Gå til innhold

Stabæk - Viking


ØyvindW
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


Synes jeg det er litt vel mye sutring her. vi har alltid startet dårlig etter ferier. vi spiller hjemme og vi har fortsatt alan, nannskog og veigar. det blir sikkert en skikkelig slitekamp, men med insats og tæl kan vi fort dra i land 3 poeng. ser at diskerud er skadet men han hadde vel ikke spillt uansett. keller og stenvoll jobber med hjerte utpå drakta og vil bidra mye defensivt, mens alan og andersson får ta offensivt ansvar.

 

Vet noen om Henning har noen sjans til å bli klar? status på Pontus?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes jeg det er litt vel mye sutring her. vi har alltid startet dårlig etter ferier.

Det er kanskje derfor det er ekstra surt nå. Vi får det samme, gamle om igjen etter å ha begynt å drømme om noe stort. Den første tredjedelen av sesongen var vi landets beste lag, med både en ekstremt solid førsteellever og brukbar bredde. Så, når vi for første gang i historien ser ut som en seriøs gullfavoritt, klarer vi å sette oss selv i en situasjon der vi ikke lenger kan regne med to av våre beste spillere resten av sesongen, to spillere som til og med spiller i samme posisjon. Det er så ufattelig talentløst og lite ambisiøst å sette klubben i en sånn situasjon når vi endelig øyner et realistisk håp om å være noe mer enn bare "klubben som spiller penest". Hva slags signaler sender man ut til spillergruppen, treneraparatet og supporterne når man handler på den måten? Ikke rart mange føler for å sutre nå. Det er med god grunn. Hvis jeg skal bedrive ukvalifisert gjetting, tipper jeg at det ikke bare er en del supportere som "sliter" med det mentale. Finnes nok en og annen spiller også som er temmelig møkklei og har fått en seriøs knekk i motivasjonen og brist i troen på en topplassering.

 

Klart det kan bli tre poeng mot Viking på hjemmebane. Men med det laget vi har nå er nok Viking soleklare favoritter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes jeg det er litt vel mye sutring her. vi har alltid startet dårlig etter ferier.

Det er kanskje derfor det er ekstra surt nå. Vi får det samme, gamle om igjen etter å ha begynt å drømme om noe stort. Den første tredjedelen av sesongen var vi landets beste lag, med både en ekstremt solid førsteellever og brukbar bredde. Så, når vi for første gang i historien ser ut som en seriøs gullfavoritt, klarer vi å sette oss selv i en situasjon der vi ikke lenger kan regne med to av våre beste spillere resten av sesongen, to spillere som til og med spiller i samme posisjon. Det er så ufattelig talentløst og lite ambisiøst å sette klubben i en sånn situasjon når vi endelig øyner et realistisk håp om å være noe mer enn bare "klubben som spiller penest". Hva slags signaler sender man ut til spillergruppen, treneraparatet og supporterne når man handler på den måten? Ikke rart mange føler for å sutre nå. Det er med god grunn. Hvis jeg skal bedrive ukvalifisert gjetting, tipper jeg at det ikke bare er en del supportere som "sliter" med det mentale. Finnes nok en og annen spiller også som er temmelig møkklei og har fått en seriøs knekk i motivasjonen og brist i troen på en topplassering.

 

Klart det kan bli tre poeng mot Viking på hjemmebane. Men med det laget vi har nå er nok Viking soleklare favoritter.

 

Hvis spillerne har mistet motivasjon og troen på en topplassering når vi faktisk fortsatt leder, kan de like gjerne legge opp. Håper og tror at de er dritgira på å vise at Stabæk faktisk er så gode som vi var før ferien.

Vi må ikke glemme at vi faktisk leder serien. To tap må vi takle uten å rakne helt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke to tap på rappen isolert sett er noe problem for spillergruppa Men dagens situasjon er mer sammensatt enn som så. Vi har f.eks. en del spillere i troppen som har forlenget kontraktene sine i tro på at klubben vil satse hardt. Spillere som over flere år har etterspurt en større satsning. De fleste er vel av den oppfatning at klubben forsøker å bygge et "storlag" til vi flytter inn på ny arena. Det er iallfall den ambisjonen som har blitt uttalt.

