Gå til innhold

Tilskuertall


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Kun overgått av plystringen.

 

 

Hvor er egentlig intervjuet med Lise?

Prøv en gang til. Surret litt med videoene: http://www.stabak.no/kvinner/article3864.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange av "grunnfjellet" drar til Molde på laurdag?

Selv blir jeg nok hjemme og drar på Nadderud!

 

Hva med å kjøre en ny haldningskampanje de neste dagene for å trekke folk mot Klepp!?

Endret av AndersDT
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange av "grunnfjellet" drar til Molde på laurdag?

Selv blir jeg nok hjemme og drar på Nadderud!

 

Jeg drar til Molde i hvert fall, tipper vel det blir en del av de som pleier å være på damekampene som gjør som meg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange av "grunnfjellet" drar til Molde på laurdag?

Selv blir jeg nok hjemme og drar på Nadderud!

 

Hva med å kjøre en ny haldningskampanje de neste dagene for å trekke folk mot Klepp!?

 

 

Drar selv til Molde

 

Klepp spilte vi mot for noen måneder siden så det er vel Kolbotn du tenker på

 

Lykke til til alle som velger å bli hjemme men Molde kampen blir utrolig viktig og jeg håper det blir en del som tar turen opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange av "grunnfjellet" drar til Molde på laurdag?

Selv blir jeg nok hjemme og drar på Nadderud!

 

Hva med å kjøre en ny haldningskampanje de neste dagene for å trekke folk mot Klepp!?

 

 

Drar selv til Molde

 

Klepp spilte vi mot for noen måneder siden så det er vel Kolbotn du tenker på

 

Lykke til til alle som velger å bli hjemme men Molde kampen blir utrolig viktig og jeg håper det blir en del som tar turen opp.

 

 

Klepp, Kolbotn.. Same shit different wrapping!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har fortsatt troen på at Molde-kampen skal flyttes jeg da..

 

Det hadde jo vært fantastisk, men det er vel ikke så stor sannsynlighet for at det skjer?

 

 

Den er lik null. Kom på Naddered, Molde-kampen ser du på Onkel Blå etterpå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På alle måter passer søndag best:

- Vi får med oss Kolbotn-kampen

- Fly opp og ned på dagen (ikke hotell = billigere)

- Sikkert flere...

 

Jeg avventer nok ikke så veldig mye lenger før jeg bestiller billetter lørdag, men er vel ikke vits i å ha troen på det suppeforbundet der så veldig mye lenger egentlig...

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

seks tusen og øh.... 619 tilskuere på kampen i går (tall fra Aftenpoften, Rich fikk vel aldri ferdiguttalt tallet i går) gir 511 tilskuere i snitt for året. Med tanke på at (1.) det høyeste snittet i fjor var såvidt over 300, at (2.) (herre)fotball har hatt sine overlegent høyeste tilskuersnitt noensinne de siste 5 årene, og at (3.) den gamle rekorden for en enkelt kamp ikke var høyere enn ca. 1200, våger jeg påstanden at dette må være rekord for Toppserien. En rekord jeg føler meg sikker på skal stå for fall allerede neste sesong.

 

Nå mangler det bare å krone det hele med rekordborteoppmøte, hjemmestemning for chixa og seier og seriegull om 13 dager og 53 minutter. Fikser noen en countdown? Tror i tillegg man gjerne kan sende ut litt info allerede nå, mange tror nok at siste kamp er neste lørdag, og kan komme til å legge planer for den 31. oktober?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


seks tusen og øh.... 619 tilskuere på kampen i går (tall fra Aftenpoften, Rich fikk vel aldri ferdiguttalt tallet i går) gir 511 tilskuere i snitt for året. Med tanke på at (1.) det høyeste snittet i fjor var såvidt over 300, at (2.) (herre)fotball har hatt sine overlegent høyeste tilskuersnitt noensinne de siste 5 årene, og at (3.) den gamle rekorden for en enkelt kamp ikke var høyere enn ca. 1200, våger jeg påstanden at dette må være rekord for Toppserien. En rekord jeg føler meg sikker på skal stå for fall allerede neste sesong.

 

Nå mangler det bare å krone det hele med rekordborteoppmøte, hjemmestemning for chixa og seier og seriegull om 13 dager og 53 minutter. Fikser noen en countdown? Tror i tillegg man gjerne kan sende ut litt info allerede nå, mange tror nok at siste kamp er neste lørdag, og kan komme til å legge planer for den 31. oktober?

 

 

Enig. Start promoteringen alt nå! Hadde vært digg med en SMS hvor jentne ikke er et lite haleheng på slutten av noen annet.

