Gå til innhold

Stabæk Fotball Kvinner


gsk
 Del

Anbefalte innlegg


Venter på at det skal komme en oversikt over hvilke spillere som er med, og draktnummere, men alt er kanskje ikke helt klart ennå. Forventer jo at det blir en tråd for hver spiller også (frk. Stange får vel en ganske raskt tenker jeg).

 

Er hun den største profilen på laget? Må innrømme at jeg ikke har sett så nøye på disse jentene. De er jo trossalt fotballspillere i Stabæk, sånn som gutta. Derfor vil det jo være rimelig tåpelig om de skal få opprettet tråder som går på utseendet og ikke prestasjoner på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det har ingenting med nakenhet eller kjønnsdiskriminering å gjøre, men jeg ble skuffet da hun ikke var i kalenderen.

 

(Og da forventet jeg ikke et bikinibilde inne blandt alle portrettene)

 

Jeg ble skuffet over hele kalenderen.  Stabækspillere gjør seg best i Stabækdrakt.  Uansett kjønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan blir det med sesongkortet for Stabæk Support? Vil disse også gjelde Stabæk Kvinner?

 

Vi jobber med saken.  Vi har foreslått at sesongkortet skal gjelde for alle hjemmekamper for SFH, SFK og 2. laget.  Foreløpig har saken ikke fått den prioritet den fortjener.  Har vært en del andre ting å prioritere de siste månedene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan blir det med sesongkortet for Stabæk Support? Vil disse også gjelde Stabæk Kvinner?

 

Vi jobber med saken.  Vi har foreslått at sesongkortet skal gjelde for alle hjemmekamper for SFH, SFK og 2. laget.  Foreløpig har saken ikke fått den prioritet den fortjener.  Har vært en del andre ting å prioritere de siste månedene...

 

Det hadde vært gull om sesongkortet gjelder over alt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2.-lagskamper kan vi da uansett ikke ta betalt for? Det er i 2.divisjon(?) og det er kun i tippeligaen og 1.div det er lov å ta betalt for å se kamper. Slik var det hvertfall før :)

 

Den reglen har jeg aldri hørt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2.-lagskamper kan vi da uansett ikke ta betalt for? Det er i 2.divisjon(?) og det er kun i tippeligaen og 1.div det er lov å ta betalt for å se kamper. Slik var det hvertfall før :)

 

Den reglen har jeg aldri hørt om.

 

Oj, og jeg som har betalt på nesten hver bortekamp med 2. laget jeg har vært på i år. Kan faktisk huske å ha vært på kamp i 5. divisjon hvor man måtte betale. Her kan jeg kanskje kreve mye penger tilbakebetalt :lol:

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


2.-lagskamper kan vi da uansett ikke ta betalt for? Det er i 2.divisjon(?) og det er kun i tippeligaen og 1.div det er lov å ta betalt for å se kamper. Slik var det hvertfall før :)

 

Den reglen har jeg aldri hørt om.

 

Oj, og jeg som har betalt på nesten hver bortekamp med 2. laget jeg har vært på i år. Kan faktisk huske å ha vært på kamp i 5. divisjon hvor man måtte betale. Her kan jeg kanskje kreve mye penger tilbakebetalt :lol:

 

Har ikke du frikort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2.-lagskamper kan vi da uansett ikke ta betalt for? Det er i 2.divisjon(?) og det er kun i tippeligaen og 1.div det er lov å ta betalt for å se kamper. Slik var det hvertfall før :)

 

Den reglen har jeg aldri hørt om.

 

Oj, og jeg som har betalt på nesten hver bortekamp med 2. laget jeg har vært på i år. Kan faktisk huske å ha vært på kamp i 5. divisjon hvor man måtte betale. Her kan jeg kanskje kreve mye penger tilbakebetalt :lol:

 

Har ikke du frikort?

 

Bare på kampene innen kretsen. De fleste bortekampene har vel vært utenfor det området.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet hvordan det nå går med de forskjellige lagene "våre" neste sesong? Stabæk overtar selvfølgelig Askers plass i toppserien, men så har vi to lag til:

Asker 2, som vant sin avdeling i tredje divisjon (og rykket opp?)

Stabæk, som vant sin avdeling i fjerde divisjon (men tapte kvalifiseringsspillet mot Eidskog og Grei/LIF)

 

Betyr dette at vi neste sesong har tre lag i divisjonssystemet, eller sier man kanskje fra seg den nederste plassen (i 4. divisjon)? Og hva skjer med de som spilte på Stabæk i fjor? Kroken på døra? Tredjelaget? Andrelaget (hvis tredjelaget blir nedlagt)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk's damelag ble vel lagt ned før vi tok over Asker, eller roter jeg helt nå?

