, håper han blir, og om han drar må han erstattes. Hoseth er jeg temmelig sikker på at blir. Han virker motivert og det ville være uklokt av klubben å ikke resignere ham.

 

AJ og JIH bør erstattes. Bob sier selv at alle baklengsmålene skyldes mangel på rutine og vilje til å ta den nødvendige defensive drittjobben. Så da trenger vi vel noen erfarne veteraner med stor ærgjerrighet og kapasitet (wæhler ville vært perfekt). Personlig tror jeg vel at en mer taktisk klok/mindre offensivt anlagt (velg det som passer) trener kunne ha organisert bort endel av disse målene. Men sure, bedre spillere vil nødvendigvis hjelpe det også, det koster bare litt mer pæng.

 

Sortevik sin kontrakt går også ut, nyttig tropp spiller, men han blir neppe så mye bedre. Spent på vurderingen der. Dahle og Timmi har neppe noen fremtid i Stabæk så lenge Bradley er trener, og bør slippes videre. Jeg synes også at Trondsen bør se an situasjonen sin. Om der ser ut til at han er stuck på backen også neste sesong, bør han for sin egen utvikling del se seg om etter en annen klubb. Lange og Meling er unge, men er de fullverdige alternativ? Jeg er usikker på hvordan Bob vurderer det. Tipper nesten Melibg er nærmest. Jeg håper dog på en solid venstreback, så Trondsen kan ta en plass på midten og forhåpentligvis bidra til å henvise Stephens til benken.

 

Det finnes, slik jeg forstår det, konkret interesse rundt Sayouba, om det stemmer at Singh ikke er klar, så kan det fort tvinge seg frem behov for en ny keeper. Det tror jeg ikke nødvendigvis blir så fryktelig vanskelig.

 

Det er litt tidlig, og mye hvisomatte/dersomatte. Men jeg håper først og fremst at vi finner en rutinert venstreback, dernest en målscorer, så noen spillere som kan tilføre troppen litt brede og kanskje være tettere på å utfordre for en plass i start 11'eren enn Timmi, Dahle, Sortevik osv. Så får vi se hvem som forsvinner, men set synes vel som om vi går nok en vinter med mange utskiftninger i møte.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kovacs hadde jo vært en kanonsignering for noen år tilbake, men vet ikke hvor godt han passer inn i dagens spillestil.

 

Thomas Sørum har egentlig bare vært god når han hadde en god spissmaker (Nikola Djurdic) ved siden av seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sortevik sin kontrakt går også ut, nyttig tropp spiller, men han blir neppe så mye bedre. Spent på vurderingen der.

(...)

Jeg håper dog på en solid venstreback, så Trondsen kan ta en plass på midten og forhåpentligvis bidra til å henvise Stephens til benken.

 

Hvorvidt Sortevik bør få ny kontrakt er en vanskelig avgjørelse. Eventuelt veldig enkel, avhengig av hvordan man velger å se det. Kan liksom ikke si at det var en helt feil avgjørelse enten det blir det ene eller det andre.

 

På mange måter fortjener Sortevik ny kontrakt. Han har gjort jobben som "squad player" uten å klage og spilte en viktig rolle i opprykket. I perioder, som på høsten i fjor, har han spilt veldig bra og vært viktig for resultatene våre. Når han har fått spilletid i år, har han forsåvidt prestert vel så godt som spillere med langt flere minutter på banen, som Kassi, Granli, Stephens og Trondsen.

 

På en annen side så har han fått tre sesonger uten all verdens utvikling. Tror både vi og han selv forventet litt større fremskritt i løpet av denne perioden. Da er det kanskje mest fair at de yngre talentene overtar rollen hans og får litt mer spilletid.

 

Hva Trondsen angår så er vel spørsmålet strengt tatt om han er god nok til å spille fast på en midtbane i Tippeligaen. Personlig er jeg ikke overbevist om at han er helt der ennå og synes det har vært litt mer "hype" enn prestasjoner foreløpig.

 

Og bare for å ha nevnt det, både Kovacs og Sørum er 2.lags spillere i Godset. Begge er vel gode for 10+ i TL med "de rette" medspillere.

 

Hvis Kovacs fremdeles er ordentlig motivert og kroppen hans ikke har begynt å bli skadeutsatt, er han fremdeles en bedre fotballspiller enn både Boli og Brustad. Alderen begynner kanskje å bli avskrekkende høy, men det er motivasjonen og hvilken tilstand kroppen er i som betyr noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper klubben i alle fall har hatt Kjell Rune Sellin oppe til vurdering som "Brustad-erstatter". Stor og rask, og har endelig fått det til å løsne i Sandefjord. Kontraktsutløp ved nyttår dessuten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...