Gå til innhold

Karanba møter Stabækfamilien! | Karanba


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Oppdatering:

Karanba – Fotball for livet!

Kjære venner,

 

Vi er langt på vei med å forme to nye spillergrupper. Trolig de beste gruppene Karanba noensinne har formet. Jeg tenker da både sosialt og sportslig. I våre forberedelser har vi flere veiledere og trenere enn tidligere. Det gir resultater! For oss som tilbringer mange timer daglig med gutta er utviklingen tydelig. Vi ser at det går fremover. Vi ser at de tror på det samme som oss voksne – nemlig at det er mulig å drømme om en bedre fremtid. Det er svært spesielt å oppleve menneskelig utvikling på denne måten. Særlig spesielt er det når man tenker gjennom guttas utgangspunkt, livssituasjon og daglige utfordringer.

 

Vi er nå i en svært utfordrende evalueringsprosess. Fra vi startet opp sesong 4 i oktober 2009 og frem til nå har vi gått fra å være over 200 gutter til 50. De første reduseringene av gruppene er forholdsvis enkle. De gutta som kun kommer til trening når det passer og som samtidig kun yter 99% har ikke Karanba-profil. Så begynner skolebesøk og hjemmebesøk å sette inn. Det blir vanskeligere å skille hvem som fortjener å være med videre. Men valgene må like fullt gjøres med tanke på det beste for vår utvikling. Det har vært mange tøffe beskjeder å gi. Dessverre har vi ikke kapasitet til å inkludere alle. Karanba handler om å tilby et utviklingsprogram, som står i stil med vår målsetting om å forandre liv. Da må vi ha fokus på kvalitet iveiledning og påvirkning, samtidig som det er en forutsetning med best mulig forståelse for hver enkelt deltagers livssituasjon.

 

Tida flyr på godt og vondt. Vi planlegger å reise til Norge den 8. juli. Det vil si at vi har ca to måneder på oss med å gjøre våre siste forberedelser, samt å sikre budsjett for 2010. Siden siste oppdatering har Stabæk gjennomført en innsamling til støtte for Karanba i forbindelse med hjemmekampen mot Kongsvinger:

 

Karanbainnsamling 17. og 18. april 2010

http://www.youtube.com/watch?v=3B1HRZyFrzk

 

Kongsberg har også støttet oss økonomisk. Venner, venners venner og andre kjente har bidratt. TUSEN HJERTELIG TAKK!! Dette hadde virkelig ikke vært mulig uten dere. Personlig har jeg ikke lenger likviditet til å garantere for vårt ambisjonsnivå. 5 år i Brasil uten lønn har satt sine spor på flere måter. For meg personlig så er det utrolig motiverende at det er engasjement og initiativ fra venner og kjente, som fortsatt holder liv i våre drømmer for Karanba. Det mener jeg virkelig. Karanba er folkets lag og er med våre verdier veldig annerledes enn dagens materialistiske og kommersielle samfunn. Det er jeg stolt over!

 

Jeg gleder meg til at alle dere som bryr dere om oss skal virkelig få en forståelse for hva Karanba er gjennom TV-serien på NRK. Mange tror nok at Karanba handler om fotball. For meg så handler Karanba om mennesker og den menneskelige utviklingen er veldig mye viktigere enn den sportslige. Jeg pleier å si at fotball er det minst viktige av alt som er viktig i Karanba. Like fullt er fotball utrolig viktig for oss. Det er en av flere måter å skape en bedre hverdag og en bedre fremtid for gutta.

 

VI TRENGER FLERE STØTTESPILLERE OG SPONSORER!!

BIDRA DU OGSÅ!

 

Du kan bli medlem i Karanba for 200 kroner i året.

Du kan være med som fadder med faste månedlige innbetalinger.

Eller du kan innbetale enkeltbeløp når du ønsker og har anledning.

 

Støttebeløp kan innbetales til norsk bankkonto: 1503.01.87242

 

ALLE BIDRAG GÅR UAVKORTET TIL DRIFTEN AV KARANBA I RIO DE JANEIRO, BRASIL.

 

OBS!! Våre drakter for vår Norgesreise går snart i trykken. Hvis noen skulle være interressert i eksponering på våre drakter i 2010, ta kontakt.

