Gå til innhold

Vi er på vei til Ullevaal


Albert
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Skal vi forvente noen utskiftninger før cupkampen mot Godset? Det er neppe nødvendig å spare spillere, da neste Stabæk-kamp er 23/8, altså en uke etter? Eller kommer noen av landslagsgutta til å bli benket for å få et litt lettere program? Det er vel JIH som er nærmest startelveren til Hareide, og er vi heldige tipper jeg at vi får se 20-30 min av MMS i rødt. Alternativt er jo å benke spillere fordi de er slitne.

 

Jeg ser egentlig ingen grunn til å spare noen, og forventer samme lag som mot Rennes, så får vi håpe at de kjører på slik at vi kan gjøre noen bytter mot slutten av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi forvente noen utskiftninger før cupkampen mot Godset? Det er neppe nødvendig å spare spillere, da neste Stabæk-kamp er 23/8, altså en uke etter? Eller kommer noen av landslagsgutta til å bli benket for å få et litt lettere program? Det er vel JIH som er nærmest startelveren til Hareide, og er vi heldige tipper jeg at vi får se 20-30 min av MMS i rødt. Alternativt er jo å benke spillere fordi de er slitne.

 

Jeg ser egentlig ingen grunn til å spare noen, og forventer samme lag som mot Rennes, så får vi håpe at de kjører på slik at vi kan gjøre noen bytter mot slutten av kampen.

 

mener ikke det er nødvendig å spare noen, men heller å gi noen av gutta på benken sjansen... Tross alt har vi ikke sett allverdens av Henning denne sesongen, i tilegg er jeg keen på å se noen av de nye med TL motstand... Synes også Tom kunne fått starte mot godset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artig kamp på Ullevål. Synes nok også det egoistisk sett var best at Molde gikk videre, da jeg av en eller annen grunn ser dem som mindre troverdige til å gå hele veien. Forren er et talent, og Hoset gjør et meget bra innhopp. Synes ikke den nye afrikaneren til Lyn var all verden, men Gustavino har en del kvaliteter. Synes også Sokolowski spilte bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også vil nok dommer Edvardsen få seg enda en liten pause fra dømming etter denne kampen.

Gi gult kort til en spiller som har gult fra før - for så, etter å ha skjønt det, påstå at han ga det til en annen?

Spesielt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fortsatt billetter igjen på øvre del av hovedtribunen. Frykter at dette også blir en beskjedent besøkt kamp - hvis ikke Godset kommer med et par tusen fans da. På Lyn - Molde kom det 2.750. Lite, selv for Lyn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fortsatt billetter igjen på øvre del av hovedtribunen. Frykter at dette også blir en beskjedent besøkt kamp - hvis ikke Godset kommer med et par tusen fans da. På Lyn - Molde kom det 2.750. Lite, selv for Lyn!

 

 

Det er i så fall 59 færre enn vi hadde mot Rennes - vi skal kanskje fylle egen løkke før vi begynner å harselere med andre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fortsatt billetter igjen på øvre del av hovedtribunen. Frykter at dette også blir en beskjedent besøkt kamp - hvis ikke Godset kommer med et par tusen fans da. På Lyn - Molde kom det 2.750. Lite, selv for Lyn!

 

 

Det er i så fall 59 færre enn vi hadde mot Rennes - vi skal kanskje fylle egen løkke før vi begynner å harselere med andre?

 

Det må nevnes at hovedtribunen også var smekk full.

 

Over til noe annet, jeg har blitt mindre og mindre intressert i Stabæk's deltagelse i cupen, det har egentlig kommet sterkere og sterkere de siste årene. Er det flere som synes at cupen begynner å bli litt mindre verdt å vinne? F.eks mener jeg at en bronsemedalje i serien er verdt mye mer enn cupgull, men i internasjonal sammenheng er det å vinne cupen visst verdt mye mer enn en bronsemedalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Over til noe annet, jeg har blitt mindre og mindre intressert i Stabæk's deltagelse i cupen, det har egentlig kommet sterkere og sterkere de siste årene. Er det flere som synes at cupen begynner å bli litt mindre verdt å vinne? F.eks mener jeg at en bronsemedalje i serien er verdt mye mer enn cupgull, men i internasjonal sammenheng er det å vinne cupen visst verdt mye mer enn en bronsemedalje.

