Gå til innhold

Stabæk - Rbk


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Vi har vel egentlig ikke så mye erfaring med han. Hvis dette er riktig da...

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/...&leagueId=1

 

Tja, hvis det stemmer vil jeg vel si at vi har mye erfaring med han. Har dømt over 30 seriekamper med Stabæk, og det tviler jeg på om det er så mange andre som har gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Vi har vel egentlig ikke så mye erfaring med han. Hvis dette er riktig da...

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/...&leagueId=1

 

Tja, hvis det stemmer vil jeg vel si at vi har mye erfaring med han. Har dømt over 30 seriekamper med Stabæk, og det tviler jeg på om det er så mange andre som har gjort.

 

Mye rart med statistikken på disse sidene som ikke stemmer. Dette f.eks:

 

Statistikk for Rosenborg - Stabæk :

 

Største hjemmeseier: 31.08.1997 5 - 0

Største borteseier: 19.10.2003 1 - 6

Siste hjemmeseier: 04.08.2007 3 - 0

Siste uavgjort: 07.05.1998 2 - 2

Siste borteseier: 16.10.2004 1 - 2

Antall hjemmeseiere: 8

Antall uavgjort: 1

Antall borteseiere: 1

Tilskuere (snitt): 14728

 

Vi vant iallefall i 2001, 2003 og 2004...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel egentlig ikke så mye erfaring med han. Hvis dette er riktig da...

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/...&leagueId=1

 

Tja, hvis det stemmer vil jeg vel si at vi har mye erfaring med han. Har dømt over 30 seriekamper med Stabæk, og det tviler jeg på om det er så mange andre som har gjort.

 

Mye rart med statistikken på disse sidene som ikke stemmer. Dette f.eks:

 

Statistikk for Rosenborg - Stabæk :

 

Største hjemmeseier: 31.08.1997 5 - 0

Største borteseier: 19.10.2003 1 - 6

Siste hjemmeseier: 04.08.2007 3 - 0

Siste uavgjort: 07.05.1998 2 - 2

Siste borteseier: 16.10.2004 1 - 2

Antall hjemmeseiere: 8

Antall uavgjort: 1

Antall borteseiere: 1

Tilskuere (snitt): 14728

 

Vi vant iallefall i 2001, 2003 og 2004...

 

Og i fjor..

Endret av SS KE
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i fjor..

Det gjorde vi vel ikke? Det var den kampen hvor Riseth tok Veigar fullstendig ut av kampen.

 

Vant vi ikke 2-1. Tredje runde. Vi lå under 0-1, og snudde til 2-1. Mener Veigar scorte på straffe. Men det stemmer at de var i hæla på hverandre, hvis ikke det var på lærkendal. Litt usikker??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i fjor..

Det gjorde vi vel ikke? Det var den kampen hvor Riseth tok Veigar fullstendig ut av kampen.

 

Vant vi ikke 2-1. Tredje runde. Vi lå under 0-1, og snudde til 2-1. Mener Veigar scorte på straffe. Men det stemmer at de var i hæla på hverandre, hvis ikke det var på lærkendal. Litt usikker??

 

edit: glem det, jeg hadde rett likevel, men et øyeblikk trodde jeg at jeg hadde gjort feilen, du hadde gjort, så jeg beklaget alt sammen. Nå ser jeg jo at jeg selvfølgelig ikke tok feil, jeg er jo ufeilbarlig. Sorry Sindre.

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i fjor..

Det gjorde vi vel ikke? Det var den kampen hvor Riseth tok Veigar fullstendig ut av kampen.

 

Vant vi ikke 2-1. Tredje runde. Vi lå under 0-1, og snudde til 2-1. Mener Veigar scorte på straffe. Men det stemmer at de var i hæla på hverandre, hvis ikke det var på lærkendal. Litt usikker??

 

Sorry, min feil. Så nå at det var statestikk for rbk-stabæk. Og ikke omvendt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i fjor..

Det gjorde vi vel ikke? Det var den kampen hvor Riseth tok Veigar fullstendig ut av kampen.

 

Vant vi ikke 2-1. Tredje runde. Vi lå under 0-1, og snudde til 2-1. Mener Veigar scorte på straffe. Men det stemmer at de var i hæla på hverandre, hvis ikke det var på lærkendal. Litt usikker??

Jeg beklager, Sindre. Jeg så med blaa briller på ordet borteseier. Sorry. Du har helt rett.

Hehe, tror det er noe med at den statestikken er satt opp av noen uten blaa fingre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir interessant å se hvordan RBK reagerer på å bli pepet ut av sitt eget publikum i forrige kamp (og påfølgende oppvaskmøte). Dette kan gå begge veier. Tapet mot FFK førte ikke akkurat til et imponerende Rosenborg mot VIF.

