Gå til innhold

Stabæk - Ham-Kam 4/10 kl. 19


drazyc
 Del

Anbefalte innlegg


Ta det med ro.

 

Vi vinner på lørdag.

 

Vi vinner serien i år.

 

Det blir fem fester (4/10, 19/10, 26/10, 2/11, 7-9/11)

 

...og følgelig lite jobbing/skolering på mandager :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ham-Kam er ofte et godt lag mot gode motstandere, og langt svakere når de må være med å styre, sikkert på grunn av den del tekniske mangler både i forsvaret og på midtbanen.

 

Dette et selvsagt feil. Etter at kampprogrammet ble snudd, har Ham-Kam tapt mot Tromsø, Brann, Rosenborg (og LSK). Seirene har kommet mot Aafk og Godset. (De har for øvrig fire seire denne sesongen, og er "bedre" hjemme enn borte.)

 

Men det er klart; slipper hele laget seg ned ti prosent, og Jon slår hull i lufta på halvparten av dødballene, ligger vi tynt an.

 

Men det er da ingenting som tyder på det. Ok, Jon kan ha dårlige dager som feltarbeider, selv om han er stødigere i år enn i fjor. Hvilket i høyeste grad også gjelder forsvaret sett under ett.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke skjønne annet enn at noe i nærheten av en normal prestasjon vil gi en klar seier, men det kan selvsagt skje uforutsett ting som skader, røde kort etc som kan forkludre det (men det tror jeg ikke).

 

Tipper 3-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en tøff batalje! :o Tror vi først får hull på byllen rundt det 4200-sekund... Men vinner tilslutt 3-1, etter at de fikk et enkelt trøstemål.

 

 

Tror ikke Kamma skårer. 4-0

 

Er veldig opptimist jeg :rolleyes:

Tipper 6-0..... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en tøff batalje! :o Tror vi først får hull på byllen rundt det 4200-sekund... Men vinner tilslutt 3-1, etter at de fikk et enkelt trøstemål.

 

 

Tror ikke Kamma skårer. 4-0

 

Er veldig opptimist jeg :rolleyes:

Tipper 6-0..... :)

 

Nå har jo du hatt mye rett i det siste så da blir det vel 6-0 da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper 1-2. Baklengsmålene kommer på dødball. En corner og en tvilsom straffe. FFK og TIL vinner. Vi har kun 3 poeng og skal møte Brann borte, VIF (som slo oss sist) og TIL borte.

 

Bra. Hadde du tippet seier hadde jeg blitt en smule bekymret.

 

Jeg tipper seier til oss, TIL-uavgjort og FFK-tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Basert på: ((Skapte målsjanser (snitt) + Målsjanser i mot for motstanderlaget (snitt)/2 ) x ((Effektivitet angrep eget lag + effektivitet i forsvar motstander)/2)

hjemmebanefordel)vinner Stabæk 2-0

Dersom man regner kun på hjemmebane er det nok sannsynlig at estimatet blir høyere

 

Stabæk vinner i snitt hjemmekampene sine 3-1

HamKam taper i snitt bortekampene sine 2,5-0,5

 

Tror nok at vi kan forvente i hvertfall 3 blaa mål i kveld, og kanskje Kamma stanger inn et mål på dødball

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi skal være litt mer ambisiøse enn som så:

 

Stort sett alle Stabækrekorder kan ryke denne sesongen, den som ser ut til å være vanskeligst er antall scorte tippeligamål på en sesong (63 i 1998). Med 47 er vi 16 mål unna, men fortsetter vi å score som i de tre siste seriekampene (11 mål = 3,7 pr kamp) så holder det nesten. I og med at dette er den letteste kampen, bør vi nok sette flesteparten av målene her. Lager vi 8+ mål, tror jeg rekorden står for fall.

 

Når det gjelder færrest baklengs, er den rekorden også fra 1998 med 29 mål, så der har vi ganske mye å gå på. Vi trenger derfor ikke være så nøye med forsvaret i dag. 10-3 holder lenge :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I og med at dette er den letteste kampen...

 

Dette blir for enkelt. Ham-Kam kan fort bli en vrien nøtt, ettersom de motiveres av situasjonen de er i, samt har så stort underdog-stempel som det går an å få. Normalt, i en situasjon der ingen av lagene spiller avgjørende kamp for gull eller mot nedrykk, ville dette vært en klar Stabæk-seier. Det er det forsåvidt mulig at skjer nå også, men Ham-Kam kommer til Nadderud med en eneste plan. De skal unngå baklengsmål, så får de heller flakse inn et mål på den ene sjansen de får. Det er uansett underordnet i denne kampen for dem. Resultatet avhenger derfor utelukkende av hvor lenge de (Ham-Kam) klarer å holde nullen.

