Gå til innhold

Nei til seter på Fornebu Arena!


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Støtter de som krever stopp av salget fullt ut.

Det prinsipielle bør veie tyngst her, selv om jeg heller ikke tror det vil være veldig vanskelig å arrangere denne dugnaden de første gangene. Men å påta seg dette ansvaret til evig tid er ikke spesielt smart, det kan bli maaange dugnadstimer pr. sesong.

 

Arenaen bygges først og fremst for Stabæk Fotball, og de fleste arrangementene i løpet av året vil være fotballkamper, og vi i $$ har blitt lovet en ren ståtribune. Så vil det selvfølgelig finnes unntak..

 

Arrangementer ut over fotballkamper (les: AC/DC og horseshow) bør i så fall være den enkeltes arrangørs ansvar, slik at Gunnar Eide, Stabæk Event eller hvem det nå er som bruker arenaen må sørge for at setene blir skrudd opp og ned. 10 000 kroner i innleid hjelp til dette blir en fis i tåka når man snakker arrangementer av denne størrelsen.

 

Til CL, hvor Stabæk Fotball er arrangør, vil saken selvfølgelig stille seg annerledes. Men i de tilfellene bør de fleste av oss kunne bidra med glede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Utsett sesongkortsalg og full boikott. Dirrer av sinne over denne saken. Forkastelig og patetisk fra Stabæk sin side. De graver sin egen grav. $$ er en av landets raskest voksende supportergrupperinger og dette er det vi får i trynet etter årevis med kjemping for ny arena? WTF... Det er av sine egne man skal få det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regnestykket med 1500 seter opp eller ned på 1 time med 25 mann er det bare å sette ett stort rødt kryss over. At verdensmesteren i saueklipping bruker 1 minutt per sau, betyr ikke at 25 verdensmestre klipper 1500 sauer på 1 time.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bør vel junioravdelingen kunne få som oppgave? De har jo i mange år nå ryddet inn og ut reklameskiltene på Nadderud. Jeg antar at dette arbeidet faller bort på Telenor og at de i så måte kan brukes til seteflytting..

 

Ikke faen om jeg flytter et eneste sete når vi er lovet ståplasser! Dette får Stabæk rydde opp i selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bør vel junioravdelingen kunne få som oppgave? De har jo i mange år nå ryddet inn og ut reklameskiltene på Nadderud. Jeg antar at dette arbeidet faller bort på Telenor og at de i så måte kan brukes til seteflytting..

 

Ikke faen om jeg flytter et eneste sete når vi er lovet ståplasser! Dette får Stabæk rydde opp i selv.

bandy gutta kan ta seg av det, så får de litt extra trening i sesongen. kanske de slipper å tape mot høvik igjen :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mailaksjon? Hvem sender vi mail til?

 

Det virker jo som om de aller fleste her inne, ihvertfall av de som har skrevet i denne tråden ønsker det samme.

 

STOPP SESONGKORTSALGET. Ring Stabæk og fortell dem at medlemsmassen ikke ønsker å kjøpe sesongkort på den nye arenaen før dette er avklart 100% og at avklaringen står i stil med de løftene som tidligere er gitt.

 

Det er nå vi har den størst påvirkelig kraften i og med at vi ikke har begynt å selge sesongkort enda. Man kunne ikke stoppet salget etter 400 solgte kort for eksempel, man må bruke de mulighetene man har. Akkurat nå er det sterkeste kortet på vår hånd.

 

Medlemmene har talt til de folkevalgte. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stopp sesongkortsalget før det er for sent.

 

Styret i Stabæk Support har flere ganger uttalt at seter på Fornebu Arena er en uaktuell løsning for oss. Vi kan ikke begynne å selge ett produkt som ikke står i stil med det som er lovet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var på møtet.

 

Stabæk garanterer bølgebrytere.

 

Ståplasser uten seter får vi om vi vil, men vi må finne en løsning på å fjerne, lagre og sette opp stolene igjen ved behov (som AC/DC, Champions League...).

 

Det finnes da flere tyske klubber som deltar i europacupene som har ståplasser? Mener å huske ett innlegg fra Rich for en del måneder siden som sa at det ikke finnes noe All-seater krav fra Uefa. Stemmer dette?

 

Da husker du nok feil. I E-cupen er det all-seater krav. Det betyr ar setene må opp - eller feltet stenges. Jeg synes det er veldig bra at dere fikk til bølgebrytere - det er det aller viktigste.