 

Du er ikke den eneste. Nå kjenner jeg kun til Sverige og England, og der har cupen lav status blant lagene i den øverste divisjonen. (Arsenal overlater eksempelvis FA-cupen til andrelaget.)

 

I Norge er det uansett kun seriegull som gir muligheter for Champions League. Om seriegullet glipper, ville en cupfinale knapt vaere et plaster på såret.

 

Etter det steintøffe programmet vi har vaert igjennom, håper jeg JJ lar en del nøkkelspillere hvile i morgen. Det er på tide å se hva Palmason og Sandberg står for. Om Stenvoll er tiltenkt venstrebackplassen mot Lyn, håper jeg også han starter. (Gjerne sammen med Austbø og Hauger.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Over til noe annet, jeg har blitt mindre og mindre intressert i Stabæk's deltagelse i cupen, det har egentlig kommet sterkere og sterkere de siste årene. Er det flere som synes at cupen begynner å bli litt mindre verdt å vinne? F.eks mener jeg at en bronsemedalje i serien er verdt mye mer enn cupgull, men i internasjonal sammenheng er det å vinne cupen visst verdt mye mer enn en bronsemedalje.

 

Du er ikke den eneste. Nå kjenner jeg kun til Sverige og England, og der har cupen lav status blant lagene i den øverste divisjonen. (Arsenal overlater eksempelvis FA-cupen til andrelaget.)

 

I Norge er det uansett kun seriegull som gir muligheter for Champions League. Om seriegullet glipper, ville en cupfinale knapt vaere et plaster på såret.

 

Etter det steintøffe programmet vi har vaert igjennom, håper jeg JJ lar en del nøkkelspillere hvile i morgen. Det er på tide å se hva Palmason og Sandberg står for. Om Stenvoll er tiltenkt venstrebackplassen mot Lyn, håper jeg også han starter. (Gjerne sammen med Austbø og Hauger.)

 

 

Jeg er uenig.

For det første så overlater ikke Arsenal fa cupen til andrelaget. De overlater liga cupen til andrelaget og det er en vesentlig forskjell.

Personlig synes jeg cupen i Norge og England er stort. Jeg ville heller vunnet et cup gull en og bli nummer tre og få bronse medalje i serien. Når det er sagt setter jeg et seriegull milevis høyere enn et cup gull. Men cupen er allikevel viktig og jeg ser på det som om en klubb har lykkes hvis de vinner cupen.

 

Med tanke på vårt tøffe program ønsker jeg å se Henning, Niklas og muligens Tom og Palmi fra start. Jeg føler dette er spillere som trenger spilletid og som jeg tror blir meget viktige i hostinnspurten. :)

Endret av the bluesbrothers
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Over til noe annet, jeg har blitt mindre og mindre intressert i Stabæk's deltagelse i cupen, det har egentlig kommet sterkere og sterkere de siste årene. Er det flere som synes at cupen begynner å bli litt mindre verdt å vinne? F.eks mener jeg at en bronsemedalje i serien er verdt mye mer enn cupgull, men i internasjonal sammenheng er det å vinne cupen visst verdt mye mer enn en bronsemedalje.

 

Du er ikke den eneste. Nå kjenner jeg kun til Sverige og England, og der har cupen lav status blant lagene i den øverste divisjonen. (Arsenal overlater eksempelvis FA-cupen til andrelaget.)

 

I Norge er det uansett kun seriegull som gir muligheter for Champions League. Om seriegullet glipper, ville en cupfinale knapt vaere et plaster på såret.

 

Etter det steintøffe programmet vi har vaert igjennom, håper jeg JJ lar en del nøkkelspillere hvile i morgen. Det er på tide å se hva Palmason og Sandberg står for. Om Stenvoll er tiltenkt venstrebackplassen mot Lyn, håper jeg også han starter. (Gjerne sammen med Austbø og Hauger.)