 

Tror at RBKs midtforsvar kommer til å få kjørt seg mot Daniel og Veigar. På tross av at Stadsgaard er hurtig, er ikke han og Lago samspilt ennå. Sistnevnte har også hatt litt posisjoneringsproblemer etter at han kom inn på laget. Traoré finner også på mye rart på venstrebacken. Det ser videre ut til at RBK kommer til å gå tilbake til 433 til helgen. Uten at disse tallene spiller for stor rolle åpner en slik formasjon for større rom på kantene, som Alan og høyrekanten(Keller? Somen?) må utnytte. Stabæk trenger mye løpekraft i denne kampen, slik at Tettey og Skjelbreid ikke får tettet rommene på RBKs midtbane. Ved å legge press på RBK på hurtig pasningsspill, vil det også oppstå store rom mot en 433-oppstilling. Defensivt er jeg så trygg på MMS og Pontus at jeg ikke tror Iversen vil by på noen problemer(han skaper vel sjelden problemer for noen i vårsesongen).

 

Det blir uansett viktig for Stabæk å ta kontroll over kampen fra begynnelsen av, som de pleier å gjøre. Det virker som om det er mye usikkerhet i Rosenborg-laget og en tidlig Stabæk-scoring kan forverre dette.

 

Begynner å glede meg skikkelig til kampen nå..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strand rekker ikke kampen

Selv om han kanskje ikke hadde vært i knallform, så er strand en viktig mann for tryggheten i RBK. En som kunne gått foran og vist vei for unggutta. Tror dette er meget bra for oss.

 

Mini om kampen

Mini er en liten klovn, men det er da gode ord å høre:

Den tidligere RBK-vingen tror også, etter å ha tenkt seg om, at Rosenborg ikke har vært lenger unna favorittstempelet foran en eliteseriekamp siden før storhetstiden startet i 1988.

 

- Det er nok et godt poeng, det. Jeg kan i hvert fall ikke komme på at en RBK-motstander har vært større favoritt. Kanskje du må helt tilbake til 1977, da vi rykket ned, høyttenker Mini.

Endret av Plassen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt mulig det er gamle nyheter, men Mike er tilbake i troppen mot RBK. Antar ikke at det betyr noe annet enn at Mike befinner seg på benken, og at benken styrkes.

 

Noen som har vært på trening, og sett konturene av en startoppstilling? Eneste usikkerhetsmomentet er vel om Høiland spiller eller ikke? Og i såfall hvorvidt hvem av Somen, Johan og Keller som er i start-11ern.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt mulig det er gamle nyheter, men Mike er tilbake i troppen mot RBK. Antar ikke at det betyr noe annet enn at Mike befinner seg på benken, og at benken styrkes.

 

Noen som har vært på trening, og sett konturene av en startoppstilling? Eneste usikkerhetsmomentet er vel om Høiland spiller eller ikke? Og i såfall hvorvidt hvem av Somen, Johan og Keller som er i start-11ern.

 

Forza Stabæk

Jeg har hørt rykter om at Keller starter på backen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper ikke mike tror det bare blir å spasere inn på laget igjen! helst av alt håper og tror jeg at morten og pontus får fortsette sammen. de er jo helt enorme sammen! skjønner egentlig ikke hvorfor kjølø fikk spille de første kampene engang...

 

gleder meg sanseløst til kamp i morgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper ikke mike tror det bare blir å spasere inn på laget igjen! helst av alt håper og tror jeg at morten og pontus får fortsette sammen

 

Enig. Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med bakre firen: CK MMS PS BH

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra at Mike er tilbake i troppen, en hedersmann av de sjeldne som starter på benken imorgen uten mas. Bare vi ikke undervurderer RBK's form!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er en av de typiske kamper der ett lag (vi.....) er store favoritter, har storspilt på hjemmebane, leder serien osv, mens RævBK sliter som snøballer i helvete. Media hausser oss opp i skyene og dommedagsprofetene gasser seg i RævBKs "gedigne nedtur". Det lukter stor fallhøyde lang vei, men jeg håper virkelig magefølelsen min får seg en smekk denne gang. Hvis gutta slår trønderne i dag begynner jeg virkelig å leke med tanken om at denne sesongen kan bli riktig så morsom, men jeg tror vi får tøff kamp i dag.

 

Nervøs, jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


har tatt meg sjøl i å tenke at "dette vinner vi" de siste dagene... håper ikke gutta tenker at det blir like greit! her må det god gammel steinhard jobbing til, sammen med festfotballen bare stabæk kan by på. gjør vi det, så vinner vi. godt å vite at vi er norges beste lag på beste, men skummelt hvor lite gode vi kan være til tider... <_<

 

gleder meg urimelig mye til kamp!!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Rbk
×
×
  • Opprett ny...