Gå til innhold

Nei til seter på Fornebu Arena!


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

 

Men det er bedre enn at ALLE må stå på kort siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

 

Jeg foreslår at alle som synger mest og høyest bør stå sammen på felt E.

De som ikke synger får stå på felt D.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

 

Jeg foreslår at alle som synger mest og høyest bør stå sammen på felt E.

De som ikke synger får stå på felt D.

 

Ja for all del, la "kjernen" stå sammen, så fryser vi ut dem som er på vei mot å bli veldig engasjert i synging og hopping. DET er nok fremtiden for et større og sterkere $$.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan egentlig ikke helt se Stabæks poeng med å i det hele tatt ha seter der jeg? Noen momenter:

 

a) Stadion er i teorien bygget for Stabæk FOTBALL, da bør dette være overordnet, og som del av fotballpakken, inngår stående fans. Det bør være klart for alle at den elendige seteløsningen som er valgt ikke egner seg for å stå på.

 

B) Alt maset om CL ol. For det første tviler jeg på at vi i det hele tatt kommer til CL. Det er klart det bør være et mål, men jeg synes heller man skal ta det som det kommer, og heller ha en løsning tilpasset hverdagsbruk (les: Tippeliga/cup). Man går ikke med finstasen hele uka fordi man kanskje blir bedt på fest om 2 uker.

 

c) Konserter ol. Det er relativt få band som kan selge ut 23 000 plasser, og som ikke også vil klare å selge 1 500 ståplasser. Det vil jo uansett ved 23 000 tilskuere være over 10 000 som står på gresset. Så heller ikke her ser jeg poenget.

 

d) Horseshow og annet drit. Jeg registrerer man ønsker hestelukta velkommen i fjøset, og det er mulig dette vil selge ut 15 000 plasser. Men den ene gangen i året dette skjer, må det da være mulig å enten selge sitteplasser rett på betongen, evt. ståplasser. Folk må ikke sitte i de tullete tv-stolene for å komme.. Aktiviteter som dette vil uansett være mest ideelt å ha vinterstid, og da kan en jo evt. vurdere å sette opp stolene om det skulle være et behov.

 

e) Inntekter ol. Det kan umulig være avgjørende for hverken arrangør eller Stabæk om det er 14 eller 15 000 plasser å selge - dersom noen av de ovenforskisserte løsningene ikke kan gjennomføres. Jeg vil også anta, ene og alene ut i fra et økonomisk perspektiv, at de inntektene som bortfaller ved salg, uten problemer dekkes inn ved å tilby fotballkamper med en atmosfære som overgår Gjønnes Tennisklubb. Skal en oppnå dette, er supporternes dom klar: VI SITTER NÅR VI DRITER OG STÅR NÅR VI SYNGER!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

 

Jeg foreslår at alle som synger mest og høyest bør stå sammen på felt E.

De som ikke synger får stå på felt D.

 

Ja for all del, la "kjernen" stå sammen, så fryser vi ut dem som er på vei mot å bli veldig engasjert i synging og hopping. DET er nok fremtiden for et større og sterkere $$.

 

Det er ikke meningen å fryse noen ut, det er bare å prøve å skape mest mulig trøkk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stuart: Skjønner hva du mener, men dette er jeg faktisk uenig i.

 

Jeg synes det er mye bedre å spre "kjernen" for å få flere til å stå, synge og hoppe, kanskje etterhvert blir også disse en del av "kjernen".

 

Kanskje litt selvmotsigende, for jeg synes også at kvalitet er viktigere enn kvantitet, men for å skape bedre kvalitet, mere trøkk og kanskje kunne klare "å slå Enga på tribunen" må vi også bli flere enn det vi er nå. Og da er det viktig å spre forsangerne og resten av kjernen så de kan få flere til å synes at det ser gøy ut og bli med på synginga og hoppinga.

 

Dette er min mening, men andre må gjerne være uenige med meg!

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan egentlig ikke helt se Stabæks poeng med å i det hele tatt ha seter der jeg? Noen momenter:

 

a) Stadion er i teorien bygget for Stabæk FOTBALL, da bør dette være overordnet, og som del av fotballpakken, inngår stående fans. Det bør være klart for alle at den elendige seteløsningen som er valgt ikke egner seg for å stå på.

