Gå til innhold

Stabæk Fotball Kvinner


gsk
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Grunnen til påpekning om politisk korrekthet var med utgangspunkt i at dette også er et "publisitetsstunt", og hva er mer naturlig enn å velge noe som vekker begeistring og favner bredt (noe som det politiske korrekte per definisjon gjør)? (nei,dette er ikke en selvmotsigelse til mitt eget standpunkt da dette ikke innbærer at dette i praksis og på lang sikt vil være lønnsomt).

Ledelsen i Stabæk gjør sikkert hver eneste dag økonomiske disposisjoner. Noen av dem er vi uenige i, andre er vi ikke. Om du tror at dette er gjort som et publisitetsstunt som i seg selv skal tjene inn pengene, må du vel også tro at ledelsen i Stabæk har regnet på det og kommet til at det i helhet er lønnsomt? Tror du at du fra utsiden uten å vite noen av detaljene kan gjøre en bedre vurdering enn det noen av Norges beste markedsføringseksperter kan gjøre? (Nei, dette er ikke et hovedpoeng, men for å vise at du faktisk sier i mot deg selv)

 

Jo det er fra min side formulert konkrete spørsmål i mitt første innlegg. Bl.a. angående Stabæk-butikken og inntekter fra "merchandise" der...og om det er riktig at herrelaget skal betale for kvinnelaget...

Dette er en detalj som ikke er belyst, men mulig du får svar ved å spørre noen som jobber i Stabæk. Men kvinnelaget skal ikke gå på økonomisk bekostning av herrelaget, det er opplest og vedtatt. Jeg tviler vel egentlig på om noen av inntektene fra butikken går til kvinnelaget. Jeg vet at kvinnelaget kommer til å øke omsetningen i butikken på sikt.

 

Hovedproblemstillingen er riktignok ikke formulert som et spørsmål, men er premisset for dem jeg har stilt. Nemlig: Er det et felles budsjett for herrelaget og kvinnelaget i den betydning at det ene må garantere for det andre?

Nei

Og hvilket spørmål er det jeg drister meg til å svare på "som ingen har stilt"?
Og til dere som spør om hvorfor ingen andre tippeligalag har gjort dette...

Svaret du gir er forresten meningsløst. Hvorfor har ingen Tippeligalag tidligere klart å ha et like bra medisinsk støtteapperat som vi har i Stabæk? Hvorfor brukte ikke Odd Somen mer? Hvorfor kjøpte ikke du og jeg bøttevis med dollar for noen måneder siden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ledelsen i Stabæk gjør sikkert hver eneste dag økonomiske disposisjoner. Noen av dem er vi uenige i, andre er vi ikke. Om du tror at dette er gjort som et publisitetsstunt som i seg selv skal tjene inn pengene, må du vel også tro at ledelsen i Stabæk har regnet på det og kommet til at det i helhet er lønnsomt? Tror du at du fra utsiden uten å vite noen av detaljene kan gjøre en bedre vurdering enn det noen av Norges beste markedsføringseksperter kan gjøre? (Nei, dette er ikke et hovedpoeng, men for å vise at du faktisk sier i mot deg selv)

 

Jeg har ikke sagt at jeg tror dette gjøres som "et publisitetsstunt som i seg selv skal tjene inn pengene"...Jeg har sagt at det også er et "publisitetsstunt"...Hvor pengene skal komme fra var jo derimot problemstillingen min hele veien...Så nei, det var på ingen måte en selvmotsigelse i innlegget...Hvilke analyser og beregninger "markedsføringsekspertene" i Stabæk har gjort i forbindelse med dette er vel strengt tatt det vi diskuterer ettersom ingen av oss har den totale innsikten i dette uansett...Det er bl.a. dette jeg er nysgjerrig på i motsetning til deg som virker å følge en logikk som innebærer "fordi de gjør det, må det være riktig"...

 

Jeg unner for all del kvinnene et eget lag, men ikke at det skal gå på bekostning av Stabæk (herrer)...

 

Dette er en detalj som ikke er belyst, men mulig du får svar ved å spørre noen som jobber i Stabæk. Men kvinnelaget skal ikke gå på økonomisk bekostning av herrelaget, det er opplest og vedtatt. Jeg tviler vel egentlig på om noen av inntektene fra butikken går til kvinnelaget. Jeg vet at kvinnelaget kommer til å øke omsetningen i butikken på sikt.

