Gå til innhold

Midtbanen mot Godset


Rich
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic


Gitt at Johan er ute, ville jeg valgt:

 

Keller - Henning - Mike - Tom

 

Hvis det blir for defansivt:

 

Keller - Henning - Mike - Tømmern

 

Forsvaret skal ikke forandres på, ei heller Pallskog.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er noen varianter

 

Andre forslag?

 

Kjør debatt

 

 

Dette er i og for seg en viktig nok sak til å fortjene en egen tråd, men kunne med fordel vært tatt i kamptråden. Og dersom Johan kan spille, er det lite å diskutere etter min oppfatning.

 

Holmvik, Andersson, Hauger og Keller (med Stenvoll på venstreback i stedet for Holmvik). Da får vi minst mulig omrokering i laget.

 

Jeg har desto mindre sans for kreative forslag som Andersson på venstrekant, med Keller inn i midten og Stenvoll på høyre. Dette blir for store endringer i et fra før fungerende lag. Strengt tatt trenger vi kun erstatning for Alan, eller gir laget seg selv. Holmvik bør derfor flyttes opp på venstrevingen, hvor Stenvoll tar backplassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland gjorde det greit på midten mot Godset i fjor, og var mye bedre offensivt enn defensivt mot Fredrikstad.

 

Mike inn på backen, Tom - Henning - Høiland/Keller - Høiland/Keller på midten.

 

Mix er en spiller som ikke er etablert på u19 landslaget. Det burde ikke holde til start i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(med Stenvoll på venstreback i stedet for Holmvik). Da får vi minst mulig omrokering i laget.

 

Enda mindre med Tom rett inn på midten. Han har spilt en lang periode som venstrekant før, så det skulle gå greit. Med Keller og Tom på kantene åpner det også enda mer for backene å bli med opp, for da kan kantene holde igjen og ligge i firern bak til det blir stopp i spillet og man kan omrokere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(med Stenvoll på venstreback i stedet for Holmvik). Da får vi minst mulig omrokering i laget.

 

Enda mindre med Tom rett inn på midten. Han har spilt en lang periode som venstrekant før, så det skulle gå greit. Med Keller og Tom på kantene åpner det også enda mer for backene å bli med opp, for da kan kantene holde igjen og ligge i firern bak til det blir stopp i spillet og man kan omrokere.

 

 

Joda, Tom kan spille venstreving også han, men vi vet i hvert fall at han fungerer godt på venstreback, samt at Holmvik er en god offensiv venstrekant. Jeg har egentlig ikke noen sterk formening om Stenvoll eller Holmvik bør spille foran eller bak. Det viktigste for meg er at vi beholder Keller på høyre og har Andersson på midten, forutsatt at sistnevnte kan spille.

 

Hvis ikke Andersson kan spille derimot, har vi et betydelig større problem. Forslag nr. 1 fra SS.no ser i utgangspunktet fornuftig ut, men vanskelig å ta stilling til når man ikke har noen garanti for hvilket nivå Mix egentlig holder. Ellers synes jeg de øvrige forslagene ser i overkant kreative ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Keller og Tom på kantene åpner det også enda mer for backene å bli med opp, for da kan kantene holde igjen og ligge i firern bak til det blir stopp i spillet og man kan omrokere.
Det blir vel brått ikke noe stort poeng i å få med backene frem hvis kantspillerne må gå ned på backplass når de gjør det? Da kan de jo like så godt stå i posisjonene sine. Og hvis det er sånn at backene er best offensivt og kantspillerne er best defensivt, har man kanskje plassert dem i feil posisjoner...

 

Uansett hva som blir løsningen er det i hvert fall ikke tvil om at veldig mye av kvaliteten og bredden på midten forsvant med Annan og Somen. Her trenger vi minst én solid forsterkning. Hvis ikke er det en reell fare for at vi kan tape 8-10 poeng til et par lag i løpet av 17 kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Midtbanen blir slike Tom-Johan-Henning-Keller. INGEN omrokering i forsvaret, jeg mener det er viktig at de samme med selvtillit spiller der! Det passer ikke Stabæk å ligge defensivt å vente på muligheter. Derfor burde gutta bare kjøre på som aldri før...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker meg Keller - Mix - Henning - Johan

 

og hvis Johan er ute flytter vi frem Bjørnar og putter MMS på venstreback med Kjølø som midtstopper.

