Gå til innhold

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg


Det er videre ikke fattet noen beslutning i $$ om hvorvidt man mener denne løsningen som nå skisseres er det beste for orgaisasjonen for fremtiden.

 

Ståplasser vs. sitteplasser... tja, hadde man spurt for noen år tilbake hadde svaret gitt seg selv. At du sier at man nå må tenke seg om (etter å ha hatt ståplasser som fanesak like lenge som SS har eksistert) er meget påfallende.

 

Vi har jobbet mot et klart mål hele tiden som nå må opp til revurdering?! Den beslutningen du hevder ikke er fattet ble tatt for lenge siden - dog ikke så lenge siden at den skal ha gått i glemmeboken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Er det i det hele tatt en reell mulighet å få setefrie ståplasser på langsiden? Det lå jo ganske tydelig i kortene at dette ikke kommer til å skje... Uansett er det jo mulig å få til begge deler hvis man tar litt av kortsiden, pesagen og litt av langsiden.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


alz: jeg vet hva alternativene er. derfor er jeg litt forundret at vi faar teste kortsiden (som under tl kamper skal vaere setelaus) med seter under cl kvaliken.

 

Hvor i all verden har du det fra at det ikke skal være seter på kortsida i Tippeligaen?!

alle her snakket om det - at - som et mulig alternativ - vi kunne flytte til kortsiden fordi der kunne vi staa uten seter.

(eller at det er enklere aa faa bort setene paa kortsiden. husker ikker hvor eksakt det var skrevet men det ble skrevet tidligere)

 

men: hvis det blir seter overalt saa skjönner jeg ikke diskusjonen her.

da kan vi like godt takke ja til langsida og droppe aa teste kortsiden eller hjörnet eller...eller...eller....og vane oss til at vi aldri faar en tribune uten seter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Setene fjernes ikke i kortsida før vi evt har bestemt oss for at der skal vi være. Da kan vi aldri ombestemme oss igjen, siden seteradene er saget ned. Derfor er det kritisk at vi gjennomgår grundig alle aspekter ved dette før vi evt bestemmer oss for å flytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:blink:

 

 

Selvsagt kan man remontere skinnene på et senere tidspunkt. Borre hull, montere ekspanderende skrue, skru fast. Akkurat slik disse skinnene ble montert nå.

 

Du utdanner deg ikke innen et håndverksyrke, forstår jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:blink:

 

 

Selvsagt kan man remontere skinnene på et senere tidspunkt. Borre hull, montere ekspanderende skrue, skru fast. Akkurat slik disse skinnene ble montert nå.

 

Du utdanner deg ikke innen et håndverksyrke, forstår jeg.

GJØR DU?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal jeg ordlegge meg litt sterkere? Dersom vi sager ned setene på hele felt C handler det ikke om at det ikke er fysisk mulig å sette setene opp igjen. Det handler om at den prosessen vil koste

FUCKINGS

mye penger, som SS i det tilfellet at vi ombestemmer oss igjen må regne med å betale selv. Game over!

 

Du utdanner deg ikke innen framtidsrettet beslutningsteori, ser jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke annet enn at jeg og Rich gjorde hele denne jobben med demontering og lage opplegg for "skruebeskyttelse" på Nadderud i løpet av vår fritid, og Rich remonterte setene. Det er akkurat samme prinsippet i Hangaren. Jeg kan ikke huske at det kostet SS mange kronene? Hjelp meg gjerne med å komme på hvor FUCKINGS dyrt og umulig dette var.

 

Men bevares

Da kan vi aldri ombestemme oss igjen, siden seteradene er saget ned

og

Det handler om at den prosessen vil koste FUCKINGS mye penger, som SS i det tilfellet at vi ombestemmer oss igjen må regne med å betale selv. Game over!

 

Om jeg utdanner meg innen

framtidsrettet beslutningsteori
?

 

Nei. Det har jeg gjort for lenge siden. Jeg har masterutdannelse som omfatter med 30 studiepoeng i Forhandlinger og jeg har vært igjennom mye av det i hvert fall BI kan by på av teori rundt beslutningsstøttesystemer, nåverdibetraktning av gjensidig utelukkende investeringer, beslutningsmatriser under usikkerhet og spillteori (Nash) og paretoforbedringer.

 

Men oppdater meg gjerne om du føler at du har mer å bidra med enn tomme påstander om at ting er umulig eller fuckings dyrt.

 

Er det vilje er det mulig. Les boka til Ingo - for a start.

 

Hele poenget med spørsmålet mitt først var å få avklart hva det er dere har bestemt. Dere har tydelig bestemt at vi skal være på langsida og kortsida, som Stabæk har sagt at vi kan få UTEN seter, er UMULIG for da kan vi ikke angre oss og dessuten er det FUCKINGS dyrt og man ser MYE bedre enn fra kortsiden osv. Samtidig skriver Tonje at

Det er videre ikke fattet noen beslutning i $$ om hvorvidt man mener denne løsningen som nå skisseres er det beste for orgaisasjonen for fremtiden.
Som tyder på at dere likevel er i en form for beslutningsprosess. Når man da argumenterer for ethvert annet standpunkt enn å stå mellom setene på langsiden, da skal man helst holde kjeft fordi det er så negativt.

