Gå til innhold

De andre lagene


Rich
 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fikk en liten "aha"-opplevelse i går, da en av mine ansatte, som spiller for M/S, fortalte meg at hun hadde takket nei til en kontrakt med Kolbotn. Hun prøvespilte da Kolbotn tapte 6-3 mot Røa på lørdag.

 

Det som satte spor var ikke det faktum at hun hadde takket nei- i og med at hun heller ville fortsette i en klubb hvor hun vet hun blir satset på- men innholdet i kontraktstilbudet. Det var overhodet ikke snakk om lønn, kun refusjon av reisekostnader til og fra trening/kamp. Og dette i en av de ledende klubbene i Norge innenfor kvinnefotball.

 

Det er vel ingen grunn til å tro at ting er veldig annerledes i Stabæk, men her kan jeg jo ta feil. Uansett er det kun sporten og konkurranseinstinktet som driver kvinnefotballspillere, det er ikke på noen måte økonomisk betinget (i hvert fall i Norge).

 

Dette er egentlig bare enda en grunn til å stille opp og støtte chicksa. Vi vet i hvert fall at de til de grader fortjener det.

 

NB! Var litt usikker på hvilken tråd jeg skulle legge dette innlegget i, men vi overlever vel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chicksa spiller for æren, og i de andre klubbene enn Stabæk - knapt nok det. Stabæk har også et utrolig trangt budsjett, omtrent som overarmsmålet til Caroline Berg

417543-10-1265628826569.jpg

kikk her hvis du er interessert i Caroline Berg

Mulig jeg tar feil, men jeg tror Røas Elise Thorsnes er lønnsleder i TS som proffspiller.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jævlig trist at de ikke får skikkelig betalt, men for å se positivt på det.

De som spiller i SFK gjør det ikke for lønna, de er der fordi de elsker fotball. Mange av dem har allerede også fått et sterkt forhold til klubben vår.

 

Det er faktisk herlig. Når en spiller signerer for SFK, ja da er det ene og alene fordi hun vil spille fotball på SFK, det har lite med økonomi å gjøre.

 

Dette fremgår også hver gang det blir intervjuet osv. De nevner alltid hvor glade de er i klubben, supporterne og støtteapparatet.

Gutta har ofte en litt annen vinkling. Der er det snakk om hvem du skal jobbe for. Akkurat som når vi skal velge arbeidsgiver, lønna er ganske vesentlig.

Men for all del, vi har skikkelige klubbspillere på herresiden også, skal ikke generalisere.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er sant, og det gjelder ikke bare for Stabæk. En amatør betyr direkte oversatt "en som elsker", altså en som elsker fotball i dette tilfellet, og ikke gjør det som profesjon. Og det er en av flere grunner til at jeg følger med på kvinnefotball (en annen er hyppigheten av filming og kjefting på dommer).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Au. Snakk om å dr*** seg ut. Lyon er for øvrig tilbake i Mesterligaen. At ting er rotete, er vel ikke veldig overraskende. Håper dette er journalistens feiltolkning og overeksponering. TV2 er jo bra håpløse når det gjelder fotball.

 

Angående mesterligaen, savner jeg Røas to kamper i denne oversikten: kamper før eliteseriestart. Greit nok at det ikke er treningskamper, men det er vel dumt å ikke ta med kamper fordi de er for viktige?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dumt?

 

Selvsagt tar man ikke med mesterligakamper i en "Oversikt over treningskamper med Toppserielag". På samme måte som man ikke har banan i gulrotkake eller plast i papirreturen.

 

Si innskild, ta selvkritikk og legg det bak deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dumt?

 

Selvsagt tar man ikke med mesterligakamper i en "Oversikt over treningskamper med Toppserielag". På samme måte som man ikke har banan i gulrotkake eller plast i papirreturen.

 

Si innskild, ta selvkritikk og legg det bak deg.

 

 

Intensjonen er vel først og fremst å vise alle kamper som kan si noe om formen og kapasiteten til våre motstandere, og hva er vel da en bedre pekepinn enn CL-kamper.

 

 

Skulle det vise seg overmåte vanskelig å endre overskriften, får man lage en egen liste som heter "Oversikt over mesterligakamper med toppserielag" :lol:

 

 

Insikld

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vel, etter å ha sett Røa mot Turbine Potsdam kan jeg vel ikke si at favorittstempelet vårt er blitt mindre. I tillegg var jo dette Mykjålands siste kamp for Røa. Kvalsvik spiller fra start, Rollness kommer inn i 2. omgang. Ingen av dem er mao. pr. i dag bankerser i en startellever, og de er jo de nye kjente spillerne. Gardsjord gjør mye bra, bare så synd at etter at hun har ryddet opp sender hun en pasning rett til motspiller, og Thorsnes som midtstopper, tviler vel egentlig på at det blir permanent. Det var jo den reneste autostraden mot Røas mål i 2. omgang.

 

Gleder meg til seriestart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det at Røas spiller Marit Fiane Christensen også er gravid? Har hørt det fra to stykker, men ikke funnet info andre steder. I såfall er det kanskje sannsynlig at Thorsnes vil bli brukt bak senere også *håpe*.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det at Røas spiller Marit Fiane Christensen også er gravid? Har hørt det fra to stykker, men ikke funnet info andre steder. I såfall er det kanskje sannsynlig at Thorsnes vil bli brukt bak senere også *håpe*.

