Gå til innhold

Midtbanen mot Godset


Rich
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg ville faktisk heller valgt å prøve Diskerud i den rollen han forhåpentlig skal utvikle seg til å kunne spille på Stabæks a-lag enn å bruke en spiller jeg mener ikke har noen fremtid over hodet på sentral midtbane ut i fra hva han har vist i flere kamper. På direkte spørsmål om hva jeg ville valgt, hva er mer saklig enn å si nettopp det? For meg ville det vært mer interessant å se Johan på kanten, der det kan hende at han faktisk er god, og Diskerud sentralt enn å se Johan vimse rundt på midten i en kamp til.

 

Hvilke kamper er det egentlig du har blitt så imponert av Mix? Han har ikke spilt noe på a-laget så vidt jeg vet (ser bort fra 10 min i treningskamp mot VIF og en omgang mot Vestfossen). Ser på påstanden om at Mix er bedre enn Andersson som fullstendig useriøs.

 

Såfremt Andersson blir klar er det utvilsomt at han, Henning og Keller spiller på midten. Eneste usikre da er hvem av Høiland/Tom/Bjørnar som blir plassert hvor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic


Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra. Jeg ville valgt begge de foran Johan,

 

Skal vi prøve å holde dette på et relativt saklig nivå?

Ok, start med deg selv først, da. Jeg snakker om hva jeg ville valgt, ikke hva jeg tror JJ velger. Jeg ville faktisk heller valgt å prøve Diskerud i den rollen han forhåpentlig skal utvikle seg til å kunne spille på Stabæks a-lag enn å bruke en spiller jeg mener ikke har noen fremtid over hodet på sentral midtbane ut i fra hva han har vist i flere kamper. På direkte spørsmål om hva jeg ville valgt, hva er mer saklig enn å si nettopp det? For meg ville det vært mer interessant å se Johan på kanten, der det kan hende at han faktisk er god, og Diskerud sentralt enn å se Johan vimse rundt på midten i en kamp til.

 

Johan er kanskje det trygget valget, ja vel. Mulig det er tryggere å starte med en spiller som ikke makter å involvere seg i spillet fra en sentral rolle og legger ned en tiendedel så mye defensivt arbeid som Alan enn å la en unggutt prøve seg. Jeg regner ikke sannsynligheten for at verken Johan eller Diskerud skal dominere for særlig stor. Men jeg regner det heller ikke som spesielt sannsynlig at Diskerud ville klart å involvere seg enda mindre enn hva Johan har gjort de gangene han har spilt, eller for den saks skyld enn en Somen med hodet helt andre steder.

 

Livet er rart - hver gang jeg leser innlegg fra Perfect7 får jeg en overveldende følelse av at jeg ikke kan en dritt om fotball....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August.

Om de venter så lenge, gjør de samme feil som i fjor. Jo tidligere en forsterkning kommer, jo bedre. Fullstendig klar over at dette har med bla økonomi å gjøre, men om man har alternativene klare, er det bare å handle inn så raskt som mulig.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August.

Om de venter så lenge, gjør de samme feil som i fjor. Jo tidligere en forsterkning kommer, jo bedre. Fullstendig klar over at dette har med bla økonomi å gjøre, men om man har alternativene klare, er det bare å handle inn så raskt som mulig. (Men som ved

 

Overgangsmarkedet står omtrent stille under EM - like it or not

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilke kamper er det egentlig du har blitt så imponert av Mix? Han har ikke spilt noe på a-laget så vidt jeg vet (ser bort fra 10 min i treningskamp mot VIF og en omgang mot Vestfossen). Ser på påstanden om at Mix er bedre enn Andersson som fullstendig useriøs.
Hvilke kamper? Ingen, grovt regnet. Der ligger også noe av poenget med å prøve han ut. Hvis man skal tenke sånn at man ikke kan ta ut en spiller man ikke har sett fryktelig mye av på et visst nivå, når skal man da få muligheten til å se om han er god nok? Cupkamper mot tredjedivisjonslag blir kanskje ikke en like god test som en Tippeliga-kamp?