 

Det må i så fall ha vært veldig tight. Stabæk spilte sin siste kvalifiseringskamp 14/10, og 23/10 ble det vedtatt at laget ble overtatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk's damelag ble vel lagt ned før vi tok over Asker, eller roter jeg helt nå?

 

Det må i så fall ha vært veldig tight. Stabæk spilte sin siste kvalifiseringskamp 14/10, og 23/10 ble det vedtatt at laget ble overtatt.

Da er det nok jeg som surrer eller blander med noe annet.

 

Unnskyld!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2.-lagskamper kan vi da uansett ikke ta betalt for? Det er i 2.divisjon(?) og det er kun i tippeligaen og 1.div det er lov å ta betalt for å se kamper. Slik var det hvertfall før :)

 

På Hauger FK sine A-lags kamper kostet det i år 0,- (da spilte de i 4. divisjon)

Men året før, da de spilte i 3. divisjon kostet billett 50,-

Til neste år får man en kopp (som tegn på sesongmeldemskap, men de er fremdeles i 4. divisjon så inngang koster ingenting :lol: ) til 50 (eller noe sånt) kr... dette innklkudere også så mye gratis kaffe man vil ha (viss man bruker denne koppen) på hjemmekampene :)

 

Det ble mange start -og slutt-paranteser...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På Hauger FK sine A-lags kamper kostet det i år 0,- (da spilte de i 4. divisjon)

Men året før, da de spilte i 3. divisjon kostet billett 50,-

Til neste år får man en kopp (som tegn på sesongmeldemskap, men de er fremdeles i 4. divisjon så inngang koster ingenting :lol: ) til 50 (eller noe sånt) kr... dette innklkudere også så mye gratis kaffe man vil ha (viss man bruker denne koppen) på hjemmekampene :)

 

Det ble mange start -og slutt-paranteser...

Haha! Er "kiosken" åpen slik at det blir servert kaffe i det hele tatt :lol: ?

 

Edit: Beklager for "av tema"

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp :)

Ble satt opp en to kvadratmeter stor bodrett utenfor banen i år.

Du skal se, Hauger er i siget! Får nytt klubbhus & enda en ny kunstgressbane!

 

Dette er off-topic, men ikke helt... Hauger Damer var også i samtaler om å slås sammen med Stabæk, men så backet Stabæk ut... Egentlig greit ;)

 

Babababa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er uten tvil en veldig politisk korrekt manøver fra Stabæk-ledelsen, men jeg lurer litt på hva dette opplegget egentlig innebærer. Jeg håper for guds skyld at pengene som i det siste har blitt brukt på nye spillere til kvinnelaget ikke kommer fra det herrelaget med tippeligaens tredje dårligste budsjett for eksempel. En skremmende tanke hvis Stabæk herrer skal betale for dette gildet...Det har vi rett og slett ikke råd til...Og hva med omsetningen i Stabæk-butikken? Hvor mye går til kvinnelaget? Og hva baserer de beregningene seg på? Tror dette er et feiltrinn av Stabæk...I verste fall kommer vi til å få en stor utgiftspost på grunn av et produkt svært få vil ha...(ja, veldig få synes kvinnefotball er interessant)...Og er det riktig at Stabæk herrer skal betale for kvinnelaget? Etter min mening er svaret på det nei...

 

Og til dere som spør om hvorfor ingen andre tippeligalag har gjort dette...Jeg tror jeg har svaret, og det er: Fordi det ikke er lurt! Ikke økonomisk og ikke sportslig...Det er imidlertid politisk korrekt (også å støtte dette opplegget), men en vinner ikke trofeer av det...Tvert i mot...

Endret av Jung
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er uten tvil en veldig politisk korrekt manøver fra Stabæk-ledelsen, men jeg lurer litt på hva dette opplegget egentlig innebærer. Jeg håper for guds skyld at pengene som i det siste har blitt brukt på nye spillere til kvinnelaget ikke kommer fra det herrelaget med tippeligaens tredje dårligste budsjett for eksempel. En skremmende tanke hvis Stabæk herrer skal betale for dette gildet...Det har vi rett og slett ikke råd til...Og hva med omsetningen i Stabæk-butikken? Hvor mye går til kvinnelaget? Og hva baserer de beregningene seg på? Tror dette er et feiltrinn av Stabæk...I verste fall kommer vi til å få en stor utgiftspost på grunn av et produkt svært få vil ha...(ja, veldig få synes kvinnefotball er interessant)...Og er det riktig at Stabæk herrer skal betale for kvinnelaget? Etter min mening er svaret på det nei...

