Gå til innhold

Nei til seter på Fornebu Arena!


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Jo, og som du ser på forsida er det foreslått et sete- og skinnefritt felt fra trappa og ut i hjørnet. Da blir det etterhvert en vurderingssak om et permanent felt på kortsida er en bedre løsning. Vi står ikke akkurat midt på langsida uansett.

 

Det virker på meg som om dere har gitt opp å få seter på hele feltet.

 

Det er i så fall meget, meget skuffende.

enig der, meget skuffende.

men da er det kanskje påtide å gjøre jobben deres, å bli kvitt setene. ikke sitte på ræva å tru de blir borte av seg selv.

blir litt tragisk å selge dette sesongkortet til felt d og e, men ingen vet om det blir det feltet vi skal stå på.

gjør jobben deres nå å gi oss en avklaring :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ingen tvil om at langsiden er best. Best i forhold til plassering og stemning, ikke minst i å spre stemninga i en "hestesko" rundt det ene målet. Ikke tilfeldig at Nordens beste supportgrupper er å finne på langsiden - Djurgården, Hammarby, FCK, KFL og Klanen. En del romantikere tror fremdeles på svingen som det beste stedet, akkurat som rike klubbeierne før satte "subben" i svingen der de dårligste plassene er.

Det er ikke optimalt det som har skjedd her.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen tvil om at langsiden er best. Best i forhold til plassering og stemning, ikke minst i å spre stemninga i en "hestesko" rundt det ene målet. Ikke tilfeldig at Nordens beste supportgrupper er å finne på langsiden - Djurgården, Hammarby, FCK, KFL og Klanen. En del romantikere tror fremdeles på svingen som det beste stedet, akkurat som rike klubbeierne før satte "subben" i svingen der de dårligste plassene er.

Det er ikke optimalt det som har skjedd her.

 

Bare skyter inn at FCK stod på kortsida mot RBK for en uke siden, og mesteparten av Klanen står i Cola. Det er også der det synges desidert mest på Ullevaal. Den har etterhvert blitt stappfull av de syngende som flyttet fra postbanken nedre. Jeg klarer ikke helt å se at vi skal lage en hestesko rundt det ene målet ved å stå på langside og ikke i svingen, her må du gjerne utdype litt.

 

Kortside har ikke bare med nostalgisme å gjøre. Kortside er en eventuell nødløsning dersom det viser seg umulig å forhandle fram et fungerende ståfelt på de feltene vi i utgangspunktet er tildelt. Men det er for tidlig å si noe om hvordan det ser ut i mars.

 

Og nei, Tor Harald. Vi "sitter ikke på ræva og venter til de blir borte av seg selv."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det kortsider havner nok i hvertfall jeg og et par andre utenom $$. For å være helt ærlig står jeg heller med seter på langsiden enn uten på kortsiden.

 

30 cm seter må da gå ann? også slenger man på noen planker over skinnene/hullene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk gest at de tilbyr seg å fjerne setene bak cornerflagga, der ingen vil verken sitte eller stå i alle fall. Er det så viktig at vi skal se kampen inne i hallen? Kan vi ikke lage ståplasser utenfor stadion og ha en storskjerm, så blir alle i Stabækledelsen fornøyd når de kan få beholde de forpulte setene sine overalt også slipper de å bli lei seg for surmaget kritikk fra supportersøpla?

 

Nei, legg ned SS og la det være full allseater. Så kan Stabæk "tjene mest mulig", slippe å ta en ubehagelig telefon til seat4u og avbestille 1500 seter, og de slipper å la stående få rabatt.

 

Det er jo helt utrolig at de ikke ser poenget i å gi supporterne best mulige rammebetingelser for å skape stemning. Jeg tror jaggu Arnstein Friling har overtatt stadionplanlegginga på Fornebu sammen med "supportervennen" Arild Thorp.

 

Fy faen så pissed jeg er på dette.

 

Vi vil ikke sitte

vi skal stå på alle kamper

så knus hvert jævla sete.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo, og som du ser på forsida er det foreslått et sete- og skinnefritt felt fra trappa og ut i hjørnet. Da blir det etterhvert en vurderingssak om et permanent felt på kortsida er en bedre løsning. Vi står ikke akkurat midt på langsida uansett.

 

Det virker på meg som om dere har gitt opp å få seter på hele feltet.

 

Det er i så fall meget, meget skuffende.

Styret i $$ har nok "gitt opp" dette for lenge siden og det er jeg glad for, styret i FA derimot...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det aller mest paradoksale er jo at de fleste som får disse plassene på konserter også vil ønske/velge å stå... Det vil uansett være bruk for seteløse plasser i forbindelse med alle andre typer arrangementer, og hvis det er så inn i hampen problematisk; Hva med å selge disse plassene sist, eller med forbehold om at dette er ståplasser? Hva med å bruke området til bar-, mat- og merchandisesalg? Det trengs til absolutt alle typer arrangementer. Hvor skal alle doer stå når 23000 publikummere skal se konsert? Crew, filmcrew, vip-mingleplass? Hva med alternative løsninger på stoler som kan settes opp hvis det trengs utover det som er skissert her? Det vil garantert aldri bli et behov for det. Det kan dessuten leies, og da slipper man lagring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk. Absolutt noe vi bør vurdere vis vi får seter. borsett fra at det blir vanskelig å få fulgt med på kampen.. :)

Må jo kunne ofre EN kamp for å (kanskje) kunne se RESTEN ordentlig! Eller?