 

Hvis det du skriver om at det ikke skal gå på bekostning av herrelaget stemmer er det godt å høre...Men hvordan du "vet" at kvinnelaget kommer til å øke omsetningen i Stabæk-butikken lurer jeg fælt på...

 

Nei

 

Bra

 

Svaret du gir er forresten meningsløst. Hvorfor har ingen Tippeligalag tidligere klart å ha et like bra medisinsk støtteapperat som vi har i Stabæk? Hvorfor brukte ikke Odd Somen mer? Hvorfor kjøpte ikke du og jeg bøttevis med dollar for noen måneder siden?

 

Her virker det som innlegget ditt faller sammen totalt...Les innlegget mitt igjen og du vil se at svaret jeg gir ikke er meningsløst. Du kan være enig, uening eller alle gradene i mellom, men meningsløst er det ikke...

 

Det var forresten synd vi ikke kjøpte bøttevis med dollars for noen måneder siden... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjeeeesp!

 

Herregud så meningsløst å fortsette å debattere pavens skjegg. Kan ikke "Jung" enkelt og greit lese seg opp på denne tråden så får han svar på det han lurer på?

 

LES DEG OPP PÅ DENNE TRÅDEN - så slipper vi å kjøre reprise enda en gang. Er det så vanskelig?

 

reed_barton_arlington_stainless_teaspoon_P0000256565S0021T2.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

 

Du starter det første innlegget med å si at du tror det er dumt fordi du ikke vet hvorfor det er gjort, og du fortsetter med å konkludere med at det er dumt fordi ingen andre har gjort det.

 

Jeg prøver å si at når du vet ingenting om prosessen og de som har tatt beslutningen forhåpentligvis vet en god del, er det naturlig å anta at de er mer å stole på en dine meninger. I det siste avsnittet prøvde jeg bare å fortelle deg at det faktisk kan være smart å gjøre noe ingen andre har gjort. Med mindre man alltid har lyst å bli nr 2, da holder å prøve å kopiere nr 1.

 

Det var litt unøyaktig å si at Stabækbutikken kommer til å øke omsetningen pga kvinnelaget. Omsetningen kommer kanskje til å falle, men med kvinnelaget kommer den alt annet like til å være høyere enn uten. Om du skal ha et matematisk bevis er det så enkelt som at om én person som går på kvinnekamper men ikke herrekamper går på butikken og kjøper en nøkkelring er det nok. Så i det ytterste holder det at typen til en av spillerne kjøper seg en drakt.

 

Om du skal tro på en betydelig økning må du følge resonementet at jenter som spiller fotball kommer til å ha kvinnelige forbilder, at forbildene spiller i Stabæk øker sjansen for at de går på kamper og at de går på kamper øker sjansen for at de kjøper noe i butikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

 

Du starter det første innlegget med å si at du tror det er dumt fordi du ikke vet hvorfor det er gjort, og du fortsetter med å konkludere med at det er dumt fordi ingen andre har gjort det.

 

Jeg prøver å si at når du vet ingenting om prosessen og de som har tatt beslutningen forhåpentligvis vet en god del, er det naturlig å anta at de er mer å stole på en dine meninger. I det siste avsnittet prøvde jeg bare å fortelle deg at det faktisk kan være smart å gjøre noe ingen andre har gjort. Med mindre man alltid har lyst å bli nr 2, da holder å prøve å kopiere nr 1.

 

Det var litt unøyaktig å si at Stabækbutikken kommer til å øke omsetningen pga kvinnelaget. Omsetningen kommer kanskje til å falle, men med kvinnelaget kommer den alt annet like til å være høyere enn uten. Om du skal ha et matematisk bevis er det så enkelt som at om én person som går på kvinnekamper men ikke herrekamper går på butikken og kjøper en nøkkelring er det nok. Så i det ytterste holder det at typen til en av spillerne kjøper seg en drakt.

 

Om du skal tro på en betydelig økning må du følge resonementet at jenter som spiller fotball kommer til å ha kvinnelige forbilder, at forbildene spiller i Stabæk øker sjansen for at de går på kamper og at de går på kamper øker sjansen for at de kjøper noe i butikken.