 

Sett pris på livet! Gled deg over de små ting i livet, for en dag kan du komme til å se deg tilbake og bli klar over at det var de som var de store tingene.

 

Nok en gang TUSEN HJERTELIG TAKK TIL ALLE DERE SOM BIDRAR!!

 

Med vennlig hilsen

Tommy Nilsen

 

www.karanba.com Karanba – Et lyspunkt for alle barn og unge med en drøm

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
20 088

Hvis noen ikke har lest tråden før, håper jeg de leser den nå. Jeg flyttet tråden til Eliteserien fordi den ikke trenger begrensningen av å være på lukket forum akkurat nå.

 

TV-serien om Karanba er ytterliggere utsatt og dette har gjort arbeidet med å finne støttespillere vanskeligere enn forventet. Om under 14 dager må flybillettene til Norgesbesøket med Norway Cup, Stabæk også videre betales. Etter mange hjelpsomme hender, også i Stabæk og SS der vi samlet inn en god del, er det nå 87 000 kr på kontoen til Karanba. Det mangler over 100 000 for å betale flybillettene.

 

Tommy sier selv at dersom han hadde visst at serien ikke skulle komme på skjermen, ville han aldri planlagt Norgestur. Han har brukt hver eneste av sine egne kroner på Karanba, det er ikke mer å ta av. Han har ringt alle sine kontakter, som heller ikke har mer å bidra med.

 

Om du har 50, 200, 500 eller mer av din velstand å avse er ikke det viktigste. Det viktigste er at alle som KAN, gir LITT. Da kan skuta snus og hardt prøvede gutter fra byen en del av oss besøkte som turister kan oppleve vårt land, vår klubb og forhåpentligvis få tent håp om en framtid utover murvegger og blikktak.

 

Alles hjelpende hånd tas hjertelig imot på Karanbas konto 1503 01 87242

Dersom du kjenner noen med en bedrift som kunne gitt sin støtte mot profilering eller lignende, be dem ta direkte kontakt med tommy@karanba.com.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er økonomisk harde tider nå for bedrifter, men jeg har ett par i tankene med mennesker jeg kjenner godt. Er det muligheter for reklame i noen form for støtte til Karanba gutta? og er det noen form for prospekt/info man kunne sendt per e-post til en potensielt interresert bedrift? Er litt vanskelig å bare sende en e-post med "Hei har dere lyst/mulighet til å støtte karanba prosjektet?" Man vill jo fått spørsmålet "Hva er Karanba og hva får vi ut av det?"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 088

Det er økonomisk harde tider nå for bedrifter, men jeg har ett par i tankene med mennesker jeg kjenner godt. Er det muligheter for reklame i noen form for støtte til Karanba gutta? og er det noen form for prospekt/info man kunne sendt per e-post til en potensielt interresert bedrift? Er litt vanskelig å bare sende en e-post med "Hei har dere lyst/mulighet til å støtte karanba prosjektet?" Man vill jo fått spørsmålet "Hva er Karanba og hva får vi ut av det?"

 

Ja, det er profilering å hente. Ved sikret Norgesbesøk kan det for eksempel være snakk om draktreklame. I uansett tilfelle kan det være oppslag på kontoret eller i butikken til bedriften det er snakk om, som viser at bedriften støtter veldedig arbeide. Og det har som regel en positiv effekt på kunder.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke ha en ny runde med innsamling på ullevåll til mandag, dessuten er det 2 byer karamba besøker, og det er Oslo og Kristiansand, så det må jo være mulig å få inn noe fra Start supporterne også. ved 5000 tilskuere, er det bare 24kr per pers som mangler

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å få karanba inn på grasrotandelen, det burde vel la seg gjøre?

 

Eller kommer det en eller annen sur gammel gubbe og hevder at disse brasilianerne tar pengene til ungenes fotballklubb?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å få karanba inn på grasrotandelen, det burde vel la seg gjøre?

 

Eller kommer det en eller annen sur gammel gubbe og hevder at disse brasilianerne tar pengene til ungenes fotballklubb?

