Gå til innhold

Nesten for mye av det gode!


Randers
 Del

Anbefalte innlegg


Merket på vei hjem fra kamp i går at det nesten ikke var mulig å ta innover seg alt som har skjedd i år. Hadde noen før sesongen sagt at vi skulle til Cupfinale og lede serien kort tid før slutt. Altså gode sjanser til the double, så hadde jeg virkelig ikke trudd på muligheten. En av delene kanskje.. men ikke begge. Etter så mange år som Stabæksupporter, (fast på kamper siden 1994) så venter man alltid på nedturen. Men i år..så kan man vel knapt si at man har hatt en nedtur. Vi har riktignok tapt et par merkelige kamper (Tromsø, Viking) men alt i alt, så har det vært bunnsolid. Har nesten begynt å bli patetisk rolig på kampene. Denne sunne gode pessmismen som gjør det så utrolig godt å vinne begynner å slippe taket, og man begynner å vente på neste seier. Nesten så man begynner å forstå hvordan det var å være RBK supporter på 90 tallet.

Selv om jeg gleder meg sykt til cupfinale, så ligger likevel neste kamp og serien i bakhodet. Jeg er veldig glad serien er avgjort før cupfinalen, for dette blir for mye å ta inn for et blaat hjerte :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig med deg i at det vil være nesten for godt til å være sant om vi ender sesongen med både seriegull og kongepokal. Den ekstreme optimismen og avlsappede holdningen din deler jeg derimot ikke.

 

Dessverre. Jeg skulle gjerne gjort det. Men helt siden sommerferien har jeg regnet Tromsø som seriefavoritter og oss som en medaljekandidat sammen med først og fremst Fredrikstad og Rosenborg. Av den enkle grunn at Somen var solgt og alle regnet med at også Annan kom til å forsvinne, som han til slutt gjorde. At vi skulle kunne beholde den gode formen fra før sommerpausen med såpass betydelige utskiftninger regnet jeg som usannsynlig. Men vi har jo klart å holde oss i flytsonen. Kanskje litt på tross av formen...

 

For hvor mange ganger etter sommerferien har vi vel ikke tenkt at "i dag vant vi på en dårlig dag. sterkt!"? Helt ærlig, jeg synes ikke vi har vært imponerende gode i høst. Sånn sett tar jeg verken cup- eller seriegull for gitt. Men samtidig blir jeg utrolig skuffet om det glipper helt på målstreken. Nervøs, kan vel tilstanden beskrives som. Jeg håper inderlig vi leder med minimum fire poeng før siste serierunde i Tromsø.

 

Og jeg merker at jeg gir langt f i cupen så lenge det går bra i serien. Gjør det ikke det vil en cupfinaleseier være en fattig trøst.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, vi vant greit på en helt middels dag i går. Vant borte mot RBK etter at vi ikke akkurat dominerte hele kampen, og slo Aalesund borte på en ganske dårlig dag.

 

Når det er sagt, er det uvant alltid å forvente seier. Går rundt med klump i magen og kaldsvette før kamp. Etterpå er det mer lettelse enn glede, mens før var hver seier ekstatisk. Men det er kanskje sånn det blir fremover? Tror jeg skal venne meg til prestasjoner på dette nivået hvert år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig med deg i at det vil være nesten for godt til å være sant om vi ender sesongen med både seriegull og kongepokal. Den ekstreme optimismen og avlsappede holdningen din deler jeg derimot ikke.

 

Dessverre. Jeg skulle gjerne gjort det. Men helt siden sommerferien har jeg regnet Tromsø som seriefavoritter og oss som en medaljekandidat sammen med først og fremst Fredrikstad og Rosenborg. Av den enkle grunn at Somen var solgt og alle regnet med at også Annan kom til å forsvinne, som han til slutt gjorde. At vi skulle kunne beholde den gode formen fra før sommerpausen med såpass betydelige utskiftninger regnet jeg som usannsynlig. Men vi har jo klart å holde oss i flytsonen. Kanskje litt på tross av formen...

 

For hvor mange ganger etter sommerferien har vi vel ikke tenkt at "i dag vant vi på en dårlig dag. sterkt!"? Helt ærlig, jeg synes ikke vi har vært imponerende gode i høst. Sånn sett tar jeg verken cup- eller seriegull for gitt. Men samtidig blir jeg utrolig skuffet om det glipper helt på målstreken. Nervøs, kan vel tilstanden beskrives som. Jeg håper inderlig vi leder med minimum fire poeng før siste serierunde i Tromsø.

 

Og jeg merker at jeg gir langt f i cupen så lenge det går bra i serien. Gjør det ikke det vil en cupfinaleseier være en fattig trøst.

 

Jeg vil jo si vi var rimelig gode mot Rennes, og helt greit gode mot Godset. Vi har fått gode erstattere for Somen (som ikke imponerte i de kampene før han dro), og Annan.

 

Må si jeg er ganske uenig med deg...du har en tendens til å være ganske negativ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig med deg i at det vil være nesten for godt til å være sant om vi ender sesongen med både seriegull og kongepokal. Den ekstreme optimismen og avlsappede holdningen din deler jeg derimot ikke.

 

Dessverre. Jeg skulle gjerne gjort det. Men helt siden sommerferien har jeg regnet Tromsø som seriefavoritter og oss som en medaljekandidat sammen med først og fremst Fredrikstad og Rosenborg.

 

- blablablaekstrempessimismeogsyting

 

Og jeg merker at jeg gir langt f i cupen så lenge det går bra i serien. Gjør det ikke det vil en cupfinaleseier være en fattig trøst.

 

Dette her var jo helt vilt. Du sier at cupfinaleseier vil være en fattig trøst dersom vi ikke vinner serien. Nestengull og cupseier var langt mer enn jeg torde å forvente før seriestart. På tide å få et lite perspektiv på ting?

 

Men nå har vi da nærmet oss både seriegull og cupgull, og det er da drøyt å ikke tro på oss foran Tromsø når vi hele tiden ligger foran dem på tabellen? Greit nok at Stabækspillet har sine feil. Men Tromsø spiller da ikke akkurat fantastisk fotball (de heller?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde lagt ut bjørneskinnene på ebay og tok hver seier like selvfølgelig som flaskepantpenger, helt til jeg innså hvor kort veien er fra tidenes gullsesong til tidenes nestesesong. Vi kan fort ende opp som den forlatte bruden ved alteret, bortsett fra at istedenfor sympati og trøst, blir skadefryden så utbredt og sterk, at vi vil bli minnet på dette året, den smerten vi alle kan huske så tydelig, den sesongen hvor vi snublet og brakk nakken på målstreken, hver eneste gang temaet fotball kommer opp i noen som helst sammenheng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nesten for mye av det gode!
×
×
  • Opprett ny...