 

Må likevel si at jeg er skuffet over holdningen til Stabæk. Tenk. f.eks når man skal har Horse-show eller stevne med Monster-trucks. Da er det jævlig mye som skal gjøres i hallen. Å klipse opp noen seter betyr da ikke all verden i den sammenhengen.

 

Jeg tror setene forsvinner gangske fort - det har de gjort alle andre steder i Norge med nye arenaer (Fredrikstad, Kristiansand, etc.). Men det er selvsagt helt avgjørende at det kommer bølgebrytere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er styrets foreløpige beslutning? Det virker jo som om medlemmene er enstemmig enig i at man skal gå offensivt ut å virkelig vise at vi ikke tolererer dette.

 

Det er som slum skriver, alle andres interesser utenom våre blir ivaretatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var på møtet.

 

Stabæk garanterer bølgebrytere.

 

Ståplasser uten seter får vi om vi vil, men vi må finne en løsning på å fjerne, lagre og sette opp stolene igjen ved behov (som AC/DC, Champions League...).

 

Det finnes da flere tyske klubber som deltar i europacupene som har ståplasser? Mener å huske ett innlegg fra Rich for en del måneder siden som sa at det ikke finnes noe All-seater krav fra Uefa. Stemmer dette?

nei.

det finnes klubber som har staaplasser - men disse plassene forblir tomme naar det spilles internasjonalt.

eller setene blir skrudd paa. (men det hindrer jo ikke folk i aa staa paa setene naar man er vant til aa ha staaplass)

 

jeg stusser litt over "bölgebrytere" . skal man ha bölgebrytere betyr det jo at man har staaplasser?

(seter + bölgebrytere hadde vaert latterlig)

 

ang. aa faa setene opp/ned: kan man ikke pröve aa finne noen frivillige som blir belönnet med en billett til konsert/show paa fornebu? f.eks. 5-10 personer gjör hele jobben för/etter ac/dc konserten, og saa faar de 5-10 billetter til konserten? (samme gjelder alle andre arrangement paa fornebu) gjör man det slik har folk lyst til aa hjelpe. og det kan jo ikke vaere saa forferdelig vanskelig for klubben aa gi bort en haandfull billetter til supporterne som egentlig jobber gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne debatten må aldri dø ut.

 

Flere enkeltpersoner har bedt meg, og jeg er helt enig, oppfordre alle som er engasjert i denne saken til å sende sin mening til følgende personer. Vær snill og hold dere noenlunde saklig. Dette er hyggelige og svært dyktige mennesker med hjertet i Stabæk. Dessverre har noen så til de grader dummet seg ut i denne saken.

 

Daglig leder Telenor Arena

Einar Schultz

einar ætt stabak dott no

 

Eiendomssjef

Tor Hornburg

tor.hornburg ætt stabak dott no

 

Drift/anlegg

Arild Thorp

arild ætt stabak dott no

 

Arrangementssjef

Knut Bjørn Nordheim

knut.bjorn.nordheim ætt stabak dott no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fint at folk får blåst litt damp her, og det er på sin plass å si ifra om at man føler seg dårlig behandlet. Men for at dere ikke skal ha det vondt om nettene vil jeg bare trekke fram et par positive ting.

 

*Vi har flere måneder til sesongstart til å bli enige med Stabæk om en bedre ordning for å kvitte oss med setene, og vi har gode argumenter.

*Hvis vi ikke blir enige, har vi faktisk muligheten til å fjerne dem selv. Det er mange lag i Norge som har det langt verre. Tenk på Sandefjord som endte opp med slak tribune på kortsiden, uten tak, med seter, uten bølgebrytere! Mens bortesupporterne fikk ståplasser!

*Vi har Norges billigste sesongkort, på Norges mest moderne arena, med Norges beste lag.

*Der andre sesongkortinnehavere betaler 250 (?) kr i gebyr for keycardet, er dette gratis for oss.

 

 

Ikke misforstå, jeg er ikke kjempehappy. Men vi trenger ikke skyte oss på julaften liksom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne debatten må aldri dø ut.

 

Flere enkeltpersoner har bedt meg, og jeg er helt enig, oppfordre alle som er engasjert i denne saken til å sende sin mening til følgende personer. Vær snill og hold dere noenlunde saklig. Dette er hyggelige og svært dyktige mennesker med hjertet i Stabæk. Dessverre har noen så til de grader dummet seg ut i denne saken.