 

B) Alt maset om CL ol. For det første tviler jeg på at vi i det hele tatt kommer til CL. Det er klart det bør være et mål, men jeg synes heller man skal ta det som det kommer, og heller ha en løsning tilpasset hverdagsbruk (les: Tippeliga/cup). Man går ikke med finstasen hele uka fordi man kanskje blir bedt på fest om 2 uker.

 

c) Konserter ol. Det er relativt få band som kan selge ut 23 000 plasser, og som ikke også vil klare å selge 1 500 ståplasser. Det vil jo uansett ved 23 000 tilskuere være over 10 000 som står på gresset. Så heller ikke her ser jeg poenget.

 

d) Horseshow og annet drit. Jeg registrerer man ønsker hestelukta velkommen i fjøset, og det er mulig dette vil selge ut 15 000 plasser. Men den ene gangen i året dette skjer, må det da være mulig å enten selge sitteplasser rett på betongen, evt. ståplasser. Folk må ikke sitte i de tullete tv-stolene for å komme.. Aktiviteter som dette vil uansett være mest ideelt å ha vinterstid, og da kan en jo evt. vurdere å sette opp stolene om det skulle være et behov.

 

e) Inntekter ol. Det kan umulig være avgjørende for hverken arrangør eller Stabæk om det er 14 eller 15 000 plasser å selge - dersom noen av de ovenforskisserte løsningene ikke kan gjennomføres. Jeg vil også anta, ene og alene ut i fra et økonomisk perspektiv, at de inntektene som bortfaller ved salg, uten problemer dekkes inn ved å tilby fotballkamper med en atmosfære som overgår Gjønnes Tennisklubb. Skal en oppnå dette, er supporternes dom klar: VI SITTER NÅR VI DRITER OG STÅR NÅR VI SYNGER!

 

 

Mange fine argumenter her som faktisk leder ut i et nytt:

 

Seetene skal være på våre plasser fordi de trengs når det IKKE er fotballkamper i hangaren.

 

Da har heller ikke NFF eller andre noe krav til hva slags seter som skal være der. Med andre ord kan det brukes plastseter UTEN ryggstøtte som lett kan fjernes (hele rader i ett) slik at vi har en permanent ståtribune. Folk på konserter driter i om de har ryggstøtte på setet eller ikke - klassiske konserter kommer til å foregå i operaen uansett.

 

Dette MÅ da være gyldige argumenter i debatten?!

 

Eneste unntaket fra dette er som nevn evt. CL-kamper. Vi er ikke i CL, og det er lite sannsynlig at vi kommer dit. Som Alanmagic skriver - ingen grunn til å gå bryllupspynta når du ikke engang har en kjæreste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo et fantastisk godt poeng. Så derfor gjentar jeg det:

 

Må alle setene være like, eller kan man ha en annen (og enklere) seteløsning på D- og E-feltet?

 

 

Vi jobber med den idéen, og flere andre :) Hang in there, people!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo et fantastisk godt poeng. Så derfor gjentar jeg det:

 

Må alle setene være like, eller kan man ha en annen (og enklere) seteløsning på D- og E-feltet?

Tør jeg foreslå denne:

56000337-01.JPG

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan egentlig ikke helt se Stabæks poeng med å i det hele tatt ha seter der jeg? Noen momenter:

 

a) Stadion er i teorien bygget for Stabæk FOTBALL, da bør dette være overordnet, og som del av fotballpakken, inngår stående fans. Det bør være klart for alle at den elendige seteløsningen som er valgt ikke egner seg for å stå på.

 

B) Alt maset om CL ol. For det første tviler jeg på at vi i det hele tatt kommer til CL. Det er klart det bør være et mål, men jeg synes heller man skal ta det som det kommer, og heller ha en løsning tilpasset hverdagsbruk (les: Tippeliga/cup). Man går ikke med finstasen hele uka fordi man kanskje blir bedt på fest om 2 uker.

 

c) Konserter ol. Det er relativt få band som kan selge ut 23 000 plasser, og som ikke også vil klare å selge 1 500 ståplasser. Det vil jo uansett ved 23 000 tilskuere være over 10 000 som står på gresset. Så heller ikke her ser jeg poenget.