:)

 

Påtide å kaste en ungutt innpå fra start i en kamp.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Midtbanen blir slike Tom-Johan-Henning-Keller. INGEN omrokering i forsvaret, jeg mener det er viktig at de samme med selvtillit spiller der! Det passer ikke Stabæk å ligge defensivt å vente på muligheter. Derfor burde gutta bare kjøre på som aldri før...

 

 

For så vidt enig den der, dersom man ikke tar sjansen på å flytte Holmvik frem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker meg Keller - Mix - Henning - Johan

 

og hvis Johan er ute flytter vi frem Bjørnar og putter MMS på venstreback med Kjølø som midtstopper.

:)

 

Påtide å kaste en ungutt innpå fra start i en kamp.

 

 

Dette blir sånn overkreativt "Mikke Mus" - forslag, uten rot i virkeligheten. Dersom Johan kan spille, så spiller i hvert fall ikke Mix - såpass kan vi være sikre på. Og hvorfor flytte Johan ut på venstre når vi vet at han fungerer godt på midten? Greit nok med Johan på venstre når vi har Somen på midten, men så lenge vi ikke har andre klare alternativer på midten enn Henning og Johan, skal sistnevnte selvsagt ikke spille noe annet sted enn midten.

 

Og hvorfor skal vi omrokere forsvaret fullstendig fordi Johan er ute, når vi har en potet som Stenvoll sittende klar? La i hvert fall forsvaret være som det er, så får vi heller fylle på med spillere fra benken på de plassene som må fylles.

 

Med Johan ute bør midtbanen evt. se slik ut:

 

Stenvoll, Hauger, Kjølø, Keller. Hvor det kan diskuteres om Stenvoll evt. bør bytte plass med Holmvik på back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når har Johan fungert godt på midten, egentlig? Han bidrar jo ikke med noe som helst. Jo da, han har fått noen fine mål og vært heldig og god med uttellingen. Bortsett fra kampen mot Lillestrøm har han vært gjennomgående ubrukelig. Og heller ikke da var han strengt tatt god. Han kom bare billig fra det fordi det er vanskelig å klage på en som har scoret to mål. Kanskje spesielt når han er ny og man ikke vet hva man skal forvente.

 

Johan er visstnok vel så mye venstrekant av natur som sentral, og det er vel ikke helt unaturlig å plassere han i hans beste posisjon når den plassen blir ledig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når har Johan fungert godt på midten, egentlig? Han bidrar jo ikke med noe som helst. Jo da, han har fått noen fine mål og vært heldig og god med uttellingen. Bortsett fra kampen mot Lillestrøm har han vært gjennomgående ubrukelig. Og heller ikke da var han strengt tatt god. Han kom bare billig fra det fordi det er vanskelig å klage på en som har scoret to mål. Kanskje spesielt når han er ny og man ikke vet hva man skal forvente.

 

Johan er visstnok vel så mye venstrekant av natur som sentral, og det er vel ikke helt unaturlig å plassere han i hans beste posisjon når den plassen blir ledig?

 

 

Etter min oppfatning har Johan fungert bra på midten. Og fordi Johan "vistnok" fungerer på venstrekanten, uten at det finnes noen garantier for dette i Stabæk, så er dette plutselig en naturlig plassering?

 

Det er mulig at det kan diskuteres hvor god Johan egentlig har vært på midten, men å flytte Johan ut på venstre for å løse problemet som har oppstått med Alans fravær, vil uheldigvis skape et nytt problem på midten. Og så lenge vi ikke har noen klare alternativer på nettopp den plassen ut over Johan, samt at vi faktisk har alternativer i f.eks. Stenvoll på venstrekanten, virker Johan på midten som den mest nærliggende løsningen på meg.

 

Never change a winning team. Når vi først er nødt til å forandre pga. fravær av spillere, bør forandringene være minst mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet bare det som har blitt postet på forumet her flere ganger tidligere og fremkommet av diverse medieomtale og intervjuer. Så vidt jeg har fått med er Johan Andersson en offensiv spiller som kan spille kant, spiss eller offensiv midt, i prioritert rekkefølge. Og jeg mener også å huske at han selv har sagt at en sentral posisjon ikke er naturlig for han, han liker seg best på kanten, men tåler å spille i en hvilken som helst offensiv posisjon.

