Gå til innhold

Solveig Gulbrandsen


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Deilig nyhet.

Hvis hun derimot ikke hadde blitt bra, fikk hun en invitasjon til feltet vårt under kampen mot Kattem ;)

Hun kan jo spille 8-10 år til og så komme opp til oss på tribunen etter det.

Med Solveig tilbake har vi en sterkere midtbane enn landslaget, seriøst ment.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Damen trente ihvertfall for fullt i dag - hvis noen skulle lure på skadesituasjonen hennes. Så pigg ut.

Spilte dog uten gul vest under spillsekvensen - det gjorde resten av den trolige førsteelleveren.

 

Blir ikke helt klok på dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Damen trente ihvertfall for fullt i dag - hvis noen skulle lure på skadesituasjonen hennes. Så pigg ut.

Spilte dog uten gul vest under spillsekvensen - det gjorde resten av den trolige førsteelleveren.

 

Blir ikke helt klok på dette.

 

 

Regener med at Janne sto over siden hun tråkket over i går?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Nja, det er vel strengt tatt bedre nyheter for landslaget enn for oss. Vil hele tiden være bekymret for at hun skal bli skadet. Det mest positive er selvsagt at vi ikke trenger å bekymre oss for at hun legger opp nå. Så får vi sørge for at hun vil være her og spille i mange år til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, det er vel strengt tatt bedre nyheter for landslaget enn for oss. Vil hele tiden være bekymret for at hun skal bli skadet. Det mest positive er selvsagt at vi ikke trenger å bekymre oss for at hun legger opp nå. Så får vi sørge for at hun vil være her og spille i mange år til.

 

 

Det var vel aldri aktuelt for henne å slutte på landslaget men fortsette i toppserien, var det?

 

I så fall er dette den eneste formen gladnyheten kunne fått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, det er vel strengt tatt bedre nyheter for landslaget enn for oss. Vil hele tiden være bekymret for at hun skal bli skadet. Det mest positive er selvsagt at vi ikke trenger å bekymre oss for at hun legger opp nå. Så får vi sørge for at hun vil være her og spille i mange år til.

 

Blant det som har gjort størst inntrykk på meg innenfor fotballen var å se ut vinduet fra min mors leilighet på Gullhaug omtrent ti minutter etter at det norske kvinnelandslaget vant OL i 2000. Alle jenter fra fem til femten var ute og sparket fotball! Sånt gjør underverker for rekruttering, publikumsinteresse og kvalitet på sikt. Om flere klubber følger Stabæks eksempel, og flere supporterklubber følger vårt eksempel kan vi være på vei mot en stor oppblomstring av kvinnefotballen i Norge.

 

Ønskedrømmen må være at landslaget igjen kan hente jentene ut av dukkekroken, og at en styrket norsk toppserie står klar til å inspirere videre når VM/EM/OL-rusen gir seg. Derfor er det viktig at våre beste spiller, og derfor er dette en god nyhet for oss alle.

 

Ps. Jeg gleder meg til 2040 når SFK spiller enda en klassisk seriefinale mot erkerival Røa, i det som nå er anerkjent som en av verdens tre beste kvinneserier. Når speaker annonserer at nadderud er fullsatt, skal jeg sitte sitte der med lungemaskinen min på handicapplassen og le en hes og dritstolt latter når jeg tenker på at jeg var med på starten av dette eventyret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, det er vel strengt tatt bedre nyheter for landslaget enn for oss. Vil hele tiden være bekymret for at hun skal bli skadet. Det mest positive er selvsagt at vi ikke trenger å bekymre oss for at hun legger opp nå. Så får vi sørge for at hun vil være her og spille i mange år til.

 

Blant det som har gjort størst inntrykk på meg innenfor fotballen var å se ut vinduet fra min mors leilighet på Gullhaug omtrent ti minutter etter at det norske kvinnelandslaget vant OL i 2000. Alle jenter fra fem til femten var ute og sparket fotball! Sånt gjør underverker for rekruttering, publikumsinteresse og kvalitet på sikt. Om flere klubber følger Stabæks eksempel, og flere supporterklubber følger vårt eksempel kan vi være på vei mot en stor oppblomstring av kvinnefotballen i Norge.

 

Ønskedrømmen må være at landslaget igjen kan hente jentene ut av dukkekroken, og at en styrket norsk toppserie står klar til å inspirere videre når VM/EM/OL-rusen gir seg. Derfor er det viktig at våre beste spiller, og derfor er dette en god nyhet for oss alle.

 

Ps. Jeg gleder meg til 2040 når SFK spiller enda en klassisk seriefinale mot erkerival Røa, i det som nå er anerkjent som en av verdens tre beste kvinneserier. Når speaker annonserer at nadderud er fullsatt, skal jeg sitte sitte der med lungemaskinen min på handicapplassen og le en hes og dritstolt latter når jeg tenker på at jeg var med på starten av dette eventyret.

Veldig bra skrevet, vår kjære islending.

Ang. landslaget. Jeg er vel av de som har vært mest negativ vedr. å ha Stabækspillere på landslaget.

