Gå til innhold

Mediedekning


Rich
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis dere har hatt et damelag i flere år og satset på opprykk til Toppserien, hvorfor vant dere først nå 4. divisjon? Men OK.

 

Frisk forstår jeg. Selvfølgelig take the money and run. Men det blir da litt teit å si at Røa sippet (jamfør tabelltipset). NFF behandlet saken dårlig. Dessverre har Røa tendensen til å spille offeret samtidig som de påpeker hva som er gæærnt (jamfør mitt irritasjonsmoment med Røa). For eksempel, Bjarne Berntsen er en dust, NFF er svært lite fleksible og Frisk-saken ble dårlig behandlet. Men det er de uavhengig av Røas rolle.

 

Hva gjelder banekrav, regner jeg med at du har lest denne og denne? Den første tar for seg de rimelige kravene man kan stille til 250 tilskuere, stort sett foreldre og venninner, og den andre tar for seg NFFs hjelp til selvhjelp i Trondheim. NFF praktiserer vel eutanasi.

 

Ellers cred for bra tabelltips. Vi viste ikke at at folk innen damefotballen tok slike ting på så blodig alvor. Vårt tabelltips er ment som tipping og moro og tidtrøyte i en lang vintersesong, men folk blir jo helt ville. Det er litt kulturforskjeller - det har vi nå fått med oss.

Det er moro med kulturforskjeller. Det er moro når dere sliter med å huske at June Tårnes heter nettopp det og ikke Tårnåsen. Det er gøy når dere imponerer med Alfarnes, og jeg ble positivt overrasket over stalltipset. Sannsynligvis langt bedre begrunnet enn mye annet vi kommer til å se. Men noen navn ble glemt, og noen gjetninger var svært fargerike. Og det var moro. Du skal ikke se bort ifra at Caroline Knutsen har et stort glimt i øyet når hun ypper - hun har jo spilt for Asker, og kjenner alle.

 

Men vi kan bli litt uptight til tider. Vi er jo vant til snørrunger som vrøvler om damer og fotball og annen neanderthal"logikk", med begge pekefingrene i valgfrie kroppsåpninger. Så vi må nok lære oss å senke skuldrene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kult at du poster her Andreas, velkommen.

 

Greit nok at stabæk ikke har kultur for elite damefotball og har "kjøpt" seg et bra lag, jeg ser den, men jeg tror det er bra for Røa og norsk damefotball at dere har en serriøs utfordrer. Greit nok at det er kult å vinne, men jeg tror det hadde blitt kjipt i lengden og gå ubeseriet igjennom serien år etter år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dere har hatt et damelag i flere år og satset på opprykk til Toppserien, hvorfor vant dere først nå 4. divisjon? Men OK.

 

 

Stabæk har hatt damelag i flere år. Det langsiktige målet har vært opprykk til TS. De beste spillerne har dog forsvunnet underveis til Asker og Røa.

 

Uten å skulle gjøre dette til en sutrepost, så ligger kanskje litt av forklaringen i det Rich sier. Det langsiktige målet var Toppserien, men hvis man ligger i 4-5. divisjon, da tar det naturlig nok noen år å komme seg opp. Når det er to klubber i umiddelbar nærhet som allerede er på det nivået man ønsker å nå, da blir det vanskelig. Bare én hadde egentlig vært nok.

 

Man ender opp med: "Hvis du blir her og spiller med oss i 4. Divisjon, så når vi kanskje Toppserien om 4-5 år. Du kan også dra til Røa eller Asker og spille på det nivået i morgen". Som sagt, det gjør det verre å ta steget. For all del ikke umulig, men vanskelig. De beste spillerne drar, og det er lett å forstå dem.

 

(For å følge opp et eksempel fra herrefotballen. Hvor hadde Skeid vært i dag hvis ikke Vålerenga hadde støvsugd dem for alt talent?)

