Jump to content

Recommended Posts

11 timer siden skrev @ringo:

Jeg klarer ikke å fri meg for følelsen av at en medvirkende årsak til at man ikke ønsker å prioritere forsterkninger på den sentrale midtbanen er fordi man ønsker å showcase spillere frem mot U20 vm i sommer.

Jeg snes det i såfall er veldig ugreit. Vis klubben gjennom denne prioriteringen gambler på penger inn kontra ES plass bør det revurderes. Spillere som presterer dårlig på et dårlig lag er sjelden god salgsvare samme hvor mye vi måtte ønske det. Vi så alle hvor mye selv Ohi falt i pris i fjor utover vårsesongen.

• Replies 33.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min sønn Herman Geelmuyden har idag inngått proffkontrakt med klubben i sitt Blaa hjerte.   Så stolt!   Stor dag for hele familien! 💙

Det er mye man gjerne skulle delt med den utsøkte forsamlingen Stabæk Support, men Inge André er streng mot meg og sier at jeg er løsmunnet. Jeg har likevel fått lov fra Mr Olsen til å gi en oppdateri

Nå skal ikke jeg romantisere så alt for mye. Men, er det ikke dette som er kult med Stabæk? Spillere som har vært i klubben og gjort det bra, prøver seg i utlandet uten helt å lykkes og som blir invit

Posted Images

Det er mye syting angående nye spillere. IAO vet selv, og har sagt at klubben er på utkikk etter en midtstopper. Det vet vi kommer, men det tar tid å signere spillere. I tillegg er det ofte slik at klubben henter nye spillere rett før seriestart (noe som selvsagt ikke er veldig optimalt for å skape relasjoner med resten), men det er sånn klubben fungerer. Bare slapp helt av, det kommer nye spillere. I tillegg er denne spilleren nødt til å være en solid forsterkning, ikke bare en spiller som skal hentes for å hente. Det trenger man tid til å finne. 

Kravene til IA er:

* Stjernespillere ("Dio-nivå") 

* Spillere som ser for seg Stabæk i fem år fremover (Min tolkning: ikke "Dio-nivå") 

* Ikke la våre egne unggutter sitte på benken til fordel for eksterne middelmådigheter

Alt i alt kan vi vel fastslå at han ikke kommer til å innfri alle forventninger. 

3 minutter siden skrev Petter:

Har du ikke fulgt med? Ny stopper står øverst på listen.

I tillegg kan det kanskje være en idé å gi Strømnes litt mer tid enn seks kamper fra start før du stempler han som "heeelt krise"?

Seks kamper kan være nok til å sende oss ned en divisjon. Vi har ikke råd til  å gamble på obos-spillere.

Vi burde hatt en ny stopper klar før vi lot Granli gå. 

1 minutt siden skrev FranckTheBank:

Seks kamper kan være nok til å sende oss ned en divisjon. Vi har ikke råd til  å gamble på obos-spillere.

Vi burde hatt en ny stopper klar før vi lot Granli gå. 

Hvilken drømmeverden er det du lever i? Hadde det ikke vært tidenes troll som spyttet ville jeg blitt smålig provosert av de idiotiske kommentarene dine. 

18 minutter siden skrev FranckTheBank:

Burde aldri sluppet Granli før vi har ny stopper klar. 

Det kan vi angre på dersom vi rykker ned pga den avgjørelsen. 

Kontrakten hans gikk ut med Stabæk og han kunne gå hvor han ville gratis. 

Sånn for de som absolutt må hakke

Tror Braaten kan være en bra signering for oss. Han er såpass langt ut i karrièren at han ikke vil kreve fast startplass. Han kan være et rutinert hode å sette innpå slutten av kamper. Han vet hva som kreves. Og om vi så bare kan se litt av hans beste fra Brann-tiden kan han plutselig vise seg å være en kjempespiller. Tipper han vil trives rundt spillertyper som Ohi, Boli og Kassi også. Gutter som liker å "hæppe" litt.  Får du Braaten på godt humør kan han fortsatt danse swing med de fleste. 

Daniel Braathen blir bra, en med humør og rutine er alene gull verdt i en 15 år yngre garderobe enn han selv. 

Oppspillspunkt i bein og på hode, bra teknisk, vanskelig å ta fra ball og kan bidra til å styre tempo. 

Uavhengig av tid på banen er dette en meget smart signing i min bok.