jse81 1 Share Posted March 14, 2016 (edited) Share Posted March 14, 2016 (edited) Så ut som iao var der og. På brakka ? Edited March 14, 2016 by jse81 0 Quote Link to post Share on other sites
Drosselmeyer 1,966 Share Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Føler meg rimelig sikker på at speaker på Nadderud kommer til å kalle ham Egon Mehmeti. 4 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,666 Share Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Føler meg rimelig sikker på at speaker på Nadderud kommer til å kalle ham Egon Mehmeti. Gruer meg mest til å høre Ohis navn... 5 Quote Link to post Share on other sites
ErikErik 1,098 Share Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Føler meg rimelig sikker på at speaker på Nadderud kommer til å kalle ham Egon Mehmeti. Gruer meg mest til å høre Ohis navn... Jeg som gledet meg til å dra på kamp på søndag... Også kommer du med denne påminnelsen... ;-) Håper det har vært navnekurs i år... Orker ikke enda et år med gremmelse av feil uttale på hjemmelagets navn.. 2 Quote Link to post Share on other sites
joogs 1,248 Share Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Føler meg rimelig sikker på at speaker på Nadderud kommer til å kalle ham Egon Mehmeti. Gruer meg mest til å høre Ohis navn... Jeg som gledet meg til å dra på kamp på søndag... Også kommer du med denne påminnelsen... ;-) Håper det har vært navnekurs i år... Orker ikke enda et år med gremmelse av feil uttale på hjemmelagets navn.. Det er jo en del av sjarmen med Nadderud! Speaker skal helst virke litt påvirket 2 Quote Link to post Share on other sites
Torres 1,828 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Så ut som iao var der og.På brakka ?På Gardemoen med Oddbjørn. 3 Quote Link to post Share on other sites
Offside 4,235 Share Posted March 15, 2016 (edited) Share Posted March 15, 2016 (edited) Hvem er så denne midtbanespilleren som fløy inn fra de britiske øyer igår kveld? Fyren er jo i landet så noen må jo vite noe ... Edited March 15, 2016 by Offside 0 Quote Link to post Share on other sites
Offside 4,235 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hvordan er status på utenlandskvoten vår nå? Virket jo ikke som IA var ferdig med dagens signering, men at de skulle jobbes med å hente inn forsterkninger helt fram til vinduet lukker 31. mars 0 Quote Link to post Share on other sites
Øistein 1,051 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Sayouba,Singh,Issah,Gorozia, Asante,agon og eghan går vel på den kvoten pdd? 0 Quote Link to post Share on other sites
Øistein 1,051 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Sayouba,Singh,Issah,Gorozia, Asante,agon og eghan går vel på den kvoten pdd?Da har vi to ledige plasser 0 Quote Link to post Share on other sites
Torres 1,828 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Må det være midtbane da? 0 Quote Link to post Share on other sites
han derre derre 327 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hvordan er status på utenlandskvoten vår nå? Virket jo ikke som IA var ferdig med dagens signering, men at de skulle jobbes med å hente inn forsterkninger helt fram til vinduet lukker 31. marsSinghSayouba (1 dag unna å være egenprodusert?) Issah Giorgi Asante Eghan Mehmeti (Cole) (en fra de britiske øyer) Regner man med Grossman og denne spilleren som landet i går er vel lista full. Jeg vet ikke hva vi skal tenke om Cole før han eller klubben uttaler seg. Men det kan virke som om det er en ledig plass med mindre han plutselig kommer tilbake. 0 Quote Link to post Share on other sites
joogs 1,248 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hvordan er status på utenlandskvoten vår nå? Virket jo ikke som IA var ferdig med dagens signering, men at de skulle jobbes med å hente inn forsterkninger helt fram til vinduet lukker 31. marsSinghSayouba (1 dag unna å være egenprodusert?) Issah Giorgi Asante Eghan Mehmeti (Cole) (en fra de britiske øyer) Regner man med Grossman og denne spilleren som landet i går er vel lista full. Jeg vet ikke hva vi skal tenke om Cole før han eller klubben uttaler seg. Men det kan virke som om det er en ledig plass med mindre han plutselig kommer tilbake. Sayouba blir aldri egenprodusert såvidt jeg har skjønt. 0 Quote Link to post Share on other sites
Norris 2,930 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Cole er vel ikke registrert nå? 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,666 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Cole er vel ikke registrert nå? Cole er ikke registrert og det virker heller tvilsomt at han kommer til å bli det. 0 Quote Link to post Share on other sites
frilin 2,220 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Mehmeti regnes vel ikke som utlending? 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,666 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Mehmeti regnes vel ikke som utlending? Hvorfor skulle han ikke det...? 1 Quote Link to post Share on other sites
Flexi Knut 1,783 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Mehmeti regnes vel ikke som utlending? Hvorfor skulle han ikke det...? Han flyttet til Sverige da han var to, så det ville vært rart om han ikke ble regnet som svensk 0 Quote Link to post Share on other sites
