Gå til innhold

Rekordtråden


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg ble inspirtert av Sexxes innlegg i "Hvor bra er årets utgave"

Kan ta med et par ting. Siden seiersrekken stoppet på seks tangerte vi rekorden fra 1997, og har nå også tangert rekorden fra i fjor med kamper uten tap (12). Hjemme er nå seiersrekken på syv, som er rekord.

og tenkte at vi burde ha en tråd over rekorder.

 

Det er et lass med rekorder som kan settes, slås, etc.

F.eks flest mål, flest kamper, flest kamper på rad i startoppstillingen, flest kamper på rad med mål, flest kamper på rad uten baklengs. Strengt tatt er det vel utømmelige ting man kan komme på.'

 

Foreløpig er det disse fra Sexxes, pluss noen til som er på plass;

Lengste seiersrekke 6 (1997,2008)

Flest kamper uten tap 12 (2007, 2007/2008)

Flest mål på A-laget Daniel Nannskog, 87

Flest mål i eliteserien Petter Belsvik, 60 (litt usikker, noen steder står det 61)

Flest kamper på A-laget

Flest kamper i eliteserien

Yngste spiller i eliteserien

Yngste spiller i startoppstillingen

Yngste målscorer eliteserien

Eldste spiller i eliteserien

Raskeste mål

 

Ellers ligger endel på Stabæks hjemmesider her, men det er stort sett kamprekorder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flest kamper i eliteserien må da være Tommy Stenersen? Minst 250...

Yngste spiller i eliteserien var vel innhoppet til Vegard Eggen Hednestad sist helg. Er vel fremdeles 16 år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flest A-kamper er det vel Ulf Scott Christensen som har? Men hvor mange aner jeg ikke..

 

I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

 

Edit: Torstein Andersen Aase er forresten yngre enn Vegar Hedenstad, han kom jo inn mot LSK

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

Martin Andresen scoret et veldig tidlig mål i en hjemmekamp mot Brann, husker ikke hvilket år. Var etter rundt halvminuttet mener jeg å huske...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

Martin Andresen scoret et veldig tidlig mål i en hjemmekamp mot Brann, husker ikke hvilket år. Var etter rundt halvminuttet mener jeg å huske...

 

Det var vel i starten av 2. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flest A-kamper er det vel Ulf Scott Christensen som har? Men hvor mange aner jeg ikke..

 

I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

 

Edit: Torstein Andersen Aase er forresten yngre enn Vegar Hedenstad, han kom jo inn mot LSK

Mener faktisk at Kaasa har rekorden her 12-13 sekunder eller no, men er ikke sikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flest A-kamper er det vel Ulf Scott Christensen som har? Men hvor mange aner jeg ikke..

 

I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

 

Edit: Torstein Andersen Aase er forresten yngre enn Vegar Hedenstad, han kom jo inn mot LSK

Mener faktisk at Kaasa har rekorden her 12-13 sekunder eller no, men er ikke sikker.

 

Litt sjekk,,,,,,Han scora etter 13 sek som er rekord i eliteserien, synd det var for VIF han scoret,,,,,,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

Martin Andresen scoret et veldig tidlig mål i en hjemmekamp mot Brann, husker ikke hvilket år. Var etter rundt halvminuttet mener jeg å huske...

 

Det var vel i starten av 2. omgang.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/elite...ta/kamp3544.hbs

 

Det var etter 28 sek i følge VG...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 96 scoret Andy Mayer etter 27 sekunder mot Start, det er vel kanskje det raskeste?

Martin Andresen scoret et veldig tidlig mål i en hjemmekamp mot Brann, husker ikke hvilket år. Var etter rundt halvminuttet mener jeg å huske...

Det var vel i starten av 2. omgang.