 

Godt svar på et veldig lite gjennomtenkt innlegg fra Jung.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et ikke helt umulig scenario:

 

Gutta ligger i ingenmannsland på tabellen (sannsynligheten for det øker med 16 lag i TL).

 

Jenten kjemper om gull

 

Kanskje endel da faktisk tar turen til Nadderud. Det er få ting som genererer mer interesse enn muligheten til å vinne noe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

 

Du starter det første innlegget med å si at du tror det er dumt fordi du ikke vet hvorfor det er gjort, og du fortsetter med å konkludere med at det er dumt fordi ingen andre har gjort det.

 

Jeg prøver å si at når du vet ingenting om prosessen og de som har tatt beslutningen forhåpentligvis vet en god del, er det naturlig å anta at de er mer å stole på en dine meninger. I det siste avsnittet prøvde jeg bare å fortelle deg at det faktisk kan være smart å gjøre noe ingen andre har gjort. Med mindre man alltid har lyst å bli nr 2, da holder å prøve å kopiere nr 1.

 

Det var litt unøyaktig å si at Stabækbutikken kommer til å øke omsetningen pga kvinnelaget. Omsetningen kommer kanskje til å falle, men med kvinnelaget kommer den alt annet like til å være høyere enn uten. Om du skal ha et matematisk bevis er det så enkelt som at om én person som går på kvinnekamper men ikke herrekamper går på butikken og kjøper en nøkkelring er det nok. Så i det ytterste holder det at typen til en av spillerne kjøper seg en drakt.

 

Om du skal tro på en betydelig økning må du følge resonementet at jenter som spiller fotball kommer til å ha kvinnelige forbilder, at forbildene spiller i Stabæk øker sjansen for at de går på kamper og at de går på kamper øker sjansen for at de kjøper noe i butikken.

 

Godt svar på et veldig lite gjennomtenkt innlegg fra Jung.

 

I de blindes land er den enøyde mannen konge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


..og det tilførte debatten ...?

 

Det pleier å bety "det der har jeg ikke noen argumenter mot, men jeg har ikke lyst å si meg enig". Jeg tror debatten er over, Jung vender tilbake til sitt vanlige brukernavn og vi er over på mer positive poster igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er litt usikker på i hvilken tråd jeg skal ta det, blant annet fordi det akkurat har vært en merkelig debatt i denne tråden.

 

Men i Janne Stang-tråden har det vært en diskusjon om spilleres utseende.  Jeg er enig i at det blir helt feil å vurdere spillere på bakgrunn av utseende.  Men man må vel innrømme at bra utseende og sjarm ikke er direkte negativt?

 

La meg ta min egen historie som har ført til at jeg er stående supporter, med på alle hjemmekamper og nesten alle bortekamper og bruker nesten hver dag i off-season på Stabæk Support.

 

Det begynte nemlig med en liten jente på 10-12 år som ble forelsket i David Beckham.  Vi måtte skaffe oss abonnement på Premier League.  For å gjøre en lang historie kort, hun oppdaget spillet, etterhvert dro jeg henne med på Nadderud.  Så tok det av...

 

En annen greie, som er mer relevant for dette Forumet er at hennes søster, som i alle år har vært Odd-supporter (?!?!!), nå er medlem av Stabæk Support.  Hun syns det var greit å melde seg inn nå som Asker Fotball Damer har blitt Stabæk Fotball Kvinner.  Hun har nemlig spilt flere år på aldersbestemte lag for Asker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det begynte nemlig med en liten jente på 10-12 år som ble forelsket i David Beckham.  Vi måtte skaffe oss abonnement på Premier League.  For å gjøre en lang historie kort, hun oppdaget spillet, etterhvert dro jeg henne med på Nadderud.  Så tok det av...

Åssen da?, syntes det har tatt helt med både den ene og det andre de siste åra :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I utgangspunktet er det klart man kan kommentere en spillers utseende, men det handler litt om hvordan, litt om hvor mye (i forhold til andre ting) og litt om kontekst.

 

Dette forumet er såpass åpent, at man bør tenke seg litt om når man skriver om spillerne våre. Skriv noe som de hadde syntes var greit å lese. Vet ikke hvor "sjarmerende" Stange hadde syntes det hadde vært å lese de drøyeste meldingene her inne. Dette trenger selvfølgelig ikke bare å gjelde henne, ta f.eks. tilfellet Holmvik der var det også en del som ikke tenkte seg særlig godt om før de skrev ubehageligheter her inne.