Må dog inrømme at Solveig var i mye bedre form etter landslagsoppholdet på Island enn før hun reiste dit.

 

Ang. rekruttering

På stabæk barneskole blir det stadig flere unge jenter som inntar fotballbanen :)

 

Håper vi kan sitte sammen på handicapplassen og le sammen.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi kan sitte sammen på handicapplassen og le sammen.

Da synes jeg synn på dere, hvis dere er så pesismistiske på deres fysiske form om 31 år, Bendix har nok gått av med pensjon da, mens Islendingen fremdeles bør ha noe år igjen til normal pensjonsalder. Selv regner jeg med at jeg er med i Oldermansligan, eller noe slikt, og SITTER sammen med dem på en litt sliten TA, med masse sjel og patina :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stem på årets mål!

 

Alternativ 10 - Solveigs tofotsdribling av to Røaforsvarere og avslutning helt inne ved stolpen i første serierunde. Det er bare å avgi stemme, folkens!

 

Dette er faktisk det eneste toppseriemålet som er med i avstemningen - en god grunn til det er selvfølgelig at de færreste av toppseriemålene er filmet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Solveig Gulbrandsen signerer for FC Gold Pride, og blir å finne i California neste år.

 

 

F***! Skal vi snart begynne å få noen personer inn her, eller? Wiik, Gulbrandsen, trener og leder. Det begynner å bli tomt på julebordet nå.

 

Julebordet har vært, og det var folksomt der (også kalt årsfest). Ytterligere informasjon om den festen kan du få ved å henvende deg til enda en JÆVLA islending...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Solveig Gulbrandsen signerer for FC Gold Pride, og blir å finne i California neste år.

 

 

F***! Skal vi snart begynne å få noen personer inn her, eller? Wiik, Gulbrandsen, trener og leder. Det begynner å bli tomt på julebordet nå.

 

Det føles vel ikke akkurat betryggende at vi har åtte spillere uten kontrakt, og at vi i tillegg mister dem som er under kontrakt (det burde jo gi oss noen kronestykker, eller). Å miste Melissa kan man til nød leve med, men uten Solveig sliter vi. Ser ikke helt at hun kan erstattes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da kan vi f... meg se langt etter noen penger også. Hva søren er poenget med lengre kontrakter når vi allikevel bare lar spillerne gå? Da er det vel bare å gratulere Røa med seriegull 2010. Jaja, vi hadde det jo hyggelig i fjor. Synd det ble med det :(

 

Ser nå at hun kommer tilbake til de siste kampene for sesongen http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1765

Får håpe Røa ikke har avgjort serien før det.

 

Fy søren så redd jeg er for at Maiken og Katrine skal forsvinne også. Kommer ikke til å puste ut før nye kontrakter er underskrevet, og hva skjer med Melissa. Ikke sett noe info hverken her eller på Wolfsburgs sider, men som sagt i en spillerprofil sto hun oppført som spiller for Wolfsburg fra 01/10-06/10.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da kan vi f... meg se langt etter noen penger også. Hva sdøren er poenget med lengre kontrakter når vi allikevel bare lar spillerne gå? Da er det vel bare å gratulere Røa med seriegull 2010. Jaja, vi hadde det jo hyggelig i fjor. Synd det ble med det sad.gif

Nåja. Dersom dere begolder Siri, får Thorsnes og Huse, og dersom Mykjåland går til Washington Freedom, blir det nok jevnere enn det. Særlig om dere får dere en god trener. wink.gif
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da kan vi f... meg se langt etter noen penger også. Hva sdøren er poenget med lengre kontrakter når vi allikevel bare lar spillerne gå? Da er det vel bare å gratulere Røa med seriegull 2010. Jaja, vi hadde det jo hyggelig i fjor. Synd det ble med det sad.gif

Nåja. Dersom dere begolder Siri, får Thorsnes og Huse, og dersom Mykjåland går til Washington Freedom, blir det nok jevnere enn det. Særlig om dere får dere en god trener. wink.gif

 

Det var mye hvisomatte, dersom. Den første der er visstnok grei, men de tre andre? På trenersiden skal man vel få det bedre enn i år, men så spørs det om det blir en brukbar, god eller fantastisk trener. Tipset mitt er at vi ender på god, men at treneren fort kan bli erklært fantastisk om alt skulle gå vår vei (har fått ristet av meg litt av den første frustrasjonen nå, men).

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fristilt fra kontrakten??? Altså, hva faen? Jeg stiller meg bak idéen om å ikke være altfor vanskelige hvis spillere får muligheten, men dette her er det dusteste jeg har hørt på lenge. Hvis Marseille eller noe kommer og vil ha Farnerud, så skal vi altså fristille ham fra kontrakten også da? Jeg ser at Daasvand sier de gjør dette for å bygge kultur og vise at vi ikke skal være vanskelig, men det har da faen meg Stabæk klart i ganske mange år allerede uten å fristille folk fordi et tilbud kommer? Det gir kanskje inntrykk om mye, men ambisjonsmessig lyser det i alle fall ikke veldig SERIEGULL av dette. Hvis det er noen klubber som kunne betalt litt for seg bør det jo være de amerikanske?