 

Synes ellers det mest interessant snittet er snittet vårt på Nadderud; 761

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Legger forøvrig merke til at (i følge de tall jeg finner) kun er rundt 25 tilskuere unna å ha like mange tilskuere på vår kamp enn det var på de andre tilsammen. Ser vel ikke bort fra at Røa-Stabæk i serieavslutningen vil trekke det dobbelte av de andre tilsammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et av hovedpoengene med "jenteløftet" var vel å få økt interesse rundt Toppserien. På tross av Stabæks meget positive inntreden, både med tanke på tilskuertall, trøkk på tribunen, og spenning i toppen av ligaen er det ikke det spøtt økning i noe som helst det første året av jenteløftet.

 

Er det noen som vet om dette i det hele tatt er en aktuell problemstilling i NFF, eller skal man bare la jenteløftet bli et eneste langt hvileskjær inntil 2012?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge de som lager serieoppsettet er en gjeng med sidrompa hengehuer som ikke klarer den marginale kunsten det må være å koordinere kvinnekampene til publikumslaget med herrelaget deres er i hvert fall ikke publikumsoppslutning noen prioritet i NFF.

 

Det er derimot en enklest mulig jobb for de ansatte i NFF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge de som lager serieoppsettet er en gjeng med sidrompa hengehuer som ikke klarer den marginale kunsten det må være å koordinere kvinnekampene til publikumslaget med herrelaget deres er i hvert fall ikke publikumsoppslutning noen prioritet i NFF.

 

Det er derimot en enklest mulig jobb for de ansatte i NFF.

 

Blir denne problemstilling tatt opp med NFF av $$ styret eller noen i Stabæk? Det burde som Alzheimer sier ikke være noen stor kunst å sørge for at damelaget ikke spiller samtidig som herrene eller under andre store kampdager (som landslag og CL.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge de som lager serieoppsettet er en gjeng med sidrompa hengehuer som ikke klarer den marginale kunsten det må være å koordinere kvinnekampene til publikumslaget med herrelaget deres er i hvert fall ikke publikumsoppslutning noen prioritet i NFF.

 

Det er derimot en enklest mulig jobb for de ansatte i NFF.

 

Blir denne problemstilling tatt opp med NFF av $$ styret eller noen i Stabæk? Det burde som Alzheimer sier ikke være noen stor kunst å sørge for at damelaget ikke spiller samtidig som herrene eller under andre store kampdager (som landslag og CL.)

 

Svaret på spørsmålet ditt er ja. Om det hjelper får vi jo se på. Det burde jo også hjelpe at det er tre stykker fra Stabæk som jobber i NFF, men på den annen side kan det jo være at man da er så innstilt på at vi ikke skal få noen fordeler, og det ender opp med å bli det motsatte.

 

 

Sikkert andre som kan komme mer inn på hva som er gjort/gjøres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et av hovedpoengene med "jenteløftet" var vel å få økt interesse rundt Toppserien. På tross av Stabæks meget positive inntreden, både med tanke på tilskuertall, trøkk på tribunen, og spenning i toppen av ligaen er det ikke det spøtt økning i noe som helst det første året av jenteløftet.

 

Er det noen som vet om dette i det hele tatt er en aktuell problemstilling i NFF, eller skal man bare la jenteløftet bli et eneste langt hvileskjær inntil 2012?

Vi har gjort NFF oppmerksom på dette ja.

NFF har satt ned en egen arbeidsgruppe som jobber med serieoppsettet (som nok er det største problemet).

I den gruppen sitter vår fremste ambassadør, så der kan det nok bli en bedring vedr. neste år.

 

Et annet poeng er at aviser, TV og radio ikke gidder å prioritere kvinnefotball.

Da blir det veldig vanskelig.

Har jobbet en del med denne problemstillingen innen bandy, og det er veldig vanskelig å påvirke TV, litt enklere vedr aviser.

Til info sendte vi ut en invitasjon til TV, radio og aviser (til 44 mottakere) før kampen mot Kolbotn.

 

For å øke publikumstallene er følgende kriterier viktige:

- En terminliste som er tilpasset spillere og publikum

- Produktet (spillet). Dette holder høy underholdningsverdi allerede. Viktig at profilene blir i landet.

- Stemning på tribunen (Her er vi godt i gang, men har stagnert). Viktig å ha supportere, ikke bare klappetiklapp

- Dekning i media. (Her ligger en stor utfordring). Det finnes ikke mer selvgod yrkesgruppe enn de som jobber i pressen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et av hovedpoengene med "jenteløftet" var vel å få økt interesse rundt Toppserien. På tross av Stabæks meget positive inntreden, både med tanke på tilskuertall, trøkk på tribunen, og spenning i toppen av ligaen er det ikke det spøtt økning i noe som helst det første året av jenteløftet.