 

For øvrig har jeg ikke påstått at Diskerud er en bedre spiller enn Andersson. Jeg sier bare at jeg er alt annet enn imponert over hvor lite Johan gjør ut av en sentral midtbanerolle, og at jeg er mer interessert i å se hva Diskerud kan prestere Sannsynligheten er stor for at han vil kunne legge ned et minst like stort stykke arbeid som Johan har maktet. Det skal liksom ikke så fryktelig mye til, så jeg ser ikke hva vi har å tape på det.

 

Når man hører så mye fint om en spiller som det vi har fått høre om Diskerud, blir man så klart nysgjerrig på hvordan han vil tåle nivået i Tippeligaen. Forresten sa jeg ikke at jeg ville startet med Diskerud. Jeg sa at jeg ville prioritert både Keller og Diskerud fremfor Andersson sentralt, og at jeg er mer interessert i å se Johan på kanten enn noe annet sted. At andre velger å klippe bort halve setninger er ikke min feil. Ut i fra det jeg sa burde det være naturlig å konkludere med at jeg først og fremst ville kjørt med Henning og Keller sentralt, og prioritert Diskerud som eventuell innbytter fremfor å flytte Johan inn fra kanten.

 

F.eks: JA - HH - CK - TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilke kamper er det egentlig du har blitt så imponert av Mix? Han har ikke spilt noe på a-laget så vidt jeg vet (ser bort fra 10 min i treningskamp mot VIF og en omgang mot Vestfossen). Ser på påstanden om at Mix er bedre enn Andersson som fullstendig useriøs.
Hvilke kamper? Ingen, grovt regnet. Der ligger også noe av poenget med å prøve han ut. Hvis man skal tenke sånn at man ikke kan ta ut en spiller man ikke har sett fryktelig mye av på et visst nivå, når skal man da få muligheten til å se om han er god nok? Cupkamper mot tredjedivisjonslag blir kanskje ikke en like god test som en Tippeliga-kamp?

 

For øvrig har jeg ikke påstått at Diskerud er en bedre spiller enn Andersson. Jeg sier bare at jeg er alt annet enn imponert over hvor lite Johan gjør ut av en sentral midtbanerolle, og at jeg er mer interessert i å se hva Diskerud kan prestere Sannsynligheten er stor for at han vil kunne legge ned et minst like stort stykke arbeid som Johan har maktet. Det skal liksom ikke så fryktelig mye til, så jeg ser ikke hva vi har å tape på det.

 

Når man hører så mye fint om en spiller som det vi har fått høre om Diskerud, blir man så klart nysgjerrig på hvordan han vil tåle nivået i Tippeligaen. Forresten sa jeg ikke at jeg ville startet med Diskerud. Jeg sa at jeg ville prioritert både Keller og Diskerud fremfor Andersson sentralt, og at jeg er mer interessert i å se Johan på kanten enn noe annet sted. At andre velger å klippe bort halve setninger er ikke min feil. Ut i fra det jeg sa burde det være naturlig å konkludere med at jeg først og fremst ville kjørt med Henning og Keller sentralt, og prioritert Diskerud som eventuell innbytter fremfor å flytte Johan inn fra kanten.

 

F.eks: JA - HH - CK - TS

 

Ok, jeg prøvde å klippe bort det jeg ikke kommenterte. Du sa jo at du foretrakk Mix sentralt fremfor Johan, så da går jeg ut fra at du mener han er bedre som sentral midtbanespiller.

 

I stad sa du dette: "Ellers så hører vi jo mye spennende om Diskerud, og de gangene han har fått prøve seg har han gjort det rimelig bra." Nå sier du: "Hvilke kamper? Ingen, grovt regnet." Kan du bestemme deg??