 

kommer en sur gubbe som sier at pengene må gis til noe norsk, og brukes på norske insj (liverpool.no saken)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er økonomisk harde tider nå for bedrifter, men jeg har ett par i tankene med mennesker jeg kjenner godt. Er det muligheter for reklame i noen form for støtte til Karanba gutta? og er det noen form for prospekt/info man kunne sendt per e-post til en potensielt interresert bedrift? Er litt vanskelig å bare sende en e-post med "Hei har dere lyst/mulighet til å støtte karanba prosjektet?" Man vill jo fått spørsmålet "Hva er Karanba og hva får vi ut av det?"

 

Ja, det er profilering å hente. Ved sikret Norgesbesøk kan det for eksempel være snakk om draktreklame. I uansett tilfelle kan det være oppslag på kontoret eller i butikken til bedriften det er snakk om, som viser at bedriften støtter veldedig arbeide. Og det har som regel en positiv effekt på kunder.

 

 

Min mor sitter som regnskapsjef for Norgesavdelingen for en ganske stor internasjonal bedrift som driver med bilutleie. og draktreklame kunne muligens vekket interesse for sponsing... Når min mor forteller at hun daglig sitter å betaler regninger på 40 mill og det er normalt tror jeg da de kan avse noen kroner. så skal høre. Men tanken er vell at de vil ha noe igjen for de pengene, og da er det vell ikke dumt om noen som kjenner karanba godt og brenner for dette kan legge det frem hvis det blir snakk om en form for presentasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var 1000 overført fra meg.

Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Og hvis du ingen penger har, så kan du vel låne av din rike far?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min mor sitter som regnskapsjef for Norgesavdelingen for en ganske stor internasjonal bedrift som driver med bilutleie. og draktreklame kunne muligens vekket interesse for sponsing... Når min mor forteller at hun daglig sitter å betaler regninger på 40 mill og det er normalt tror jeg da de kan avse noen kroner. så skal høre. Men tanken er vell at de vil ha noe igjen for de pengene, og da er det vell ikke dumt om noen som kjenner karanba godt og brenner for dette kan legge det frem hvis det blir snakk om en form for presentasjon.

Send meg en melding om det kan være aktuelt med en presentasjon av noe slag, så tar vi det derfra. 97074907

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er økonomisk harde tider nå for bedrifter, men jeg har ett par i tankene med mennesker jeg kjenner godt. Er det muligheter for reklame i noen form for støtte til Karanba gutta? og er det noen form for prospekt/info man kunne sendt per e-post til en potensielt interresert bedrift? Er litt vanskelig å bare sende en e-post med "Hei har dere lyst/mulighet til å støtte karanba prosjektet?" Man vill jo fått spørsmålet "Hva er Karanba og hva får vi ut av det?"

 

Ja, det er profilering å hente. Ved sikret Norgesbesøk kan det for eksempel være snakk om draktreklame. I uansett tilfelle kan det være oppslag på kontoret eller i butikken til bedriften det er snakk om, som viser at bedriften støtter veldedig arbeide. Og det har som regel en positiv effekt på kunder.

 

 

Min mor sitter som regnskapsjef for Norgesavdelingen for en ganske stor internasjonal bedrift som driver med bilutleie. og draktreklame kunne muligens vekket interesse for sponsing... Når min mor forteller at hun daglig sitter å betaler regninger på 40 mill og det er normalt tror jeg da de kan avse noen kroner. så skal høre. Men tanken er vell at de vil ha noe igjen for de pengene, og da er det vell ikke dumt om noen som kjenner karanba godt og brenner for dette kan legge det frem hvis det blir snakk om en form for presentasjon.

 

 

Norsk Hydro har flere lag fra brasil og verden ellers, tror ikke du får mye annet igjen for det enn at de faktisk tar sosialt ansvar. dette er også gatebarn som må bevise seg på bane og skolebenk, og i tillegg til dana og norway cup sender de dem til tusenfryd og andre norske severdigheter. selvfølgelig avhengig av hvor mye de rekker / suksess de har i turneringene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir definitivt lagt merke til hos Karanba, som nok en gang uttrykker hvor mye de setter pris på Stabækfamilien. De kan avsløre at det er mye bra Stabækreklame i serien som kommer. Tusen takk til dere som allerede har overført. Stabæk setter over penger fra innsamlingene nå. Dette trekker i riktig retning, men vi trenger at folk spør litt rundt i de bedriftene de kjenner til :) Som nevnt kan jeg og bror Alltidblaa en del om Karanba, og Tommy selv er tilgjengelig på mail. Jeg har bedt om informasjon om hvilke profileringsmuligheter som ligger i en Norgestur.