 

Ser heldigvis at hun kommer tilbake for å spille de siste kampene.

 

Lykke til Solveig! Men dette er håpløst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er litt interessant, og vitner om to verdner som kolliderer. Innenfor herrefotball er det litt annerledes. Der er man profesjonell, og klubbene som er interessert i spillere er klar over at de må betale litt ekstra. Minst like viktig som det er at det faktisk har penger, og interessen fra en klubb kan uansett generere interesse fra flere, om så pengene blir et hinder hos den første.

 

Innenfor kvinnefotball er det imidlertid helt annerledes. Kvinnelige fotballspillere er stort sett amatører (hvilket, og det er derfor vi er så glade i dem, betyr at de er motivert av kjærlighet til sporten). WUSA, det forrige profesjonelle kvinnefotballforsøket, gikk konkurs på grunn av rotete pengebruk, og klok av skade har WPS ikke i nærheten av så mange penger som WUSA. En av grunnene til at norske spillere ikke ble prioritert til WPS, mistenker jeg, er fordi en norsk gjennomsnittslønn er for høy for de fleste over there. Om man greier å finne penger til lønn, har man ikke penger til å fri spilleren fra kontrakten. Asker prøvde lenge å hindre Lisa Marie Woods i å bryte kontrakten, og resultatet ble jo at ikke bare dro hun så fort hun kunne, men da hun dro tilbake til Norge etter opphold i Tyskland og USA, gikk hun til Kolbotn, ikke Stabæk. Enda Stabæk er en helt annen klubb hva gjelder praksis, stikker sårene dypt.

 

Dessuten er dette Drømmen med stor D, ikke bare en drøm. Det er omtrent syv amerikanske (det vil si, det blir to til), tre svenske, fire tyske og en fransk klubb som kan gi en kvinnelig fotballspiller en behandling som kanskje med velvilje kan sammenliknes med en gjennomsnittlig adeccospillers. At Solveig Gulbrandsen ble målløs av at dere vasker klærne, sier vel en del om hva hun gikk fra til dere, og avstanden fra dere til FC Gold Pride er nok også ganske så stor. Ikke et vondt ord om dere, men WPS er nok mer fristende på overflaten. Innstillingen til sporten er også bedre der. I USA er ikke fotball en machoidrett, og dermed er terskelen for å se på kvinner spille fotball ikke stort større enn å se på menn gjøre det. Tvert imot er det nok vanligere å forbinde fotball med kvinner der (omtrent som oss og håndball), og dermed blir det ikke samme tilfelle av pinlig taushet eller de samme, slitne klisjeene.

 

For Solveig, som var en av banens beste i cupfinalen i 1998, blir det neppe en ny sjanse. Ikke bare ryker FC Gold Pride om hun nektes dette, men også andre WPS-lag. Det er lite sannsynlig at en snart 29 år gammel fotballspiller blir satset på i Frankrike eller Tyskland (kvinner har som kjent en langt lavere pensjonsalder). Å hindre henne å dra til det som anses å være verdens beste (og er i alle tilfelle den mest hypede og kanskje den med best betingelser) på basis av økonomi har sannsynligvis kortsiktig gevinst, men i det lange løp vil mange kvie seg for å signere for Stabæk om det fortsetter.

 

Sexxes: Om Thorsnes forsvinner til dere er jeg enig i blir spekulasjoner. Imidlertid kan tapet av både henne, Mykjåland og Huse for Røas del være en aktualitet. Om alt går deres vei, er det vel en ganske bra trener.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Triste greier for oss.

 

De nest beste får gripe sjansen, men dette svekker uten tvil laget

 

Jeg forstår resonnementet bak dette, og vi får heller ofre de skarve hundretusenene vi evt. kunne fått ut av dette. Men det er som å gi bort Farnerud.

 

Lykke til, Sola. Og du kommer tilbake hit, sånn er det med den saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Solveig slippes er vel, isolert sett, helt greit. Vi har ingenting å tjene på å skulle prøve å holde henne igjen, og det er klart hun vil ha et siste forsøk i en liga hvor de gjør litt mer for spillerne enn å vaske treningstøyet. Jeg må vel bare venne meg til slik åpenbare forskjeller på amatørligaen TS og proffligaen TL.

 

Men at klubben nå virker (og her må jeg understreke virker, jeg vet jo tross alt ikke hvilke avtaler som kanskje snart offentliggjøres) langt mer defensiv enn for ett år siden, det har jeg litt tyngre for å svelge. Den gang fikk vi forsterket laget med toppseriens toppscorer fra en motstander, to stjernespillere fra en nær konkurrent (både geografisk og på tabellen) og andre kjempespillere. Nå bare renner det ut.

 

Vi har kun bevitnet 25% av denne silly season, men foreløpig ser den ut til å bli et mareritt. Det er fortsatt lang tid igjen til å rette opp manglene, men som vi så i forrige sesongpause med Jannes menn: det hjelper langt mindre med sent ankomne forsterkninger enn med forsterkninger som får med seg hele sesongoppkjøringen.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Solveig Gulbrandsen
×
×
  • Opprett ny...