han derre derre 327 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hvordan er status på utenlandskvoten vår nå? Virket jo ikke som IA var ferdig med dagens signering, men at de skulle jobbes med å hente inn forsterkninger helt fram til vinduet lukker 31. marsSinghSayouba (1 dag unna å være egenprodusert?) Issah Giorgi Asante Eghan Mehmeti (Cole) (en fra de britiske øyer) Regner man med Grossman og denne spilleren som landet i går er vel lista full. Jeg vet ikke hva vi skal tenke om Cole før han eller klubben uttaler seg. Men det kan virke som om det er en ledig plass med mindre han plutselig kommer tilbake. Sayouba blir aldri egenprodusert såvidt jeg har skjønt.Stemmer. Men tror det bare manglet en dag for at han skulle kunne bli det. 0 Quote Link to post Share on other sites
Haze 1,599 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Mehmeti regnes vel ikke som utlending? Hvorfor skulle han ikke det...? Han flyttet til Sverige da han var to, så det ville vært rart om han ikke ble regnet som svensk Vi må vel tilbake til før 1905 for at svensker kunne regnes som nordmenn, og omvendt. 3 Quote Link to post Share on other sites
Norris 2,930 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Svensker går ikke på frikvoten hvis jeg husker riktig. 0 Quote Link to post Share on other sites
frilin 2,220 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Frikvote har jeg tolket som non-EU/EØS pga avtaler med fri arbeidsflyt etc. Som igjen betyr at du kan ha så mange islendinger, tyskere, svensker etc. Du vil så lenge du har x antall egenutviklede i troppen. Tror dette er regelen, men kan hende jeg har feil. 0 Quote Link to post Share on other sites
Flexi Knut 1,783 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Mehmeti regnes vel ikke som utlending? Hvorfor skulle han ikke det...? Han flyttet til Sverige da han var to, så det ville vært rart om han ikke ble regnet som svensk Vi må vel tilbake til før 1905 for at svensker kunne regnes som nordmenn, og omvendt. Mulig han spilte for et norsk lag før fylte to år, da. Men man må kanskje ha tre år i en norsk klubb? 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,666 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Frikvote har jeg tolket som non-EU/EØS pga avtaler med fri arbeidsflyt etc. Som igjen betyr at du kan ha så mange islendinger, tyskere, svensker etc. Du vil så lenge du har x antall egenutviklede i troppen. Tror dette er regelen, men kan hende jeg har feil. Frikvote er "alle spillere som ikke er utviklet i en norsk klubb". Såvidt jeg har forstått. 1 Quote Link to post Share on other sites
Andreas 2,355 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Alex Davey er vel den spilleren IAO snakket om da? Ifølge treningsobservasjonene. 0 Quote Link to post Share on other sites
jse81 1 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Tipper på han her !! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alex_Davey 0 Quote Link to post Share on other sites
Flexi Knut 1,783 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Står at han er 1,91 og kan bekle alle rollene i backrekka. Var det ikke snakk om en defensiv midtbane, som også kunne spille stopper? Er dette samme fyren? 0 Quote Link to post Share on other sites
frilin 2,220 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Frikvote har jeg tolket som non-EU/EØS pga avtaler med fri arbeidsflyt etc. Som igjen betyr at du kan ha så mange islendinger, tyskere, svensker etc. Du vil så lenge du har x antall egenutviklede i troppen. Tror dette er regelen, men kan hende jeg har feil. Frikvote er "alle spillere som ikke er utviklet i en norsk klubb". Såvidt jeg har forstått. Jeg har feil, fora har rett. http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/Rundskriv/Bestemmelser-vedrorende-lokalt-utviklede-spillere-LUS-i-Tippeligaen-og-OBOS-ligaen-i-sesongen-2015/ 0 Quote Link to post Share on other sites
Totto 1,212 Share Posted March 15, 2016 (edited) Share Posted March 15, 2016 (edited) Frikvote har jeg tolket som non-EU/EØS pga avtaler med fri arbeidsflyt etc. Som igjen betyr at du kan ha så mange islendinger, tyskere, svensker etc. Du vil så lenge du har x antall egenutviklede i troppen. Tror dette er regelen, men kan hende jeg har feil. Frikvote er "alle spillere som ikke er utviklet i en norsk klubb". Såvidt jeg har forstått. Dette dokumentet (for 2015) forklarer ganske greit forholdet mellom frie spillere og lokalt utviklede spillere. http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/Rundskriv/Bestemmelser-vedrorende-lokalt-utviklede-spillere-LUS-i-Tippeligaen-og-OBOS-ligaen-i-sesongen-2015/ Så det spiller ingen rolle om du er Svensk/EU/EØS borger eller afrikaner, så lenge du ikke er definert som lokalt utviklet (enten i klubb eller norsk forbund). Du må ha 16 lokalt utviklede spillere, dermed er det igjen 9 plasser til frie spillere. edit: som frilin allerede har kommentert. Sånn går det når man er treig til å lagre. Edited March 15, 2016 by Totto 0 Quote Link to post Share on other sites
Andreas 2,355 Share Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 En chelseasupporter kompis av meg sier følgende om fyren: Siden Chelsea driver å låner han ut, ser de jo en verdi i han Men tror han er for dårlig for TL Svær fyr med fysiske forutsetninger som kan bli noe en gang TL kommer til å være det høyeste nivået han har spilt på tror jeg 25 % sjans for suksess, er mitt velinformerte men likevel ikke profesjonelle anslag Uttrykksikonet smile 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts