Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Er det mulig???? Finnes det ingen forsvars spillere eller def midtbane spillere i hele verden vi kan låne ut sesongen? Dette er krise og bare nitrist.

Tydeligvis hadde vi opp mot 12 stk på boken, men ingen var gode nok til å ta over for de vi allerede har.

Endret av fexter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tydeligvis hadde vi opp mot 12 stk på boken, men ingen var gode nok til å ta over for de vi allerede har.

 

 

 

... Evt er det en ørliten mulighet for at spillerne var gode nok, men takket nei til Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andreas Nordvik går til Odd. Marius Høybråten går til Sandefjord.... Begge er bedre enn Granli, AHO og Strømnes!

 

Andreas Nordvik anno 2018 ble vel ikke akkurat møtt med konfettikanon og hornmusikk i DD-studio. Vil ikke ta det for gitt at han er bedre.

 

Og så er det jo mulig Odd kunne betale litt mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skulle vi gjort? Kjøpt/lånt tre-fire spillere til den posisjonen, i tilfelle den vi satser på ikke er rett spiller? Vi har jo åpenbart ikke lånt inn fyren fordi han kan bli god om noen år, han er lånt inn for å ha en rolle, enten i førstelaget eller som sterk utfordrer, NÅ.

Kanskje brukt Valencic-pengene på noe defensivt? Akkurat han tror jeg er bra, men det var kanskje ikke der vi trengte å styrke oss, nå som vi får folk tilbake fra skade. Inte vet jag, inte.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får vel bare innse at akkurat nå har vi ingen ting å tilby; dritt stadion, lite penger og ett svakt lag på full fart ned i OBOS. Lokker ikke akkurat de største stjernene....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns dere er i overkant pessimistiske. Vi har da allerede fått inn konkurranse på midten - noe som var sårt savnet her. Børkeeiet er allerede en meget solid spiller!

 

 

Moussa er på full vei tilbake - spilte tross alt ikke noe før sommeren. Bare se mot RBK?

 

Gyasi er klar igjen. Gutten var blant våre beste i preseason frem til han brakk benet.

 

Selvsagt er dette to forsterkninger? Hvis vi da plusser på det som trolig er en bedre keeper - og en spennende kant/angrepspiller fra Slovenia - så vil i hvert fall jeg si at vi er forsterket.

 

 

Jepp, det ideelle hadde kanskje vært en ny midtstopper - men vi får håpe Henning (med sine gamle kunster) kan tilføre våre unge midtstoppere tips, triks og rutine.

 

Uansett, jeg er i hvert fall mer optimistisk enn jeg var i slutten av mai / starten av juni.....

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Syns dere er i overkant pessimistiske. Vi har da allerede fått inn konkurranse på midten - noe som var sårt savnet her. Børkeeiet er allerede en meget solid spiller!

 

 

Moussa er på full vei tilbake - spilte tross alt ikke noe før sommeren. Bare se mot RBK?

 

Gyasi er klar igjen. Gutten var blant våre beste i preseason frem til han brakk benet.

 

Selvsagt er dette to forsterkninger? Hvis vi da plusser på det som trolig er en bedre keeper - og en spennende kant/angrepspiller fra Slovenia - så vil i hvert fall jeg si at vi er forsterket.

 

 

Jepp, det ideelle hadde kanskje vært en ny midtstopper - men vi får håpe Henning (med sine gamle kunster) kan tilføre våre unge midtstoppere tips, triks og rutine.

 

Uansett, jeg er i hvert fall mer optimistisk enn jeg var i slutten av mai / starten av juni.....

Hepp,

 

Nei vi trengte ikke å øke konkurransen på midtbanen, vi trengte å forsterkemidtbanen å tilføre den RUTINE. Nå skal vi ikke avskrive Keita før han har tatt et eneste spark på ballen, men han kunne altså ikke forhindre at Halmstad rykket ned i fjor. Uavhengig av kvalitet, så mangler han den rutinen vi trenger. Det skal bli interessant å se om han er vesentlig bedre enn Børkeeiet, er han on par med Tobbe så mener jeg det er spill av ressurser.

 

Så Valencic inn og Brochmann ut. Jeg kan vanskelig forstå annet enn at noe har skåret seg mellom Brochmann og Berg i starten her. Her er det lett å trekke paralleller til Bradley og Timmi. Valencic, kommer fra et lavere nivå - Veikkausliga, og selv med tittelen årets spiller i den Finske toppserien så står han uten landskamper for selveste Slovenia... Det sier egentlig en hel del. At han påstår at det tekniske nivået på 2. div er høyere enn i Veikkausligaen håper jeg er springer ut av ren høflighet. Men her har vi altså ikke en gang økt konkurransen i laget.

 

Samme på keeperplass, det er vanskelig å bedømme Sandberg etter en kamp, men igjen siden vi sender Mande på dør har vi ikke øket konkurransen i jobben som burvokter.

 

Vi snakket tidlig om viktigheten av å gjøre et godt sommervindu på nivå med sommeren 2014 da vi reddet skinnet til Bradley. I stede leverer vi kanskje det svakeste sommervinduet på lang tid. Ser at IA hevder arbeidsforholdet har vært spesielt krevende, men registrerer samtidig at ingen av de andre sportslige lederne som ble intervjuet på Eurosports deadlineday sending ga uttrykk om det samme. Fotball handler om resultater, og om man ikke kan levere så blir man ofte byttet ut, det er kanskje noe å vurdere...

 

Spørsmålet jeg sitter igjen med, i hvilken grad spilte de helt unødvendige byttet av trener inn på spillerrekrutteringen. Hvor mye har signeringen av Berg (of Kaz) kostet oss og i hvilken grad har det påvirket hva vi har kunnet bruke på forsterkninger.

 

Start og Lillestrøm har forsterket seg, vi står på status quo.

 

Sannsynligheten for nedrykk var alt høy og den ble signifikant større i kveld. Det er ikke dermed sagt løpet er kjørt, større overraskelser har skjedd før. Men dersom vi går ned, hvilket jeg i skrivende stund er overbevist om at vi gjør, så må det få konsekvenser på brakka for det som har vært levert i dette og for så vidt forrige overgangsvindu er slette saker.

 

@ringo

Det beste som har vært sagt på en stund

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Syns dere er i overkant pessimistiske. Vi har da allerede fått inn konkurranse på midten - noe som var sårt savnet her. Børkeeiet er allerede en meget solid spiller!

 

 

Moussa er på full vei tilbake - spilte tross alt ikke noe før sommeren. Bare se mot RBK?

 

Gyasi er klar igjen. Gutten var blant våre beste i preseason frem til han brakk benet.

 

Selvsagt er dette to forsterkninger? Hvis vi da plusser på det som trolig er en bedre keeper - og en spennende kant/angrepspiller fra Slovenia - så vil i hvert fall jeg si at vi er forsterket.

 

 

Jepp, det ideelle hadde kanskje vært en ny midtstopper - men vi får håpe Henning (med sine gamle kunster) kan tilføre våre unge midtstoppere tips, triks og rutine.

 

Uansett, jeg er i hvert fall mer optimistisk enn jeg var i slutten av mai / starten av juni.....

Hepp,

 

Nei vi trengte ikke å øke konkurransen på midtbanen, vi trengte å forsterkemidtbanen og tilføre den RUTINE. Nå skal vi ikke avskrive Keita før han har tatt et eneste spark på ballen, men han kunne altså ikke forhindre at Halmstad rykket ned i fjor. Uavhengig av kvalitet, så mangler han den rutinen vi trenger. Det skal bli interessant å se om han er vesentlig bedre enn Børkeeiet, er han on par med Tobbe så mener jeg det er spill av ressurser.

 

Så Valencic inn og Brochmann ut. Jeg kan vanskelig forstå annet enn at noe har skåret seg mellom Brochmann og Berg i starten her. Her er det lett å trekke paralleller til Bradley og Timmi. Valencic, kommer fra et lavere nivå - Veikkausliga, og selv med tittelen årets spiller i den Finske toppserien så står han uten landskamper for selveste Slovenia... Det sier egentlig en hel del. At han påstår at det tekniske nivået på 2. div er høyere enn i Veikkausligaen håper jeg er springer ut av ren høflighet. Men her har vi altså ikke en gang økt konkurransen i laget.

 

Samme på keeperplass, det er vanskelig å bedømme Sandberg etter en kamp, men igjen siden vi sender Mande på dør har vi ikke øket konkurransen i jobben som burvokter.

