Gå til innhold

Treningskamper


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Vinner 1-0 etter mål av Ida etter et fint gjennomspill, og hun lobber ballen over keeper. Ellers bra å se at de nye spillerne begynner å finne seg mer til rette. Maija var sikker bak der, og er en som kan slå langpasninger når det trengs. Mina fikk vist både at hun har fart og tekniske ferdigheter. I tillegg ser også Pernille til å fungere bedre nå.

 

Ingrid sto forøvrig hele kampen uten at det virket som hun hadde noen problemer. Camilla kom inn for Melissa fem minutter før slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er laget som starter mot Mallbackens IF:

Hjelmseth

Nordeide Grønli - Reinås - Saari - Hauge

Stensland - Jónsdóttir - Ludvigsen

Enget - Velta - Kjørum

 

Benk:

Pettersen

Dekkerhus

Granli

Linberg

Haaland

Steffensen

Birkelund

 

Avspark på Nadderud er kl 1330

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi starter med følgende lag mot Mallbackens IF i dag:

Hjelmseth

Nordeide Grønli - Reinås - Saari - Hauge

Stensland - Jónsdóttir - Ludvigsen

Enget - Velta - Kjørum

 

Benk:

Pettersen

Dekkerhus

Granli

Linberg

Haaland

Steffensen

Birkelund

 

Avspark på Nadderud er kl 1330

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Like gledelig å se Ingvild Stensland tilbake for fullt i godt gammelt slag.

Absolutt, i tillegg scoret hun jo på straffespark noe som for Chixa i fjor var like lett som å fange en enhjørnig på speed
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble ganske stille og rolig her på La Manga nå (kun noen av lagene fra vest igjen), og da tok jeg meg tid til å sette opp treningskamptabellen, Fotballmagasinet har jo hatt denne de siste årene, men de har jo lagt ned til glede for noen og sorg for andre. For min del hadde jeg sansen for dem, men på slutten ble det litt mye om konflikter i Grei og lokale nyheter om Byåsen.

 

Så her har jeg tabellen, og har brukt kampene som er ført opp på Serieforeningen for kvinnefotball sine sider. Tabellen er selvsagt like uhøytidelig som alltid. Noen, men svært få, har spilt mot utenlandske lag, noen har spilt mot guttelag, og andre igjen mot lag i lavere divisjoner. Derfor kan jeg garantere at årets sluttabell ikke kommer til å se slik ut (regnet ut etter snittpoeng):

 

1. Sandviken 7 6 0 1 17- 9 18 2,57

2. Trondheims Ørn 6 5 0 1 26- 4 2,50

3. Kolbotn 7 5 2 0 18- 6 17 2,43

4. Avaldsnes 6 4 2 0 17- 4 14 2,33

5. Lillestrøm 5 2 2 1 9- 8 8 1,60

6. Stabæk 6 2 2 2 10-10 8 1,33

7. Arna Bjørnar 4 1 2 1 8- 7 5 1,25

8. Medkila 5 2 0 3 6- 8 6 1,20

9. Røa 8 2 3 3 9-11 9 1,13

10. Klepp 5 1 2 2 4- 8 5 1,00

11. Vålerenga 1 0 5 2- 8 3 0,50

12. Urædd 7 0 2 5 11-21 2 0,29

 

Noterer at Røa som vanlig har flest kamper med åtte, mens Arna Bjørnar kun står med fire. Lillestrøm og Stabæk er eneste med internasjonal motstand. Vålerenga har kun scoret i en kamp, mens Klepps seier var mot et guttelag. Urædd ser ut til å være lekk i begge ender. Ørn og Sandviken har storseire mot lag på nivå under, og spesielt sistnevnte så ikke akkurat ut som noen seriefavoritt her nede.