 

Jeg vil også gi props for tabelltips :) Morsom lesning.

 

edit: glemte å skrive "Skeid" :)

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Zumo: Takk. Jeg tror vel at Stabæk, uansett resultat, har bidratt med å høyne aksepten på kvinnefotball. Og, joa, det er greit at Lise Klaveness er med å kjempe om gullet igjen. Hun har ikke vunnet serien noen gang i Norge, og hun er premieeksempelet på å blø for drakta (hvor mange Tippeligaspillere hadde dratt fra for eksempel Real Madrid tilbake til for eksempel Lyn fordi de følte at moderlaget trengte dem?). Og så er det litt gøy at de to beste lagene i Norge er et steinkast unna hverandre. Dette gjentar jeg ikke etter 13. april, da. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dere har hatt et damelag i flere år og satset på opprykk til Toppserien, hvorfor vant dere først nå 4. divisjon? Men OK.

 

Frisk forstår jeg. Selvfølgelig take the money and run. Men det blir da litt teit å si at Røa sippet (jamfør tabelltipset). NFF behandlet saken dårlig. Dessverre har Røa tendensen til å spille offeret samtidig som de påpeker hva som er gæærnt (jamfør mitt irritasjonsmoment med Røa). For eksempel, Bjarne Berntsen er en dust, NFF er svært lite fleksible og Frisk-saken ble dårlig behandlet. Men det er de uavhengig av Røas rolle.

 

Hva gjelder banekrav, regner jeg med at du har lest denne og denne? Den første tar for seg de rimelige kravene man kan stille til 250 tilskuere, stort sett foreldre og venninner, og den andre tar for seg NFFs hjelp til selvhjelp i Trondheim. NFF praktiserer vel eutanasi.

 

Ellers cred for bra tabelltips. Vi viste ikke at at folk innen damefotballen tok slike ting på så blodig alvor. Vårt tabelltips er ment som tipping og moro og tidtrøyte i en lang vintersesong, men folk blir jo helt ville. Det er litt kulturforskjeller - det har vi nå fått med oss.

Det er moro med kulturforskjeller. Det er moro når dere sliter med å huske at June Tårnes heter nettopp det og ikke Tårnåsen. Det er gøy når dere imponerer med Alfarnes, og jeg ble positivt overrasket over stalltipset. Sannsynligvis langt bedre begrunnet enn mye annet vi kommer til å se. Men noen navn ble glemt, og noen gjetninger var svært fargerike. Og det var moro. Du skal ikke se bort ifra at Caroline Knutsen har et stort glimt i øyet når hun ypper - hun har jo spilt for Asker, og kjenner alle.

 

Men vi kan bli litt uptight til tider. Vi er jo vant til snørrunger som vrøvler om damer og fotball og annen neanderthal"logikk", med begge pekefingrene i valgfrie kroppsåpninger. Så vi må nok lære oss å senke skuldrene.

 

Planen om opprykk til TS var å lage et lag med stammen av to-tre Stabæklag føst sendt 80 - tidlig 90. Emilie Hovie var en av spillerne på et av de lagene. Problemet var at når man fikk frem noen virkelig gode (som Emilie eller Line Holte som gikk til Asker), så var ikke Stabæk noe alternativ. Men vi fulgte opp de lagene - tro meg)

1

2

3

4

5

 

Enig i at det er alt for mange feiluttalelser av navn i tabelltipset vårt - lover å skjerpe oss neste år. Jeg tror også Carolian Knutsen har glimt i øyet - og jeg elsker at hun kliner til. Det liker media og det fører til omtale om damefotballen. Og vi har glimt i øyet vi også når vi tar igjen :lol:

 

Når det gjelder sakene du linker til fra Kattem, så er de helt unike og skyldes en kobinasjon av en journalist på havntokt og en overiverig delegat. Husk at det ble spilt 131 andre kamper i TS i fjor hvor det ikke var den type problemer. At en delegat har tabbet seg ut er ikke sanhetsbevis for at NFF er tullinger. Delegatene er desuten frivillige som kommer fra klubbene og ikke er ansatt i NFF til daglig. NFF gjør mye rart, og fortjener til tider tyn for dert, men det skjer jaggu meg enda mer rart rundt om kring i klubbene - både i TL, Adeocco og TS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dere har hatt et damelag i flere år og satset på opprykk til Toppserien, hvorfor vant dere først nå 4. divisjon? Men OK.