 

Og til dere som spør om hvorfor ingen andre tippeligalag har gjort dette...Jeg tror jeg har svaret, og det er: Fordi det ikke er lurt! Ikke økonomisk og ikke sportslig...Det er imidlertid politisk korrekt (også å støtte dette opplegget), men en vinner ikke trofeer av det...Tvert i mot...

Gjesp...

Er du så paranoid ovenfor politisk korrekthet at du tror ledelsen setter klubben i fare for å få et klapp på skulderen? Hva er det vanlige brukernavnet ditt forresten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er uten tvil en veldig politisk korrekt manøver fra Stabæk-ledelsen, men jeg lurer litt på hva dette opplegget egentlig innebærer. Jeg håper for guds skyld at pengene som i det siste har blitt brukt på nye spillere til kvinnelaget ikke kommer fra det herrelaget

 

Om du leser noen sider tilbake vil du se at dette lenge så ut til å strande fordi det økonomiske ikke var på plass. Så skjedde noe som gjorde at kvinnelaget ikke ble et tapsprosjekt, og man gjennomførte sammenslåingen. Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over.

 

Motsatt bør du også regne påhva dette har å si for den lokale støtten både fra sponsorer og tilskuere. Om man ser til håndball er det Hammerseng, Rieglhuth og Karoline Dyhre Breivang som er forbildene for de håndballspillende småjentene. Ikke Kjelling og Mamelund. Kanskje det er greit å ha forbildene i blaatt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei,dette dreier seg ikke om jeg er paranoid ovenfor politisk korrekthet eller ikke...Jeg har derimot stilt en rekke spørsmål ingen av dere har svart på (du med Lennon-bilde og gufa)...Synes dette er viktige ting å tenke på før man gir seg endeover i begeistring bare...Vi overtar tross alt to konkursbo...Og hva dette "noe" var som gjorde sammenslåingen mulig er jo interessant...Penger fra klubbkassa kanskje..?

 

Om dette er et tapsprosjekt eller ikke er det jo altfor tidlig å slå fast da...Jeg tror det blir det (som sagt to konkursbo)...Vi får gjøre opp regnestykket om en stund...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei,dette dreier seg ikke om jeg er paranoid ovenfor politisk korrekthet eller ikke...Jeg har derimot stilt en rekke spørsmål ingen av dere har svart på (du med Lennon-bilde og gufa)...Synes dette er viktige ting å tenke på før man gir seg endeover i begeistring bare...Vi overtar tross alt to konkursbo...Og hva dette "noe" var som gjorde sammenslåingen mulig er jo interessant...Penger fra klubbkassa kanskje..?

 

Om dette er et tapsprosjekt eller ikke er det jo altfor tidlig å slå fast da...Jeg tror det blir det (som sagt to konkursbo)...Vi får gjøre opp regnestykket om en stund...

Nei det har du ikke. Du spør "hva dette opplegget egentlig dreier seg om". Det er et retorisk spørsmål. Videre uttrykker du at du håper at herrelagets budsjett ikke påvirkes av det nye kvinnelaget, at du tror kanskje det gjør det, og at du synes det er feil, før du svarer på et spørsmål ingen har stilt. Til slutt gjentar du at dette er politisk korrekt. Hvis du med det ikke mener å antyde at besluttningen er tatt ut av hensyn til politisk korrekthet ser jeg ikke helt hvorfor du nevner det... Pleier du å påpeke at det er politisk korrekt hver gang en kvinne blir ansatt som annet enn sykepleier eller førskolelærer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei,dette dreier seg ikke om jeg er paranoid ovenfor politisk korrekthet eller ikke...Jeg har derimot stilt en rekke spørsmål ingen av dere har svart på (du med Lennon-bilde og gufa)...Synes dette er viktige ting å tenke på før man gir seg endeover i begeistring bare...Vi overtar tross alt to konkursbo...Og hva dette "noe" var som gjorde sammenslåingen mulig er jo interessant...Penger fra klubbkassa kanskje..?

