Gå til innhold

Nye spillere


gsk
 Del

Anbefalte innlegg


Etter lagpresentasjoen på Onkel Blå i kveld kan vi slå fast at det ikke mangler folk i forsvaret.
Dere manger ikke folk i forsvaret. Dere mangler gode folk i forsvaret. Trine Rønning kan selvfølgelig puttes ned i forsvaret, men hun er generelt altfor offensiv. Akerhaugen er svært varierende (hvem andre feller som bakerste spiller motstanderens angrepsspiller når man ligger under 0-2 og det bare er få minutter igjen - Toppseriens dummeste røde kort), og Nybø mangler litt for å komme på restens nivå (hun er 29, så man bør ha en god erstatter uansett). Grønli og Stange er lovende, men dette er ikke trygt nok.

 

Og apropos Caroline Knutsens snart to år gamle blunder (når skal andre enn Røa-fans få til T-en i Caroline, Marie og Guro Knutsen?), har dere en veldig god keeper i Hjelmseth (5:40, og for den saks skyld 2:50). Gleder meg til Skarbø er tilbake igjen.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter lagpresentasjoen på Onkel Blå i kveld kan vi slå fast at det ikke mangler folk i forsvaret.
Dere manger ikke folk i forsvaret. Dere mangler gode folk i forsvaret. Trine Rønning kan selvfølgelig puttes ned i forsvaret, men hun er generelt altfor offensiv. Akerhaugen er svært varierende (hvem andre feller som bakerste spiller motstanderens angrepsspiller når man ligger under 0-2 og det bare er få minutter igjen - Toppseriens dummeste røde kort), og Nybø mangler litt for å komme på restens nivå (hun er 29, så man bør ha en god erstatter uansett). Grønli og Stange er lovende, men dette er ikke trygt nok.

 

Og apropos Caroline Knutsens snart to år gamle blunder (når skal andre enn Røa-fans få til T-en i Caroline, Marie og Guro Knutsen?), har dere en veldig god keeper i Hjelmseth (5:40, og for den saks skyld 2:50). Gleder meg til Skarbø er tilbake igjen.

Ikke at jeg skal påskrive meg større fotballkunskaper enn deg innen toppserien, men hva legger du i "gode folk"? Kanskje ikke heeelt internasjonalt snitt over forsvaret, men bevares, det er få forsvar i Norge som holder et helt internasjonalt snitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret til Stabæk er helt OK, men det er bare noe bedre enn Fløya, og omtrent par med Klepp og Arna-Bjørnar. Jeg tror jeg ville ha rangert Team Strømmens forsvar som bedre. Dessuten er Stabæk-stallen veldig sårbar. Det er en veldig høy gjennomsnittsalder (for kvinner, 24.9, end dette er relativt lavt for menn, gir kvinner seg rundt 29-31), og det er viktigere enn noensinne å få spillerne til å fortsette å spille. Det er ikke sikkert personlige vaskere holder, og det er mange som teller på knappene. I Stabæks forsvar er det ingen åpenbare erstattere i forsvar (Kristin Stundal er 30) om noen blir skadet, og det er særlig midtstopperne som er det svake punktet. Når dere har en så tung midtbane og en så tung angrepstrio, er det ikke litt rart at dere ikke har skaffet minst en forsvarsspiller?

 

Mistenker at Skaug blir omskolert til midtstopper, men det hadde vel vært lurere å ha følere ute for unge, lovende midtstoppere uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret til Stabæk er helt OK, men det er bare noe bedre enn Fløya, og omtrent par med Klepp og Arna-Bjørnar. Jeg tror jeg ville ha rangert Team Strømmens forsvar som bedre. Dessuten er Stabæk-stallen veldig sårbar. Det er en veldig høy gjennomsnittsalder (for kvinner, 24.9, end dette er relativt lavt for menn, gir kvinner seg rundt 29-31), og det er viktigere enn noensinne å få spillerne til å fortsette å spille. Det er ikke sikkert personlige vaskere holder, og det er mange som teller på knappene. I Stabæks forsvar er det ingen åpenbare erstattere i forsvar (Kristin Stundal er 30) om noen blir skadet, og det er særlig midtstopperne som er det svake punktet. Når dere har en så tung midtbane og en så tung angrepstrio, er det ikke litt rart at dere ikke har skaffet minst en forsvarsspiller?

