Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Kunne tenkt meg og sett Mathias bolly, men har vel litt lang kontrakt igjen og kanskje litt kostbar ?

Bolly's kontrakt i Tyskland løper ut sommer 2016.

Men han har mistet plassen sin i førsteelleveren denne sesongen i Düsseldorf.

Han har kun spilt 100 minutter i 12 mulige kamper så langt i sesongen. Vet ikke om det er aktuelt for ham a skifte klub i vinteren.

 

Men et annen spiller i Tysklands 2. Bundesliga med bakgrunn i norsk fotball er ferdig i klubben sin. Det er Olivier Occean.

Han ble fristilt denne uken av Kaiserslautern fra sitt kontrakt. Han er allerede 33 år nå.

Men noen andre her i forumet har foreslått Kovacs på grunn av sin erfaring. Så kanskje Occean kunne være et alternativt løsning som koster ikke et eneste krone i overgangssum.

Endret av LEVERKUSEN
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Kanskje noen fra collegenivå? Occean kom rett fra college og om det stemmer at vi scouter litt over there kan vi kanskje være heldige å finne en uslipt juvel?

 

Vi har mistet litt rutine og kan miste fler og Bob er øyensynlig avhengig av rutinerte spillere for å lykkes, så jeg håper vi kan etterfylle med noe rutinerte forsterkninger også.

 

Men jeg håper vi ikke bare titter utenfor landers grenser når vi leter forsterkninger.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Collegefotball består av sikkert et firesifret antall lag i et tresifret antall ligaer/divisjoner. Det finnes helt sikkert mange spillere på collegenivå som er gode nok til å spille i Tippeligaen, men å finne de beste signeringene som det ikke er altfor stor rift om er neppe gjort i en fei.

 

Vi kan vel ta det for gitt at vi skal fylle opp utlendingskvoten igjen i hvert fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overhørte Bob og Schelvan på trening forleden, der ble det pratet om at Tom skulle over dammen i løpet av uken for å titte litt på et par emner.

Hva med Emil Ekblom? Etter hva jeg har hørt har han levert meget bra på sitt college. Går ikke på utlendingskvoten heller

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bob er øyensynlig avhengig av rutinerte spillere for å lykkes

 

Det er vel de fleste trenere? :)

 

Ang. college så vil jeg gjette på at det er snakk om spillere som enten Bob eller Tom kjenner fra før av. Og er de amerikanere er nok Bob en meget sterk tiltrekningskraft.

 

Og, som nevnt ovenfor her, så er det jo en del nordmenn som spiller på college også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda,

 

Men noen mer enn andre ;)

 

Jeg vil tro at Bob bør ha kontakter som kan spare oss grovsorteringen i college markedet og gi oss noen leads på interessante prospekter. De heteste talentene kan vi muligens glemme, men det er sannsynligvis et godt utvalg...

 

Vi skal bare ikke glemme våre egne akademispillere oppi det hele.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda,

 

Men noen mer enn andre ;)

 

Jeg vil tro at Bob bør ha kontakter som kan spare oss grovsorteringen i college markedet og gi oss noen leads på interessante prospekter. De heteste talentene kan vi muligens glemme, men det er sannsynligvis et godt utvalg...

 

Vi skal bare ikke glemme våre egne akademispillere oppi det hele.

 

@ringo

College nivå er lavere enn Tippeligaen, jeg antar det finnes bedre spillere fra Chivas USA laget som gikk konkurs og må selge sine spillere. En av dem spiller på landslaget for Mexico

 

Det var Bobs laget før han ble trener for USAs landslaget

Endret av JJkoggan
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra twitter

 

"37 minutes ago Skien

Emil Jonassen vil spille. @Stabaek fører an i kampen om Odd-backen. Ingen avgjørelse før etter cupfinalen. @Telemarksavisa @Dagbokakvitr

"

 

Noen som vet?

 

Spennende.

 

Da vet vi hva Bob og Dag-Eilev pratet om på Fridays tidligere i dag.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Han har vel ikke helt levd opp til forventningene de hadde på ham, han har slitt benken til Odd i år. Ikke gitt at han er bedre enn Timmi, Meling eller Lange og dermed en litt merkelig prioritering kanskje...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg har sett av Emil Jonassen har ikke vært bra iallfall. Rett nok ikke veldig mange kamper og det begynner å bli en stund siden, men han slitt benken siden så jeg tviler på at han har hatt en fantastisk utvikling.