 

d) Horseshow og annet drit. Jeg registrerer man ønsker hestelukta velkommen i fjøset, og det er mulig dette vil selge ut 15 000 plasser. Men den ene gangen i året dette skjer, må det da være mulig å enten selge sitteplasser rett på betongen, evt. ståplasser. Folk må ikke sitte i de tullete tv-stolene for å komme.. Aktiviteter som dette vil uansett være mest ideelt å ha vinterstid, og da kan en jo evt. vurdere å sette opp stolene om det skulle være et behov.

 

e) Inntekter ol. Det kan umulig være avgjørende for hverken arrangør eller Stabæk om det er 14 eller 15 000 plasser å selge - dersom noen av de ovenforskisserte løsningene ikke kan gjennomføres. Jeg vil også anta, ene og alene ut i fra et økonomisk perspektiv, at de inntektene som bortfaller ved salg, uten problemer dekkes inn ved å tilby fotballkamper med en atmosfære som overgår Gjønnes Tennisklubb. Skal en oppnå dette, er supporternes dom klar: VI SITTER NÅR VI DRITER OG STÅR NÅR VI SYNGER!

 

 

Mange fine argumenter her som faktisk leder ut i et nytt:

 

Seetene skal være på våre plasser fordi de trengs når det IKKE er fotballkamper i hangaren.

 

Da har heller ikke NFF eller andre noe krav til hva slags seter som skal være der. Med andre ord kan det brukes plastseter UTEN ryggstøtte som lett kan fjernes (hele rader i ett) slik at vi har en permanent ståtribune. Folk på konserter driter i om de har ryggstøtte på setet eller ikke - klassiske konserter kommer til å foregå i operaen uansett.

 

Dette MÅ da være gyldige argumenter i debatten?!

 

Eneste unntaket fra dette er som nevn evt. CL-kamper. Vi er ikke i CL, og det er lite sannsynlig at vi kommer dit. Som Alanmagic skriver - ingen grunn til å gå bryllupspynta når du ikke engang har en kjæreste.

 

 

 

Det var da voldsomt til negativitet da. Også så poetisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var da voldsomt til negativitet da. Også så poetisk.

 

Hva var så nagativt med det? Jeg må si jeg er grundig lei den kosementaliteten der man står med henda i lomma og venter på at alt skal årne seg. "Jaja, da ble det allseaters i Norge også da gitt!", mens man står med smilet om munnen og nikker med - man vil jo ikke sette seg opp mot klubben vel!?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja til kortsiden! Man ser jo kampen bedre der enn nede i hjørnet på langsiden?

 

Felt E er ikke nede i hjørnet på langsiden.

 

Nei, men det er ikke alle i SS som kan stå såpass nærme er det vel? Eller tar jeg helt feil nå? Noen må da stå ganske langt nede i hjørnet?

 

Jeg foreslår at alle som synger mest og høyest bør stå sammen på felt E.

De som ikke synger får stå på felt D.

 

Ja for all del, la "kjernen" stå sammen, så fryser vi ut dem som er på vei mot å bli veldig engasjert i synging og hopping. DET er nok fremtiden for et større og sterkere $$.

 

Det er ikke meningen å fryse noen ut, det er bare å prøve å skape mest mulig trøkk.

 

 

 

 

I år var mitt første år som stående og syngende, og jeg må si at jeg kjenner meg veldig godt igjen med at kjernen står sammen i midten, og vi som kommer "kun" 30 min før avspark havner til høyre, der det som regel ikke befinner seg mer enn kanskje en forsanger (som forøvrig gjør en kjempe jobb) og veldig spredt med folk som synger. Det er ingen tvil om at det hadde gitt en mye større effekt om de som synger mest hadde spredd seg litt. Følte alt for ofte at vi ble for få som forsøkte å dra lasset. Ikke en gang kapteinen kunne fått høyre side til å synge i nærheten av det venstre gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kun 30 minutter før kamp?

 

De fleste av oss i midten kommer jo 5 på fordi vi skal ha den siste halvliteren før vi går på kamp.

 

Nå ja - muligens ikke de fleste.  For det er ikke alle som (stort sett) kan forvente at folk åpner veien for dem til "deres" plasser på et ståfelt når det er fullt.