 

Mistenker at Skaug blir omskolert til midtstopper, men det hadde vel vært lurere å ha følere ute for unge, lovende midtstoppere uansett.

I catch your drift ;) Har ikke kunnskaper nok til å tørre å argumentere mot deg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret til Stabæk er helt OK, men det er bare noe bedre enn Fløya, og omtrent par med Klepp og Arna-Bjørnar. Jeg tror jeg ville ha rangert Team Strømmens forsvar som bedre. Dessuten er Stabæk-stallen veldig sårbar. Det er en veldig høy gjennomsnittsalder (for kvinner, 24.9, end dette er relativt lavt for menn, gir kvinner seg rundt 29-31), og det er viktigere enn noensinne å få spillerne til å fortsette å spille. Det er ikke sikkert personlige vaskere holder, og det er mange som teller på knappene. I Stabæks forsvar er det ingen åpenbare erstattere i forsvar (Kristin Stundal er 30) om noen blir skadet, og det er særlig midtstopperne som er det svake punktet. Når dere har en så tung midtbane og en så tung angrepstrio, er det ikke litt rart at dere ikke har skaffet minst en forsvarsspiller?

 

Mistenker at Skaug blir omskolert til midtstopper, men det hadde vel vært lurere å ha følere ute for unge, lovende midtstoppere uansett.

I catch your drift ;) Har ikke kunnskaper nok til å tørre å argumentere mot deg ;)

 

 

Mesteparten er løs spekulasjuon fra denne Kolle, og flere faktiske feil. Dette kan du fint argumenter mot

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter lagpresentasjoen på Onkel Blå i kveld kan vi slå fast at det ikke mangler folk i forsvaret.
Dere manger ikke folk i forsvaret. Dere mangler gode folk i forsvaret. Trine Rønning kan selvfølgelig puttes ned i forsvaret, men hun er generelt altfor offensiv. Akerhaugen er svært varierende (hvem andre feller som bakerste spiller motstanderens angrepsspiller når man ligger under 0-2 og det bare er få minutter igjen - Toppseriens dummeste røde kort), og Nybø mangler litt for å komme på restens nivå (hun er 29, så man bør ha en god erstatter uansett). Grønli og Stange er lovende, men dette er ikke trygt nok.

 

Og apropos Caroline Knutsens snart to år gamle blunder (når skal andre enn Røa-fans få til T-en i Caroline, Marie og Guro Knutsen?), har dere en veldig god keeper i Hjelmseth (5:40, og for den saks skyld 2:50). Gleder meg til Skarbø er tilbake igjen.

 

 

Her er du på jordet, for det første, Akerhaugen er en god midtstopper i TS målestokk. God fart, bra i duellspillet osv. At du i tillegg kategoriserer Grønli og Stange likt betyr jo bare at du ikke vet hva du snakker om. Grønli er mye bedre enn Stange, hun gjør svært få feil og er faktisk blant de beste backene i TS. Stange har et stykke igjen, men kommer til slutt greit ut av ting fordi hun er så rask. Det er hennes eneste styrke pr.dags dato. Nybø er en bra ballspiller, men må få litt tid til å tilpasse seg sin nye posisjon før du kutter hodet av henne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mesteparten er løs spekulasjuon fra denne Kolle, og flere faktiske feil. Dette kan du fint argumenter mot

Takk for backingen :lol:  Jada, kan nok det, men mine kunskaper om toppserien strekker seg ikke mye utenfor det man for ut av noen tv-kamper i året...