 

Hvis grunnlaget ditt er at du har hørt så mye pent om han er det bedre å holde kjeft. Jeg har hørt at Jørgen Skjelvik skal være et talent, kanskje han også skal starte? :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Johan også må stå over matchen er det muligheter for å flytte Veigar ned i en en offensiv sentralrolle, og Thorstein opp på spiss sammen med Daniel. Men veldig usannsynlig at noen av jr-spillernen får spille fra start! Uansett hvordan situasjoenen utarter seg gjennom uken frem til matchen på lørdag! Ola Kamara er et ikke tema i mine øyne, men hans possisjon er spiss og hovedsaklig ving den siste tiden! Men JJ har nok en en genial løsnining på det som vi supportere ser på som et problem!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, det liten tvil om at Mix ikke kommer til å starte. Vi kjenner vel alle JJ godt nok nå til at han ikke kjører så risky lagoppstillinger. MEN om det noengang skulle vært et tidspunkt hvor en slik gambling hadde vært mulig (aka 6 poeng foran 2 plass, flere spillere midtbanespillere ute, og ikke den aller beste motstanden) så passet det relativt bra opp mot denne kampen, gutten har et stort potensiale. Og jeg tror iallefall at han ikke hadde gjort seg bort mot Godset.

 

Men som sagt, det skjer ikke. JJ er bare ikke den typen som satser på slike kort.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har liten lyst til å gjøre noe med ligaens beste forsvar, og kjener jeg JJ rett har ikke han det heller.

(Ikke at jeg på noen måte pretenderer å kjenne JJs tanker)

 

Veigar spillte sentralt i treningskampen imot Hønefoss, hva med at han går inn som offensiv midt

keller på høyre, HH som defensivt anker og Johan Anderson på venstrekanten.

Tømmernes går inn for veigar ifront, spennende å se ham ifra start. 

 

Oppsummert:

 

            JK

 

JIH - MMS - PS - BH

 

CK - VPG - HH - JA

 

       JT  -  DN

 

Motstanden er ikke av ypperste kvalitet, kunne vært ålreit å få matchet Tømmernes. Spennende?

 

edit: skriveleif

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har liten lyst til å gjøre noe med ligaens beste forsvar, og kjener jeg JJ rett har ikke han det heller.

(Ikke at jeg på noen måte pretenderer å kjenne JJs tanker)

 

Veigar spillte sentralt i treningskampen imot Hønefoss, hva med at han går inn som offensiv midt

keller på høyre, HH som defensivt anker og Johan Anderson på venstrekanten.

Tømmernes går inn for veigar ifront, spennende å se ham ifra start.

 

Oppsummert:

 

JK

 

JIH - MMS - PS - BH

 

CK - VPG - HH - JA

 

JT - DN

 

Motstanden er ikke av ypperste kvalitet, kunne vært ålreit å få matchet Tømmernes. Spennende?

 

edit: skriveleif

 

 

Hør, hør ... den kultne kabalen har gått opp ... den tar hensyn til at vi ikke gjør den samme dødssynden som ifjor når vi splittet Morten og Pontus ... det er ikke engang krise om ikke Johan kan spille når vi har en Tom i form i bakhånd ... dette er en 11'er med en fin balanse av defensive og offensive kvaliteter ... Veigar har jo ved tidligere anledninger vist at han kan herje og bruke sin offensive kreativitet også fra midtbaneposisjon ... også er det jo hyggelig, og helt rimelig, å la Tømmernes få mulighet til å åpne målkontoen i TL

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Hedenstad?

 

Johan-Henning-Hedenstad-Keller

 

Ja, hva med han?

 

Hedenstad ble lovet spilletid i TL av Arne Erlandsen hvis han hadde signert for Ham-Kam og ikke oss, før sesongen. Det er vel ikke så lenge siden at JJ uttalte at den neste unggutten som ville få sin debut var nettopp han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August.

Om de venter så lenge, gjør de samme feil som i fjor. Jo tidligere en forsterkning kommer, jo bedre. Fullstendig klar over at dette har med bla økonomi å gjøre, men om man har alternativene klare, er det bare å handle inn så raskt som mulig.

Hepp,

 

Vi har ikke lov til å hente noen før 1 august, det er nye overgangsregler i år.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg drømte at Ola Kamara hadde en scoring på et langskudd fra midtbanen over en keeper som sto langt ute, i tillegg til en målgivende på et herlig skrudd, hardt innlegg:) Så sett ham på kant;)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hedenstad ble lovet spilletid i TL av Arne Erlandsen hvis han hadde signert for Ham-Kam og ikke oss, før sesongen. Det er vel ikke så lenge siden at JJ uttalte at den neste unggutten som ville få sin debut var nettopp han.

 

Erlandsen har lurt unge gutter før..

