Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Siden vi bare har Ohi, Boli, Mauritz, Mehmeti og Pedersen som kan ta spissplassen, og vi har noen millioner vi ikke vet hva vi skal gjøre med?

 

Nje,, Ohi, Boli og Mehemti scorer jo alt for sjeldent på toppnivå... Azemi er i en annen klasse. Så får vi håpe Pedersen og Mauritz kan ta eliteserien i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Siden vi bare har Ohi, Boli, Mauritz, Mehmeti og Pedersen som kan ta spissplassen, og vi har noen millioner vi ikke vet hva vi skal gjøre med?

 

Nje,, Ohi, Boli og Mehemti scorer jo alt for sjeldent på toppnivå... Azemi er i en annen klasse. Så får vi håpe Pedersen og Mauritz kan ta eliteserien i år.

 

Boli scoret 14 da han var her sist så det er jo direkte feil, Ohi har spilt 6 ganger som spiss scoret 2 (TL), Agon 3 på 10 fra start som spiss (TL).

 

Målsnittet Azemi leverte er ikke akkurat overlegent dette sist sesong. 11 på 27

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 2015 scoret han 4 på 30 kamper. Altså like mye som Mehmeti scoret i på færre kamper i år. At han er så høyt som 3. plass på topplisten skyldes at ingen andre leverte. I 2015 hadde feks Boli 13 og Brustad 10 for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser nå at det dreide seg om utdanningskompensasjon:

 

http://touch.oblad.no/sport/ski/sport/fitim-azemi-trener-med-stabak/s/2-2.2610-1.8658955

 

Men mener resten av min redegjørelse fortsatt er korrekt.

Stabæk tilbydde 400k. Bodø la inn bud på 800k. Ingenting med personlige årsaker å gjøre. For en klubb på Follo sin størrelse så er det vel derfor naturlig at han endte opp hos klubben med det største budet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ser nå at det dreide seg om utdanningskompensasjon:

 

http://touch.oblad.no/sport/ski/sport/fitim-azemi-trener-med-stabak/s/2-2.2610-1.8658955

 

Men mener resten av min redegjørelse fortsatt er korrekt.

Stabæk tilbydde 400k. Bodø la inn bud på 800k. Ingenting med personlige årsaker å gjøre. For en klubb på Follo sin størrelse så er det vel derfor naturlig at han endte opp hos klubben med det største budet?

Det er ikke den versjonen jeg har fått fra svært sentralt hold i Stabæk. Jeg ble fortalt at vi ikke gadd å være med videre i Follos "spill" etter at de hadde jekket opp prisen to ganger. Altså var vi ikke lenger med i "budrunden" da Follo kom med sitt endelige bud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da Azemi var aktuell for Stabæk var han vel kontraktsløs og det var snakk om utdanningskompensasjon? I følge avisartiklene fra den tiden var det snakk om en kompensasjon på 380000 (dette er det meg bekjent en tabell for å finne ut av). Evt. forhandlinger må ha vært for å få redusert den summen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da Azemi var aktuell for Stabæk var han vel kontraktsløs og det var snakk om utdanningskompensasjon? I følge avisartiklene fra den tiden var det snakk om en kompensasjon på 380000 (dette er det meg bekjent en tabell for å finne ut av). Evt. forhandlinger må ha vært for å få redusert den summen.

Utd.komp. er vel ment som en minimumsgodtgjørelse til selgende klubb. Ingenting i veien for å doble beløpet om en kjøpende klubb er tilstrekkelig interessert (B/G) i konkurranse med annen klubb (STB). Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge han er kontraktsløs så har det vel ikke så mye å si om andre klubber har lyst å gi Follo noen ekstra penger?

Poenget mitt er at Stabæk ikke var med da Glimt kom med sitt angivelige bud på 800.000kr. Da hadde Stabæk takket for seg for lengst fordi Follo stadig endret prisforlangende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ordens skyld: Fitim Azemi ble annonsert som Glimt-spiller 25. mars 2015. Det var fire måneder etter at han trente med oss. Da jeg fikk min info om at Azemi ikke lenger var aktuell for Stabæk, hadde han ennå ikke signert for Glimt.

 

Å tape i en budrunde er helt fair, og sier selvsagt ikke noe om personlige antipatier. Men det er altså ikke det som skjedde her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk, all denne diskusjonen for en spiller som ikke er bedre enn de vi alt har. og som spiller i en possisjon hvor vi har plenty av folk.

 

Bruk energien på noe viktig, som sentral midtbane :)

 

Enig! Er det noen som kjenner til formen til Martin Andresen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...