Gå til innhold

Aafk - Stabæk 10/08


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Vel, jeg kommer til elleve.

 

Forøvrig enig med magulfblaa, veldig veldig svak ellever. Men fotballspillere kan spille over evne når det gjelder som mest.

 

Hehe... My mistake! Leste Orry Larsen som to stk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Vi bør slå AAFK i dag, båed med tanke på hvor svake AAFK kan være, hva slags mannskap de har disponibelt, og ikke minst den troppen vi reiser dit med:

 

1 Jon Knudsen

2 Niklas Sandberg

3 Jon Inge Høiland

4 Mike Kjølø

6 Tom Stenvoll

7 Henning Hauger

8 Anthony Annan

9 Christian Keller

10 Veigar Pall Gunnarsson

11 Daniel Nannskog

13 Pálmi Rafn Pálmason

15 Morten M. Skjønsberg

17 Pontus Farnerud

19 Johan Andersson

22 Iven Austbø

25 Alanzinho

26 Bjørnar Holmvik

29 Jan Tømmernes

 

Tidenes sterkeste tropp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JIH skadet

 

Starter med følgende:

 

Jon

 

Keller - Morten - Mike - Bjørnar

 

Johan - Annan - Farnerud - Alan

 

Veigar - Nannskog

 

Seriøst? Alvorlig =??

 

Laget forøvrig ser bra ut etter min mening. Kanskje bytta ut Johan med Stenvoll, men Stenvoll er veldig variabel.. JJ vet hva han gjør, det er jeg sikker på :):lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tamt forsvarsspill? Jeg talte null sjanser til Aafk utenom skåringen.

 

Edit: Strengt tatt skrudde laget opp tempoet i tide. Aafk har ikke holdt i nitti minutter i noen av kampene jeg har sett av dem.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stor kredit til spillerne som kom tilbake etter 1-1 scoringen. Ålesund presset oss mye bakover i perioden rett før scoringen men Stabæk har åpenbart en vinnermentalitet når det trengs!

 

2. Johan Andersson scorer igjen! Den mannen er giftig. Eneste er at han har en veldig lite effektiv løpestil hvor armene flyr i alle veier enn lengderetningen. Gi mannen noen sprintleksjoner så blir han mye hurtigere.

 

3. Bra innsats av de Blaa på tribunen. Hørte godt "Bak skyene er himmelen alltid blaa" og alle de andre sangene.

 

4. Rimelig greie resultater også i de andre kampene - de fortsetter å stjele poeng fra hverandre. Håper på en uavgjort i FFK - Tromsø så blir dette helt topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tamt forsvarsspill? Jeg talte null sjanser til Aafk utenom skåringen.

 

Edit: Strengt tatt skrudde laget opp tempoet i tide. Aafk har ikke holdt i nitti minutter i noen av kampene jeg har sett av dem.

på scoringen kan du jo ikke si annet enn at det var tamt. De er to mann i feltet, Aarøy kan du glemme å vinne mot men å markere hans eneste pasningsalternativ er vel ikke umulig?

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


på scoringen kan du jo ikke si annet enn at det var tamt. De er to mann i feltet, Aarøy kan du glemme å vinne mot men å markere hans eneste pasningsalternativ er vel ikke umulig?

 

Det er vel lettere sagt enn gjort. Hvor mange ganger glapp markeringene i Aafk-forsvaret? Ti? Men jeg er selvsagt enig i at det var vel mye fokus på ball framfor markering i feltet.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil ikke laste forsvaret for målet til aafk, men derimot gutta der fremme som ikke avgjør og punkterer kampen lenge før. Nannkog var farlig svak idag...

Men for en styrke vi har i dette laget som aldri gir opp og bare maler videre. Det er seier i denne typen kamper som betyr aller mest og som vi historisk sett ofte har snublet i.

Digg å se at det er en bredde i laget. Alltid noen som står frem og vi vet at Nannskog er overmoden for et mål eller to nå. Ingenting hadde vært deiligere enn om det løsnet ordentlig mor Rennes.

 

Så må man bare ta av seg hatten for Lie i aafk buret, både i dag og mot mfk sist står han til 8/9 på børsen. Helt enormt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter 80 min hadde Stabæk 26 pasninger uten at AaFK var borti ballen, og det hele ble avsluttet med et innlegg som ble klarert. Noen som vet klubbrekorden i antall pasninger? Hadde vært kult om de hadde puttet etter så mange ballberøringer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naken-sjokk på AaFK-forum

Nå trodde jeg nesten Stabæk hadde tatt en "Tørum" igjen.

 

 

Ja forresten: Hvem er den søteste Stabæk-supporteren?? he he..

 

 

Måtte bare svare på den. Den søteste stabæksupporteren er selvfølgelig Joe Stian.

stianbord.jpg

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tillater meg å skrive et lite referat.

 

Jeg og Henriette tok toget opp tidlig onsdag morgen. Etter å ha fått de to siste sengene på Pensjonat Jarlen dro vi, tradisjon tro, på Three Lions. Vi drakk øl og pratet om fotball med våre egne og bartemenn. Three Lions ble også møtestedet etter kamp. Utrolig nok var ikke stemningen helt på topp. For mange var det litt rart å vinne en kamp vi så på som et godkjent tap. Rosenborg på Lerkendal, liksom… Stemningen økte i takt med ølinntaket og det ble mye bra rølp til slutt!

