Gå til innhold

Ham-Kam - Stabæk


Petter
 Del

Anbefalte innlegg


Duellen

Juho Pasoja er ute med karantene til helgen, og Erlandsen må endre i midtforsvaret. Kjenner ikke til Bjørnevik, men Haraldsen er i hvertfall ikke kjent for hurtighet. Dette kan åpne for at Stabæk kan fullt ut utnytte sine styrker. Videre skal det også nevnes at begge de to nevnte er kamprustne.

 

Videre forventer de en tøff kamp:

- Det blir en tøff kamp. Vi må være veldig obs på stikkere gjennom på midten og i forsvaret. Det er den vanskeligste kampen vi kunne fått nå, men også den største utfordringen. Så veldig forskjellig fra Aalesund-kampen blir det nok ikke. Ballen gikk hurtig og det var mye gjennomløpninger og rom i mellomrommet der også. Men om vi ligger kompakt har vi alle muligheter, sier Haraldsen.

 

Tapte de 4-1 for Bodø Glimt?

 

Men hvis denne Haraldsen ikke er noe rask er jo det bare perfekt for Daniel! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


"HEI!

Dette er en bekreftelse på din påmelding til vår busstur til Hamar 27. april og kampen HamKam - Stabæk.

 

Vi har motatt følgende opplysninger om deg:

Navn: ****** ****

Medlemsnummer: ***

Mobilnr: ******** Turen er gratis for alle våre medlemmer. Ta med medlemskort/sesongkort (eller kvittering på betalt medlemskap).

 

Følg med på www.stabaek.no for endringer!

 

Vi sees!

 

Mvh Stabæk Support

turer@stabaek.no

Turtelefonen: 46488600"

 

 

Når jeg har fått denne mailen, er det da sikkert at det er plass ?

(min første Bortetur med medlemskap :rolleyes: )

 

 

Ja, det er derfor du får en mail, for at du skal være sikker.

 

Takk, er ikke så smart jeg :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ham-Kam ser i år ut som de gjorde sist de var oppe. Og nøkkelen blir som sist å angripe de med stor fart spesielt sentralt... Jeg tipper de starter med Haraldsen og Førsund som midtstoppere, og sentralt på midten har de Jan Michalsen og Markus Ringberg (omskolert fra panserspiss ifjor).

Disse fire har duellstyrke i bøtter og spann - men ingen av dem løper 60-meteren på særlig under en uke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror folk flest nærmest må overtales for å bli med til Hamar. Derfor lurer jeg på om det er mulig å smelle opp en aldri så liten oppfordring som popper opp før man kommer inn på selve forsiden på www.stabaek.no? For eksempel: Gutta trenger DEG mot HamKam på søndag. Bli med til Hedmarkens Paris i jakten på 3 nye poeng og tabelltopp. Gratis buss for medlemmer. C ya! :)

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og jeg vil med dette nominere Briskebybanden til prisen "Tidenes kjipeste slagord" for deres bidrag:

 

"Et liv i grønt og hvitt - Et liv bedre enn ditt!"

Opprinnelig var det: "Et liv i grønt og hvitt - og norge for nordmenn!"

Men de fikk en del reaksjoner fra folk som hadde oppholdt seg utenfor hamar over en viss tid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og jeg vil med dette nominere Briskebybanden til prisen "Tidenes kjipeste slagord" for deres bidrag:

 

"Et liv i grønt og hvitt - Et liv bedre enn ditt!"

Opprinnelig var det: "Et liv i grønt og hvitt - og norge for nordmenn!"

Men de fikk en del reaksjoner fra folk som hadde oppholdt seg utenfor hamar over en viss tid...

 

Dette stemmer faktisk. Slagordet ble bestilt fra firmaet "Slagord og festsanger på minuttet", drevet av 76 år gamle Hildegunn fra Brumundal, og er rett og slett en omskriving av Arne Myrdahls bestillingsverk "Et liv i FMI - Bedre enn invandreri!". Det var visstnok Roman Kienast som formidlet kontakten mellom Briskebybanden og slagords-fabrikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om vi ser på mål og målsjanser for og i mot så langt, får vi følgende tall:

Stabæk

Målsjanser: 21 (Snitt: 5,25)

Mål: 8 (Snitt: 2)

Effektivitet: 38%

Målsjanser i mot: 20 (Snitt: 5)

Mål i mot: 3 (Snitt: 0,75)

Effektivitet: 15%

 

HamKam

Målsjanser: 19 (Snitt: 4,75)

Mål: 4 (Snitt: 1)

Effektivitet: 21%

Målsjanser i mot: 25 (Snitt: 6,25)

Mål i mot: 11 (Snitt: 2,75)

Effektivitet: 44%

 

Stabæk skaper litt flere sjanser enn Kamma, og er mye mer effektive foran motstanderenes mål.

Stabæk slipper motstanderene til færre sjanser enn Kamma, men viser betydelig større effektivitet foran eget mål (les: unngår baklengsmål på målsjansene). Kamma et lag som både skaper en del sjanser, og får en del sjanser i mot, men de sliter med effektiviteten foran begge mål.