Det var i 1. omg. 27 sekunder. Det finnes vel neppe noen video av Andys mål for å se om det også var 27 sek.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Torstein Andersen Aase er forresten yngre enn Vegar Hedenstad, han kom jo inn mot LSK

 

Stemmer nok bra. Tenkte han var fra kullet før, altså 90-modell, men ser nå at han er av samme årgang. Her snakker vi altså om 2 x 16-åringer med spilletid i TL for Stabæk, serielederen. Ai ai...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatering og noen tillegg;

 

Lengste seiersrekke 6 (1997,2008)

Flest kamper uten tap 12 (2007, 2007/2008-pågående)

Flest mål på A-laget Daniel Nannskog, 87

Flest mål i eliteserien Petter Belsvik, 60 (litt usikker, noen steder står det 61)

Flest kamper på A-laget

Flest kamper i eliteserien

Yngste spiller i eliteserien Torstein Andersen Aase, 16 år 5 mnd 13 dager (2008)

Yngste spiller i startoppstillingen

Yngste målscorer eliteserien

Eldste spiller i eliteserien

Raskeste mål Andy Mayer, 27 sek (mot Start 1996), Martin Andresen 27 (ifølge video) (mot Brann 2003)

Antall serierunder på topp(TL) 7/10 (2008)

Flest seire i en sesong(TL) 16 (1998)

Flest kamper med "clean sheet", dvs uten å slippe inn mål(TL) 9 (1997)

Mål scoret i en sesong (TL) 63 (1998)

Færrest mål sluppet inn på en sesong(TL) 29 (1998)

 

Det er kanskje en idet å snakke om rekorder fra 1990 og fremover, idet de kan verifiseres relativt lett.

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flest kamper uten baklengs?

OK. Flest kamper uten å slippe inn mål. Det er kanskje bedre.

Det var ikke det jeg mente. Du hadde med flest uten baklengs i en sesong, jeg mente flest kamper på rad uten baklengs.

Ahhh. Den kan legges til, og rekorden er vel satt i år om jeg ikke husker rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snittall på tilskuere i tippeligaen i 2007:

 

Rosenborg 19.903

Brann 17.225

Viking 15.787

Vålerenga 13.837

Fredrikstad 11.798

Start 11.141

Aalesund 10.475

Lillestrøm 9251

Lyn Oslo 7663

Strømsgodset 6808

Sandefjord 6098

Tromsø 6053

Stabæk 5570

Odd Grenland 5526.

 

Kilde: NIFS. (©NTB)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lengste seiersrekke 6 (1997,2008)

Flest kamper uten tap 12 (2007, 2007/2008-pågående)

Flest mål på A-laget Daniel Nannskog, 87

Flest mål i eliteserien Petter Belsvik, 60 (litt usikker, noen steder står det 61)

Flest kamper på A-lagetStenersen 301, Flem 300, Holter 275, Knudsen 240

Flest kamper i eliteserien

Yngste spiller i eliteserien Torstein Andersen Aase, 16 år 5 mnd 13 dager (2008)

Yngste spiller i startoppstillingen

Yngste målscorer eliteserien

Eldste spiller i eliteserien

Raskeste mål Andy Mayer, 27 sek (mot Start 1996), Martin Andresen 27 (ifølge video) (mot Brann 2003)

Antall serierunder på topp(TL) 7/10 (2008)

Flest seire i en sesong(TL) 16 (1998)

Flest kamper med "clean sheet", dvs uten å slippe inn mål(TL) 9 (1997)

Mål scoret i en sesong (TL) 63 (1998)

Færrest mål sluppet inn på en sesong(TL) 29 (1998)

 

Ellers har Jon Knudsen spilt 136 seriekamper på rad. Det er vel neppe noen som er i nærheten av den rekorden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg satt og tenkte; Stabæk er vel, med tanke på antall lag som rykker ned i år, garantert å ikke gjøre det i allerede nå til ferien? Det må vel være en slags rekord?

 

Noen som har regnet seg frem til om det lar seg gjøre å rykke ned i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg satt og tenkte; Stabæk er vel, med tanke på antall lag som rykker ned i år, garantert å ikke gjøre det i allerede nå til ferien? Det må vel være en slags rekord?

 

Noen som har regnet seg frem til om det lar seg gjøre å rykke ned i år?

