Gå til innhold

Ham-Kam - Stabæk


Petter
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Når og hvor får man kjøpt billetter, og hvor mye vil det koste? :huh:

 

Regner med at dette blir den første borteturen min i år. :D

 

Vi er i ferd med å åpne for påmeldinger til turen.  Den blir gratis, men det blir mulig å gi et lite bidrag (det ble vedtatt på årsmøtet at de som ønsker det kan få lov til å gi litt kollekt på gratisturer).

 

Er du veldig ivrig kan du faktisk melde deg på allerede på "borteturer" på forsiden.  Vi foretrekker at flest mulig melder seg på via nettet, da er du også sikrere på å få informasjon om det skulle bli noen endringer.

 

Lær deg medlemsnummeret ditt utenat - for å melde seg på tur må man oppgi medlemsnummeret (står på sesongkortet eller medlemskortet).

 

Jeg tipper på at billettprisen for stående supportere er 150 for voksne og 80 for barn.  Det kommer mer informasjon om dette senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se lagoppstillingen mot Kamma. Jon og MMS/Pontus er sikre bakover, Pallskog på topp. Jeg går utifra at JIH kommer rett inn på laget etter karantene, og venstre back blir vel bekledd av BH, som var bedre i går enn det TS har vært tidligere i år. Følger meg ganske sikker på denne backrekken.

På midten må en ut. Keller har vært solid i år, og er en viktig balansespiller. Annan er vel den spilleren med flest defensive fibre, Somen spilte seg inn i start-11eren mot Brann, JA har spilt bra tidligere, men litt usynlig mot Brann og Alan er Alan.

Kamma er et godt hjemmelag, og vi må forvente at de vil forsøke med høyt press, høy aggresivitet og tøffe dueller. Mtp tidlgere bortekamper i år, forventer jeg en litt tøffere spillestil fra gutta. Det er ikke meg imot om Alan vrakes til fordel til JA på ve kant, og Somen inn på midten.

 

Jeg ønsker

JK

JIH-MMS-PS-BH

CK-ST-AA-JA

DN-VPG

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se lagoppstillingen mot Kamma. Jon og MMS/Pontus er sikre bakover, Pallskog på topp. Jeg går utifra at JIH kommer rett inn på laget etter karantene, og venstre back blir vel bekledd av BH, som var bedre i går enn det TS har vært tidligere i år. Følger meg ganske sikker på denne backrekken.

På midten må en ut. Keller har vært solid i år, og er en viktig balansespiller. Annan er vel den spilleren med flest defensive fibre, Somen spilte seg inn i start-11eren mot Brann, JA har spilt bra tidligere, men litt usynlig mot Brann og Alan er Alan.

Kamma er et godt hjemmelag, og vi må forvente at de vil forsøke med høyt press, høy aggresivitet og tøffe dueller. Mtp tidlgere bortekamper i år, forventer jeg en litt tøffere spillestil fra gutta. Det er ikke meg imot om Alan vrakes til fordel til JA på ve kant, og Somen inn på midten.

 

Jeg ønsker

JK

JIH-MMS-PS-BH

CK-ST-AA-JA

DN-VPG

Etter gårsdagen vil jeg se denne midtbanen:

 

CK - CK (Somen) - CK - CK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HamKam ble totalt knust av Ålesund i dag, med en mann mindre. Usikker på hva det betyr for neste kamp, men frykter nok at vi møter et lag som er oppsatt på å reise kjerringa. Men Pasoja er i hvert fall ute med en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør Alan spille mtp. potetåkeren bedre kjent som briskeby? (tar forbehold om ett mirakel på hamar på under to uker) banen var mildt sagt elendig mot viking...   

 

En ubrukelig bane skulle vel ramme flere, men Alan særlig hardt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


scorte forrige gang

 

Ja men på en av tippeligaens beste naturgressbaner, ikke på den aller aller værste...