 

Det skal ihvertfall sies at mye galt skal skje om en av våre faste midtstoppere gir seg underveis denne sesongen, som godeste Kolle antyder. Tror ikke man skal undervurdere motivasjonen som kommer ved å slippe draktvask... Og alle andre herlige privilegier det gir å spille for en klubb med bedre administrasjon enn i en bisonflokk!

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ina Skaug er nok dessverre ingen midtstopper. Ikke nok duellstyrke med hodet. Inas favorittposisjon er sentralt på midten, men er også god på kanten. Back kan helt sikkert også fungere.

 

Håper for hennes skyld at hun får litt spilletid i år. Men hun har ikke fylt 17 år enda, så hun er visst forbredt på å ikke få så mye spilletid. **Ifølge det hun sa til meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mesteparten er løs spekulasjuon fra denne Kolle, og flere faktiske feil. Dette kan du fint argumenter mot
Jeg ser ut til å ha fornærmet gjestene. Jeg beklager, og legger meg flat for denne tungtveiende argumentasjonen.

 

See you in the good forum, Alan.

 

Her er ingen "gjester". Mye av det du skriver om Stabæk er positivt feil. Beklager, men sannheten kan være nådeløs

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mesteparten er løs spekulasjuon fra denne Kolle, og flere faktiske feil. Dette kan du fint argumenter mot
Jeg ser ut til å ha fornærmet gjestene. Jeg beklager, og legger meg flat for denne tungtveiende argumentasjonen.

 

See you in the good forum, Alan.

 

Seriøst? Håper ikke du mener at den setningen der gjør at vi "hører glasset single" (som du sa i den første posten din her). Det var da ingenting Rich sa som var spesielt stygt? Hadde dette vært i Kanarifansens eller Bataljonens forum så har jeg sett flere eksempler på at folk har blitt bedt om å dra til helvete (bokstavelig), selv de som har vært like ordentlige og seriøse i innleggene sine som deg. Jeg er 100% sikker på at Rich kunne argumentert for det han mener. Håper ikke at du stikker, for det er gøy med diskusjon, men det må være lov å påpeke at noen tar feil, selv om en "gjest" på forumet, uten at dette er å kaste stein i glasshus :)

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har heller ikke noe problemer med deg Kolle. Men du må lære deg at det er forskjell på å argumentere for ditt syn og å severe fasit. Synes det blir litt drøyt når du analyserer Stabæks defensive spill ned til tåneglene og det du skriver ikke stemmer med det jeg har fått høre av jentene selv og trener Odden.

 

Da må det være lov å kallen "fasiten" du serverer for spekulasjoner. De traff jo ikke på riktige spillere engang (!)

 

Jeg synes du skal ha cred fordi du fremstår som genuint interessert og meget godt informert om damefotballen. Men du må ikke overdrive - da blir du bare en forumnisse.

 

Husk at dette er et Stabæk-forum. Det er laget for Stabæk-supportere. Vi vil gjerne ha debatt, men det gjelder ingen allmen yteringsfrihet her inne. Hva med å lage et forum på sidene til Røa? Det hadde økt trafikken på de sidene.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa og andre klubbene mangler rett og slett et slikt forum.

 

Om Stabæks bak-fire, Stange har erfaring på Norges U-23, Akerhaugen og Nordeide Grønli er på Norges A-lag. Anette Nybø har blitt en midbane spiller så mangler hun litt tid til å utvikle seg til midstopper. Men også har Stabæk Trine Rønning som spilte som midstopper i Norges lag i både VM2007 og OL2008. OG har vi Katrine Pedersen som er fast midstopper in Danmarks landsglag som tok 3. plass i Algarve Cupen 2009 og 2. plass i 2007 og 2008. Men også er KP en 'rimelig' god midbanespiller :)

 

I Asker FK var det også Mia Bak som er en god midstopper, men hun spiller ikke for Stabæk fordi hun var skadet. "Dessverre er det fortsatt slik at karrieren sin kan være over" er alt vi fortelles, så fortsetter dette et mysteriet. Er det noen som skjønner mer om hva skjedde med Mia? takk skal du ha :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa "gjestene", men mente vertene. Det var en feil.