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk. Absolutt noe vi bør vurdere vis vi får seter. borsett fra at det blir vanskelig å få fulgt med på kampen.. :)

Må jo kunne ofre EN kamp for å (kanskje) kunne se RESTEN ordentlig! Eller?

Noen gang blir dette den virkelige kampen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det seriøse budskapet er at en del her kommer med dommedagsprofetier og at supportere ikke kommer til å komme på stadion om det ikke blir som man ønsker det. Problemet er at det virker rett og slett ikke realistisk.

 

Det er nok ikke mange, men jeg vet om flere som lar være å kjøpe sesongkort på Fornebu Arena om det ikke blir setefrie tribuner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det seriøse budskapet er at en del her kommer med dommedagsprofetier og at supportere ikke kommer til å komme på stadion om det ikke blir som man ønsker det. Problemet er at det virker rett og slett ikke realistisk.

 

Det er nok ikke mange, men jeg vet om flere som lar være å kjøpe sesongkort på Fornebu Arena om det ikke blir setefrie tribuner.

 

 

Kjipt for de at de ikke får sett norges beste fotball lag live, vil de heller sitte på en krakk på OB er det deres valg...

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk. Absolutt noe vi bør vurdere vis vi får seter. borsett fra at det blir vanskelig å få fulgt med på kampen.. :)

Må jo kunne ofre EN kamp for å (kanskje) kunne se RESTEN ordentlig! Eller?

Noen gang blir dette den virkelige kampen..

 

 

var ment som en spøk.. kom vel ikke riktig fram ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det aller mest paradoksale er jo at de fleste som får disse plassene på konserter også vil ønske/velge å stå... Det vil uansett være bruk for seteløse plasser i forbindelse med alle andre typer arrangementer, og hvis det er så inn i hampen problematisk; Hva med å selge disse plassene sist, eller med forbehold om at dette er ståplasser? Hva med å bruke området til bar-, mat- og merchandisesalg? Det trengs til absolutt alle typer arrangementer. Hvor skal alle doer stå når 23000 publikummere skal se konsert? Crew, filmcrew, vip-mingleplass?

Bullseye! Har sendt mail til Einar om akkurat dette, men har ikke fortsatt ikke fått svar på akkurat det spørsmålet. Det at ledelsen i FA klarer å si "Dersom ståfelt er så viktig for dere får dere ordne det selv." er helt sykt. Den frivillige organisasjonen Stabæk Support står i praksis opp mot de høyst lønnsomme arrangementene som virkelig trenger seter på akkurat det feltet, - og det er ikke mange! At ikke de skal kunne klare å klipse opp seter, unommererte eller ikke, skru opp skinnene med 15 seter om gangen eller bruke feltet til reklame, rigger, toaletter eller mingleareal som du sier....

 

Jeg frykter virkelig for $$s framtid dersom det ikke blir ståfelt på langsida. Greit nok at de aller fleste klarer å stå på et felt med seter, men mange viktige personer og mye viktig engasjement (kanskje særlig tifo) forsvinner fra feltet. Kvaliteten blir nok en del lavere, og Stabæk Support går fra å være en organisasjon som jobber for stående, syngene supportere til en organisasjon for de med sesongkort på den delen av arenaen.

 

Nei, legg ned SS og la det være full allseater.

Jeg har tidligere skrevet at kampen om ståfelt er en kamp det er verdt å tape for $$, og jeg tror jeg faktisk mener det... Jeg har problemer med å se noen spesielt god fremtid for $$ dersom feltet vårt på langsiden har seter (eller andre like dårlige alternativer). Da mener jeg ikke bare neste sesong, men også langsiktig over flere år.

 

Dersom det værste skulle skje håper jeg $$ refunderer sesongkort til de som ønsker det, og endrer målsetning til å få flest mulig stående og syngende og best mulig liv på bortekamper i stedet. Fram til setene er fjernet på feltet vårt altså. Det er viktigere for meg å beholde tribunekultur i Stabæk Support enn å fylle feltet på FA.

 

fyR: Hva er garantien for at Stabæk spiller finest fotball i Norge om 3 år? Hva er sannsynligheten for at Stabæk Support klarer å holde på medlemmene, og Stabæk på tilskuerene, ved et nedrykk dersom det ikke er noen gjennomgående sterk identitetfølelse, tilhørighet og engasjement i supportermiljøet?

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som de som bestemmer i Stabæk Fotball i denne saken ikke har lest boken til Ingo (Alltid Uansett).

