Gå til innhold

Champions League 2009/2010


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


oh herregud.

Albania

Armenia

Azerbajdjan

Bosnia Herzegovina

Georgia

Kazakhstan

Makedonia

Moldova

turen til et av disse landene blir jo lang, vanskelig og dyrt.

uff da.

:(

ville heller si at turen blir lang, eksotisk og sinnsykt morsom! Hvor ofte er det man setter seg ned og tenker "hmm, armenia kunne jeg tenke meg å dra til.."? Her er virkelig muligheten tilstede for en skikkelig østblokktur, og det betyr jo som regel billig øl også!!

 

Ja, når var jeg sist i Azerbajdjan eller Kazakhstan :blink:

Dette kan bli uforglemmelige turer. Har en bror som i mange år lot det gå sport i impulsive østblokkturer, og forsiktighet har definitivt aldri vært hans sterke side. Så dette skal nok gå bra :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 637
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


og blir lett utsatt for tyveri/gateran. taxisjaaförene pröver aa lure deg, kjörer ekstra lange veier, mat og vann kan bli en helsefare, og fotballsupportere fra östlige land er ofte veldig voldspomme paa stadion. politiet er korrupt eller like voldsom som supporterne.

 

Alle overlevde da ett fåtall Stabæksupportere endte opp på pub i Shankill Road etter Lindfield - Stabæk. Tror dette også skal gå nokså greit.

tror ikke du kan sammenlikne linfield og forholdene i östlige land. jeg vil ikke ödelegge gleden av aa spille cl/interessen i aa reise til östlige land men naar noen av stabaeksupporterne allerede har problemer med aa finne seg til rette i hamburgs fornöyelsesdistrikt, eller er redd fordi noen belgiske supportere pröver aa vise muskler (anderlecht) er jeg litt skeptisk angaaende en (morsom) tur til nevnte land.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da har jeg begynt å ta en titt på aktuelle motstandere pr. i dag. Ser også ut til at man trekker de tre første rundene i samme slengen (vil ganske sikkert føre til at Stabæk vil være useedet i den 3. runden uansett om lag høyere ranket slås ut i 2. runde, men en evt. seedet motstander kan bli et lag som er ranket bak).

 

I 2. runde skulle seeding være sikret. Stabæk pr. i dag ranket som nummer 10, og det er i alt 17 lag som seedes i denne runden. Selvsagt et lite forbehold om man har full seeding, man vet jo aldri hva UEFA kan finne på.

 

I 2. runde er det disse lagene vi kan møte (* ved de seriene som er avsluttet):

 

Ekranas*

Bohemians Dublin*

HSK Zrinjski Mostar

Debrechen

WIT Georgia

Makedonja Gorce Petrov

Sheriff Tiraspol

Levandia Tallinn*

Inter Baku

Vllaznia Schröder

Pyunik Yerevan*

FK Aktobe*

Linfield

Rhyl

 

samt tre av lagene fra 1. runde (med seeding her er det de tre første lagene som er seedet):

 

EB Streymur*

Dudelange

FK Mogren

UE Saint Julia

Hibernians

Tre Fiori

 

Med avansement til 3. runde vil følgende lag være aktuelle (de tre første kommer inn i denne runden, mens de øvrige kan bli slått ut av et lavere ranket lag, som dermed overtar seedingen):

 

Anderlecht

Olympiakos

Slavia Praha

Levski Sofia

Partizan Beograd

Maccabi Haifa

FC Zürich

Brøndby

Lech Poznan

BATE Borisov

 

Skal prøve å oppdatere den utover våren, men avhenger litt av om det blir noen endringer i de forskjellige seriene. Før påske skal det i hvertfall komme.