 

Frisk forstår jeg. Selvfølgelig take the money and run. Men det blir da litt teit å si at Røa sippet (jamfør tabelltipset). NFF behandlet saken dårlig. Dessverre har Røa tendensen til å spille offeret samtidig som de påpeker hva som er gæærnt (jamfør mitt irritasjonsmoment med Røa). For eksempel, Bjarne Berntsen er en dust, NFF er svært lite fleksible og Frisk-saken ble dårlig behandlet. Men det er de uavhengig av Røas rolle.

 

Hva gjelder banekrav, regner jeg med at du har lest denne og denne? Den første tar for seg de rimelige kravene man kan stille til 250 tilskuere, stort sett foreldre og venninner, og den andre tar for seg NFFs hjelp til selvhjelp i Trondheim. NFF praktiserer vel eutanasi.

 

Ellers cred for bra tabelltips. Vi viste ikke at at folk innen damefotballen tok slike ting på så blodig alvor. Vårt tabelltips er ment som tipping og moro og tidtrøyte i en lang vintersesong, men folk blir jo helt ville. Det er litt kulturforskjeller - det har vi nå fått med oss.

Det er moro med kulturforskjeller. Det er moro når dere sliter med å huske at June Tårnes heter nettopp det og ikke Tårnåsen. Det er gøy når dere imponerer med Alfarnes, og jeg ble positivt overrasket over stalltipset. Sannsynligvis langt bedre begrunnet enn mye annet vi kommer til å se. Men noen navn ble glemt, og noen gjetninger var svært fargerike. Og det var moro. Du skal ikke se bort ifra at Caroline Knutsen har et stort glimt i øyet når hun ypper - hun har jo spilt for Asker, og kjenner alle.

 

Men vi kan bli litt uptight til tider. Vi er jo vant til snørrunger som vrøvler om damer og fotball og annen neanderthal"logikk", med begge pekefingrene i valgfrie kroppsåpninger. Så vi må nok lære oss å senke skuldrene.

 

Planen om opprykk til TS var å lage et lag med stammen av to-tre Stabæklag føst sendt 80 - tidlig 90. Emilie Hovie var en av spillerne på et av de lagene. Problemet var at når man fikk frem noen virkelig gode (som Emilie Haavi, og Line Holte som gikk til Asker), så var ikke Stabæk noe alternativ. Men vi fulgte opp de lagene - tro meg)

 

Noen eksempler:

1

2

3

4

5

 

Enig i at det er alt for mange feiluttalelser av navn i tabelltipset vårt - lover å skjerpe oss neste år. Jeg tror også Carolian Knutsen har glimt i øyet - og jeg elsker at hun kliner til. Det liker media og det fører til omtale om damefotballen. Og vi har glimt i øyet vi også når vi tar igjen :lol:

 

Når det gjelder sakene du linker til fra Kattem, så er de helt unike og skyldes en kobinasjon av en journalist på havntokt og en overiverig delegat. Husk at det ble spilt 131 andre kamper i TS i fjor hvor det ikke var den type problemer. At en delegat har tabbet seg ut er ikke sanhetsbevis for at NFF er tullinger. Delegatene er desuten frivillige som kommer fra klubbene og ikke er ansatt i NFF til daglig. NFF gjør mye rart, og fortjener til tider tyn for dert, men det skjer jaggu meg enda mer rart rundt om kring i klubbene - både i TL, Adeocco og TS.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den var morsomst første gang. :) (PS, hvem av dem er du?)