For å estimere et sluttresultat: (Skapte målsjanser (%) + Målsjanser i mot for motstanderlaget (%))/2 * Snitt målsjanser pr kamp, rundet av til nærmeste heltall

Kamma-Stabæk 1-2 (Kamma 0,855 - Stabæk 2,15)

 

Kom gjerne med andre (bedre?) forslag til estimering av sluttresultat

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne er litt grei mot Stabæk: ((Snitt målsjanser * Effektivitet (%) / 100) - (Snitt målsjanser i mot * Effektivitet i mot (%) / 100) + (Mål / Mål imot) = Avrundet til nærmeste hele tall)

 

Dermed blir det slik:

 

Ham Kam - Stabæk -1 -4 (-1,38886364 | 3,911666666)

 

Hvis du ser på Ham Kams minus mål som selvmål blir sluttresultatet slik:

Ham Kam - Stabæk 0 - 5

 

En mye bedre og mer rettferdig (men lettvint) versjon: ( (Snitt Mål * 5) * (Effektivitet / 100) )

Da blir det slik:

 

Ham Kam - Stabæk 1 - 4 (1.05 | 3.8)

 

Edit: Leif

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Briskebybanden:

Når det gjelder kampen på søndag ser jeg ikke et lag i Tippeligaen som står dårligere til Ham-Kam enn nettopp Stabæk. Jeg frykter virkelig denne kampen, og blir overrasket (men utrolig glad) om vi kommer ut av denne kampen med poeng.

 

De er ikke optimister - men det er jeg !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får håpe spillet har satt seg enda litt bedre og at det hjelper med bare en kort busstur til bortekampen. Dette er atter en av de kampene hvor vi er favoritter, kan etablere oss som topplag, ikke har skader å snakke om etc, og som vi pleier å drite oss ut i (som mot B/G).

 

Håper som f... at jeg tar feil og at gutta lager mos av de grønnhvite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Briskebybanden:

Når det gjelder kampen på søndag ser jeg ikke et lag i Tippeligaen som står dårligere til Ham-Kam enn nettopp Stabæk. Jeg frykter virkelig denne kampen, og blir overrasket (men utrolig glad) om vi kommer ut av denne kampen med poeng.

 

De er ikke optimister - men det er jeg !

 

Glimt-supporterne var temmelig pessimister de også, men det ble bare 1 poeng der oppe...:(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får håpe spillet har satt seg enda litt bedre og at det hjelper med bare en kort busstur til bortekampen. Dette er atter en av de kampene hvor vi er favoritter, kan etablere oss som topplag, ikke har skader å snakke om etc, og som vi pleier å drite oss ut i (som mot B/G).

 

Håper som f... at jeg tar feil og at gutta lager mos av de grønnhvite.

Satser på reprise, selvom det vel er lite trolig med to fra Stenvoll.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper spillerne er revansjesugne etter to litt svake bortekamper. De skal selvfølgelig til en viss grad spille kynisk på Briskeby, men jeg håper spillerne går inn i denne kampen i angrepsposisjon. Er spillerne mentalt klare, så vinner de kampen (men har ingen tro på at det blir lett). Greier de ikke det, stikker Ham-Kam av med alle poengene.

 

Humørsprederen tilbake på feltet

 

Håper ikke dette har noen effekt, da jeg håpet at Stabæk skulle møte et nedbrutt HamKam-lag med lite selvtillit...

 

Skogheim om Stabæk-kampen:

- Hvis du prøver å forutse hva som kan skje mot Stabæk, hvordan blir kampen?

- Jeg vet hvordan jeg vil den skal bli: at gutta våre er utrolig tente, fulle av guts og viser at kampen mot Aalesund bare var et blaff. Inngangen må være å revansjere oss, og det skal gå ut over Stabæk. Innsats slår ut formasjoner. Hvis vi står i formasjoner, betyr ikke formasjonene noen verdens ting hvis vi det ikke jobbes knallhardt.

- Du kan ikke stå høyt, men du skal presse høyt. Innsats, glede, humør, guts og fandenivoldskhet må ligge i bunn. Ingen kamper vinnes med spillestil - hvis gutsen er borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen er tilbake i form, Jon Inge kommer tilbake fra karantene - da er det nok dags å få inn "førsteelleveren" vår, vil jeg mene. Keller er neppe tiltenk høyrebacken på permanent basis selv om han presterte godt der mot Brann og Somen må så klart inn sentralt når han er i form og ikke skader/karantener gjør at han må plasseres andre steder. Synes Johan Andersson spilte seg ut av laget sist kamp. Han var den eneste som presterte under middels mot Brann. Når Somen ser ut til å ha kommet i form, blir valget relativt enkelt.

 

Som sagt, dags for å kjøre på med det som over tid vil være vår antatte førsteellever:

 

Pallskog

 

Alan - Annan - Somen - Keller

 

Bjørnar/Tom - Pontus - Morten - Jon Inge

 

Jon

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har vel vært friskmeldt for lenge siden

 

han mente vel siden JIH er tilbake flyttes Keller tilbake på vant høyre midtbane, og da er det sannsynligvis ikke plass til alle de andre... :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Dette er en av de kampene vi er favoritter til å vinne ... og som vi pleier å drite oss ut i."

 

Teflonhukommelse? Etter fjerde serierunde i fjor gikk det relativt greit mot Odd, Aafk og Godset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ham-Kam - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...