 

lagt til det beste bildet jeg har funnet av briskebymatten...

http://www.hamkam.no/presentation/bilde.as...ik/img_5520.jpg

 

Tror han mente sist gang vi spilte på briskeby..

Ekkel bane, ekle supportere. Æsj. Tipper vi vinner 4-0 og cruiser inn på tabelltoppen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal liksom være krav til tribune, vip fasiliteter, garderobe etc, men krav til gressmatten finnes ikke. skandale synes jeg.

 

Jeg tror som min navnebror AndersC, vi vinner 4-0 og Viking taper. og da er vi fortsatt det eneste laget i TL som ikke har tapt i år. og det er sånn det skal være

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal liksom være krav til tribune, vip fasiliteter, garderobe etc, men krav til gressmatten finnes ikke. skandale synes jeg.

 

Jeg tror som min navnebror AndersC, vi vinner 4-0 og Viking taper. og da er vi fortsatt det eneste laget i TL som ikke har tapt i år. og det er sånn det skal være

Tribuner og garderober er jo ting man bygger, mens en gressmatte er en levende ting som ikke bare kan spikres på plass...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper samme lag som mot Brann med et unntak, Høyland inn på venstreback istedenfor Holmvik for å få mer duellstyrke på dødballer.

 

Det dummeste vi kan gjøre er å sette opp laget etter motstanderen. Vi må spille vårt spill, og om vi får til det brukbart skal ikke HamKam være i nærheten. Prøver vi derimot å vinne på HamKams måte, med bare dueller og kriging, ligger alt til rette for en ny skuffelse på bortebane.

 

Slik jeg ser det, var Keller vesentlig bedre på høyre back enn JIH har vært hittil i år. Klarer vi å holde på balansen på midtbanen uten Keller der, blir vi fryktinngytende fremover med Pallskog, Alan, Johan og Somen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper samme lag som mot Brann med et unntak, Høyland inn på venstreback istedenfor Holmvik for å få mer duellstyrke på dødballer.

 

Høiland er vel en rendyrket høyrebeck så regner vel med at han går inn på sin vante plass. Holmvik synes jeg fortjener plassen etter kampen på lørdag.

Pontus og JIH vil vel være tilstrekkelig duellstyrke på dødballer, evt også Nannskog.

 

Mest bekymret er jeg for at underlaget vil umuliggjøre Stabæks spill, kanskje da lurt å bruke Johan Anderson på venstre kant istedet for Alan? Det skulle da gi følgende oppstilling?

 

             J.K

 

JIH - PS  -  MMS  - BH

 

CK  -  ST -  AA  -  JA / ACG

    

      DN  - VPG

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det dummeste vi kan gjøre er å sette opp laget etter motstanderen. Vi må spille vårt spill, og om vi får til det brukbart skal ikke HamKam være i nærheten. Prøver vi derimot å vinne på HamKams måte, med bare dueller og kriging, ligger alt til rette for en ny skuffelse på bortebane.

 

Slik jeg ser det, var Keller vesentlig bedre på høyre back enn JIH har vært hittil i år. Klarer vi å holde på balansen på midtbanen uten Keller der, blir vi fryktinngytende fremover med Pallskog, Alan, Johan og Somen.

Mot et hjemmelag som Ham-Kam må nødvendigvis spillet tilpasses motstanderen til en viss grad. For det første må laget gå ut og jage motspillerne med høyt ballpress. Dette virket for Viking mot Tromsø i går. På briskeby ble Viking derimot for passive. Men det betyr ikke at vi kun må satse på dueller. Det går an å spille fint pasningsspill samtidig som man kriger. Dessuten går det fint an å kombinere aggressivt ballpress med kynisk forsvarsspill.