 

Stå på folkens :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å få karanba inn på grasrotandelen, det burde vel la seg gjøre?

 

Eller kommer det en eller annen sur gammel gubbe og hevder at disse brasilianerne tar pengene til ungenes fotballklubb?

 

kommer en sur gubbe som sier at pengene må gis til noe norsk, og brukes på norske insj (liverpool.no saken)

Fra Karanba.com sine sider:

Karanba Norge er en frivillig forening opprettet for å hjelpe til å realisere fotballprosjektet Karanba i Rio de Janeiro. Foreningen Karanba Norge ble stiftet og registrert i Brønnøysund i november 2007

Karanba er ikke registrert i Frivillighetsregisteret, som er en forutsetning for Grasrotandelen. Mulig de ikke oppfyller kravene, i og med at det ikke er lokalt/regionalt i Norge?

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom alle som har gitt penger i dag har skrevet en komentar under artikkelen til Ingo på SF så antar jeg at det er kommet inn mellom 15.000 og 20.000kr Målet er ikke nådd, men vi nærmer oss. Det kan jo ha vært mange som har gitt som ikke har skrevet der, så vi får håpe beløpet er myyye større

 

Jeg er helt sikker på at dere må belage dere på å smøre baguetter i år også Posse, de var gode også:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer tilbake med update om kontostatus i ettermiddag :) Vi får også oversendt programmet til Karanba mens de er her, så vi kan planlegge eventuelle sprell. Ja, baguetter er veldig aktuelt! Denne gangen skal vi kanskje bare stå på Shell på Strand framfor å kjøre alt til Gardermoen... :) Jeg og bror har faktisk smurt ganske mange baguetter der for noen år tilbake...!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer tilbake med update om kontostatus i ettermiddag

 

 

Nå er jeg ganske spent her. Hvor langt unna er man?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer tilbake med update om kontostatus i ettermiddag

 

 

Nå er jeg ganske spent her. Hvor langt unna er man?

 

Tommy og Karanba ønsker å rette all mulig takk til alle som har bidratt til drømmen! Etter å ha talt over tallene i kveld ser det ut til at det etter nyheten sprakk i Stabækmiljøet har kommet inn 35 000 kr som noenlunde kan spores til STB! Det står nå igjen kun 40 000, vi er allerede halvveis! Kom igjen folkens :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer tilbake med update om kontostatus i ettermiddag

 

 

Nå er jeg ganske spent her. Hvor langt unna er man?

 

Tommy og Karanba ønsker å rette all mulig takk til alle som har bidratt til drømmen! Etter å ha talt over tallene i kveld ser det ut til at det etter nyheten sprakk i Stabækmiljøet har kommet inn 35 000 kr som noenlunde kan spores til STB! Det står nå igjen kun 40 000, vi er allerede halvveis! Kom igjen folkens :)

 

Tydeligvis kommet inn 10.000 i løpet av et døgn etter at du skrev dette? Ref. kommentar til Ingos blogg. Det er jo et fantastisk tempo. Da blir det kanskje klart i løpet av måneden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir temmelig stolt av supportermiljøet vårt etter å ha fulgt denne innsamlingen (og spyttet inn litt selv). Helt rått hvordan store og små spytter inn. Takk til alle initativtagere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir temmelig stolt av supportermiljøet vårt etter å ha fulgt denne innsamlingen (og spyttet inn litt selv). Helt rått hvordan store og små spytter inn. Takk til alle initativtagere!

Dette får vi til! Forøvrig er det også omtalt i dagens Aftenposten Morgen (papir) i en liten notis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir temmelig stolt av supportermiljøet vårt etter å ha fulgt denne innsamlingen (og spyttet inn litt selv). Helt rått hvordan store og små spytter inn. Takk til alle initativtagere!

Dette får vi til! Forøvrig er det også omtalt i dagens Aftenposten Morgen (papir) i en liten notis.

 

Det er mulig jeg var innom Sporten (en etasje under meg) og tipset dem i går... ;) For øvrig burde jo Budstikka fått ut fingeren, om de ikke har gjort det! (får den forsinket i posten)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Karanba møter Stabækfamilien! | Karanba
×
×
  • Opprett ny...