 

Deretter startet dette fordi jeg påpekte at det er en mangelvare i forsvaret. Med et blytungt angrep og en veldig bra midtbane, er det rart at et lag som har mistet både (hun finske) og Mia Bak ikke satser mer på det defensive. Akerhaugen har riktignok kommet på liksomlandslaget (riktignok som venstre back), men hun gjorde mye rart:

* Opphevde offsidefellen mot Larvik

* Bommet på en lompe hjemme mot Team Strømmen

* Felte som bakerste spiller en Røaspiller og fikk et meningsløst rødt kort

blant annet.

 

Poenget er at her er det to ting som ser ut til å spille inn. 1: Dere vet at jeg ikke er Stabæk-fan. 2: Dere kan ikke nok om kvinnefotball. I og for seg ikke noe galt, men når dere har fått to veldig gode midtbanespillere og to veldig gode angrepssillere, er det litt rart at dere ikke i hvert fall leter etter en halvgod forsvarsspiller. Særlig når forventet hovedmotstander Røa har et bedre forsvar enn landslaget har nå. BB har jo klaget i en evighet på kvaliteten til forsvaret, så alt peker på at det kommer til å bli avgjørende.

 

Ta meg for all del på mine kopiøse "faktafeil", men gjør det, da, i stedet for å komme med innnholdsløse floskler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa "gjestene", men mente vertene. Det var en feil.

 

Deretter startet dette fordi jeg påpekte at det er en mangelvare i forsvaret. Med et blytungt angrep og en veldig bra midtbane, er det rart at et lag som har mistet både (hun finske) og Mia Bak ikke satser mer på det defensive. Akerhaugen har riktignok kommet på liksomlandslaget (riktignok som venstre back), men hun gjorde mye rart:

* Opphevde offsidefellen mot Larvik

* Bommet på en lompe hjemme mot Team Strømmen

* Felte som bakerste spiller en Røaspiller og fikk et meningsløst rødt kort

blant annet.

 

Poenget er at her er det to ting som ser ut til å spille inn. 1: Dere vet at jeg ikke er Stabæk-fan. 2: Dere kan ikke nok om kvinnefotball. I og for seg ikke noe galt, men når dere har fått to veldig gode midtbanespillere og to veldig gode angrepssillere, er det litt rart at dere ikke i hvert fall leter etter en halvgod forsvarsspiller. Særlig når forventet hovedmotstander Røa har et bedre forsvar enn landslaget har nå. BB har jo klaget i en evighet på kvaliteten til forsvaret, så alt peker på at det kommer til å bli avgjørende.

 

Ta meg for all del på mine kopiøse "faktafeil", men gjør det, da, i stedet for å komme med innnholdsløse floskler.

 

 

Jeg er ikke Stabækfan, men vet nok om damefotball til å kunne motsi enkelte av dine argumenter som jeg også har påpekt, men som du ikke har svart på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa "gjestene", men mente vertene. Det var en feil.

 

Deretter startet dette fordi jeg påpekte at det er en mangelvare i forsvaret. Med et blytungt angrep og en veldig bra midtbane, er det rart at et lag som har mistet både (hun finske) og Mia Bak ikke satser mer på det defensive. Akerhaugen har riktignok kommet på liksomlandslaget (riktignok som venstre back), men hun gjorde mye rart:

* Opphevde offsidefellen mot Larvik

* Bommet på en lompe hjemme mot Team Strømmen

* Felte som bakerste spiller en Røaspiller og fikk et meningsløst rødt kort

blant annet.

