Gå til innhold

Women's Champions League


gufa
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 måneder senere...

Hvis (når) vi vinner serien i år og kommer oss til CL, er Nadderud klarert for slike kamper eller blir det i så fall TA? Med tanke på at det har blitt spilt EM-kvallik der bør det jo være greit.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis (når) vi vinner serien i år og kommer oss til CL, er Nadderud klarert for slike kamper eller blir det i så fall TA? Med tanke på at det har blitt spilt EM-kvallik der bør det jo være greit.

 

 

Pratet med Roger i Tromsø og han mente at alle Champions League kamper vil bli spilt i Telenor Arena.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis (når) vi vinner serien i år og kommer oss til CL, er Nadderud klarert for slike kamper eller blir det i så fall TA? Med tanke på at det har blitt spilt EM-kvallik der bør det jo være greit.

 

 

Pratet med Roger i Tromsø og han mente at alle Champions League kamper vil bli spilt i Telenor Arena.

Uansett kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at Nadderud er godkjent. Røa spilte tross alt Champions League på Røabanen i fjor, og den burde jo ikke engang være godkjent for Toppserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers kan det nevnes at Røa har relativt gode muligheter til å bli seedet i første runde, ettersom Umeå(!) virker å være på vei ut : CL-wiki

 

Edit: dersom alle forhåndsfavorittene vinner kvalifiseringspulja si, blir Røa beste lag som ikke blir seedet.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers kan det nevnes at Røa har relativt gode muligheter til å bli seedet i første runde, ettersom Umeå(!) virker å være på vei ut : CL-wiki

 

Edit: dersom alle forhåndsfavorittene vinner kvalifiseringspulja si, blir Røa beste lag som ikke blir seedet.

 

 

Kanskje ikke så rart at Amelie valgte å dra til Norge. Ser ikke ut som alt er som det skal i svensk fotball, men det kan jo være Umeå som er i helt oppløsning. Vet at laget hadde en kronglete reise til Kypros, og først kom frem på morgenen første kampdag, men den kampen vant jo laget. Ellers snodig system ved at de to beste toerne skal videre også, men nå tapte jo faktisk Umeå så mye at laget sliter der også.

 

Hjelper ikke å vinne mye i siste kampen (om ikke det kypriotiske laget får bank da) siden kampen mot det svakeste laget strykes. Dermed står Umeå med 4-4 og 3 poeng på toertabellen. Laget fra Kypros var forøvrig ranket som det svakeste laget i puljen.

 

Vel, det kypriotiske laget kunne jo nesten kalles romensk. Syv av spillerne i startoppstillingen er fra Romania, og kun tofra Kypros. Forøvrig en svenske på benken også (kom inn på slutten).

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers kan det nevnes at Røa har relativt gode muligheter til å bli seedet i første runde, ettersom Umeå(!) virker å være på vei ut : CL-wiki

 

Edit: dersom alle forhåndsfavorittene vinner kvalifiseringspulja si, blir Røa beste lag som ikke blir seedet.

 

Da er Umeå ute, og Røa seedet i 1/16-finalen. Kanskje håpe på at de ikke møter det danske eller islandske laget. Norge ligger 1,5 poeng bak Island på nasjonsrankingen, og det blir spennende om Røa kan gjøre det såpass bra at vi kan ta igjen Island - som dessverre fortsatt har begge lagene med. Det må dog være lov til å håpe på at Breidablik, som ikke er seedet, ryker denne runden, gjerne med to strake tap. Passerer vi Island, får blir også neste års sølvvinner med i CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Passerer vi Island, får blir også neste års sølvvinner med i CL.

Men er vi egentlig interessert i det?

 

 

Jeg føler meg ikke sikker på gull i år engang, langt mindre neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK. Tenkte nå slik at en evt. sølvvinner i CL kunne gjøre det så dårlig at det ødelegger for rankingen. Alt skal deles på to og ikke en. Forøvrig kunne jeg godt ønske at Røa trekker det "finske" laget.

