Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Nja,

Behovene våre endrer seg jo ikke ved et trenerbytte, nen klart Berg kan jo kjenne til bedre spillere som det er verdt å sjekke ut.

Unggutten (Andreas, 18?) som trener med laget om dagen er vel Videoton-spiller...?

Alexander Torvund, han er bare 17 blir 18 i neste uke. Vi har vel de offensive talentene vi trenger, eller... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sakor er vel en ganske lik spillertype som Lumanza, så her synes jeg du bommer litt.

 

Han hadde vært en kvalitetssignering i et ledd vi trenger forsterkninger. Tror dessverre større klubber er interessert og at IFK i pengetrøbbel ser for seg å tjene litt på et salg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har heller ikke tid til å vente på en ny lumanza. Vi må ha rutine som går rett inn i 11'ern. Vi kan rett og slett ikke bomme på signeringen av en defensiv midt

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utfra det jeg kan se, så har Sakor spilt veldig få kamper de siste 2 sesongene. Han var fast på VIF, men kan ikke huske at han briljerte der. Kan virke som at han har stagnert veldig. Ikke noe for oss, som trenger gode spillere nå og ikke om et halvt år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gode spillere nå, gjerne masse erfaring, over 25, spiller fast på et godt lag.....
-Vil gjerne ha en slik spiller jeg å , meeeen:

Hvordan skal vi ha råd til det?
Tror ikke vi har min 3 mil å bruke på en overgnag, kan heller ikke huske når vi betalte noe slikt for en spiller tidligere....

Vi må nok belage oss på et kortsiktig lån

Eller finne spilllere hvor kontrakten har utgått eller som har blitt frigitt fra klubben, meeen: Det vil være flere klubben som har lyst på den spilleren, så vi må blad opp mer i lønn enn ønsket og klare å overtale han om at skal mulig spillle på bortebane fremover er spennende for han. Og en sånn spiller vil heller ikke være i boks før de siste dagene av vinduet.

Men håper IAO klarer å trylle frem noe, men vi har ikke millioner å bruke på en spiller med masse erfaring, spillerfast, osv...
Da må vi selge Ohi eller Hugo nå først.

Jeg håper først og fremst på en kortsiktig løsning på defansiv midt, gjerne lån. Dette handler om å redde plassen !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jajo, det er vel overveiende sannsynnlig at det må bli kortsiktige løsninger... igjen

 

Men vi trenger en kjerne med rutinerte spillere. Vi slår oss på brystet ned antall egenproduserte spillere, men grunnen til det høye antallet er vel mest fordi vi må... Dessverre er jeg usikker på hvor god utvikling det er i å tape en haug med kamper. Bedre med litt færre samtidig og mer mestring kanskje? Så da må vi nesten våge å investere i noen rutinerte spillere som skal være her i 5-6 sesonger. Det vil bidra til å heve kvaliteten på de spillerene vi utvikler.

 

Samme med 2. Laget. Hverken 2, div eller 3.div virker som ideelle utvikling for disse spillerebe nå. Kanskje bedre å ls 2. laget falle ned en divisjon og heller låne ut de største talentene til klubber i 1. Og 2 div, la de få teste seg som a-lagsspillere før man henter de tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kjenner at jeg håper neste gang jeg åpner forumet og det står noe nytt i denne tråden og jeg åpner så er det faktisk om en signering som styrker oss...

Nyhetene kommer sjelden i denne tråden. Dette er tråden for drømmer, ønsker, scouting og analyser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jajo, det er vel overveiende sannsynnlig at det må bli kortsiktige løsninger... igjen

 

Men vi trenger en kjerne med rutinerte spillere. Vi slår oss på brystet ned antall egenproduserte spillere, men grunnen til det høye antallet er vel mest fordi vi må... Dessverre er jeg usikker på hvor god utvikling det er i å tape en haug med kamper. Bedre med litt færre samtidig og mer mestring kanskje? Så da må vi nesten våge å investere i noen rutinerte spillere som skal være her i 5-6 sesonger. Det vil bidra til å heve kvaliteten på de spillerene vi utvikler.

 

Vi trenger absolutt rutine inn, jeg er derimot ikke like redd for kortsiktige løsninger nå som for to-tre år siden. Vi har plenty med god spillere som kommer opp via akademiet, de er vår langsiktige plan og kommende faste kjerne. Det bør ikke være for mange etablerte spillere de må passere for å få spilletid, og vi har jo forhåpentligvis Håkon, Luc, Raymond og Moussa friskmeldte seneste neste sesongstart. De er født i 88, 94, 84 og 95, og vil dra snittalder godt oppover igjen.

 

Jeg er mer oppsatt på at neste trener blir en langsiktig løsningen som kan innføre faste systemer og sette sitt preg på spillestil og over tid; en moderne Eggen så å si.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har ikke signert noen slik jobbes det i kulissene

 

28. juli 2018, kl. 11:37

Denne uken er nigerianerne Tosin Omoyele (21) og Aminu Abu (18) på prøvespill i Stabæk men som Henning Berg uttalte: De er ikke tiltenkt å gå inn i A-stallen nå i sommer.

 

Onsdag uttalte Berg at laget er godt forspent på de offensive posisjonene. Så hvem har klubben på blokka? Det vil ikke noen si.

 

Jeg har en dialog med Inge (André Olsen, sportslig leder) om spillere ut og inn. Jeg kommer med mine anbefalinger om hva jeg mener er riktig for klubben. Det finnes økonomiske rammer å ta hensyn til, også, men jeg føler at vi har en god forståelse for hvem vi vil ha med videre, og hvem vi bør ha inn, sier Berg.