Og veien inn på laget er jo åpenbart kortere i Ham-Kam.

 

I de juniorkampene jeg har sett i år synes jeg forsåvidt Mix har vært vel så god, men hvordan Hedenstad har spilt på 2. laget kan jeg ikke uttale meg om. Nå har jo Mix debutert allerede, så at Hedenstad kan bli den neste er vel sånn sett ikke urealistisk. Hvis en av de kommer inn håper jeg de tar en Mads Clausen (debuten fra start, ikke resten av karrieren) ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis en av de kommer inn håper jeg de tar en Mads Clausen (debuten fra start, ikke resten av karrieren) ;)

I den perioden kunne nesten hvem som helst spilt ved siden av Martin, og gjort det bra ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis en av de kommer inn håper jeg de tar en Mads Clausen (debuten fra start, ikke resten av karrieren) ;)

I den perioden kunne nesten hvem som helst spilt ved siden av Martin, og gjort det bra ;)

 

Poenget er vel at Clausen overtok Martins plass mot LSK og var banens beste mens vi vant.

 

Når det gjelder laget mot godset er det en ting jeg for all del ønsker meg, og det er at forsvaret ikke endres. Beholder vi det, og Henning og Keller dekker opp defensivt bør det holde godset på grei avstand.

 

Hva vi gjør fremover på banen er vel mer usikkert, men om Johan blir klar spiller han ganske sikker. Han kommer til minst en kjempesjanse i hver kamp, og gjør oss mer uforutsigbare fremover.

 

Tipper følgende lag:

 

Jon

JIH-Pontus-MMS-BH

CK-JA-HH-TS

VPG-DN

 

Det bør være mer enn bra nok til å slå godset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Men hvis Johan ikke blir klar må vi bruke en av de uetablerte, og da er jeg mer usikker.

 

Da ville jeg gått for Veigar på midten og Tømmernes på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Cupkampen i morgen blir jo ekstra interessant for oss som er over gjennomsnittet interessert i Stabæks midtbanekonstelasjon. Den bør kunne gi en indikasjon på hvem vi kan forvente å finne på banen i Drammen til helga.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August.

Om de venter så lenge, gjør de samme feil som i fjor. Jo tidligere en forsterkning kommer, jo bedre. Fullstendig klar over at dette har med bla økonomi å gjøre, men om man har alternativene klare, er det bare å handle inn så raskt som mulig.

Hepp,

 

Vi har ikke lov til å hente noen før 1 august, det er nye overgangsregler i år.

 

@ringo

Urettferdig at Salzburg får lov da. Disse østerrikerne altså......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo faktisk helt håpløst! Norske klubber kan selge unna spillere men får ikke dekket opp før to måneder senere...

 

Det skandinaviske vinduet stenger i mars, ikke i januar slik resten av Europa. Det høres ikke usannsynlig ut at det kontinentale vinduet er åpent lengre enn det norske iløpet av sommern.

 

Norske klubber kan som alle andre kjøpe spillere fri fra kontraktene sine når de selv måtte ønske det. Det de ikke får lov til er å begynne å bruke dem i kamper før et overgangsvindu åpner. Jeg tror ikke Salzburg har obligatoriske kamper før 1. august, så for dem er det egentlig likegyldig om vinduet åpner i juni eller august. Uansett kunne de kjøpt Somen fri fra kontrakten med Stabæk og hatt han på treningsfeltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder forsterkninger så kommer det garantert et fjes eller to i begynnelsen av August.

Om de venter så lenge, gjør de samme feil som i fjor. Jo tidligere en forsterkning kommer, jo bedre. Fullstendig klar over at dette har med bla økonomi å gjøre, men om man har alternativene klare, er det bare å handle inn så raskt som mulig.

Hepp,

 

Vi har ikke lov til å hente noen før 1 august, det er nye overgangsregler i år.

 

@ringo

Urettferdig at Salzburg får lov da. Disse østerrikerne altså......

 

Nå skal vi ikke se bort fra at Østerrikere har tradisjon for å ta seg til rette - enten det gjelder barna sine i kjellerstua eller om de pryder seg med en liten bart og drar på verdensturné.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Midtbanen mot Godset
×
×
  • Opprett ny...