Gå til innhold

Ham-Kam - Stabæk


Petter
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Morten var ikke med på formasjonstreningen i dag (såvidt jeg kunne se). JIH spilte på plassen til MS. Ellers samme førsteellever som mot Brann. Henning trente, ikke Mike.

 

Hviler Morten sin plagede fot?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi tapte visst mot HamKam i 1969 også. Hva var nivået på Stabæk den gang og hva var anledningen (serie / cup)?

Dette var seriekamp, Hamarkameratene og Stabæk var begge i 2. divisjon avd B.  Det endte med at Hamarkameratene vant og rykket opp til toppserien, mens Stabæk kom på andre plass.

 

Dette var Stabæks første sesong i 2. divisjon (nest øverste nivå) og den beste plasseringen vi oppnådde.  Vi rykket ned til 3. divisjon i 1973.

 

(Selv om det ikke noe med helgas kamp å gjøre, kan jeg ta med at vi rykket videre ned i 4. divisjon i 1976, opp igjen til 3. i 1979, ned igjen i 1982, videre ned til 5. i 1984, opp i 1985, ned i 1986, opp i 1987, og så beynte suksesshistorien i 1990)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi tapte visst mot HamKam i 1969 også. Hva var nivået på Stabæk den gang og hva var anledningen (serie / cup)?

Dette var seriekamp, Hamarkameratene og Stabæk var begge i 2. divisjon avd B.  Det endte med at Hamarkameratene vant og rykket opp til toppserien, mens Stabæk kom på andre plass.

 

Dette var Stabæks første sesong i 2. divisjon (nest øverste nivå) og den beste plasseringen vi oppnådde.  Vi rykket ned til 3. divisjon i 1973.

 

(Selv om det ikke noe med helgas kamp å gjøre, kan jeg ta med at vi rykket videre ned i 4. divisjon i 1976, opp igjen til 3. i 1979, ned igjen i 1982, videre ned til 5. i 1984, opp i 1985, ned i 1986, opp i 1987, og så beynte suksesshistorien i 1990)

 

 

Fantastisk triviakunnskap. Fortsett å fore oss med dette :):)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten var ikke med på formasjonstreningen i dag (såvidt jeg kunne se). JIH spilte på plassen til MS. Ellers samme førsteellever som mot Brann. Henning trente, ikke Mike.

 

 

Vi stiler med samme lag i morgen som mot Brann i følge Cooper. Det vil si at Høyland ikke starter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle tro det...

 

Jeg vil ha Somen inn i midten, Keller på høyrekant, og Høiland på høyreback. Men, Høiland har ikke imponert meg voldsomt mye i innledningen; Stabilt bakover, men jeg forventer mer av han fremover.

 

Uansett, det er bare å lenge seg tilbake, og stole på at Janne plukker den beste 11ern.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er sjeleglad for at mannen bak våre kampanalyser, @ringo, har nogenlunde peiling på både fotball og det norske språks skriftlige anvendelse. Har de ikke skoler i Hedmark?

 

Ikke er de særlig nyskapende heller:

 

KONKLUSJON:

Vi må være kompakte og tette igjen i forsvar og holde hodet kaldt når situasjonen krever det, og samtidig være effektive i angrep hvis vi skal slå Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Analysen er jo nærmest uleselig!

...så vi får avsluttet flest mulig av angrepene våre, slik at vi får lagt oss i forsvarformasjonen vår så ofte som mulig, og de gangene vi mister ballen på vei framover er det enda viktigere at vi omstiller oss fra angrep til forsvar så raskt som mulig.

 

 

edit: Og en til:

Stabæk er også et lag som er dyktige på dødballer.

Geni!

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dette er spesielt bra:

Vi må være kompakte og tette igjen i forsvar og holde hodet kaldt når situasjonen krever det, og samtidig være effektive i angrep hvis vi skal slå Stabæk.

Her er det virkelig banebrytende fotballteori basert på årelang forskning og erfaring! Dette har vel knapt noen tenkt før.

Endret av Johan Stub
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet om bussene er fulle?

Fikk ikke svar på turtelefonen for 2 timer siden, så sendte en SMS. Har ikke fått svar.

 

Turtelefonen er antakeligvis ikke døgnbemannet, da de(n) som har den nok har et liv også utenfor $$.. Ring igjen på formiddagen i morgen du.

 

(Og nei, det er ingen undertone i dette innlegget som du trenger å rapportere som upassende)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man får vel kjøpt billetter utenfor stadion, right?

 

Generell regel: Man får alltid kjøpt billetter på stadion på kampdagen, med mindre det er utsolgt.

Og bortefeltet vårt er dessverre sjelden utsolgt :)

 

Når vi blir så mange at vi fyller borteseksjonen kan det være smart å kjøpe billett på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


KONKLUSJON:

Vi må være kompakte og tette igjen i forsvar og holde hodet kaldt når situasjonen krever det, og samtidig være effektive i angrep hvis vi skal slå Stabæk.

 

Minner litt om Arne Hjeltnes' svar på spørsmålet "Hvordan blir man verdensmester i skiskyting?". Skyt ned alle blinkene og gå fortest i sporet. Da bør du ha en rimelig sjanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"- For oss blir det viktig å ligge komprimert og tette rom. Vi møter gode spillere som har gode ferdigheter og da må vi gjøre vårt for hindre Stabæk med å få til spillet sitt, avslutter Erlandsen."

 

Med andre ord: KILL! KILL! KILL!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ham-Kam - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...