 

 

(Stort sett: Jeg har sett Mortimer stå utenfor feltet å vente på de rette sangene for å kunne komme inn)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det mulig for styre og informere litt etterhvert som samtalene med stabæk pågar? Litt hva om hva dere foreslår, hva stabæk sier til det, hva de foreslår osv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det mulig for styre og informere litt etterhvert som samtalene med stabæk pågar? Litt hva om hva dere foreslår, hva stabæk sier til det, hva de foreslår osv?

 

Du må huske på at dersom det dukker opp noe interessant her inne, så kan det fort dukke opp i media også, og media trenger vi ikke i disse forhandlingene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det mulig for styre og informere litt etterhvert som samtalene med stabæk pågar? Litt hva om hva dere foreslår, hva stabæk sier til det, hva de foreslår osv?

 

Du må huske på at dersom det dukker opp noe interessant her inne, så kan det fort dukke opp i media også, og media trenger vi ikke i disse forhandlingene.

 

Skjønner, det tenkte jeg ikke på... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som kjenner de konkrete kravene uefa har til seter?

 

Hvor konkret det er vet jeg ikke, men her er noe jeg fant ang regler fra 2006 om ikke annet:

Stadion regler

 

Chapter 2: Spectator-related areas

Article 16 – Stands and spectator facilities

1 Seats for spectators must be individual, fi xed (e.g. to the fl oor), separated from one

another, shaped, numbered, made of an unbreakable and non-fl ammable material

and have a backrest of a minimum height of 30 cm when measured from the seat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som kjenner de konkrete kravene uefa har til seter?

 

Hvor konkret det er vet jeg ikke, men her er noe jeg fant ang regler fra 2006 om ikke annet:

Stadion regler

 

Chapter 2: Spectator-related areas

Article 16 – Stands and spectator facilities

1 Seats for spectators must be individual, fi xed (e.g. to the fl oor), separated from one

another, shaped, numbered, made of an unbreakable and non-fl ammable material

and have a backrest of a minimum height of 30 cm when measured from the seat.

 

 

Det betyr at uefa har krav til hvordan setene skal være, men ikke krav til at det må være seter? Litt som lys på sykkelen, det er ikke krav til å ha det, men har du det så må det funke.

 

Synes også flere her over har et godt poeng i at det er ikke vits i å pynte seg til en fest osv. Det er tross alt flest hverdager. Hvor mange ganger må forresten setene ned og opp i løpet av en sesong? Det er vel primært tippeliga sesongen som er bekymringen. Hvis de skrur ned setene når sesongen begynner og opp når den er ferdig, så er det vel ikke så mange ganger i løpet av en sesong at setene er påkrevd.

 

En god løsning er vel å ha andre seter på "ståfeltet" som er litt enklere å få opp og ned. Er vel også mulig å sette opp prisen med feks 100 kr per sesonkort, for å dekke kostnaden. Det å basere seg på dugnad fra SS tror jeg er en dårlig ide som bare vil skape dårlig stemmning når ildskjelene har brukt timer på å skur seter mens marioteten ikke har gjort en dritt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som kjenner de konkrete kravene uefa har til seter?

 

Hvor konkret det er vet jeg ikke, men her er noe jeg fant ang regler fra 2006 om ikke annet:

Stadion regler

 

Chapter 2: Spectator-related areas

Article 16 – Stands and spectator facilities

1 Seats for spectators must be individual, fi xed (e.g. to the fl oor), separated from one

another, shaped, numbered, made of an unbreakable and non-fl ammable material

and have a backrest of a minimum height of 30 cm when measured from the seat.

 

 

Med andre ord kan ståtribunen trappes med enkle faste plastseter med liten ryggstøtte uten at ståtribunen ødelegges.

Men Stabæk må fravike Recarosetene sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det ikke tenkes at seteleverandøren har en annen variant seter med lav rygg, men som samtidig "matcher" de øvrige setene på stadion? IKKE det at jeg bryr meg om at de gjør det, men ser for meg at det blir vanskelig å få SF med på å dytte inn plaststoler ala det vi har hatt på Nadderud...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nei til seter på Fornebu Arena!
×
×
  • Opprett ny...