 

Om dette er et tapsprosjekt eller ikke er det jo altfor tidlig å slå fast da...Jeg tror det blir det (som sagt to konkursbo)...Vi får gjøre opp regnestykket om en stund...

 

Jeeez!

 

Du skal ikke legge inn et innlegg på FrPs forum og stille spørsmål ved om det er lurt at de byttet navn fra Anders Langes Parti til bekjempelse av skatter og avgifter også?

 

Stabæk Fotball Kvinner i Toppserien er en realitet enten du liker det eller ikke. Økonomiske utfordringer står nok alle klubber foran framover uansett idrett og kjønn. Utfordringene blir verken mindre eller større av hva folk måtte poste på et forum. Har du ideer til hvordan SF eller SFK kan øke inntektene - ikke nøl med å sende forslagene til klubben.

 

Poster av typen "Stabæk kommer sikkert til å gå konkurs" eller "Stabæk kommer til å rykke ned" har et helt eget forum kalt VGdebatt. Her er slike meldinger fra sylferske brukere like interessant som anekdoter om fargen på ørene til Michael Jackson.

 

Comprende?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet jo strengt tatt hva jeg har skrevet selv...men for debattens del ikke prøv å kjør ut en i utgangspunktet interessant diskusjon med antydninger om kvinnediskriminering eller mannssjåvinisme og den slags fra min side...Grunnen til påpekning om politisk korrekthet var med utgangspunkt i at dette også er et "publisitetsstunt", og hva er mer naturlig enn å velge noe som vekker begeistring og favner bredt (noe som det politiske korrekte per definisjon gjør)? (nei,dette er ikke en selvmotsigelse til mitt eget standpunkt da dette ikke innbærer at dette i praksis og på lang sikt vil være lønnsomt).

 

Jo det er fra min side formulert konkrete spørsmål i mitt første innlegg. Bl.a. angående Stabæk-butikken og inntekter fra "merchandise" der...og om det er riktig at herrelaget skal betale for kvinnelaget...Hovedproblemstillingen er riktignok ikke formulert som et spørsmål, men er premisset for dem jeg har stilt. Nemlig: Er det et felles budsjett for herrelaget og kvinnelaget i den betydning at det ene må garantere for det andre?

 

Og hvilket spørmål er det jeg drister meg til å svare på "som ingen har stilt"?

Endret av Jung
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei,dette dreier seg ikke om jeg er paranoid ovenfor politisk korrekthet eller ikke...Jeg har derimot stilt en rekke spørsmål ingen av dere har svart på (du med Lennon-bilde og gufa)...Synes dette er viktige ting å tenke på før man gir seg endeover i begeistring bare...Vi overtar tross alt to konkursbo...Og hva dette "noe" var som gjorde sammenslåingen mulig er jo interessant...Penger fra klubbkassa kanskje..?

 

Om dette er et tapsprosjekt eller ikke er det jo altfor tidlig å slå fast da...Jeg tror det blir det (som sagt to konkursbo)...Vi får gjøre opp regnestykket om en stund...

 

Jeeez!

 

Du skal ikke legge inn et innlegg på FrPs forum og stille spørsmål ved om det er lurt at de byttet navn fra Anders Langes Parti til bekjempelse av skatter og avgifter også?

 

Stabæk Fotball Kvinner i Toppserien er en realitet enten du liker det eller ikke. Økonomiske utfordringer står nok alle klubber foran framover uansett idrett og kjønn. Utfordringene blir verken mindre eller større av hva folk måtte poste på et forum. Har du ideer til hvordan SF eller SFK kan øke inntektene - ikke nøl med å sende forslagene til klubben.

 

Poster av typen "Stabæk kommer sikkert til å gå konkurs" eller "Stabæk kommer til å rykke ned" har et helt eget forum kalt VGdebatt. Her er slike meldinger fra sylferske brukere like interessant som anekdoter om fargen på ørene til Michael Jackson.

 

Comprende?

 

 

Du skulle ikke prøve å være litt saklig?

 

Hva er poenget med et forum hvis man ikke skal kunne dele synspunkter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med et forum hvis man ikke skal kunne dele synspunkter?

Hvis du hadde lett deg litt tilbake i forumet så ville du se at vi andre diskuterte akkurat det ganske ferdig for mange uker siden..... Unnskyld - bortsett fra butikksalget da... :rolleyes:

 

Og de svarene jeg har fått er representative for hva "dere" kom fram til? :o

Endret av Jung
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Fotball Kvinner
×
×
  • Opprett ny...