 

Det som bekymrer meg mest med denne debatten om omtale av kvinnelige spillere, er at jeg tror mange ikke har skjønt at det er grense får hva man bør si om/til våre kvinnelige stabækspillere.

 

Forsøk på eksempel: si gjerne at du elsker Klaveness dersom hun "gir" oss ett gull, men ikke si at du elsker henne fordi du har sett ett frekt undertøysbilde av henne (om du i tillegg bare "må" poste på forumet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I utgangspunktet er det klart man kan kommentere en spillers utseende, men det handler litt om hvordan, litt om hvor mye (i forhold til andre ting) og litt om kontekst.

 

Dette forumet er såpass åpent, at man bør tenke seg litt om når man skriver om spillerne våre. Skriv noe som de hadde syntes var greit å lese. Vet ikke hvor "sjarmerende" Stange hadde syntes det hadde vært å lese de drøyeste meldingene her inne. Dette trenger selvfølgelig ikke bare å gjelde henne, ta f.eks. tilfellet Holmvik der var det også en del som ikke tenkte seg særlig godt om før de skrev ubehageligheter her inne.

 

Det som bekymrer meg mest med denne debatten om omtale av kvinnelige spillere, er at jeg tror mange ikke har skjønt at det er grense får hva man bør si om/til våre kvinnelige stabækspillere.

 

Forsøk på eksempel: si gjerne at du elsker Klaveness dersom hun "gir" oss ett gull, men ikke si at du elsker henne fordi du har sett ett frekt undertøysbilde av henne (om du i tillegg bare "må" poste på forumet).

 

hva har blitt sagt som er så drøyt?

Endret av ZUMO
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva har blitt sagt som er så drøyt?

 

For å ta et enkelt eksempel: hva med fire meldingene som "plutselig falt ut" i starten av en viss tråd her inne?

 

ok, tror ikke jeg fikk med meg de.

 

Meldingene "falt" ikke ut, de ble slettet.  Om jeg ikke husker var det den første spillertråden i Stabæk Fotball Kvinner som ble startet rundt temaet "tråd".

 

 

Vi er et team av moderatorer på dette forumet som forsøker å opprettholde et visst nivå på alle de forskjellige forumene, selv om det er høyere krav til seriøsitet i f.eks spillertråder enn det det er i "onsdagshumor".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det jo landslagsnivå på damelaget vårt.

Dette kan bli skikkelig bra.

 

Dette kan det jo hende at jeg kan komme å se på, men det er avhengig at sesongkort for $$ faktisk også gjelder damelaget.

Endret av I A Hagen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det jo landslagsnivå på damelaget vårt.

Dette kan bli skikkelig bra.

 

Dette kan det jo hende at jeg kan komme å se på, men det er avhengig at sesongkort for $$ faktisk også gjelder damelaget.

 

Tror nok du må kjøpe et eget sesongkort for damekampene - men jeg regner med at det blir et solid rabatt hvis du har kort på TA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett fett om man må betale for å se kampen.

Du kommer jo for opplevelsen og underholdningen osv, ikke for å spare penger.

Evt kan du jo snike på trikken tur/retur for å finansiere billetten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett fett om man må betale for å se kampen.

Du kommer jo for opplevelsen og underholdningen osv, ikke for å spare penger.

Evt kan du jo snike på trikken tur/retur for å finansiere billetten

Rich har rett; den mest sannsynlige løsningen er at det blir et sesongkort til nærmest symbolsk pris for dem som har sesongkort i Hangarn.  Det er antakelig ikke ønskelig, og kanskje heller ikke lovlig, at man setter prisen til 0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett fett om man må betale for å se kampen.

Du kommer jo for opplevelsen og underholdningen osv, ikke for å spare penger.

Evt kan du jo snike på trikken tur/retur for å finansiere billetten

Rich har rett; den mest sannsynlige løsningen er at det blir et sesongkort til nærmest symbolsk pris for dem som har sesongkort i Hangarn.  Det er antakelig ikke ønskelig, og kanskje heller ikke lovlig, at man setter prisen til 0.

 

Det er lovlig, men definitivt ikke ønsklig. Jeg personlig synes det vil være en grov undervurdering av produktet å gi det bort

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Fotball Kvinner
×
×
  • Opprett ny...