Gå til innhold

Stabæk Fotball Kvinner


gsk
 Del

Anbefalte innlegg


Erik: du skriver så langt at jeg må prøve å være litt motvekt å formulere ekstra kort:

 

1. Tror du må innse at et vellykket topplag i fotball mer kan sammenlignes med en bedrift enn med et idrettslag. Økonomisk teori og en debatt om kommersialisering vil jeg ikke gå inn i/på (jfr. alt tåkepratet i Friling-tråden).

 

2. Med tilhørighet siktet jeg ikke til eventuelle supportere som kommer til Nadderud/Fornebu fra Føyka ved overtakelse (her snakker vi nok kun om et tosifret antall uansett), men med den tilhørigheten vi vil kunne føle overfor dette laget.

 

 

1. Passer ikke Eriks argumenter veldig godt til bedriftsvinklingen din? Jeg synes ihvertfall det. Om det er en bedrift eller ei så vil vel vurderingen være omtrent den samme når det kommer til det økonomiske momentet? For meg virker det relativt relativt risikabelt å skulle satse på å innlemme en bedrift som leverer det samme produktet, med dårligere kvalitet og betydelig færre kunder, som leverer røde tall og trues med konkurs, i vår egen klubb som også sliter med røde tall. Spesielt når målet er å sikre oss et sterkere økonomisk fundament som gjør oss i stand til å ta opp konkurrense med de store.

 

2. At vi kan komme til å føle tilhørighet til damelaget fordi de er i samme klubb som herrelaget er vel ikke et argument for at vi skal innlemme dem - det er vel snarere en konsekvens av at vi gjør dette.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Oppsummering av debatten:

 

Noen ønsker Askerjentene velkommen.

 

Noen ønsker dem velkommen forutsatt at det økonomiske faller på plass. Dette er identisk med styrets beslutning.

 

Noen bryr seg ikke om kvinnefotball, og har tilkjennegitt det ved å forholde seg rolig, dvs. de har ikke engang lest innlegg her på denne tråden.

 

Noen ønsker ikke å innlemme Askerjentene, og bruker argumenter av ulik kvalitet for å forsvare et slikt syn.

 

...og så er det de som er på et såpass lavmål at de ikke kan skrive om kvinner, kvinneidrett eller kvinnefotball uten å komme med diskriminerende utsagn, latterliggjørelse osv.

 

Sistnevnte gruppe tilfører ikke debatten noe som helst og minner om den norske hopprepresentanten som mente at kvinner ikke skal drive med skihopping.

 

Kvinnehatet er solid tuftet på religiøst grunnlag, så de har for såvidt historisk belegg for sitt syn.

 

I min verden er bare antydningene om et slikt kvinnesyn og utsagn som at "kvinner er mindre (fotball)tekniske enn menn" nok til at jeg mister all respekt for både meninger og argumenter.

 

Utsagnet foran om at kvinner er mindre (fotball)tekniske enn menn er ikke sant. Det tar ikke lange tiden å fremskaffe kvinner som har fotballferdigheter som utkonkurrerer menn langt oppover i divisjonssytemene, og utsagnet er derfor ikke riktig. Det finnes vel ikke en eneste mann på dette forumet som ikke må se seg slått av kvinner i nærmest hver eneste tenkelige idrett - selv vektløfting og boksing.

 

At kvinnefotballen kommer til å vokse i kvantitet og kvalitet er det ingen tvil om uansett hva neandertalmannen måtte mene. Spørsmålet er hvordan Stabæk ønsker å ta del i denne utviklinga. Vi kan site og se på toget passere, eller gripe muligheten til å bli med på første klasse. Men det koster.

 

..og strengt tatt koker debatten ned til en enkel problemstilling: Klarer vi å skaffe sponsorinntekter nok til å drive et toppserie kvinnelag? Dette er fullmakten klubbledelsen har fått.

 

Jeg håper dette går i boks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppsummering av debatten:

 

Noen ønsker Askerjentene velkommen.

 

Noen ønsker dem velkommen forutsatt at det økonomiske faller på plass. Dette er identisk med styrets beslutning.

 

Noen bryr seg ikke om kvinnefotball, og har tilkjennegitt det ved å forholde seg rolig, dvs. de har ikke engang lest innlegg her på denne tråden.

 

Noen ønsker ikke å innlemme Askerjentene, og bruker argumenter av ulik kvalitet for å forsvare et slikt syn.

 

...og så er det de som er på et såpass lavmål at de ikke kan skrive om kvinner, kvinneidrett eller kvinnefotball uten å komme med diskriminerende utsagn, latterliggjørelse osv.

 

Sistnevnte gruppe tilfører ikke debatten noe som helst og minner om den norske hopprepresentanten som mente at kvinner ikke skal drive med skihopping.

 

Kvinnehatet er solid tuftet på religiøst grunnlag, så de har for såvidt historisk belegg for sitt syn.

 

I min verden er bare antydningene om et slikt kvinnesyn og utsagn som at "kvinner er mindre (fotball)tekniske enn menn" nok til at jeg mister all respekt for både meninger og argumenter.