 

Poenget er at her er det to ting som ser ut til å spille inn. 1: Dere vet at jeg ikke er Stabæk-fan. 2: Dere kan ikke nok om kvinnefotball. I og for seg ikke noe galt, men når dere har fått to veldig gode midtbanespillere og to veldig gode angrepssillere, er det litt rart at dere ikke i hvert fall leter etter en halvgod forsvarsspiller. Særlig når forventet hovedmotstander Røa har et bedre forsvar enn landslaget har nå. BB har jo klaget i en evighet på kvaliteten til forsvaret, så alt peker på at det kommer til å bli avgjørende.

 

Ta meg for all del på mine kopiøse "faktafeil", men gjør det, da, i stedet for å komme med innnholdsløse floskler.

Hmmm... Det er mulig jeg er litt teit nå, men hva er "liksomlandslaget"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er du på jordet, for det første, Akerhaugen er en god midtstopper i TS målestokk. God fart, bra i duellspillet osv.
Kanskje i teorien. Skal man dømme utifra 2008-sesongen, er jeg dypt uenig. Hun er middels. Asker slapp for eksempel inn flere mål enn Arna-Bjørnar.
At du i tillegg kategoriserer Grønli og Stange likt betyr jo bare at du ikke vet hva du snakker om. Grønli er mye bedre enn Stange, hun gjør svært få feil og er faktisk blant de beste backene i TS. Stange har et stykke igjen, men kommer til slutt greit ut av ting fordi hun er så rask. Det er hennes eneste styrke pr.dags dato.
Jeg kategoriserer dem ikke likt, jeg sier at begge er unge og lovende. Enig i at Grønli er bedre enn Stange, men om det er hovedargumentet ditt, har du mistforstått poenget mitt, at Stabæk faktisk trenger et bedre forsvar. Merkelig at fienden sier det, men there you are. Du har selv gått ut mot Stange, så om vi så lar Grønli være, enda hun tilhører nødløsningene til Berntsen, har du påpekt at det i alle tilfelle er en svakhet i Stange.

 

Nybø er en bra ballspiller, men må få litt tid til å tilpasse seg sin nye posisjon før du kutter hodet av henne!

 

Jeg har da ikke kuttet hodet av henne. Men jeg har påpekt at hun ikke er et sikkert kort. Om ikke annet, så på papiret. Jeg har med andre ord påpekt at det er en mangelvare av gode forsvarsspillere. Jeg avventer Nybø, men om du kjenner til Kolbotns, Klepps og Arna-Bjørnars kollaps, ser du at det ikke holder med fire forsvarsspillere. Og om du går til Stabæks hjemmeside, vil du se at forsvarsrekka er tynnere enn Engas håp om å vinne noe som helst.

 

Så hvorfor er jeg på jordet? Og hvilke "fakta" bommet jeg på? Alderen til spillerne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liksomlandslaget er landslaget etter at Berntsen har kjeppjaget og skremt vekk alt talent. Berntsen har i flere år glemt å gi andre enn de etablerte sjansen, så når to forsvarsspillere slutter av alder og to i protest, har han bare Runa Vikestad igjen av de som har vært med en stund. Og hun droppes rett før Algarve Cup. Berntsen har ikke tatt jobben seriøst, fordi gitt pensjonsalderen til spillere i kvinnefotball skulle han ha lagt med som en sannsynlighet at minst to av dem kunne slutte når som helst allerede fra 2008 (egentlig 2007). Nå, rett før EM i fotball, driver han fortsatt med rokkering av spillerne, og er ikke en meter nærmere et stabilt landslag.

 

Norge er nå rangert som nummer ni i verden. Det tilsvarer omtrent det samme som om herrelandslaget skulle krype under 70. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så hvorfor er jeg på jordet?

Fordi arrogansen praktisk talt renner av deg. Du har tydeligvis fulgt med på toppserien, men slik du fremstår på dette forumet kan det se ut som din interesse hovedsaklig er motivert av et ønske om å vite best og kunne sette folk på plass. Det synes jeg er ufyselig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så hvorfor er jeg på jordet?