 

Jeg tror pipen får en annen lyd hvis vi kommer til Ullevaal. Seriegull henger selvfølgelig mye høyere, men vi er et lite lag som stort sett ville jublet vilt for et cupgull (husker 98?), men i år er vi på en måte litt "bortskjemte" med serieledelse og Uefa-cup. I tillegg ville det jo vært genialt å vinne "the double", så vår prestasjon kan rangeres høyere enn f.eks. Branns i fjor (hadde vært digg å stoppe kjeften på skrytete selvgode bergensere).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cupen er jo rimelig høyt prioritert i klubbene iallefall. Både LSK og VIF har flere ganger gått ut før sesongen og uttalt at et cup-gull ville være prioritet. Nå har vi nok ikke samme cup-interesse som tidligere, men når det nærmer seg finale, og hver kamp blir relativt sett mer viktig, er det klart man vil vinne. Ingen Norske lag stiller med 2. laget i NM, og det vet jeg ikke vil skje heller, da gulroten (UEFA) er såpass viktig at man vil satse hardt får å få det til. Dessuten, nå er det et godt knippe lag igjen i cupen, med VIF og FFK som de største publikumslagene, men også godt representert med 5. plass Bodø/Glimt, serieleder Stabæk og Adeccos soleklare serieleder. Tror ikke det blir noen gjentagelse av den flaue forestillingen i fjor, der Cupen fikk seg et kraftig skudd for baugen med en Askeladd som ingen engang levnet et håp, og der gullet falmet i glansen av motstanderen for LSKs del. Jeg håper Cupen igjen får samme posisjon som tidligere, da den også representerer en verdig avsluttning på sesongen med fullsatt Ullevål, korpsmusikk, pølser og det hele. Dessuten er det jo spennende!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Odd i semien.

Og Wehrman ute av serien - i alle fall i neste runde. Mot HamKam på Hamar.

 

Også gøy at Hugo blir helt (og syndebukk...)

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at andre lags supportere nå må "heie" på Stabæk i cupen, etter at FFK røyk ut, for at deres lag (RBK, Brann, Viking) skal kunne få uefa-plass for en fjerdeplass... Siden vi vil havne på direkte Euro-cup vil vi frigjøre NM-gullplassen til fjerdeplassen om vi skulle vinne cupen. Alle er visst rimelig sikre på fjerdeplass virker det som.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Registrerer at andre lags supportere nå må "heie" på Stabæk i cupen, etter at FFK røyk ut, for at deres lag (RBK, Brann, Viking) skal kunne få uefa-plass for en fjerdeplass... Siden vi vil havne på direkte Euro-cup vil vi frigjøre NM-gullplassen til fjerdeplassen om vi skulle vinne cupen. Alle er visst rimelig sikre på fjerdeplass virker det som.

 

Det er jo aldri ønskelig å heie på motstanderlaget, men av og til så må man se lenger fremover. For mitt vedkommende er Stabæk, Tromsø og FFK lag som kan vinne serien uten at jeg nødvendigvis føler noe hat/motvilje....

 

Men siden mitt lag Brann spiller så dårlig, så må jo vi satse på det vi har mulighet for å oppnå... nemlig 4.plassen. Sesongen er allerede ødelagt av styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke drite i å diskutere andre lag som ikke engang er med i cupen i denne tråden?

 

Det er også meningsløst å diskutere hvilke motstandere vi ønsker i en semifinale vi ikke har kvalifisert oss for.

 

Godset blir dødstøft, og jeg har skikkelig dårlig magefølelse. Vi ble griserundspilt på Marienlyst og kan bare takke Satan for at vi fikk med oss et poeng. Etter å ha slått Rennes virker Godset som easy match, og Odds utspilling av FFK viser med all tydelighet at vi ikke uten 100% innsats og Satan på vår side kan regne med avansement.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.... Etter å ha slått Rennes virker Godset som easy match, og Odds utspilling av FFK viser med all tydelighet at vi ikke uten 100% innsats og Satan på vår side kan regne med avansement.

Vi får håpe hans høyre hånd legger inn et godt ord for oss, Rennes-kampen viser i hvert fall at de har et godt forhold for tiden :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Ullevaal
×
×
  • Opprett ny...