 

Når man så velger å selge Somen, en av de utvilsomt beste spillerne i laget, før halve sesongen er gått, til første og beste "bakgårdsklubb" som legger inn et ikke altfor imponerende godt bud, hva kommuniserer man av ambisjonsnivå da? Et sånt salg når man leder serien og samtidig vet at det andre klare førstevalget på sentral midtbane ikke kan regnes med resten av sesongen, uten at man en gang har en fullgoderstatter klar til signering umiddelbart, er ikke annet enn komplett håpløst sett fra et rent sportslig ståsted. Jeg vet ingenting om hva Somen selv sa til klubbledelsen som eventuelt gjorde det umulig å takke nei til det første tilbudet som kom. Eller om økonomien er så totalt skakkjørt at det av den grunn var tvingende nødvendig å få inn litt penger så fort som mulig. Uansett, rent sportslig sett var salget av Somen, omstendighetene tatt i betraktning, ren idioti. En toppklubb med ambisjoner om å være nettopp det ville aldri funnet på å gjøre noe sånt. Aldri.

 

Og det signalet oppfattes nok av spillergruppen, spesielt de av spillerne med høyest ambisjonsnivå. Da vi var såpass "uhelige" at spillet begynte å svikte like etter, kan det ha en forsterkende effekt. To tap på to kamper etter avbrekket kan, eller mest sannsynlig vil, forterke det mentale skurret ytterligere. Fotball er i stor grad et spill som handler om mentalitet. Og mentalitet kan være skjøre saker. Et par negative "bekreftelser" kan overskygge tidligere positive opplevelser og bikke kollektiv selvtillit og optimisme over til resignasjon, oppgitthet og negativt fokus. Vi har fått noen sånne "bekreftelser" på at vi har blitt sterkt svekket i løpet av sommeren. Selv om det ikke nødvendigvis er en faktisk sammenheng mellom salget av Somen og resultater og prestasjoner fra og med Godset-kampen frem til nå. Vi har i hvert fall ikke fått noen bekreftelser på at laget er godt nok uten Somen og Annan. Det hadde spillerne trengt. Uansett hvor godt de presterte i første 1/3 av sesongen. Jeg tror det er naivt å tro at spillergruppa forblir helt upåvirket av sånt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet noen om Henning har noen sjans til å bli klar? status på Pontus?

Både Pontus og Henning er i troppen som ble tatt ut etter treningen i går. Men det betyr jo dermed ikke at de er klare fra start... (kilde: Stabæks SMS-varsel)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Perfect...

 

der traff du mange spikre på hodet. Godt skrevet. Det er et helt tydelig og håpløst signal som klubben sender ved å selge Somen når vi omtrent for første gang noensinne har nok bredde i stallen til å være seriøse tittelutfordrere. Og alle så resultatet av bredden og konkurransen i troppen. Nå ville det ikke undre meg om ikke noen snart fikk nok av denne halveis, keiserns-nye-klær, ulv-ulv strategien til klubben når det gjelder å signalisere forsterkninger og satsning. Vi er mekrig heldige som har klart å holde på Daniel og Veigar så lenge. Når til og med Bohinens sportslige vurderinger begynner å trekkes i tvil av styret er en slags ond sirkel komplett. Vi sparer oss til fant før innflytting. Den sjansen vi nå har og har hatt er helt unik og vil antakeligvis aldri komme igjen. Uansett inntekter fra nytt stadion vil vi aldri kunne holde spillere som Veigar, Daniel og Alan på gress så lenge igjen. Det er mens disse gutta er her at vi må gjøre det og ta skrittet fullt ut. Det er nå vi må kline til og ikke pingle og vingle oss frem som styret tydeligvis legger opp til.

Vi har solgt oss fra edelt metall før og har kanskje gjort det igjen. Det er så vanvittig bittert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De viser i alle fall at de lytter til sine spillere da de slipper Somen, for det var vel tross alt noe han hadde lyst til. At de ikke har en erstatter klar er jo helt klart kjedelig og frustrerende for de aller fleste. Dersom de ikke klarer å hale i land en erstatter veldig snart så vil nok frustrasjonen bre seg enda mer. Bare å folde hendene eller krysse fingre for at erstatter er å se helst før 1.august, men senest den første uka i august.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kjedelig og målløs første omgang. Spillet går tregt og når vi prøver oss oppover mister vi helst ballen - enten fordi vi skyter rett til en motspiller eller fordi mottaker står og sover.