Om noen ser at det er feil her send PM så får jeg rettet på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel greit å si at motstanden i siste runde varierer fra høyst overkommelig til svært vanskelig.. Det er uansett MYE lettere enn det har vært med kvaliken tidligere. Og i tillegg til dette er vi vel klar for UEFA-gruppespill om vi vinner første kvalikrunden vi er med i?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette ser jo bra ut. Vi bør jo klare å komme oss til 3. runde iallfall uansett hvem vi møter i 2. runde. Det er imidlertid mange kamper jeg ser for meg som jevne oppgjør i 3. runde. Blir spennende!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må gjennom 3 runder, for å gå helt til gruppespillet i CL. Det er kun hvis vi taper i den siste runden at vi går inn i gruppespillet i uefa-cupen.

 

Et par ting bare:

 

De tre første rundene i kvalikken er nummerert fra en til tre, den siste heter play-off. Dersom vi når play-off-runden er vi garantert seks kamper i CL (ved seier i play-off) eller seks kamper i EL ("Europa League" vil få samme gruppeoppsett som CL har i dag).

 

Skulle vi tape tredje kvalikkrunde, havner vi i siste kvalikkrunde (som sikkert også heter play-off) til EL.

 

Ergo: så lenge vi bare vinner vårt første dobbeltoppgjør (andre runde i CL-kvalikk), hvor vi kommer til å få ganske så overkommelig motstand, trenger vi bare en seier til (på to forsøk) mot jevngode lag (enten i tredje runde i CL-kvalikken, eller i EL-play-off'en), for å nå gruppespillet i EL.

 

CL skal det nok noe til for at vi skal nå, først skal vi slå ut et lag fra f.eks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dersom noen stusser over kampoppsettet man får opp når man klikker på CL-linken på stabak.no (man har f.eks. med sekstendelsfinaler), så kan jeg opplyse om at det nok skyldes at det ikke er champions league, men europa league (tidligere: uefa-cup) som linken viser til...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er såpass mange lag (kun lag fra 7 land igjen) ute av Europacupen at rankingen av ligaene for CL-kvaliken er klar. Fra Sexxes sin oversikt tidligere så kan vi ekskludere seriemester Olympiacos fra Hellas, men vi kan istede møte den skotske seriemesteren (Celtic eller Rangers) etter at Hellas har passert Skottland på rankingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er såpass mange lag (kun lag fra 7 land igjen) ute av Europacupen at rankingen av ligaene for CL-kvaliken er klar. Fra Sexxes sin oversikt tidligere så kan vi ekskludere seriemester Olympiacos fra Hellas, men vi kan istede møte den skotske seriemesteren (Celtic eller Rangers) etter at Hellas har passert Skottland på rankingen.

 

Bortetur til Ibrox eller Celtic Park? Det høres fantastisk ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


celtic hadde vaert göy!

 

*aeh* kanskje et dumt spörsmaal, men paa stabak.no staar det

cl 2. runde 16.7. og 23.7.

 

men paa uefa.com staar det

Second qualifying round, 1st leg 14/15.07.2009

Second qualifying round, 2nd leg 21/22.07.2009

 

hva stemmer?

og hva skjer naar stabaek skal spille NM cup kamper?

blir velt litt problematisk aa spille baade TL, NM og CL kamper i löpet av 4-5 dager...

naar er trekningen til CL?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er såpass mange lag (kun lag fra 7 land igjen) ute av Europacupen at rankingen av ligaene for CL-kvaliken er klar. Fra Sexxes sin oversikt tidligere så kan vi ekskludere seriemester Olympiacos fra Hellas, men vi kan istede møte den skotske seriemesteren (Celtic eller Rangers) etter at Hellas har passert Skottland på rankingen.

 

At Hellas har passert Skottland har ingenting å si for hvilke land som kommer inn i hvilken runde. Derimot har årets E-cup innvirkning på seedingen til enkelte lag.

 

Trekningen er 22. juni, og da trekkes de tre første rundene (hvor Stabæk kommer inn i den andre av disse).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


celtic hadde vaert göy!

 

*aeh* kanskje et dumt spörsmaal, men paa stabak.no staar det

cl 2. runde 16.7. og 23.7.

 

men paa uefa.com staar det

Second qualifying round, 1st leg 14/15.07.2009

Second qualifying round, 2nd leg 21/22.07.2009

 

hva stemmer?

og hva skjer naar stabaek skal spille NM cup kamper?

blir velt litt problematisk aa spille baade TL, NM og CL kamper i löpet av 4-5 dager...

naar er trekningen til CL?