 

På den annen side kunne jeg også ønske meg at de trakk laget fra Kazakhstan, og får bortekamp først :lol:

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble ikke tur til Kazakhstan for Røa, men en tur østover blir det nemlig til Minsk, Hviterussland. Der har jo vi nettopp vært med våre herrer (vel, ennå litt lenger øst da, men noen av oss var jo også i Minsk). Er jo ikke all verdens reisevei, men kan jo håpe at det ikke går like knirkefritt med pass, visum og forsikring som det gjorde for Siempre Azul og megselv.

 

Skulle de avansere blir det tur til St Petersburg (igjen), eller til Kypros.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele trekningen:

 

Round of 32 draw

First leg: 22/23 September

Second leg: 13/14 October

 

1. K. Sint-Truidense VV (BEL) v AC Sparta Praha (CZE)

 

2. Legend Chernigov (UKR) v FC Rossiyanka (RUS)

3. ŽFK Mašinac (SRB) v Arsenal LFC (ENG)

4. CSHVSM (KAZ) v FCR 2001 Duisburg (GER)

5. MTK Hungária FC (HUN) v Everton (ENG)

6. Breidablik (ISL) v FCF Juvisy Essonne (FRA)

 

7. PAOK FC (GRE) v SV Neulengbach (AUT)

 

8. ŽNK Krka (SVN) v Linköpings FC (SWE)

9. Rayo Vallecano de Madrid (ESP) v Valur Reykjavík (ISL)

 

10. Åland United (FIN) v 1. FFC Turbine Potsdam (GER, holders)

11. AZ Alkmaar (NED) v Olympique Lyonnais (FRA)

 

12. Zorka-BDU (BLR) v Røa IL (NOR)

13. Fortuna Hjørring (DEN) v CF Bardolino Verona (ITA)

 

14. RTP Unia Racibórz (POL) v Brøndby IF (DEN)

15. Apollon Limassol LFC (CYP) v Zvezda-2005 (RUS)

16. FC Zürich Frauen (SUI) v ASD Torres Calcio (ITA)

 

 

Round of 16 draw

First leg: 3/4 November

Second leg: 10/11 November

 

CSHVS / Duisburg v Fortuna / Bardolino

Rayo Vallecano / Valur v Mašinac / Arsenal

Legend / Rossiyanka v Alkmaar / Lyon

Racibórz / Brøndby v MTK / Everton

 

Zürich / Torres v Breidablik / Juvisy

Åland / Potsdam v PAOK / Neulengbach

Krka / Linköping v Sint-Truidense / Sparta

Zorka-BDU / Røa v Apollon / Zvezda

 

Ellers ganske oppsiktsvekkende at man ikke har lagt en hindring for at de to tilfellen hvor lag også møttes i kvaliken ikke kunne møtes i første kamp i cupspillet. Breidablik og Juvisy møtes dermed igjen, og får dermed tre kamper på rad mot hverandre. Den første endte 3-3.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Zvezda spiller for øvrig i Perm, ikke St. Petersburg. Det er Zenith som spiller der.

og viss jeg forstår det riktig, så vil Røa, dersom de slår laget fra Minsk, risikere en ny tur til Perm, de spilte jo også mot Perm noen få dager etter sereiefinalen i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Zvezda spiller for øvrig i Perm, ikke St. Petersburg. Det er Zenith som spiller der.

 

Sorry, husker jo det nå. Husker jo at jeg skrev en uggen historie om servering av menneskekjøtt der i forbindelse med kampen i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer. Husker det, sexxes. Vi gjorde det, Busk1Marius. Ble 1-1 etter at vi ledet 1-0 i 64 minutter. Det var tiden der vi safet inn alt vi kunne. Pinglete, ja, men noe tett program.