Fordi arrogansen praktisk talt renner av deg. Du har tydeligvis fulgt med på toppserien, men slik du fremstår på dette forumet kan det se ut som din interesse hovedsaklig er motivert av et ønske om å vite best og kunne sette folk på plass. Det synes jeg er ufyselig.

Det er trist at du oppfatter det slik. Jeg forstår irritasjonen. Ta en tur på dynamitegirls.no og se hva dere skrev der, så skjønner du nok litt mer.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men i eventuelle fremtidige poster skal jeg moderere meg.

 

Jeg konstaterer at Stabæk i vinter har scoret 27 og sluppet inn 5 på 6 treningsmatcher. Røa har scoret 14 og sluppet inn 18 på 9 treningsmatcher. Sånn sett bør du vel være mer bekymret for både foraveret og angrepet til eget lag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig ikke. Røa gjorde det enda dårligere i treningskampene i fjor. Men jeg tror jeg velger å la forsvarsfireren ligge nå.

 

Det skjønner jeg, for det er litt rart at du kritiserer de forskjellige Stabæk-forsvarernes opptredener i tidligere sesonger, hvor ikke alle spilte i samme forsvarsfirer eller lag, mens de nå i den nye komponeringen, i det nye laget, med ny spillestil, slipper inn mindre enn et mål per kamp. For meg blir det for dumtå kritisere noen så sterkt når de NÅ spiller under helt andre omstendigheter formasjons og spillermessig, og i de nye omstendighetene er det omtrent alt entydig positivt. Konsentrer deg om "dynamitt"-jentenes egen firer som for øyeblikket lekker som en sil, selvom det endte bra utover sesongen på den fronten i fjor ville jeg ikke satset beinhardt på det hvert år!

 

Edit: Skal stoppe å kle av Kolle og komme back on topic fra nå av.

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På gårsdagens trening var det to nye jenter.

De skal muligens starte på NTG og må i så tilfelle bytte klubb.

De er kun 15 år, men spiller på aldersbestemt landslag begge to.

 

Kanskje de kan kjempe om en plass i stallen til neste år.

 

Ellers var treningen som vanlig: bra tempo, høy kvalitet og masse idrettsglede

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På gårsdagens trening var det to nye jenter.

De skal muligens starte på NTG og må i så tilfelle bytte klubb.

De er kun 15 år, men spiller på aldersbestemt landslag begge to.

 

Kanskje de kan kjempe om en plass i stallen til neste år.

 

Ellers var treningen som vanlig: bra tempo, høy kvalitet og masse idrettsglede

 

Herlig. Håper vi klarer å for det meste stenge den lille lekken vi har hatt av talenter fra Bærum som har gått til Røa. Før var det nok flere som dro til Røa istedenfor Asker pga. tilgjengelighet og avstand, det slipper vi nå :) I A-lagsstallen deres pr. dags dato er det 4 unge som går på NTG og/eller som kom fra Bærumsklubber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet ikke helt hvordan det er med overgangsvinduer osv. for Toppserien og betingelsene er vel ikke overraskende ganske annerledes hva gjelder overganger for oss (med tanke på den veldig høye studineandelen som vanskeliggjør lange geografiske flyttinger). Til dere som har peiling, noen gode spillere/talenter dere har lagt merke til som det kan være mulig å forsterke med? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt hvordan det er med overgangsvinduer osv. for Toppserien og betingelsene er vel ikke overraskende ganske annerledes hva gjelder overganger for oss (med tanke på den veldig høye studineandelen som vanskeliggjør lange geografiske flyttinger). Til dere som har peiling, noen gode spillere/talenter dere har lagt merke til som det kan være mulig å forsterke med? :)

 

Så en ving på det finske J17 landslaget i vinter som virket veldig lovende. Ga navnet videre til trenerteamet.

Føler vel ellers ikke at det flere vi spillere vi trenger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...