Det er ikke et dumt spørsmål.  Stabak.no ser ut til å satt opp datoene (torsdager) for UEFA-kvalifisering.

 

Sender en PM til Lars.

 

 

Norske kamper som kommer i veien for europeiske må flyttes.  Som du vet spilles alle de siste kampene i den norske serien samtidig.  Det har skjedd at de har måttet flytte samtlig kamper pga RBKs CL-spill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trekningen er 22. juni, og da trekkes de tre første rundene (hvor Stabæk kommer inn i den andre av disse).

 

Legger du ut en oppdatert liste på hvilke lag vi kan møte i vår første runde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så stabæk skal bare gjennom 2 kvaliker for å komme til gruppespillet?

 

2. og 3. kvallikrunde, pluss play-off. Altså må vi gjennom tre av fire runder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så stabæk skal bare gjennom 2 kvaliker for å komme til gruppespillet?

Nei, vi skal nok gjennom 3, men den siste er en Playoff-runde. Se her http://www.uefa.com/competitions/ucl/forma...sid=788260.html og her http://www.uefa.com/competitions/ucl/forma...sid=788373.html

 

Vi kommer altså inn i den 2.kvalifiseringsrunden, og må igjennom to av de, men i tillegg er det en runde de kaller PlayOff før man kommer inn i gruppespillet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg har skjønt så tyder mye på at vi blir seedet i 2. kvalrunde, men ikke i 3. runde og play-offen? Men det betyr altså at minst 7 andre lag fra 2. runde er ranket høyere enn oss.. kan ikke helt skjønne det men. Vi bør iallfall klare å komme oss til 3. kvalrunde hvis vi er seedet i 2. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. og 3. kvallikrunde, pluss play-off. Altså må vi gjennom tre av fire runder.

Dette blir dyrt merker jeg.. Ihvertfall hvis vi kvalifiserer oss..

 

Kommer vi til CL spiller penger ingen rolle for min del!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok, har gjort en liten undersøkelse av UEFA-koeffisientene til de lagene som ser per dags dato ut til å kvalifisere seg inn i kvalifiseringen. Det ser ut til at vi med dagens koeffisienter er nr. 11 her. I så tilfelle er vi seedet i 2. runde, men useedet i 3. runde. Kjipt.

 

Men motstanderne i 2. runde bør være overkommelige:

Glentoran

Maccabi Haifa

Slovan Bratislava

Ujpest

Maribor

FC Inter (Finland)

Ekranas

Bohemians

Makedonija

WIT Georgia

FK Baku

KF Tirana

Pyunik

Rhyl FC

 

+ 3 vinnere fra 1. kvalrunde som representerer enda svakere lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. og 3. kvallikrunde, pluss play-off. Altså må vi gjennom tre av fire runder.

Dette blir dyrt merker jeg.. Ihvertfall hvis vi kvalifiserer oss..

 

Kommer vi til CL spiller penger ingen rolle for min del!

Men blir fortsatt dyrt! Drar selvfølgelig jeg, selv om jeg bruker penger jeg ikke har :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye får stabæk om de klarer kvalifisere seg til CL egentlig? Tipper komme seg til CL ligger ganske høyt på ønskelisten til JJ :)

 

Hadde uansett vært utrolig om vi klarte det. Samtidig som JJ ville blitt en enda større helt i stabæk enn han alt er ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye får stabæk om de klarer kvalifisere seg til CL egentlig? Tipper komme seg til CL ligger ganske høyt på ønskelisten til JJ :)

Hadde uansett vært utrolig om vi klarte det. Samtidig som JJ ville blitt en enda større helt i stabæk enn han alt er ;)

 

Jeg merker at jeg får litt vondt i magen av å tenke på det. Jeg er spent på CL men samtidig er angsten for å miste Janne ganske ille.

 

edit: feul

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Champions League 2009/2010
×
×
  • Opprett ny...