 

Hvis det er hold i dette ryktet, virker det som en pussig prioritering; vi har Lange fra før og signerte nylig Meling. Når vi har to unge, uferdige venstrebacker, trenger vi neppe en tredje i samme kategori. I så fall kan det vel bety at vi har gitt opp Lange før han har fått en sjanse og heller blar opp godt over en halv million i utdanningskompensasjon for en venstreback som Odd har gitt opp enn å ferdigutvikle vår egen. Gå over backen for å hente vann i det grønnere gresset, eller noe sånt...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jonassen spilte nesten alt for Odd som 20-åring i fjor og var ønsket av Godset før denne sesongen. Odd avslo budene. I år har han blitt plassert bak Thomas Grøgård som kom på årets lag i Nettavisen og debuterte på landslaget. Thor Lange spilte ca 20 kamper for et dårlig 1. divisjonslag, Meling har spilt én kamp for oss etter ikke å ha fått kontrakt med verken Middlesbrough u21, Sandnes Ulf eller Viking.

 

"Alle" skriker for å få Trondsen opp på midten.

 

Det virker ikke veldig pussig, spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke pussig at vi ser etter en venstreback - vi trenger en venstreback. En solid en. Det var pussig da vi signerte én ung og uferdig da vi allerede hadde Lange i stallen, det er ekstremt pussig hvis vi skal signere en tredje fra samme hylle. Er det god ressursforvaltning? Legg til at vi ikke gidder bruke Timmi heller, så begynner det å ligne tragikomiske prioriteringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har ca 30 ganger flere tippeligakamper enn de andre "unge og lovende". Hvor lovende er de egentlig?

 

At Timmi trekkes frem hele tiden er rart. Han var en ok back offensivt i Adecco, men ikke mer. Venstrefoten er ok for dødballer, men bak Trondsen, Hoseth mfl. Adeccoligaens Bjørnar Holmvik?

 

Mitt tips er at Timmi blir, for selv ikke på lav lønn er han interessant for andre klubber. Meling tjener trolig minimumslønn og blir en positiv overraskelse om han holder nivået, men det forventes ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor lovende Lange og Meling er, er jeg usikker på. Lange har knapt fått prøve seg; jeg synes han har hatt fine tendenser og absolutt vist prov på potensial de få gangene han har det. Meling sin CV er lite imponerende, stort mer vet jeg ikke om han. Tilsynelatende en rar signering, men han virker i hvert fall å ha gode holdninger så kanskje det kan bli noe. Spørsmålet er snarere hvor lovende Jonassen er. De få gangene jeg har sett han, har han vært forfærdelig dårlig. Hvor mange kamper han har spilt sier lite om hvor god han er, det kan like gjerne si noe om hvor lite konkurranse det var om plassen - eller at Odd rett og slett hadde tro på han og ga han en sjanse (i motsetning til hva vi gjør med Lange), men ombestemte seg.

 

Jeg er ikke blant dem som er mest begeistret for Timmi og holder med deg i at han neppe hadde vært en kanonspiller for oss i år. Det endrer lite på det faktum at han utvilsomt var vår beste back før denne sesongen. Det er da heller ingenting i Trondsen sine prestasjoner som tilsier at Timmi ikke ville overgått dem. Og, ærlig talt, Tippeligaen er ikke bedre enn at Timmi/Lange hadde vært adekvat dekning på venstrebacken inntil vi fant et mer solid og etablert førstevalg. En klubb som må snu på hver krone kan ikke bare sette en sånn spiller, en av foregående sesongs beste og mest produktive, ut i kulda for å hente inn et par mer eller mindre talentfulle unggutter i tillegg til han vi har tatt opp fra egen juniorstall. Hvor stor kvalitetsøkning er Meling og Jonassen i forhold til Timmi og Lange? Er det vel anvendte penger når man ikke har en krone å kaste bort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg føler meg rimelig trygg på at Timmi ikke hadde gjort det bedre enn Trondsen på back i år. Han har jo ikke vært så ille. Lange er det umulig å si noe om, da han som nevnt nesten ikke har fått prøve seg for A-laget i det heletatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men er ikke dette opplagt da? Hadde vi snust på en spiller som har prestert på topp nivå gjennom hele sesongen og alle her inne mente at var vannvittig bra, så hadde ikke Stabæk vært aktuelt for han.

 

Mulighetene for nye spillere:

- Vi må finne spillere som andre tippeligaklubber ikke mener det er verdt å satse på (Emil Jonassen)

- Hente hjem noe gammelt blaa kvalitet, med blaatt hjerte (som Skjønsberg)

- Finne noe utenlandsk ( Fontanello)

- Plukke opp fra junioravdeling

- Hente spillere som spiller fast på sine tippeligaklubber og som er interessante for andre tippeligaklubber

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meling er nok ikke noe alternativ på venstrebacken uansett. Tipper han blir satset på som venstre kant og for å være helt ærlig...han har vært jævlig god der for andrelaget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...