Gå til innhold

Rekordtråden


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Kan Veigar feire 100 mål en gang til?

Jeg husket at det var noe som ikke stemte med antall mål, og gravde frem min egen kommentar;

Veigar står oppført med 12 mål i tippeligaen i år på stabak.no, noe som vel er feil. 10 er vel det riktige?

 

Deretter sjekket jeg...

Stabak.no har registrert 2 mål på slutten av 08 sesongen som Veigar mål, mens iallefall VG ikke gir han disse.

Det dreier seg om hjemme mot Ham-Kam, som endte 3-0. Veigar er registrert med det siste målet, mens VG gir det til Høiland.

3 - 0 Høiland: Gunnarsson skyter på frisparket og ballen treffer hælen til Høiland som står ved siden av muren. Ballen skifter naturlig nok retning og keeper er sjanseløs..

Dessuten har hann fått registrert 1-0 målet borte mot Brann (jubelkampen), mens VG har det som selvmål, noe jeg selv mener å huske ganske så godt.

 

 

Ham-Kam målet husker jeg ikke, men det kan sikkert enkelt sjekkes på nettet, men Brannmålet vel neppe er Veigars. Og dermed kan man kanskje feire en gang til?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.youtube.com/watch?v=xxYZp-If1L4

 

Ganske tydelig at målet ikke er Veigar sitt ja...

 

 

Synes faktisk Veigar skal ha dette målet, det er jo overhodet ingen bevist eller planlagt berøring fra Jon-Inge sin side.

 

Det blir litt som å skulle mene at det siste målet til FFK mot VIF 16. mai i år var selvmål, fordi keeper Hirschfeld var sistemann som var borti ballen før den gikk inn.

 

...eller at Veigar ikke skal ha førstemålet mot haugesund i år, ballen slår jo borti noen (keeper eller forsvarsspiller) på vei inn i målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke helt uenig med deg Geirti. Hadde ballen gått via en motspiller ville Veigar fått målet i henhold til reglene som gjelder ved eventuelle selvmål. Da Høiland prøver alt han kan for å komme unna ballen blir det jo litt merkelig å kreditere han og. En vanskelig situasjon - men kanskje la tvilen komme til gode for Veigar slik at han har større mulighet for å danke Daniel :P

 

Slik jeg husker det i Bergen bør det derimot bli vurdert som et selvmål, da Veigars heading som treffer Sigurdsson (?) ikke var på vei mot mål!

 

Uansett stusselig med så mye oppstyr om 100 mål om dette blir rettet på, så kanskje man bare skal la sannheten passere stillhet? ph34r.gif

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En interessant greie:

 

Jeg la inn følgende parameter på NIFS' maratontabell; Eliteserien fra og med vårt første år 1995 til og med nå i 2011. Da fikk jeg følgende tabell over topp 5:

 

1 Rosenborg 433 265 95 73 1032 - 479 890 2.53 2.06

2 Brann 433 189 94 150 784 - 700 661 5.76 1.53

3 Stabæk 407 189 93 125 746 - 575 660 5.25 1.62

4 Lillestrøm 433 177 120 136 735 - 605 651 6.53 1.50

5 Viking 433 176 120 137 726 - 603 648 6.59 1.50

 

 

Tallene lengst til høyre er snittplassering og poengsnitt.

 

Vi har altså vært landets 3. beste lag siden vi kom opp i Tippeligaen, og det med én sesong i Adecco i tillegg. I slike dødskjedelige landskamptider, er det deilig å nerde seg litt med statisikk!

 

Honnør og hyllest til alle som har vært i og rundt Stabæk Fotball siden tidlig 90-tall og til nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har altså vært landets 3. beste lag siden vi kom opp i Tippeligaen, og det med én sesong i Adecco i tillegg. I slike dødskjedelige landskamptider, er det deilig å nerde seg litt med statisikk!

 

Honnør og hyllest til alle som har vært i og rundt Stabæk Fotball siden tidlig 90-tall og til nå!

Ja, NIFS-siden avslører en del spennende greier. Mest moro er det at vi må skru klokka tilbake til 1986 før Vålerenga har fått nok tidsforsprang til å ligge foran oss.

 

Ellers er det jo fint å se at vi er henholdsvis 2 og 4 poeng fra 3. og 2. plassen på maratontabellen i dette årtusen. Det også med en sesong mindre spilt i TL enn de andre lagene rundt oss.

 

På dette tiårets maratontabell ligger vi pr. dags dato på en skuffende 6. plass, men tatt i betraktning 12.plassen fra i fjor er jo det en formidabel klatring hittil i år.

 

Stabæk er det laget gjennom maraton-tabellens historie som har tatt fjerde mest poeng i snitt (bak RBK, Asker (!) og FFK).

 

Stabæk har hittil spilt 407 kamper i TL. Ingen lag som har spilt færre kamper enn oss har flere poeng enn oss. Vår nærmeste utfordrer over er Strømsgodset, og de har spilt 110 kamper mer enn oss, men leder bare med 19 poeng. Vi krysser fingrene for at vi klarer å matche det snittet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke orket ta en ordentlig oppdatering på denne tråden på en stund, men det kommer nok engang.

Uansett, på min jakt etter annen ubrukelig info fant jeg at Jon har startet 249 tippeligakamper for oss. Han starter dermed nummer 250 mot Brann på søndag! Intet mindre enn imponerende!!