 

Dette sammen med hva han har prestert sentralt får meg til å konkludere med at han hører naturlig hjemme på kanten. En sentral rolle passer han i hvert fall dårlig, ser det ut til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet bare det som har blitt postet på forumet her flere ganger tidligere og fremkommet av diverse medieomtale og intervjuer. Så vidt jeg har fått med er Johan Andersson en offensiv spiller som kan spille kant, spiss eller offensiv midt, i prioritert rekkefølge. Og jeg mener også å huske at han selv har sagt at en sentral posisjon ikke er naturlig for han, han liker seg best på kanten, men tåler å spille i en hvilken som helst offensiv posisjon.

 

Dette sammen med hva han har prestert sentralt får meg til å konkludere med at han hører naturlig hjemme på kanten. En sentral rolle passer han i hvert fall dårlig, ser det ut til.

 

 

Ok, men hvem ser du for deg skal ta plassen på midten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller er vel den som oftest har blitt satt inn sentralt når alle de faste har vært ute. Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra. Jeg ville valgt begge de foran Johan, for han er uansett ikke et alternativ sentralt på sikt, mener og håper jeg. Jeg tar det som en selvfølge at vi får forsterkninger i den posisjonen innen kort tid. Det kunne vært interessant å se hvordan Johan fremstår som kantspiller.

 

Synes situasjonen vi har satt oss selv i er rimelig kjip. Og det er kanskje dette som er en del av årsaken til at vi aldri har vært en notorisk medaljesanker og ikke har vinnerkultur i klubben. Vi har tradisjon for å la våre beste spillere gå før de egentlig rekker å utgjøre den helt store forskjellen i klubbens historie. Det er sikkert fint for de spillerne det gjelder, men for klubben sin del blir det mange nesten-sesonger av det. Pessimisten i meg mistenker at vi går mot tidenes mest bitre nesten-sesong når vi går fra vanvittig sterk til svakt besatt midtbane på så kort tid og i den situasjonen vi befinner oss i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller er vel den som oftest har blitt satt inn sentralt når alle de faste har vært ute. Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra. Jeg ville valgt begge de foran Johan, for han er uansett ikke et alternativ sentralt på sikt, mener og håper jeg. Jeg tar det som en selvfølge at vi får forsterkninger i den posisjonen innen kort tid. Det kunne vært interessant å se hvordan Johan fremstår som kantspiller.

 

Synes situasjonen vi har satt oss selv i er rimelig kjip. Og det er kanskje dette som er en del av årsaken til at vi aldri har vært en notorisk medaljesanker og ikke har vinnerkultur i klubben. Vi har tradisjon for å la våre beste spillere gå før de egentlig rekker å utgjøre den helt store forskjellen i klubbens historie. Det er sikkert fint for de spillerne det gjelder, men for klubben sin del blir det mange nesten-sesonger av det. Pessimisten i meg mistenker at vi går mot tidenes mest bitre nesten-sesong når vi går fra vanvittig sterk til svakt besatt midtbane på så kort tid og i den situasjonen vi befinner oss i.

 

 

Jeg er enig at situasjonen er maks uheldig, og dersom Johan også er ute har vi alvorlig trøbbel etter min oppfatning. Du foreslår Keller inn i midten, noe som isolert sett er greit, men da skaper vi behov for ny spiller også på høyrekanten. Det er min hellig overbevisning at det er uklokt å omrokere for mye. Flytter vi Johan ut til venstre, og Christian inn i midten, må evt. Stenvoll ta høyre. Da får vi endringer på hele tre plasser.

 

Da synes jeg det er mer optimalt med en endring ved å plassere f.eks. Tom på venstrekanten og la resten av laget være som før. Å evt. velge Diskerud før Andersson dersom sistnevnte kan spille, er vel uansett urealistisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha johan- henning - tom- keller.

Hvis johan blir klar vel og merke. Da holder vi forsvarsfireren og spissparet inntakt, og tom er jo en terrier som kan fungere som defensive midtbane, omtrent som doffen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Johan blir sannsynligvis klar, og dermed går han inn på laget på den offensive sentrale midtbanen. Det er riktig at han opprinnelig er venstreving, men samtidig er han vårt beste alternativ sentralt. Diskerud er et spennende alternativ, men det er vågalt og JJ er normalt ikke spesielt vågal. - Andersson er det trygge valget og dermed regner jeg med at det blir ham. Tom kommer inn som kant/back på venstresiden.