 

Tror Alan vil forsvinne i denne kampen, da han er for liten og vil pakkes godt inn. Vet noen forresten hvordan Fillo gjorde det på Briskeby? På en annen side kan man si at det er tekniske spillere man trenger i denne kampen, hvor det sannsynligvis blir lite rom. Hadde imidlertid vært spennende med denne midtbanen (fra venstre):

JA-----AA----ST----CK

 

Det viktige er riktignok ikke nødvendigvis hvem som spiller, men hvordan laget går ut. Går Stabæk ut offensivt i presset, er jeg sikker på at de vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og når Henning kommer tilbake, hva gjør vi da? Luksusproblem frem til sommeren...

 

kampen i Hamar blir nok ikke så tung som fryktet dersom gutta kan tråkke til og kjempe med den fandenivoldske innstilling de viste mot Brann. Mener det ikke er noen grunn til å endre på laget. Høiland kan gjerne fortsette å sitte på benken om det fører til slike kamper som mot Brann :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot et hjemmelag som Ham-Kam må nødvendigvis spillet tilpasses motstanderen til en viss grad. For det første må laget gå ut og jage motspillerne med høyt ballpress. Dette virket for Viking mot Tromsø i går. På briskeby ble Viking derimot for passive. Men det betyr ikke at vi kun må satse på dueller. Det går an å spille fint pasningsspill samtidig som man kriger. Dessuten går det fint an å kombinere aggressivt ballpress med kynisk forsvarsspill.

 

Tror Alan vil forsvinne i denne kampen, da han er for liten og vil pakkes godt inn. Vet noen forresten hvordan Fillo gjorde det på Briskeby? På en annen side kan man si at det er tekniske spillere man trenger i denne kampen, hvor det sannsynligvis blir lite rom. Hadde imidlertid vært spennende med denne midtbanen (fra venstre):

JA-----AA----ST----CK

 

Det viktige er riktignok ikke nødvendigvis hvem som spiller, men hvordan laget går ut. Går Stabæk ut offensivt i presset, er jeg sikker på at de vinner.

 

Mitt poeng er at vi ikke må gå i fellen å stokke voldsomt om på laget (f.eks. med JIH på venstreback og JA på venstrekant) basert på hva HamKam antas å gjøre. Jeg mener vi er gode nok til å la dem tilpasse seg oss.

 

Når det er sagt, er jeg selvsagt enig i at vi kan ha ulik presshøyde etc ut fra hvem som er motstander.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"HEI!

Dette er en bekreftelse på din påmelding til vår busstur til Hamar 27. april og kampen HamKam - Stabæk.

 

Vi har motatt følgende opplysninger om deg:

Navn: ****** ****

Medlemsnummer: ***

Mobilnr: ******** Turen er gratis for alle våre medlemmer. Ta med medlemskort/sesongkort (eller kvittering på betalt medlemskap).

 

Følg med på www.stabaek.no for endringer!

 

Vi sees!

 

Mvh Stabæk Support

turer [ÆTT] stabaek.no

Turtelefonen: 46488600"

 

 

Når jeg har fått denne mailen, er det da sikkert at det er plass ?

(min første Bortetur med medlemskap :rolleyes: )

Endret av stabækLars
endret epostadressen for å unngå spammesøkemotorer :-)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Never change a winning team! Spesielt ikke etter at de har slått fjorårets seriemester 3-0. Så håper på samme lag mot Ham-Kam som mot Brann, kanskje med unntak av Høiland/Keller, selv om Keller spilte bra på lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjell Alseth dømmer.

 

Han har vi vel ikke alt for mye erfaring med?? 1 match i fjor eller noe, mot Enga?

 

Ja. Etter kampen ble han vel degradert av NFF, og til slutt endte det vel med at han "ga" seg som toppdommer hvis ikke jeg husker feil. Han er åpenbart tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"HEI!

Dette er en bekreftelse på din påmelding til vår busstur til Hamar 27. april og kampen HamKam - Stabæk.