 

LES OGSÅ: Renå Olsen skal skape kamp om backplassen

 

 

Spillere inn er førstepri

 

Betyr det at dere også er enige om hvem som skal ut, eller ikke blir tilbudt nye kontrakter?

 

Vi har ikke snakket så mye om spillere som er her nå, mest om spillere som vi vil ha inn. Vi får ta de som har kontrakt her utover, og mot overgangsfristen, sier Berg.

 

Hele åtte spillere i førstelagstroppen står uten kontrakter neste år. Blant dem er viktige spillere som målvakt Mande Sayouba (25), Daniel Granli (24), Jeppe Arctander Moe (22) og danske Tonny Brochmann (27).

 

LES OGSÅ:

 

Tyrkiske medier: Storklubb jakter Hugo Vetlesen

 

Omstokking i Stabæk - slik blir ansvarfordelingen

 

Olsen: Flere har sagt nei

 

Stabæks sportslige leder har vært på ferie i uken som har gått, og var en travel mann på første dag tilbake på Nadderud.

 

 

Vi har vært nære å signere flere, men av ulike årsaker har vi fått nei til slutt. Det går på økonomiske vilkår og rammevilkår for kontrakter. Spillerne ønsker seg kanskje langsiktighet, mens vi må se på hvor vi kan ende neste år, sier Olsen, som ikke levner tvil om at tabellsituasjonen spiller inn.

 

 

Rykker vi ned, har vi ikke råd til å lønne spillere på elitenivå. Derfor er dette en komplisert prosess, sier han.

 

Det er under tre uker igjen av overgangsvinduet. Stresser du nå?

 

For noen år siden solgte vi Diomande til Hull på vinduets siste dag. Nei, foreløpig stresser jeg ikke, sier Olsen og ler, vel vitende om at mye skjer fort i fotballen.

 

Ideelt skulle vi hatt noen nye spillere på plass til kampen mot Sarpsborg 08, men det kan fremdeles skje mye før den tid.

 

Stabæk møter Strømsgodset til treningskamp søndag klokken 18.00.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Av de to har jeg alltid ønsket meg Mikael Norø Ingebrigtsen, han har ett stort potensial og kan brukes på flere posisjoner i angrepet!

 

Joda enig, han er god spiller, men er vel ikke akkurat i den posisjonen det haster med å få noe i boks.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vi trenger er en midtbanespiller (eller to) som kan ta betydelig defensivt ansvar. Klart det hadde vært fint med en kommende N'Golo Kante, men vi får kanskje nøye oss med en Jocke Persson på lån i 3-4 måneder?

 

Alle husker hvor bra det funket med Alvbåge i fjor? En skikkelig rutinert krok som ikke får nok spilletid i klubben han er i, men samtidig ikke er for gammel/utrent for å klare 90 minutter (Typ Martin Andresen og delvis Magne Hoseth).

 

 

Jeg begynner å bli litt bekymret nå - de spillerne det har vært snakk om så langt stemmer ikke veldig bra med hva vi mangler...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vi trenger er en midtbanespiller (eller to) som kan ta betydelig defensivt ansvar. Klart det hadde vært fint med en kommende N'Golo Kante, men vi får kanskje nøye oss med en Jocke Persson på lån i 3-4 måneder?

 

Alle husker hvor bra det funket med Alvbåge i fjor? En skikkelig rutinert krok som ikke får nok spilletid i klubben han er i, men samtidig ikke er for gammel/utrent for å klare 90 minutter (Typ Martin Andresen og delvis Magne Hoseth).

 

 

Jeg begynner å bli litt bekymret nå - de spillerne det har vært snakk om så langt stemmer ikke veldig bra med hva vi mangler...

"de spillerne det har vært snakk om så langt stemmer ikke veldig bra med hva vi mangler..." synes egentlig ikke det har vært snakket noe særlig om noen spillere av stabæk. Nesten ingen rykter om spillere inn, eneste jeg har hørt er at vi har noen nigerianere som vi ikke skal signere på prøvespill og at en tyrkisk klubb kanskje vil by på Vetlesen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Start:
-Har forsterket trenerteamet
-Wangberg på utgående kontrakt obsertvert i helga i Ktistiansand

Lillestrøm:
-Har forsterket midtbanene med en god og rutinert islending

BodøGlimt:
.Har mulig en veldig spennende spanjol 24 år på sjekk i Bodø, kamper fra La liga for Las Palmas, og vært i Barca systemet ( kunn en cupkamp)

Stabæk:
-Forsterket trenerteamet
-og hentet inn 3 spillere som ikke er ment for a-laget enda (som HB selv har sagt)


-Flere spillere har sagt nei til å komme ( IAO sagt selv) er vi nede på 5,6,7,8 valget nå?


-Håper så indelig at IAO har full kontroll, og det snart kommer noen navn på blokka, rykter eller signeringer.
På samma tid i fjor hadde vi mange spillere på prøvespill opp mot Sogndal kampen, i år var det ingen...


Jeg sover dårlig om nettene, lyst til å kaste opp hver morgen...må lese om rykter og signeringer hos andre klubber som vi skal kjemper om å beholde plassen med.

Kom igjen a dr Olsen !!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så har man tilsynelatende surret bort et par dager til da...

 

Det er ikke noen perifer rolle, men hjertet og motoren som skal byttes.

 

Hasardspill med stadig dårligere odds...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi klarer oss uansett, jeg. Synes jeg så ganske tydelige forbedringer i spillet vårt mot godset, så en ny DM vil nok bidra til en enda morsommere høstsesong - men er ikke avgjørende for at vi skal holde oss. Så får dere heller skyte meg om jeg tar feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...