 

Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August. Det gjelder bare å holde OK flyt frem dit.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra. Jeg ville valgt begge de foran Johan,

 

Skal vi prøve å holde dette på et relativt saklig nivå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Johan blir sannsynligvis klar, og dermed går han inn på laget på den offensive sentrale midtbanen. Det er riktig at han opprinnelig er venstreving, men samtidig er han vårt beste alternativ sentralt. Diskerud er et spennende alternativ, men det er vågalt og JJ er normalt ikke spesielt vågal. - Andersson er det trygge valget og dermed regner jeg med at det blir ham. Tom kommer inn som kant/back på venstresiden.

 

Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August. Det gjelder bare å holde OK flyt frem dit.

 

@ringo

 

Amen, er alt som mangler her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Johan ikke er aktuell, så blir vi nok nødt til å endre forsvaret hvis vi ikke vil ha Mike som sentral midtbane eller evt. Veigar som offensiv midtbane og Tømmernes inn. Jeg ser ikke at noen av de løsningene er spesielt bra. Nei, det er nok best å putte Mike inn i stopperposisjon igjen og skyve Skjønsberg ut på venstrebacken. Dette åpner for en midtbane med Tom og Bjørnar på hver sin side, med Keller og Henning sentralt.

 

Oppstilling:

                   Jon

Høiland - Mike - Pontus - Skjønsberg

  Tom - Keller - Henning - Bjørnar

            Pall - Nannskog

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra. Jeg ville valgt begge de foran Johan,

 

Skal vi prøve å holde dette på et relativt saklig nivå?

Ok, start med deg selv først, da. Jeg snakker om hva jeg ville valgt, ikke hva jeg tror JJ velger. Jeg ville faktisk heller valgt å prøve Diskerud i den rollen han forhåpentlig skal utvikle seg til å kunne spille på Stabæks a-lag enn å bruke en spiller jeg mener ikke har noen fremtid over hodet på sentral midtbane ut i fra hva han har vist i flere kamper. På direkte spørsmål om hva jeg ville valgt, hva er mer saklig enn å si nettopp det? For meg ville det vært mer interessant å se Johan på kanten, der det kan hende at han faktisk er god, og Diskerud sentralt enn å se Johan vimse rundt på midten i en kamp til.

 

Johan er kanskje det trygget valget, ja vel. Mulig det er tryggere å starte med en spiller som ikke makter å involvere seg i spillet fra en sentral rolle og legger ned en tiendedel så mye defensivt arbeid som Alan enn å la en unggutt prøve seg. Jeg regner ikke sannsynligheten for at verken Johan eller Diskerud skal dominere for særlig stor. Men jeg regner det heller ikke som spesielt sannsynlig at Diskerud ville klart å involvere seg enda mindre enn hva Johan har gjort de gangene han har spilt, eller for den saks skyld enn en Somen med hodet helt andre steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom JH ikke kan spille vil dette kunne være et alternativ. (evt at Tom og Bjørnar bytter plass)

Jon

MMS - Pontus - Mike - Tom

Høiland - Keller - HH - Bjørnar

Pall - Nannskog

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Johan er kanskje det trygget valget, ja vel. Mulig det er tryggere å starte med en spiller som ikke makter å involvere seg i spillet fra en sentral rolle og legger ned en tiendedel så mye defensivt arbeid som Alan enn å la en unggutt prøve seg. Jeg regner ikke sannsynligheten for at verken Johan eller Diskerud skal dominere for særlig stor. Men jeg regner det heller ikke som spesielt sannsynlig at Diskerud ville klart å involvere seg enda mindre enn hva Johan har gjort de gangene han har spilt, eller for den saks skyld enn en Somen med hodet helt andre steder.

 

 

Nå har Johan uansett vist seg som en spiller som evner å score mål, på tross av at han har spilt på midten. Så helt håpløst har det uansett ikke vært. For øyeblikket har vi også lite alternativer på denne plassen, og da er det like greit å la ham spille der han høyst sannsynlig vil spille i nærmeste fremtid.

 

Kampen mot Godset er uansett ikke en kamp som egner seg for å eksprementere for mye. Å prøve ut Andersson på venstrekant og Diskerud på midten, blir i overkant eksprementelt etter min smak. Dette kan vi evt. teste ut i kommende cupkamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Midtbanen mot Godset
×
×
  • Opprett ny...