Har du et latent ønske om å jobbe i Se og Hør??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det at Røas spiller Marit Fiane Christensen også er gravid? Har hørt det fra to stykker, men ikke funnet info andre steder. I såfall er det kanskje sannsynlig at Thorsnes vil bli brukt bak senere også *håpe*.

Har du et latent ønske om å jobbe i Se og Hør??

 

Nope. Var mest for å få bekreftet/avkreftet at Røa blir ytterligere svekket. Forøvrig er den ene personen jeg har det fra langt fra den mest troverdige kilden.

 

Skulle det stemme er det vel noen i Røa som drømmer seg tilbake til de gode gamle dager da "alle" kvinnelige fotballspillere var lespiske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stemmer det at Røas spiller Marit Fiane Christensen også er gravid? Har hørt det fra to stykker, men ikke funnet info andre steder. I såfall er det kanskje sannsynlig at Thorsnes vil bli brukt bak senere også *håpe*.

Har du et latent ønske om å jobbe i Se og Hør??

 

Nope. Var mest for å få bekreftet/avkreftet at Røa blir ytterligere svekket. Forøvrig er den ene personen jeg har det fra langt fra den mest troverdige kilden.

Skulle det stemme er det vel noen i Røa som drømmer seg tilbake til de gode gamle dager da "alle" kvinnelige fotballspillere var lespiske.

Du styrker jo Se og Hør-teorien min her!

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meg bekjent er Marit Fiane ikke gravid. Hun er heller ikke lesbisk, om ikke Øystein Grødum er langt mindre mann enn vi alle tror.

Snakket med Janne Stange i dag, og hun kunne bekrefte at Fiane er gravid. Janne var faktisk (bokstavelig talt) hoppende glad da hun sa det. Lisa Woods mente dette først og fremst var hyggelig for Fiane, jeg mener det er minst like hyggelig for Stabæk.

Du må nok holde jentene dine i en litt stammere lenke, Hr. Kolle, da de ser ut til å være i ferd med å p*le seg fra seriegull...

 

Edit: Kommer dette til å påvirke tippingen på ss.no, eller har dere allerede tippet Stabæk på topp???

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meg bekjent er Marit Fiane ikke gravid. Hun er heller ikke lesbisk, om ikke Øystein Grødum er langt mindre mann enn vi alle tror.

 

Øystein Grødum er vel heller mer mann enn man trodde. Til tross for armen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meg bekjent er Marit Fiane ikke gravid. Hun er heller ikke lesbisk, om ikke Øystein Grødum er langt mindre mann enn vi alle tror.

 

Øystein Grødum er vel heller mer mann enn man trodde. Til tross for armen.

Mener du her at den merkelige armføringen til Grødum i svingene er et resultat av overdreven bruk av høyrearmen fra før?? blink.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meg bekjent er Marit Fiane ikke gravid. Hun er heller ikke lesbisk, om ikke Øystein Grødum er langt mindre mann enn vi alle tror.

 

Øystein Grødum er vel heller mer mann enn man trodde. Til tross for armen.

Mener du her at den merkelige armføringen til Grødum i svingene er et resultat av overdreven bruk av høyrearmen fra før?? blink.gif

Eller av helt andre grunner. Greit å moderere litt på det man skriver i de nattlige timer.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meg bekjent er Marit Fiane ikke gravid. Hun er heller ikke lesbisk, om ikke Øystein Grødum er langt mindre mann enn vi alle tror.

 

Øystein Grødum er vel heller mer mann enn man trodde. Til tross for armen.

Mener du her at den merkelige armføringen til Grødum i svingene er et resultat av overdreven bruk av høyrearmen fra før?? blink.gif

Eller av helt andre grunner. Greit å moderere litt på det man skriver i de nattlige timer.

Nå var du litt feig, vel. Du bekreftet jo langt på vei min lille teori i ditt opprinnelige innlegg. Det jeg lurer på er egentlig hvordan du kan vite det??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det bekreftet http://fotball.adressa.no/kvinner/article164441.ece

 

Tre stykker ute grunnet graviditet, og Mykjåland til USA. Kan ikke si jeg er veldig lei meg. Og til kjærestene til våre spillere: "Dere risikerer å få hele $$ etter dere om dere skulle forårsake det samme i Stabæk som i Røa. :angry:

 

 

Ungen til Marit Fiane Christensen, og Øystein Grødum ender vel opp som bandyspiller.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var da meget til favorisering av Stabæk fra Nordy på budstikka.no http://www.budstikka.no/sport/gruer-seg-til-a-mote-stabek-1.5021300 nå da.. Vet jo at vi er favoritter, men blir det ikke litt dårligere stemning i Røa etter han sier at han: "Gruer seg innmarri" til kampene mot oss, eller er det et spill fra galleriet?

 

Kjør debatt.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var da meget til favorisering av Stabæk fra Nordy på budstikka.no http://www.budstikka.no/sport/gruer-seg-til-a-mote-stabek-1.5021300 nå da.. Vet jo at vi er favoritter, men blir det ikke litt dårligere stemning i Røa etter han sier at han: "Gruer seg innmarri" til kampene mot oss, eller er det et spill fra galleriet?

 

Kjør debatt.

 

Ingenting å debattere. Det er til de grader spill for galleriet, og det er man nok fullstendig klar over i Røa (og Stabæk) også.

 

Det skal imidlertid ikke skyves under en stol at vi er mye større favoritter i år enn i fjor. Ikke minst for at Røa og Kolbotn er sterkt svekket, og vi i år har en bredere stall (spillere på benken som kan komme inn å snu kampene).

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

De andre lagene
×
×
  • Opprett ny...