 

I boken står det klart og tydelig at det alle viktigste er at Stabæk Fotball våger å tenke annerledes og ta vare på de nærmeste. Men hvem er de nærmeste? – Er det de medgangsupportene som kanskje kommer hvis laget vinner, eller de som kanskje vil se på hesteshow, eller de som kanskje vil se på Nobel konserten?

Nei, de nærmeste er Vi, - Stabæk Support!! - Vi som støtter laget år etter år, uansett resultat eller tabellplassering.

 

Akkurat nå, virker det som om det Ingo skriver er bare bullshit, bare tomme ord. Det alle viktigste, som alltid, er penger og at bedriftslederer og medgangsupportere er fornøyde.

 

Selv, har jeg hatt sesongkort i ti år. Jeg har sunget og skreket meg hes for laget i regn, snø og bakende sol, både hjemme og borte, i medvind og motvind - og jeg NEKTER nå å bli skøvet ut i hjørnet eller bak mål som betaling for det!

Hvorfor skal de som ser laget to eller tre ganger i året (kanskje fire hvis vi leder serien) få bedre plasser enn supportere som støtter laget hver eneste uke??!

 

Jeg har ikke kjøpt sesongkort ennå og for alle første gang på ti år, vurderer jeg seriøst ikke å gjøre det heller.

 

Jeg har gledet meg lenger til at vi skulle flytte til Fornebu, men akkurat nå, ønsker jeg at vi hadde blitt på Nadderud.

Jeg føler at klubben er i ferd med å glemme leksen fra 2004 og prioriterer bedriftsfolk og medgangsupportere fremfor ekte supportortere og jeg er skikkelig pissed på det.

 

Jeg vil STÅ (jeg MÅ stå faktisk på grunn av en ryggskade) og synge og støtte laget mitt på LANGSIDEN, Felt E.

Hvis klubben driter i ekte supportere, da driter jeg i klubben og det kommer sannsynligvis til å bli bare web TV eller Onkel Blaa på meg.

I så fall, kommer Stabæk til å miste verbal støtte fra denne høysyngende, høyskrikende engelske Stabæk supporteren, og mye av den lokale støtten som de har jobbet så hardt siden 2005 for å skaffe seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi står ikke akkurat midt på langsida uansett.

 

Det handler ikke bare om å stå midt på langsida eller midt på kortsida. Det handler om å i det minste få en viss vinkel til det hele, for å få et visst dybdeinntrykk. Det er mao stor forskjell på å følge kampen fra felte D/E enn å følge det fra felt B.

 

Trodde det handlet om å støtte laget. Altså stå, synge, hoppe etc, og ikke først og fremst se (selv om det er i vinkel).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er vel mye overdramatisering her nå, som kuliminerer med at tifoen kommer til å dø hvis man må stå foran noen seter? Norges to beste tifogrupper holder da vitterlig til på en landslagsarena med seter over alt. Ser ikke at det har drept tiforarbeidet. Det mest levende supportermiljøet holder til og med bak mål, med seter! Skulle tro ingen gadd å engasjere seg med så elendige rammevilkår. Men på Ullevaal ser man til og med supportere frivillig flytter seg til svingen for å lage liv.

 

Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk.

 

Hvis den ungen gjennom en årrekke hadde møtt opp 20 ganger hvert år, i all slags vær, brukt gangske mye penger og gledet seg som bare det til denne kjærligheten, da må jeg ærlig inrømme at jeg forstår denne ungen ganske godt!

Endret av Chriss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk.

 

Hvis den ungen gjennom en årrekke hadde møtt opp 20 ganger hvert år, i all slags vær, brukt gangske mye penger og gledet seg som bare det til denne kjærligheten, da må jeg ærlig inrømme at jeg forstår denne ungen ganske godt!

 

så sant, så sant!

hakke jeg stått der mer enn to år selv, men faen om jeg vil sitte på kamp nå!

gleder meg til hver match! uansett motstander og uansett vær.. fordi jeg skal se laget som jeg virkelig elsker!

stod under treningskampen mot enga, før denne sesongen, i bare drakta.. frøys litt, men ikke for mye.. fordi jeg fikk STÅ, HOPPE OG SYNGE!!! det er det som kalles supportere! "de gale folka, som drikker før kamp, som roper og egentlig ser helt gæærne ut"! sjarmen med fotball, er å ha sånne supportere.. som støtter laget alltid.uansett..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi står ikke akkurat midt på langsida uansett.

 

Det handler ikke bare om å stå midt på langsida eller midt på kortsida. Det handler om å i det minste få en viss vinkel til det hele, for å få et visst dybdeinntrykk. Det er mao stor forskjell på å følge kampen fra felte D/E enn å følge det fra felt B.

 

Trodde det handlet om å støtte laget. Altså stå, synge, hoppe etc, og ikke først og fremst se (selv om det er i vinkel).

 

 

Enig i at det er viktigst å støtte laget. Og hele poenget er jo at vi skal gjøre det fra felt D/E.. Vi mister mange hvis løsningen blir å flytte oss til kortsiden, det bør det ikke være noen tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nei til seter på Fornebu Arena!
×
×
  • Opprett ny...