 

Skulle Stabæk klare et tidlig mål, slik Ham-Kam tvinges fremover, og kampen åpner seg, kan dette fort bli et målkalas. At Ham-Kam vinner er lite trolig, men kan skje som et resultat av taktikken som det garantert legges opp til. Ham-Kam kommer ikke til Nadderud for å underholde, spille fair, eller for å vinne. De satser alt på å ødelegge for ligaens mest tekniske, spillende lag, med en ultra-defensiv mæle-og-løp fotball, der de håper på en dødball i vår halvdel i ny og ne. Jeg ser ikke hvilke spillere i Ham-Kam-troppen som skal kunne etablere et lengre angrep via midtbanen f.eks.

 

Heldigvis begynner vi å bli vant med denne situasjonen, og har flere kamper bak oss med mer eller mindre samme utgangspunkt. Både Godset og Molde fikk merke at dette er en vanskelig bane å hente poeng fra. Begge to fikk det i dobbel dose for sikkerhets skyld. Ham-Kam har heller ingen gode minner fra Nadderud i den senere tid, eller Briskeby for den sakens skyld, så absolutt all statestikk, fornuft og logikk tyder på sikker hjemmeseier her. Men så er det dette med fotball da. Også Tromsø var på papiret en sikker seier før de kom på besøk...

 

Jeg velger å tro at kvalitet, selvsikkerhet, hjemmebanefordel og gull er sterkere krefter enn destruktiv, defensiv, ryggen-mot-veggen-posisjon og kynisme, så jeg satser på en relativt grei hjemmeseier. Tippet 2-1 til Stabæk i the Conquest, men åpner også for en ny 4-0 om en Stabæk-ledelse skulle komme tidlig i kampen. Tviler på at Nanne får mye rom, så dette blir en typisk Alan, Veigar eller Johan-kamp. Nanne som assistant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ligger alle nervene utenpå kroppen og hjernen er fullstendig lamma - så kan noen fortelle meg om vi, hvis alt går vår vei, kan bli seriemestre i løpet av helgen? :unsure:

Ja, det kan jeg si deg: Vi kan IKKE bli seriemestere i denne runden, men kan bli det neste runde, til og med med god margin om lykken står den dyktige bi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle201827.ece

 

Mye tilbakeholdenhet her, men det er vel det som kalles profesjonalitet?

Tv2 intervjuet Janne, Morten og Lars i går. Ingen av dem ville si noe om gull, men latteren lå og boblet så langt fremme at jeg syntes jeg skimtet byller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem spiller i dag? Blir jo vanskelig å vrake Keller på backplass etter solid spill i det siste.

 

Håper vi ser denne 11'rn:

----------------Jon

 

Keller - Morten - Niklas - Tom

 

Johan - Henning - Pontus - Alan

 

-----------Veigar - Daniel

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ligger alle nervene utenpå kroppen og hjernen er fullstendig lamma - så kan noen fortelle meg om vi, hvis alt går vår vei, kan bli seriemestre i løpet av helgen? :unsure:

Ja, det kan jeg si deg: Vi kan IKKE bli seriemestere i denne runden, men kan bli det neste runde, til og med med god margin om lykken står den dyktige bi

Tusen takk! Nå roet nervene seg litt. :rolleyes:

Forøvrig tror jeg det blir en vanskelig kamp i kveld!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ligger alle nervene utenpå kroppen og hjernen er fullstendig lamma - så kan noen fortelle meg om vi, hvis alt går vår vei, kan bli seriemestre i løpet av helgen? :unsure:

Om resultatene går vår vei, kan vi kun tape på målforskjell. Før kampen er målforskjellen som følger:

Stabæk +27

TIL +13

FFK +9

 

Stabæk sitt største tap i serien er 4-1

TIL sin største seier i serien er 4-0

FFK sin største seier i serien er 5-0

 

Om vi tar forbehold om at ingen lag slår nye rekorder, men tangerer sine rekorder, kan

Stabæk få en målforskjell på +18

TIL få en målforskjell på +25

FFK få en målforskjell på +24

 

La oss ta utgangspunkt i et 1-målstap til TIL og FFK blir postensiell målforskjell følgende

TIL +24 og FFK +23

 

Om gutta vinner med 7 mål i dag, og om TIL og FFK taper i morgen, er det kun syltynn teori som kan frata oss gullet :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kom igjen da!! Nå har jeg snart ikke mer hår på hodet. 20 neglebitende minutter igjen.

 

Edit: JAAA! Alanzinho!

 

Edit 2: JAAAAA! Nannskog!

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Ham-Kam 4/10 kl. 19
×
×
  • Opprett ny...