 

 

Det er garantert ikke noe problem. Hvis alle lagene vinner halvparten av resterende kamper og taper halvparten vil det medføre 24 poeng pr lag pluss ekstra for de som møter Stabæk (for vi taper alle kampene i dette scenario).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kan i teorien fortsatt rykke ned. Hvis vi taper alle de resterende kampene våre vil tabellen se slik ut;

 

Stabæk 24 (26)

Fredrikstad 22 (11)

Viking 21 (12)

Glimt 20 (11)

VIF 20 (12)

Lyn 19 (11)

Brann 18 (11)

TIL 18 (11)

RBK 17 (11)

SIF 16 (11)

Molde 13 (11)

LSK 12 (11)

AaFK 12 (11)

HamKam 8 (10)

 

Det betyr at Ham-Kam må ta igjen 16 poeng på 16 kamper, hvilket betyr at Stabæk vil bli tatt igjen av alle lag selv med uavgjort i samtlige oppgjør...

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har - teoretisk - langt fra sikre ennå.  Det er 339 poeng igjen å slåss om, riktig fordel trenger de andre lagene tilsammen bare 137 poeng for å passere oss på tabellen.

 

I praksis ser det ikke så verst ut.  Vi må slå kun ett lag for å unngå direkte nedrykk.  Taperen i 2006 - Molde - fikk 25 poeng.  Det er rekord i 14-lagsserien.  Nest best var Bodø/Glimt i 2005 med 24 poeng.  Utover det har taperen aldri fått mer enn 22 poeng, og snittet ligger på 18,3 poeng.  Dårligst var Start som i 2002 bare fikk 11 poeng.

 

Om vi skulle tape samtlige kamper, er det likevel sannsynlig at vi ikke rykker rett ned.

 

I fohold til å komme foran kvalikplassen trenger vi helst fem poeng til.  13. plass ble nemlig både i 1996, 2003 og 2006 på 28 poeng, og dn har flere ganger vært på 27, blant annet i 2004, uten at jeg sier noe mer om det.  Snittet er på 24 poeng, så selv med tap i resten av kampene kan vi ende foran kvalik.

 

Nå tror jeg ikke et øyeblikk at vi ikke tar flere poeng i år.  Men siden dette er rekordtråden så er det jo greit å slå fast at vi etter ti serierunder i praksis har sikret å unngå direkte nedrykk.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter 11 serierunder 2008.

Lengste seiersrekke 6 (1997,2008)

Flest kamper uten tap 12 (2007, 2007/2008)

Flest mål på A-laget Daniel Nannskog, 89

Flest mål i eliteserien Petter Belsvik, 60 (litt usikker, noen steder står det 61)

Flest kamper på A-lagetStenersen 301, Flem 300, Holter 275, Knudsen 242

Flest kamper i eliteserien

Yngste spiller i eliteserien Torstein Andersen Aase, 16 år 5 mnd 13 dager (2008)

Yngste spiller i startoppstillingen

Yngste målscorer eliteserien

Eldste spiller i eliteserien

Raskeste mål Andy Mayer, 27 sek (mot Start 1996), Martin Andresen 27 (ifølge video) (mot Brann 2003)

Antall serierunder på topp(TL) 8/11 (2008)

Flest seire i en sesong(TL) 16 (1998)

Flest kamper med "clean sheet", dvs uten å slippe inn mål(TL) 9 (1997)

Mål scoret i en sesong (TL) 63 (1998)

Færrest mål sluppet inn på en sesong(TL) 29 (1998)

 

Daniel er "bare" 11 mål unna 100 scoringer for oss. Kanskje noe han bør bli gjort oppmerksom på? "Va fan, det skal jag klara i 2008".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel er "bare" 11 mål unna 100 scoringer for oss. Kanskje noe han bør bli gjort oppmerksom på? "Va fan, det skal jag klara i 2008".

 

Du tror jeg nok du kan regne med at perfeksjonisten og konkurransemannen Nannskog vet det allerede :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rekordtråden
×
×
  • Opprett ny...