 

Premissene er endret siden kortside/langsidedebatten startet.

 

SF har satt foten ned for å fjerne seter på langsiden, men har åpnet for å fjerne på kortsiden. Felt B+C kan vi demontere neste helg og stikkatribunen+junior flyttes til felt E+F. Så må det skiltes litt om, og det blir sikkert litt forviklinger i de to første kampene og så går det seg til. Kanskje kommer en eller annen Arnstein Friling til å sende et indignert leserinnlegg i Budstikka, men det løser seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en verden der alt er relativt, skal jeg omformulere meg til å si at det er relativt umulig å ombestemme seg, dersom vi først velger å lage ståfelt på Felt C.

 

Ikke ta noe av det her som løfter eller noe annet enn tanker jeg har gjort meg:

Regn med at det er en passe enkel jobb å gi fra seg felt E, og overta felt C. Relativt sett. Dvs at jeg kunne tatt på meg den jobben det måtte være for å overflytte 50-60 sesongkortinnehavere på Felt C til Felt E. Samtidig så kan det være Budstikka, som er tribunesponsor, har et opplegg de har kjørt i gang for hvordan billetter der skal fordeles i sesongen. Det er neppe gratis å endre på sånt, selv om vi er vant til at mye skjer gratis i vår organisasjon. Plussargumenter for at det kan gå bra er at Stabæk da kan selge resterende billetter utover sesongkortene som er flyttet, som langsidebilletter. Jippi. Da kan det gå.

 

Men;

 

Hva hvis vi finner ut at det ikke fungerer på kortsida, av en eller annen grunn? Det kan være årsaker som vi ikke engang kan komme på nå. Hva hvis det ikke blir fri flyt over Gate B, slik at de som står på Felt C må menge seg med juniorsupport i vrimlearealet, mens de i pesasjen på felt D kan henge i Stabæk Supports eget vrimleareale? Kanskje det er på grunn av brannsikkerhet, at de ikke kan slippe inn folk fra en annen tribune der? Hvem vet? Arild vet sikkert. Og gir oss nei uansett, gjetter jeg på. Dersom vi av en eller annen grunn finner ut at vi ikke vil stå på kortsida likevel, må vi regne med å ta på oss hele kostnaden ved å montere opp alle setene igjen. Hvis vi i det hele tatt får ombestemme oss. Det er ikke sikkert Stabæk lar oss flytte på oss sånn etterhvert som vi føler for å stå et annet sted. Det at vi har frivillige (som deg, og meg, bror og Richard+ en til som skrudde opp setene på Nadderud tross sms og splash på Stabaek.no) er selvfølgelig bra, men at det ikke vil koste penger er julenisse. SS har kanskje ikke røde tall, men å betale titusenvis av kroner fordi vi ikke tenkte oss om er dumt.

 

Derfor MÅ vi kartlegge nøye hva vi har, og om gresset er grønnere på Felt C, før vi hiver oss rundt. Hvis vi SKAL tilbringe framtiden vår på Felt C + D, skader det vel ikke med et par kamper på DE først, for å se hvordan det er i forhold?

 

Jeg tviler ikke på at du har kompetanse Finn, det vet jeg du har. Men med enkle formulerte innlegg som jeg føler bare repeterer seg selv, kommer det hyl og skrik herfra en gang i blandt også. For det er ikke slik at vi har gitt opp, sløver, eller jobber i hemmelighet for å få doble sett med seter på feltet. Men folk jobber dårligere om det står 20 mann og skriker over skuldrene på en. Fyr løs med skyts, men gjør det rett vei. Vi jobber for dere. Du vet også at jeg er positiv til kortsida. Styret jobber for medlemmenes interesser, og de skal vi ivareta. Uten å drite på leggen og utover setene. Det innebærer at vi må tenke oss om før vi handler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var mer informativt, Posse.

 

Det viktigste å ta tak i er at vi må fortest mulig finne ut fordelene og ulempene med både kort- og langside før man kan ta noen beslutning. Slik det er i dag debatterer vi synsing. Vi må med andre ord først finne ut hvilken løsning som er best for oss gitt ulike scenarier (med/uten seter), hvilke felt som er aktuelle, og til sist når man kommer fram til en konklusjon - som jeg maks tror vi har denne sesongen på oss på - må løsnigngen implementeres.

 

Det verst tenkelige scenriet er flere sesonger i hangaren på sittetribuner og stadig frafall av fans og stemning, mens vi diskuterer både innad og med SF om hvor vi skal sitte/stå.

 

Å stå tett har så utrolig mye å si for stemninga...

 

Jeg er ikke for C+D, så det er sagt. Jeg ønsker oss B+C eller D+E. Begge alternativer uten seter. Felt E er det mest attraktive vi har, og må ikke byttes bort annet enn mot B+C. Jeg tror dette er omtrent like mange plasser (E=C+B der B hele tiden er plassene over teleskoptribunen).

 

Får vi B+C+D med B1, B2 og B3 har vi et bra felt, selv om felt D fortsetter å ha seter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Åpent spørsmål til styret om tribuneplassering
×
×
  • Opprett ny...