 

Vi har motatt følgende opplysninger om deg:

Navn: ****** ****

Medlemsnummer: ***

Mobilnr: ******** Turen er gratis for alle våre medlemmer. Ta med medlemskort/sesongkort (eller kvittering på betalt medlemskap).

 

Følg med på www.stabaek.no for endringer!

 

Vi sees!

 

Mvh Stabæk Support

turer@stabaek.no

Turtelefonen: 46488600"

 

 

Når jeg har fått denne mailen, er det da sikkert at det er plass ?

(min første Bortetur med medlemskap :rolleyes: )

 

 

Ja, det er derfor du får en mail, for at du skal være sikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik ser matta på briskeby ut nå ihvertfall..

 

 

Lover ikke så alt for bra=/

 

Board Message

 

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:

 

Sorry, some required files are missing, if you intended to view a topic, it's possible that it's been moved or deleted. Please go back and try again.

 

Det lover absolutt ikke bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Duellen

Juho Pasoja er ute med karantene til helgen, og Erlandsen må endre i midtforsvaret. Kjenner ikke til Bjørnevik, men Haraldsen er i hvertfall ikke kjent for hurtighet. Dette kan åpne for at Stabæk kan fullt ut utnytte sine styrker. Videre skal det også nevnes at begge de to nevnte er kamprustne.

 

Videre forventer de en tøff kamp:

- Det blir en tøff kamp. Vi må være veldig obs på stikkere gjennom på midten og i forsvaret. Det er den vanskeligste kampen vi kunne fått nå, men også den største utfordringen. Så veldig forskjellig fra Aalesund-kampen blir det nok ikke. Ballen gikk hurtig og det var mye gjennomløpninger og rom i mellomrommet der også. Men om vi ligger kompakt har vi alle muligheter, sier Haraldsen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Duellen

Juho Pasoja er ute med karantene til helgen, og Erlandsen må endre i midtforsvaret. Kjenner ikke til Bjørnevik, men Haraldsen er i hvertfall ikke kjent for hurtighet. Dette kan åpne for at Stabæk kan fullt ut utnytte sine styrker. Videre skal det også nevnes at begge de to nevnte er kamprustne.

 

Videre forventer de en tøff kamp:

- Det blir en tøff kamp. Vi må være veldig obs på stikkere gjennom på midten og i forsvaret. Det er den vanskeligste kampen vi kunne fått nå, men også den største utfordringen. Så veldig forskjellig fra Aalesund-kampen blir det nok ikke. Ballen gikk hurtig og det var mye gjennomløpninger og rom i mellomrommet der også. Men om vi ligger kompakt har vi alle muligheter, sier Haraldsen.

 

Ser jo ut som de er fornøyde med ett poeng :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Duellen

Juho Pasoja er ute med karantene til helgen, og Erlandsen må endre i midtforsvaret. Kjenner ikke til Bjørnevik, men Haraldsen er i hvertfall ikke kjent for hurtighet. Dette kan åpne for at Stabæk kan fullt ut utnytte sine styrker. Videre skal det også nevnes at begge de to nevnte er kamprustne.

 

Videre forventer de en tøff kamp:

- Det blir en tøff kamp. Vi må være veldig obs på stikkere gjennom på midten og i forsvaret. Det er den vanskeligste kampen vi kunne fått nå, men også den største utfordringen. Så veldig forskjellig fra Aalesund-kampen blir det nok ikke. Ballen gikk hurtig og det var mye gjennomløpninger og rom i mellomrommet der også. Men om vi ligger kompakt har vi alle muligheter, sier Haraldsen.

 

Ser jo ut som de er fornøyde med ett poeng :-)

 

Er jo ikke så rart når de møter fjorårets serietoer.... De har tross alt lagt seg bakpå mot dumpekandidat etter dumpekandidat, B/G 1-4, Lyn 1-2, Aafk 0-5...Trist lag vi møter og er spent på om vi takler møkkafotball like godt som vi gjorde mot LSK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ham-Kam - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...