 

Ett løyspunkt er dog Høiland sin svært gode kontroll på høyresiden. Håper flere tar et steg opp og at Stabæk sikrer de 3 poengene i andre omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Full tid.. 0-0. Mye feilpasninger og passivitet i 2 omg også men hakket bedre. Nannskog var dessverre en halvmeter for langt bak ved flere anledninger. Mye å jobbe med fremover dog har vi tatt mer poeng i denne kampen en de to foregående tilsammen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kjedelig og målløs første omgang. Spillet går tregt og når vi prøver oss oppover mister vi helst ballen - enten fordi vi skyter rett til en motspiller eller fordi mottaker står og sover.

 

Ett løyspunkt er dog Høiland sin svært gode kontroll på høyresiden. Håper flere tar et steg opp og at Stabæk sikrer de 3 poengene i andre omgang.

 

 

Som reporteren sa: to svake lag, og det er jeg helt enig i!

Og JJ du kan ikke være glad for 0 i baken, Viking hadde hele angrepsrekka i skaderegisteret!

Høyland er bare Konge utpå der, men ingen andre har noe å by på hvis man ser bort i fra Keller!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det krise... Nå setter dette seg i hodet til gutta... Nå ser man også hvor tynn stall vi har, vi har jo ingenting å kaste innpå! Nå trenger både vi & klubben en opptur eller to som f.eks å signere noen nye spillere.....

 

Hmmm....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satt også og ventet på Kamara og/eller Tømmernes. Kjedelig kamp, og det hele kan vel oppsummeres med tilskueren som nesten gjespet kjeven ut av ledd helt mot slutten.

 

En tanke som streifet meg, er at det hele var et taktisk trekk frem mot neste serierunde. Serielederen kommer til Nadderud, og serieledelsen vil også bekles av et av lagene på Nadderud. FFK har tidligere vist at de ikke takler å ligge helt på topp. De er i forsvarsposisjon, får sannsynligvis litt ekstra mediaomtale mens guttene våre får forberede seg til toppkampen med litt mindre press. Tror vi tar tilbake ledelsen om en drøy uke.

 

Edit: Lagt ved illustrasjon på kampen

Uten_navn.jpg

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor setter ikke JJ innpå Kamara/Tømmernes mot slutten? Vi har da virkelig ingenting å tape på å ta ut Johan Andersson mot slutten, forsvar er tross alt ikke endel av hans vokabular.

 

Nå hadde vel Andersson bytta plass med Veigar siste halvdel av andreomgang - så da er det forsåvidt greit for meg at forsvarsspillet hans ikke ble prioritert :)

Har alltid hatt sans for vikings vilje til å spille positiv fotball - men idag var de jo som å se de verste addeccolagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget mitt var heller det at vi ikke hadde noe å tape på det defensivt, ergo kan vi tørre å sette innpå ferske ben, selv om de kanskje ikke har like mye rutine. Vi vet at f.eks. Jan kan score mål, det så man i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg vet at mange er av motsatt oppfatning men synes det blir helt feil å klage på JJ at han ikke bytter osv i det uendelige.

synes heller vi kan støtte laget til det siste og ikke hakke/hetse våre egene.

 

ALLTID UANSETT...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry vis jeg får alle brukere på forumet mot meg, men hva gjør Veigar i startoppstillingen?? Han roter seg bort i alle kamper. Han kan ikke levere ball lenger. For meg virker det som han har lagt på seg 15 kilo i sommerferien. Jeg har heller aldri vært storfan av å hylskrike for å ha vondt i tåen når du blir sparket i hælen!

 

Jaja, forbedring av forrige kamper hvertfall.. Keller sterk, Høiland sterk og Tom Stenvoll (Lenge leve) sterk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er passe dum om du benker en spiller som i fjor hadde 15 mål og 17 assist, og som iløpet av 13 kamper har 9 assists i år... Er det en spiller som kan benkes, så er det heller Johan Andersson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Viking
×
×
  • Opprett ny...