 

Men som sagt, Gjelleråsen, Team Strømmen, Skedsmo og Kolbotn er ikke så himla langt unna hverandre. Alle har spilt på øverste plan.

 

Mye rart skjer i Toppserien, det økonomiske vrakgodset dere arvet er eksempel på det. Men hva ved Rosenborgbanen er et problem for NFF? Et problem som vitner om en alvorlig svikt, altså? Her støtter jeg langt på vei siste taler (altså link nummer 2).

 

PS: Svært interessante lenker. Kjenner jeg får wikipediarykninger, særlig av den øverste og nummer 4.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge aftenposten stiller Asker lag i år, ikke Stabæk. Jeg har sendt mail på vegne av Stabæk Support og bedt dem oppdatere tabellen sin

Er det mulig, jævla amatører :angry:

Toppserien

Regular k s u t p

1 Amazon Grimstad FK 0 0 0 0 0

2 Arna-Bjørnar 0 0 0 0 0

3 Asker 0 0 0 0 0

4 Fløya 0 0 0 0 0

5 Fortuna Ålesund 0 0 0 0 0

6 Kattem 0 0 0 0 0

7 Klepp 0 0 0 0 0

8 Kolbotn IL 0 0 0 0 0

9 Røa IL 0 0 0 0 0

10 Sandviken 0 0 0 0 0

11 Team Strømmen 0 0 0 0 0

12 Trondheims-Ørn 0 0 0 0 0

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Steike, det hjelper å klage gitt :D

Aftenposten har tatt oss inn i varmen

1 Amazon Grimstad FK 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

2 Arna-Bjørnar 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

3 Fløya 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

4 Fortuna Ålesund 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

5 Kattem 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

6 Klepp 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

7 Kolbotn IL 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

8 Røa IL 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

9 Sandviken 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

10 Stabæk Fotball Kvinner 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

11 Team Strømmen 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

12 Trondheims-Ørn 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

 

Du store, verden går fremover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo bra når utgangspunktet er alfabetisk rekkefølge.

Vi er de eneste som står høyere enn hva alfabetisk rekkefølge skulle tilsi.

Du skal ikke se bort fra at det er fordi vi har erstattet Asker som hadde hatt denne plassen :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er når det er bortekamp som nå at man får føle hvor dårlig mediadekningen av kvinnefotball er, men hvor mange av oss har egentlig brydd oss om det før. Således vil det sikkert hjelpe at Lillestrøm dukker opp neste år (med forbehold om at de er i samme divisjon som oss).

 

Aftenposten og Vg hadde vel grei dekning (til kvinnekamp å være) av kampen mot Røa. VG kjører jo i tillegg børs. Dagbladet var imidlertid nærmest helt fraværende (litt snodig egentlig).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Savnet noe om SFK i StabækTV. Viktig å få med chiksa i denne nysatsingen på stabak.no.

 

 

Send mail til Stabæk, v/Håkon Bjerke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Steike, det hjelper å klage gitt :D

Aftenposten har tatt oss inn i varmen

1 Amazon Grimstad FK 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

2 Arna-Bjørnar 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

3 Fløya 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

4 Fortuna Ålesund 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

5 Kattem 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

6 Klepp 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

7 Kolbotn IL 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

8 Røa IL 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

9 Sandviken 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

10 Stabæk Fotball Kvinner 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

11 Team Strømmen 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

12 Trondheims-Ørn 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0 0 0 0-0 0 0

 

Du store, verden går fremover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hjelper og ta opp ting. Sendte en mail til Budstikka ang at STK burde ha en egen side for damer ved siden av Asker , Bærum og Stabæk F Menn

2-3 dager senere er det fett faktum. Er litt usikker om jeg påvirket dem ,men den er der nå. Bra budstikka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...