 

Får vel tett program nå også. Kamp i Minsk onsdag, mot oss lørdag, og cup tirsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal jo nevnes at det var gruppespill med enkeltserie, og at kampene gikk i et av de deltakene nasjonenes land, og ble spilt over en ukes tid. Ikke som gruppespillet blant herrene. Er nok et godt stykke til man kan innføre det blant kvinnene dessverre.

 

Så faktisk Røa spille gruppespilskamp på Marienlyst (Drammen) for noen år siden, og har nå, litt skremmende i grunn, oppdaget at jeg sannsynlgvis ligger relativt høyt på banehopperlisten til denne klubben (8 baner).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal jo nevnes at det var gruppespill med enkeltserie, og at kampene gikk i Så faktisk Røa spille gruppespilskamp på Marienlyst (Drammen) for noen år siden, og har nå, litt skremmende i grunn, oppdaget at jeg sannsynlgvis ligger relativt høyt på banehopperlisten til denne klubben (8 baner).

 

 

Gult kort til SEXXES. Man ser kun på Røa når de møter Stabæk.

Til sammenligning hadde jeg fått billetter til VIF mot Liverpool for noen år siden.

Jeg nektet å dra fordi man ikke ser VIF mer enn høyst nødvendig, dvs når de møter Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tilsnakk til Bendix. Hvis Roger Finjord kan se Røa uten at de møter Stabæk, kan da fansen gjøre det.

 

Dessuten lå Stabæks første (og eneste) lag i 4. divisjon da den kampen foregikk. Det blir som å ikke se en hockeykamp i tilfelle Stabæk får et hockeylag.

 

 

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man ser kun på Røa når de møter Stabæk.

Til sammenligning hadde jeg fått billetter til VIF mot Liverpool for noen år siden.

Jeg nektet å dra fordi man ikke ser VIF mer enn høyst nødvendig, dvs når de møter Stabæk

 

 

Å gå å se VIF-Liverpool bringer ca. 750 kroner til VIF per person du hadde dratt med deg. Av samme, økonomiske årsak er det viktig at norske herrelag ryker tidligst mulig ut av europacupene. Med damelagene stiller det seg derimot litt anderledes. Jeg ønsker Røa kommer så langt som mulig (så lenge de ikke når finalen), og kunne til og med tenkt med å kanskje ta en titt på en av e-cupkampene deres. Av ren nysgjerrighet.

 

Edit: Finjord drar selvfølgelig og ser Røa så ofte han kan, det er vår nærmeste konkurrent. Det er faktisk jobben hans å spionere litt. Det er jo ikke som det finnes så mye TV-kamper å se på.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som skulle lure på det så har jeg vel aldri betalt for å se en kamp med Røa (med unntak av kampene på Nadderud Stadion og Telenor Arena, som gikk under sesongkort). Har dog lagt igjen noen penger for vafler på Røabanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kommer aldri til å bli en ekte fan. Jeg skal se dere spille mot Donn i dag, dersom ikke noe kommer i veien. Og da betaler jeg 100 (!) kroner i billett og kjøper et eller annet i kiosken. For meg er det å støtte kvinnefotball litt viktigere enn å forbli i trassalderen. Her tar jeg altså selvkritikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal jo nevnes at det var gruppespill med enkeltserie, og at kampene gikk i Så faktisk Røa spille gruppespilskamp på Marienlyst (Drammen) for noen år siden, og har nå, litt skremmende i grunn, oppdaget at jeg sannsynlgvis ligger relativt høyt på banehopperlisten til denne klubben (8 baner).

 

 

Gult kort til SEXXES. Man ser kun på Røa når de møter Stabæk.

Til sammenligning hadde jeg fått billetter til VIF mot Liverpool for noen år siden.

Jeg nektet å dra fordi man ikke ser VIF mer enn høyst nødvendig, dvs når de møter Stabæk

 

Du kan nesten vurdere å gi meg rødt. Kom faktisk på at jeg har niende, og egentlig er det den første siden det var Røas første seriekamp med kvinnelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Women's Champions League
×
×
  • Opprett ny...