 

Mer ubrukelig info var å finne ut hvor mange spillere som har vært på banen for oss i TL, nå med en debutant sist søndag. Jeg fant vel 108 eller 109, men så samtidig at KFO ikke står registrert med kamper i statistikkoversikten. Man finner kampene når du går på sesongen 2010, men ikke på oversikten over spillerne. Vel var han ikke det beste kjøpet vi har gjort, men allikevel...;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vår gamle negative rekord fra 2006 er slått. (7 kamper)

Flest kamper på rad uten seier i Eliteserien: 9 (2011/2012)

 

Satser på at den blir værede på ni kamper etter mandagens kamp mot Hønefoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår gamle negative rekord fra 2006 er slått. (7 kamper)

Flest kamper på rad uten seier i Eliteserien: 9 (2011/2012)

 

Satser på at den blir værede på ni kamper etter mandagens kamp mot Hønefoss.

 

Det skal vel være bare åtte? 5 + 3. Lillestrøm ligger nå godt foran med nå 14! kamper på rad uten seier. Begge lagene hadde forøvrig sin siste seier hjemme mot Sarpsborg 08.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt urovekkende at vi hentet Belsvik fra nettopp Lillestrøm, ja! <_<

 

(Har vel 3 kamper mot tippeliga-lag i oppkjøringen også uten stormende jubel)

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Raskeste mål Veigar Pall Gunnarsson, 23 sek (mot Haugesund 2011) Andy Mayer, 27 sek (mot Start 1996), Martin Andresen 27 (ifølge video) (mot Brann 2003)

 

Tangerte Mange Hoseth med sin scoring mot Haugesund rekorden til Veigar?

 

TV2-opptaket sto klokken på 23 sekunder da ballen traff nettmaskene, selv om det står skrevet 24 sekunder i overskriften. Men den videon viser ikke om klokken ble satt i gang nøyaktig ved avspark.

 

Vi kan også oppdatere den negative rekorden med seriekamper på rad uten seier til 16(!) kamper. (02/10/2011 til 28/05/2012)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kødder hodet mitt med meg nå, eller scoret Boli et ganske kjapt mål borte mot Molde i 2012? 15 sekunder eller noe?

 

Ja visst. Den sesongen hadde jeg fortrengt. Var det ikke 11 sekunder eller noe?

 

Edit:

 

Fra live.nettavisen den 30/09/2012:

 

5 Molde forsøker seg forsiktig, men får ingenting ut av det. Stabæk fikk litt av en kick-start på denne kampen etter 11 sekunder.

 

1 Mål Stabæk, 0 - 1 Franck Boli. Målgivende pasning Veigar Páll Gunnarsson. Sjokkåpning av Stabæk her. Gjestene angriper på høyrekanten og ballen havner til slutt hos Bolli som dundrer ballen i motsatt hjørne. Glimrende pasning fra Gunnarsson.

 

0 Kampstart

 

Edit:

 

12,5 sekunder i følge min stopperklokke.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Raskeste mål Veigar Pall Gunnarsson, 23 sek (mot Haugesund 2011) Andy Mayer, 27 sek (mot Start 1996), Martin Andresen 27 (ifølge video) (mot Brann 2003)

 

Tangerte Mange Hoseth med sin scoring mot Haugesund rekorden til Veigar?

 

TV2-opptaket sto klokken på 23 sekunder da ballen traff nettmaskene, selv om det står skrevet 24 sekunder i overskriften. Men den videon viser ikke om klokken ble satt i gang nøyaktig ved avspark.

 

 

Stadionuret viste 26 sekunder når jeg kikket bort etter målet. Er vel ikke nødvendigvis mer nøyaktig enn tv2-klokken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kødder hodet mitt med meg nå, eller scoret Boli et ganske kjapt mål borte mot Molde i 2012? 15 sekunder eller noe?

Ja visst. Den sesongen hadde jeg fortrengt. Var det ikke 11 sekunder eller noe?

 

Edit:

 

Fra live.nettavisen den 30/09/2012:

 

5 Molde forsøker seg forsiktig, men får ingenting ut av det. Stabæk fikk litt av en kick-start på denne kampen etter 11 sekunder.

 

1 Mål Stabæk, 0 - 1 Franck Boli. Målgivende pasning Veigar Páll Gunnarsson. Sjokkåpning av Stabæk her. Gjestene angriper på høyrekanten og ballen havner til slutt hos Bolli som dundrer ballen i motsatt hjørne. Glimrende pasning fra Gunnarsson.

 

0 Kampstart

 

Edit:

 

12,5 sekunder i følge min stopperklokke.

I følge en dagbladetartikkel med video jeg fant var det nok rundt 12 sekunder ja! :) Dessverre så er et svakhetstegn ved mobilen min at den ikke vil lime inn linker...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Har tangert rekorden for antall TL-kamper på rad uten baklengs. Hadde også fire i 2008. Dog må nullen holdes i mer enn en kamp til for å sette rekord i antall TL-minutter uten baklengs (111 minutter igjen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med gårsdagen seier passerte vi FFK på Maratontabellen (den fra 1963). Oppe på 11. plass nå.

 

Hjemmekampen mot Glimt i juni vil forresten være vår kamp nr 500 i Tippeligaen.

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med gårsdagen seier passerte vi FFK på Maratontabellen (den fra 1963). Oppe på 11. plass nå.

 

Hjemmekampen mot Glimt i juni vil forresten være vår kamp nr 500 i Tippeligaen.

Hadde glemt denne!

 

5 plass på poengsnitt er jo også bra samt at med en normal sesong videre passerer vi Lyn og er oppe på topp 10.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har nå spilt 465 minutter i serien uten å slippe inn mål.

 

Rekorden på 486 minutter fra 2008 skal vi kunne slå på onsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man har dog aldri holdt nullen i fem kamper på rad i TL før. Rekorden i antall seire på rad i TL er seks. Det hadde man i 1997 og 2008. Fem seire på rad har man også hatt i 2001, 2006 og 2007.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rekordtråden
×
×
  • Opprett ny...