 

Utsagnet foran om at kvinner er mindre (fotball)tekniske enn menn er ikke sant. Det tar ikke lange tiden å fremskaffe kvinner som har fotballferdigheter som utkonkurrerer menn langt oppover i divisjonssytemene, og utsagnet er derfor ikke riktig. Det finnes vel ikke en eneste mann på dette forumet som ikke må se seg slått av kvinner i nærmest hver eneste tenkelige idrett - selv vektløfting og boksing.

 

At kvinnefotballen kommer til å vokse i kvantitet og kvalitet er det ingen tvil om uansett hva neandertalmannen måtte mene. Spørsmålet er hvordan Stabæk ønsker å ta del i denne utviklinga. Vi kan site og se på toget passere, eller gripe muligheten til å bli med på første klasse. Men det koster.

 

..og strengt tatt koker debatten ned til en enkel problemstilling: Klarer vi å skaffe sponsorinntekter nok til å drive et toppserie kvinnelag? Dette er fullmakten klubbledelsen har fått.

 

Jeg håper dette går i boks.

 

Amen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle det ikke tas en endelig avgjørelse om det blir noe Stabæk Fotball Kvinner for en dag, og kanskje hele to dager siden? Var noe slikt jeg konkluderte med meg selv ihvertfall :unsure:

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Styret godkjente at de kan ta en avgjørelse, og nå skal de jobbe med å ta en avgjørelse.. ;)

 

Utsettelsen på søknadsfristen for lisens var på 10 dager (opprinnelig frist 1/10).

Begynner å haste men en avgjørelse, ellers blir det ikke toppseriespill i 2009. Med tvungen nedrykk risikerer man at halve laget finner seg nye klubber å spiller i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes vel ikke en eneste mann på dette forumet som ikke må se seg slått av kvinner i nærmest hver eneste tenkelige idrett - selv vektløfting og boksing.

 

 

Hehe, det kan du banne på. Velger å tro, om enn noe naivt, at det er fåtall med tunnelsyn på kvinner her inne. Tror en del holdninger og utsagn blir ytret med det formål å provosere.

 

 

Håper, som alz, at ting går i orden. Hvis vi har muligheten til å inlemme et damelag med lokal forankring med de økonomiske tingene i orden, er det vel lite som taler for at man ikke skal gjøre det? Sjansen for at det kommer til å koste litt de første årene burde vi så absolutt nå. Tenk dere 5 år fram i tid. De jentungene som begynner på fotball, de får noen å se opp til og det vil være en avgjørende faktor i forhold til å beholde og forbedre lokal forankring. Bak hver lille fotballjente finnes det en familie som ikke har noe annet valg enn å engasjere seg.

 

Brann har det lett, da de er det eneste laget på mils omkrets. De har norges nest største by - helt for seg selv. De er godt forankret historisk i byen ikke minst. Her på østlandet er visa en annen desverre, konkurransen er stor. Vi skal fylle fornebu er planen, med forventninger om 10000 i gjennomsnitt. Det er, om ISJ skulle sagt det sjæl, et fryktelig hårete mål. I Bærum er det vel en ca 120 000 innbyggere. Det betyr at 8.3% av disse må komme på hver kamp (selvsagt en del som kommer fra asker/byen, så tallet er vel mer sannsynlig rundt 7%) hvis målsettingen skal nås. Jeg tror at hvis Stabæk ha noe som helst håp om å spille for full arena, uke etter uke, så må det brukes virkemidler utover det å spille norges beste og flotteste fotball. Det er en del småbarnsfamilier i asker og bærum og dette er jo en målgruppe som er lett å kneble gjennom ungenes engasjement i idrett. Det har Stabæk vært ganske flinke på i mange år, men kan nok bli enda bedre. "Take em' while they're young" ;)

 

Ellers er det mange fornuftige synspunkter på denne saken, andre ikke like imponerende. :rolleyes:

Felles for alle er ihvertfall at det menes for klubbens ved og vel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var synd, kanskje spesielt for alle de middelaldrende mennene som siklet etter å se Janne Stange i ettersittende blaa drakt.

 

For klubben som helhet er jeg glad for at man ikke tar på seg et underskuddsprosjekt i tillegg til det vi allerede har.

 

Dog er det betenkelig at det sterke næringslivet i området ikke maktet å skrape sammen de kronene som var nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den beste løsningen for Stabæk Fotball Herrer. Ikke noe gunstig å få et tapsprosjekt i fanget som ville slitt på økonomien for herrelaget vårt. Samtidig er det veldig synd at man ikke kunne stable på beina det som trengtes fra næringslivet, men tidspunktet for økonomiske frierier er vel kanskje ikke den beste?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel. Toppserien har vokst de siste årene, så skal aldri si aldri.

 

:huh: ???? Stabæk Fotball klarte ikke å få sponsorene på plass innen lisensfristen.

Konsekvens.... Asker FK må spille i damenes 1. divisjon neste år (her er det foreløpig

ikke lisenskrav, men det kommer om et par år her også - er vedtatt av NøFF).