 

La meg si det slik at bunnen ser nok mer riktig ut, men bytt ut et av de fem nederste med et av de fem øverste så kan det kanskje stemme. Skal se om jeg setter opp et tabelltips etter hvert også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ble spilt internkamp i dag. Blått mot hvitt hvor det blå laget nok var mest opp mot Toppserielaget, men en del spillere spilte på begge lag. Ble spilt 4x15 min, og selv kom jeg først litt ut i det andre kvarteret. Da ledet de blå etter to mål av Melissa Bjånesøy, samt en straffescoring av Synne Sofie Kinden Jensen. Marie Dølvik Markussen scoret det siste målet for de blå. Kombinasjonen Marie og Synne kan bli en virkelig hit, forhåpentligvis alt på lørdag. Den andre nykommeren Martine Flakk var ikke tilstedet.

 

Det hvite laget besto av en del spillere fra rekruttlaget i tillegg til de spillerne som byttet litt på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Treningskamper i vinter.

 

Lørdag 14/1 kl. 12:00 Stabæk Fotball Kvinner- Fotballaget Fart Nadderud KG2

 

Fredag 3/2 kl. 18:00 Stabæk - Vålerenga Fotball Damer Nadderud KG2

 

Søndag 12/2 kl. 15:00 Avaldsnes Stabæk Pinatar

 

Lørdag 11/3 kl. 12:00 Stabæk Røa Nadderud KG2

 

Lørdag 18/3 kl. 13:00 Stabæk Kolbotn Nadderud KG2

 

Lørdag 1/4 kl. TBD Stabæk LSK-Kvinner TBD

 

Forandringer kan forekomme...

Endret av gwestlund
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klippet fra kvinnefotballmagasinet.no sin FB side:

 

Stabæk deltar i den 5. Internationale Turbine Hall turneringen i Berlin

 

Tradisjonen tro drar Bærums laget til Tyskland i januar og møter internasjonal tøff motstand.

Stabæk og trener Vanja Stefanovic møter blant annet vertene Turbine Podsdam, i turneringen som ble vunnet av SKN.St.Polten i 2016.

 

Turneringen går 28 og 29 januar.

 

Dette er gruppene som er satt opp på hjemmesiden til den tyske storklubben:

 

Gruppe A

 

SKN St.Pölten Frauen (Østerrike)

Glasgow City FC (UK)

Fortuna Hjørring (Danmark)

HC Sparta Praha (Tsjekkia)

 

gruppe B

 

1. FFC Turbine Potsdam (Tyskland)

Stabæk Fotball Kvinner (Norge)

MTK Hungaria FC (Ungarn)

Sporting Clube de Portugal (Portugal)

 

Den erfarne treneren Vanja Stefanovic(37) fra Serbia, med Diplomøkonom utdannelse, Master fra Serbias Idrettshøyskole og UEFA A-lisens, drar nedover med sitt lag i slutten av måneden. (foto Stabæk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andre gangen man deltar, og det er blitt en tradisjon. Forhåpentligvis med en større tropp en i fjor, og kanskje har man lærd litt fra fjoråret. Normalt burde man kunne nå en finale, men med tanke på fjoråret skal man kanskje være fornøyd med topp fire?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner om at i morgen kl. 12:00 er det duket for årets første treningskamp, når Chixa tar i mot Fotballaget Fart på kunstgress 2.

Blir interessant å se Vanja Stefanovic sin første kamp som hovedtrener, det ryktes at mange av spillerene i troppen kommer til å få spilletid i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klippet fra Chixa's FB. Side:

Årets første treningskamp - mot Fart, endte 0-0. Grei gjennomkjøring hvor vi styrte alt den første timen - men sløste med sjansene. Vi startet med: Ingrid Hjelmseth, Siri Nordeide Grønli, Stine Reinås, Trine Rønning, Cecilie Liane, Cathrine Dekkerhus, Ingvild Isaksen, Victoria Ludvigsen, Synne Jensen, Mina Kjørum og Melissa Bjånesøy. Etter 30 minutter gikk Melissa, Trine og Stine ut - inn kom Martine Flakk, Frida Maanum og Andrea Wilmann. Frida Thomas kom inn for Hjelmseth i pausen. I det 59. minutt fortok Stabæk et klassisk 10-dobbelt bytte. Ut med A-laget og inn med Rekruttlagt (+ Ine Østmo). Etter bytte kom Fart litt mer med, men det var fortsatt Stabæk som skapte de farligste sjansene. Ellen Halsth og Kamilla Vangsnes var begge nære på å gi oss scoring. Fart hadde også et par gode sjanser - inkludert en scoring som ble korrekt annulert for offside. Alt i alt en fin fin gjennomkjøring på et kaldt Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så ikke kampen, men bekymrer meg at 0-0 mot Fart regnes som en fin fin gjennomkjøring. Hadde forventet at dette var et lag man skulle slå med syv-åtte mål, så er vel kun at man holder nullen som virker positivt. Men så har man jo mistet de fire beste spillerne fra i fjor, allikevel hadde jeg ikke forventet at man var tilfreds med dette resultatet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fra kvinnefotballmagasinet.no

 

Stabæk med gode referanser i Turbine Internationaler Hallencup Turbine Potsdam- tross tøffe tak!

-Tapte en spennede kamp om 5.plassene mot Fortuna Hjørring, med Stabæk keeper Guro Pettersen i mål.

-Blir straffet på nær-teknikken og taktiske valg

- Se resten av turneringen her og Stabæks kamp om 5.plass, og lær av de andre beste lagene: https://youtu.be/S-mZvjQIEmA

Stabæk Fotball Kvinner sitt unge lag i Berlin har fått en flott opplevelse både sportslig og sosialt, men man så at de har litt opp til de beste i slike turneringer der grunnteknikk og hurtige valg må tas med kvalitet. Nå spiller de mot Glascow City.(endte med 2-1 seier).

De spiller om 5.plassen mot Fortuna Hjørring klokken 1430.

 

Etter puljespillet ble Stabæk nummer 3, men kunne lenge kjempe om en bronse kamp, men så valgte suverene 1. FFC Turbine Potsdam å kjøre andre rekka mot Sporting Clube de Portugal og tapte, dermed var Stabæk sitt håp ute, men var heller ikke bedre.

 

Magasinet har fulgt hele turneringen så langt og er imponert over de beste som vertene, St.Polten og Fortuna på sitt beste.

 

På Stabæk var utvilsomt Hanna Maanum i sitt rette element, med sine enorme basisferdigheter, og var jevnt over lagets beste i turneringen før den siste kampen. Eller jevne gode prestasjoner av de ungeBærums-jentene til Vanja Stefanovic.

 

Summert så må Stabæk hjem å trene mer på basis, noe hele Norge må fremover, om man skal bruke denne turneringen som en referanse. Her har Norske spillere generelt et stykke å gå i forhold til mange nasjoner. Men jo mer vi deltar i slike turneringer, møter slike motstandere, så får vi målt oss opp mot de beste.

Man skal huske at de fleste av disse som var med for Stabæk, har herjet hjemme i lignende turneringer, på ulike lag.

 

Mitt råd til unge spillere, tren masse teknikk, og få lagene deres til å spille mer slik fotball i yngre klasser!

 

Stabæk spiller og keeper Guro Pettersen spilte for Fortuna Hjørring, og fikk en god opplevelse, og kom til sluttspillet. som pågår nå.

 

Dette er troppen til Stabæk i Tyskland, som vi ser ikke har med landslagspillerne, som blant annet alle motstanderne i Tyskland hadde, samt flere spillere.

To rekruttspillere må også fått med seg veldig gode erfaringer hjem til Norge, Julie Støstad og Margrethe Falkanger.

 

Martine Flakk, Synne Jensen, Margrethe Falkanger, Frida Thomas, Victoria Ludvigsen, Mina Kjørum, Melissa Bjånesøy, Cecilie Liane, Ine Østmo, Frida Maanum, Andrea Wilmann og Julie Støstad. (foto Stabæk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fredag 3. Februar spiller Chica treningskamp mot VIF på Nadderud kunstgress. Avspark er klokken 18:00

Får du ikke kommet til nadderud kan du allikevel få sett kampen, for den streames også live på Klanens Webradio

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper
×
×
  • Opprett ny...