 

Daglig leder Telenor Arena

Einar Schultz

einar ætt stabak dott no

 

Eiendomssjef

Tor Hornburg

tor.hornburg ætt stabak dott no

 

Drift/anlegg

Arild Thorp

arild ætt stabak dott no

 

Arrangementssjef

Knut Bjørn Nordheim

knut.bjorn.nordheim ætt stabak dott no

 

 

Mail sendt til Einar. Oppfordrer alle til å gjøre det samme!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Få bort splashen på stabaek.no

!

 

Nyhetsartikkelen også..

Mas mas mas...

 

Edit: Sånn. Har til og med endra "baksnakk". Nå får vi bare vente på en avgjørelse fra styret om salget av sesongkort.

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fint at folk får blåst litt damp her, og det er på sin plass å si ifra om at man føler seg dårlig behandlet. Men for at dere ikke skal ha det vondt om nettene vil jeg bare trekke fram et par positive ting.

 

*Vi har flere måneder til sesongstart til å bli enige med Stabæk om en bedre ordning for å kvitte oss med setene, og vi har gode argumenter.

*Hvis vi ikke blir enige, har vi faktisk muligheten til å fjerne dem selv. Det er mange lag i Norge som har det langt verre. Tenk på Sandefjord som endte opp med slak tribune på kortsiden, uten tak, med seter, uten bølgebrytere! Mens bortesupporterne fikk ståplasser!

*Vi har Norges billigste sesongkort, på Norges mest moderne arena, med Norges beste lag.

*Der andre sesongkortinnehavere betaler 250 (?) kr i gebyr for keycardet, er dette gratis for oss.

 

 

Ikke misforstå, jeg er ikke kjempehappy. Men vi trenger ikke skyte oss på julaften liksom.

 

Enig. Det er viktig å ikke brenne alle broer nå. Det er fornuftige personer som jobber med dette i Stabæk, og da er det greit å holde en saklig tone og ikke blåse sikringen.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette vil løse seg på en fornuftig måte, om ikke annet vet at noen organiserer en fast gruppe som tar seter opp/ned før ulike arrangementer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svar fra Knut Bjørn:

Takk for dine meninger Håkon – ditt ekte engasjement er notert, jeg håper at folk vil se at dette faktisk blir veldig bra når dere får prøvestå feltet deres 24. Januar under første treningskamp.

 

 

 

Jeg regner med at styret i Stabæk Support informerer via nettsidene sine hvilke argumenter som ligger bak at vi anbefaler bølgebrytere samtidig som setene blir stående. Tror det er viktig at dette kommer ut da det vil nyansere debatten som nå foregår på forumet deres.

 

 

 

Mvh Knut Bjørn Nordheim

Arrangementsansvarlig

 

Stabæk Fotball

Tlf: 94800400

Mob: 45246091

Fax: 67582610

www.stabak.no

 

Gamle Ringeriksvei 61, 1357 Bekkestua

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette vil løse seg på en fornuftig måte, om ikke annet vet at noen organiserer en fast gruppe som tar seter opp/ned før ulike arrangementer.

 

Dette er en prinsippsak, når Stabæk fra dag 1 av har lovet ståplasser på ny arena. Å da komme trekkende med kvasi-løsninger som kan innebære masse ekstraarbeid for oss (og i alle fall innebærer ekstraarbeid for noen), det er utrolig kjipt gjort. Om det nå er slik at dette er noe de har visst en stund og ført styret bak lyset med å svare at de ikke vet, gjør ikke det saken noe bedre. Hvorfor skal vi finne oss i alt som kommer fra den kanten? Klubben er ikke en dritt uten supportere, forsvinner hele ledelsen kommer det nye til. Vi er der uansett, vi bør bli hørt på i like stor grad som leietakere og hestepublikum, hvis ikke i enda større grad.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig føler jeg meg hvertfall så sikker på at vi har ståtribune uten seter i sesongstarten at jeg ikke har noen problemer med å kjøpe sesongkort på mandag.

 

Løsningen her er å legge press på de slum har nevnt som kan ta avgjørelser, ikke sesongkortene vi selger. Nå er feltet ihvertfall ikke livsfarlig, med litt mas og mails løser resten seg helt sikkert. Hvis ikke skal jeg spise et sete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og her er styrets beretning om saken.

 

Danse på setene?

 

Og der mistet jeg all lyst på sesongkort. Jeg føler faen meg at Stabæk pisser på oss. Heste-, hunde-, fugle- og og konsertpublikummet er tydeligvis viktigere enn supporterne.

 

Jeg tror ikke jeg gidder å ha sesongkort på SS i år..

 

Fy faen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nei til seter på Fornebu Arena!
×
×
  • Opprett ny...