DSC00016small.JPG DSC00017small.JPG

SKÅL!

 

Torsdag ble brukt til å sove lenge, spise nudler og snakke om en viss bil. Torsdag kveld ble for noen av oss tilbrakt hos innflytterstudent Ken som vartet opp med taco i den nye leiligheten. Praten rundt maten ble som vår forrige tur til Trondheim. Øl, damer og bæsj. Deretter møtte vi fulle Stabækfans på Three Lions som stolt bar på en kvittering på 60 Dalhs (og én Farris) fra bassenget på hotellet. Joe Stian var sjokkert over at han ikke fikk lov til å drikke under vann. Vi prøvde utelivet, og kom først til Fru Lundgrens(?), som i grunn var en rødmalt bat-cave. Der fikk vi blant annet møte det skumleste blikket til Trondheims mørke fyrste på 2 meter ikledd lang skinnfrakk. Skummelt var det ikke, men han hadde sikkert knust oss i dataspill. Fylla dro videre til Sircus, fylla slapp ikke inn, og fylla endte opp på Three Lions igjen.

 

Fredag begynte reisefølge å bevege seg mot Ålesund. Det ble rally på bondeveier for å rekke ferga, som rakk å ta med seg alle bilene foran oss før den cruiste hoverende av gårde. Den andre ferga hadde så klart fått motorstopp, så vi fikk beskjed om minst en time ventetid. Vi bestemte oss for å innta føde, som må sies å ha vært et lurt valg for undertegnede som etterlot seg det meste av mageinnholdet sitt på BEST noen km tidligere. Vi rakk akkurat å få mat før vi så ferga med motorstopp i full sving igjen. Løvbiff fortært på 12 sekunder.

 

DSC00019small.JPG

 

På ferga ble vi bedt om å betale for to voksne og to barn. For at det skal gå må mor Elin ha blitt gravid som 11åring og far Jan var da en grisete 22åring. Og nå er barna kjærester. For en familie. Vi bestemte oss for å betale det samme på den andre ferga også.

 

I Ålesund inntok vi et sommerpensjonat i sentrum, og etter veldig mange tellefeil ble det sengeplass til alle. Mat på Metz og øl og øl og rall til Keisern, hvor en lokal entertainer fortalte vitser på et ukjent eldgammelt urspråk. Vi jublet hver gang vi hører han si Stabæk, men ellers skjønte vi ikke en dritt.

 

DSC00029small.JPG

 

Morgen etter tok Kenneth og Stian opp igjen ballen fra gårsdagen og holdt promillen oppe med et par-åtte boksøl. Kenneth ville at alle skal drikke, og prøvde å helle øl i munnen til meg og Henriette, som ikke helt hadde stått opp enda. Kjøkkensjef Joe Stian tok utfordringen det er å lage rett-i-koppen-pasta til de i sengen. Han var nødt til å lese på pakken hvordan han skulle gå fram. Jan kom på besøk i bare bokseren og drikker øl. Det prompes. Dermed er Kenneth, Joe Stian, Jan, Henriette, Håkon og promp i senga, og Elin ser sitt snitt til å steke egg og bacon til alle sammen.

 

Henriette og jeg lekte turister og slepte de fyllesjuke kroppene våre opp på Fjellstua for en liten titt. 24 kroners solo-is til begge, og jeg fikk testet panorama-funksjonen på mobilkameraet.

 

DSC00032small.JPG DSC00034small.JPG

 

small.JPG

 

DSC00031small.JPG

 

DSC00033small.JPG

 

Vi kommer tilbake til sentrum og inn på Dirty Nelly, hvor vi finner de andre. De har også lekt turister, bare på en annen måte.

 

DSC00044small.JPG DSC00043small.JPG

 

DSC00054small.JPG DSC00058small.JPG

 

Kenneth møtte Adin Brown i baren og de shotta så det holdt. Begge stod for stor underholdning:

Film av Kenneth som sier unnskyld til Adin for at han velta en øl han fikk. ”In fucking good form!”

 

Noen spøkte med at Kenneth var forelska i Adin, som akkurat da ikke virka så langt fra sant.

- Sorry, Gollum, you’re too old. You know… I really like young supporters!

Mens han sier dette tar han tak i hodet mitt og sier

- Come on, put your head in my lap.

 

 

Kenneth var riktig nok ikke den eneste som drakk. Og med dette bildet setter vi punktum for lørdag.

 

DSC00067small.JPG

 

Søndag møttes vi på Metz og drakk og sang og rallet. God stemning hele veien til stadion.

 

DSC00076small.JPG

 

Kampen kjenner dere til. Bussturen fra stadion blir ralling og synging. Jan, som fikk en av grilldressene som ble kasta opp på tribunen, har fått høre at jeg har øl til overs.

 

Jan har grilldress + jeg har øl + jan vil ha øl = Jan må ta på grilldress for å få øl.

 

DSC00078small.JPG

 

Turen hjem blir rolig og fin. Flott kveldsol avslutter en fin andreplass på lista mi over feteste borteturer.

DSC00085small.JPG DSC00086small.JPG

 

Takk for turen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Aafk - Stabæk 10/08
×
×
  • Opprett ny...