 

Flere nøkkelspillere i Asker FK har sagt at de heller finner seg nye klubber enn å være med på en ny tur ned i 1. divisjon. Det vil si at dagens lag rakner. Økonomien i klubben er fullstendig ræva. Gudene vet hvilke forhold de har med tanke på videre spill på Føyka, så dårlig som de har blitt behandlet av Ski Klubben - noen goodwill finnes det neppe der. For Asker FK er dette en katastrofe.

Endret av Squawker
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Asker Fotball kvinner ikke til Stabæk!

Synd, både for Stabæk og for Asker-kvinnene.

 

Synd for Stabæk? Det er vel bra at Stabæk Fotball slipper å måtte drive ett underskuddsprojekt.

Joda, så lenge de ikke får økonomien til å gå opp, er jeg enig. Mente mer at det var synd at man ikke fikk økonomien på plass. Det hadde vært en gyllen anledning til å få etablert et damelag i toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig synd det ikke var mulig å finne en løsning på dette. Og nei, det handler ikke om ønsket om å se Janne Stange i ettersittende blaa drakt.

 

Jo innerst inne så gjorde det nok det ;)

 

For noen kanskje, men mange ser også andre positive ringvirkninger av en sammenslåing. Dette kunne vært positivt både for Stabæk som klubb og kvinnefotballen i området.

Når det er sagt er jeg glad for at Stabæk ikke pådrar seg ekstra kostnader pga. dette, og som Anders synes jeg også det er skuffende at det lokale næringslivet ikke ser verdien av et topp damelag i Asker & Bærum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jævlig skuffet over dette. Kan ikke fatte at det ikke fantes de nødvendige kronene for å stable dette på beina. Jeg er sikker på at Ingo og co kunne skaffet nok blest om damelaget til at det ville betale seg etterhvert.

Nå er Stabæk blitt syndebukken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere nøkkelspillere i Asker FK har sagt at de heller finner seg nye klubber enn å være med på en ny tur ned i 1. divisjon. Det vil si at dagens lag rakner. Økonomien i klubben er fullstendig ræva. Gudene vet hvilke forhold de har med tanke på videre spill på Føyka, så dårlig som de har blitt behandlet av Ski Klubben - noen goodwill finnes det neppe der. For Asker FK er dette en katastrofe.

Det er nok heller en udugelig ledelse i Asker FK sin skyld at økonomien stinker, heller enn dårlig behandling av Skiklubben. Ledelsen i AFK har tatt seg friheter som er helt uforklarelige, og at Skiklubben ikke stiller opp igjen, er helt forståelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere nøkkelspillere i Asker FK har sagt at de heller finner seg nye klubber enn å være med på en ny tur ned i 1. divisjon. Det vil si at dagens lag rakner. Økonomien i klubben er fullstendig ræva. Gudene vet hvilke forhold de har med tanke på videre spill på Føyka, så dårlig som de har blitt behandlet av Ski Klubben - noen goodwill finnes det neppe der. For Asker FK er dette en katastrofe.

Det er nok heller en udugelig ledelse i Asker FK sin skyld at økonomien stinker, heller enn dårlig behandling av Skiklubben. Ledelsen i AFK har tatt seg friheter som er helt uforklarelige, og at Skiklubben ikke stiller opp igjen, er helt forståelig.

 

Nja, sørste kreditor til AFK er tross alt Skiklubben som har begergnet seg en leie helt hinsides for Føyka, garderober etc. Minner litt om en bevisst utarming av AFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye mulig Rich, og jeg kjenner ikke hele historien. Jeg antar at AFK har betalt samme leie som andre utenforstående aktører som ønsker å leie Føyka, etter at de tok toppfotballen ut av Skiklubben? Asker Skiklubb har vel mange ganger vist at de ikke ønsker på være en klubb for toppidrett, men heller satser på bredde. Etter hva jeg har hørt, så har ledelsen i AFK har gjort ting som er uforsvarlig, og at det kan tenkes det er derfor de får en kald skulder av Skiklubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, sørste kreditor til AFK er tross alt Skiklubben...

Det er merkelig at skiklubben ikke ønsker å jenke seg mye for å få litt i stedet for å miste mesteparten (alt?) AFK skylder dem. Nå er det uansett bare 95% sikkert at damene ikke kommer til oss, det blir søkt om ytterligere utsettelse av fristen (eller dokumentasjon-kravet el.), og Stabæk har ikke lukket døra for å gjøre et forsøk til. Hva sjansene er for å lykkes er selvfølgelig en helt annen sak....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det uansett bare 95% sikkert at damene ikke kommer til oss, det blir søkt om ytterligere utsettelse av fristen (eller dokumentasjon-kravet el.), og Stabæk har ikke lukket døra for å gjøre et forsøk til. Hva sjansene er for å lykkes er selvfølgelig en helt annen sak....

Håpehåpe og krysse fingre og tær....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, da må vi flytte denne tråden nok en gang...

Asker FK blir Stabæk.

 

 

Hvem er det som spytter inn ekstra penger i dette? Det kan ikke være Stabæk, da grunnen til det forrige avslaget var at Stabæk slet med å finne støttespillere i næringslivet.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Fotball Kvinner
×
×
  • Opprett ny...