 

Vi snakket tidlig om viktigheten av å gjøre et godt sommervindu på nivå med sommeren 2014 da vi reddet skinnet til Bradley. I stede leverer vi kanskje det svakeste sommervinduet på lang tid. Ser at IA hevder arbeidsforholdet har vært spesielt krevende, men registrerer samtidig at ingen av de andre sportslige lederne som ble intervjuet på Eurosports deadlineday sending ga uttrykk om det samme. Fotball handler om resultater, og om man ikke kan levere så blir man ofte byttet ut, det er kanskje noe å vurdere...

 

Spørsmålet jeg sitter igjen med, i hvilken grad spilte de helt unødvendige byttet av trener inn på spillerrekrutteringen. Hvor mye har signeringen av Berg (of Kaz) kostet oss og i hvilken grad har det påvirket hva vi har kunnet bruke på forsterkninger.

 

Start og Lillestrøm har forsterket seg, vi står på status quo.

 

Sannsynligheten for nedrykk var alt høy og den ble signifikant større i kveld. Det er ikke dermed sagt løpet er kjørt, større overraskelser har skjedd før. Men dersom vi går ned, hvilket jeg i skrivende stund er overbevist om at vi gjør, så må det få konsekvenser på brakka for det som har vært levert i dette og for så vidt forrige overgangsvindu er slette saker.

 

@ringo

Tilsluttes 100%

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet noe mer om hva som skjer med Granli og de andre spillerne på utgående kontrakt ?

IA har sagt at de reforhandler med et par spillere sist gang han ble spurt. Nå som tony og Mande er ute så kan det bli lettere å få Jeppe og Daniel til å bli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Noen som vet noe mer om hva som skjer med Granli og de andre spillerne på utgående kontrakt ?

IA har sagt at de reforhandler med et par spillere sist gang han ble spurt. Nå som tony og Mande er ute så kan det bli lettere å få Jeppe og Daniel til å bli
Daniel og Jeppe er ikke spillere som Stabæk må selge/rydde plass for å reforhandle med. Hverken prestasjonsmessig eller lønnsmessig Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Noen som vet noe mer om hva som skjer med Granli og de andre spillerne på utgående kontrakt ?

IA har sagt at de reforhandler med et par spillere sist gang han ble spurt. Nå som tony og Mande er ute så kan det bli lettere å få Jeppe og Daniel til å bli
Daniel og Jeppe er ikke spillere som Stabæk må selge/rydde plass for å reforhandle med. Hverken prestasjonsmessig eller lønnsmessig

Syns Granli har tatt store steg i år, så han MÅ vi beholde, og mener også at Jeppe har hatt en OK sesong, svingende formkurve, men har en god fot og gjør jobben sin !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Noen som vet noe mer om hva som skjer med Granli og de andre spillerne på utgående kontrakt ?

IA har sagt at de reforhandler med et par spillere sist gang han ble spurt. Nå som tony og Mande er ute så kan det bli lettere å få Jeppe og Daniel til å bli
Daniel og Jeppe er ikke spillere som Stabæk må selge/rydde plass for å reforhandle med. Hverken prestasjonsmessig eller lønnsmessig

Syns Granli har tatt store steg i år, så han MÅ vi beholde, og mener også at Jeppe har hatt en OK sesong, svingende formkurve, men har en god fot og gjør jobben sin !

 

Daniel et knepp opp fra i fjor mens Jeppe har i beste fall stagnert om ikke tatt et skritt tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe ble faktisk bedre av at Renå Olsen kom tilbake. Spilte godt mot både Sarpsborg og RBK. Viser hvor viktig det er med bredde og konkurranse om plassene. To spillere jeg gjerne ser med videre, men hvis vi ender opp med å beholde plassen i Eliteserien i år kommer nok en til stopper og venstreback stå på ønskelisten min. Men jeg beholder heller Granli enn Strømnes for eksempel i troppen. Han har vist seg å være en god allround spiller, en litt Tom Stenvoll type. Det er alltid bra å ha, og tar han ytterligere noen steg som midtstopper kan det godt hende det er Demidov som blir forvist til benken istedenfor han neste år hvis vi får inn en til god midtstopper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste med Fontanello var at IA klarte å bli kvitt han uten at han kostet oss noe.

 

Pluss lærdommen om at man ikke henter en spiller som ikke forstår engelsk og som kun har spilt markeringsforsvar hele karriæren...

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...