 

Er det noen som vet om dette i det hele tatt er en aktuell problemstilling i NFF, eller skal man bare la jenteløftet bli et eneste langt hvileskjær inntil 2012?

Vi har gjort NFF oppmerksom på dette ja.

NFF har satt ned en egen arbeidsgruppe som jobber med serieoppsettet (som nok er det største problemet).

I den gruppen sitter vår fremste ambassadør, så der kan det nok bli en bedring vedr. neste år.

 

Et annet poeng er at aviser, TV og radio ikke gidder å prioritere kvinnefotball.

Da blir det veldig vanskelig.

Har jobbet en del med denne problemstillingen innen bandy, og det er veldig vanskelig å påvirke TV, litt enklere vedr aviser.

Til info sendte vi ut en invitasjon til TV, radio og aviser (til 44 mottakere) før kampen mot Kolbotn.

 

For å øke publikumstallene er følgende kriterier viktige:

- En terminliste som er tilpasset spillere og publikum

- Produktet (spillet). Dette holder høy underholdningsverdi allerede. Viktig at profilene blir i landet.

- Stemning på tribunen (Her er vi godt i gang, men har stagnert). Viktig å ha supportere, ikke bare klappetiklapp

- Dekning i media. (Her ligger en stor utfordring). Det finnes ikke mer selvgod yrkesgruppe enn de som jobber i pressen

 

1 Terminlista - NFF får klare å fikse dette.

2 Produktet - det eneste Stabæk kan gjøre er vel å jobbe med de yngre (juniorlag osv) som skaffer rekrutter til topplaget. Ellers er dette punktet avhengig av litt ressurser, og generelt høyt nivå på motstandere for å holde profiler i landet.

3 Stemning - dette er først og fremst vår (supporternes) jobb. Herunder også antall tilskuere.

4 Media - delvis er dette NFFs oppdrag, hva står det i avtalene som signeres (det bør være minst en hovedkamp som vises hver uke), og delvis er det naturlig nok slik at media kommer når de ser at tilskuertallene går opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lista over tilskuertall i DamAllsvenskan:

 

Piteå IF 1 897

Umeå IK 1 428

LdB FC Malmö 1 077

Linköpings FC 1 032

Kristianstads DFF 755

KIF Örebro DFF 736

Kopparbergs/Göteborg 708

Sunnanå SK 681

Hammarby IF DFF 530

Djurgårdens IF DFF 445

AIK 444

Stattena IF 367

 

Legg merke til at Stabæk hadde vært helt nede på 10. plass med sitt snitt på 511.

 

Tar vi med "Richs forbehold" (fjerner Fornebukampene fra snittet), har vi 761 i snitt, det er fortsatt bare femteplass, langt bak topp fire.

 

Kan ikke bare NFF sende seg på et skikkelig langtidsseminar over kjølen? Innimellom "nubbarna" kan de kanskje få lært litt også? Det er jo besynderlig at det i et land hvor flaggskipet (Allsvenskan) ikke klarer å matche vårt flaggskip på tilskuertall (TL ligger nøyaktig 1000 over per kamp), drar kvinneligaen 4-5 ganger så mange tilskuere som vår kvinneliga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lista over tilskuertall i DamAllsvenskan:

 

Piteå IF 1 897

Umeå IK 1 428

LdB FC Malmö 1 077

Linköpings FC 1 032

Kristianstads DFF 755

KIF Örebro DFF 736

Kopparbergs/Göteborg 708

Sunnanå SK 681

Hammarby IF DFF 530

Djurgårdens IF DFF 445

AIK 444

Stattena IF 367

 

Legg merke til at Stabæk hadde vært helt nede på 10. plass med sitt snitt på 511.

 

Tar vi med "Richs forbehold" (fjerner Fornebukampene fra snittet), har vi 761 i snitt, det er fortsatt bare femteplass, langt bak topp fire.

 

Kan ikke bare NFF sende seg på et skikkelig langtidsseminar over kjølen? Innimellom "nubbarna" kan de kanskje få lært litt også? Det er jo besynderlig at det i et land hvor flaggskipet (Allsvenskan) ikke klarer å matche vårt flaggskip på tilskuertall (TL ligger nøyaktig 1000 over per kamp), drar kvinneligaen 4-5 ganger så mange tilskuere som vår kvinneliga.

 

 

Det er en vikitg forskjell. Uemå trekker masse publikum, men ingen i kategorien "stående, syngende supporter". Iflg Lise lager vi mye, mye trøkk enn det hun opplevde med mange tusen på tribunen i Umeå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo pussig hvordan de har fått det til på klubbsiden i Sverige for stort sett er det jo Norge som har vært best på landslagssiden. I tillegg har man jo greid å få tak i en del internasjonale profiler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en vikitg forskjell. Uemå trekker masse publikum, men ingen i kategorien "stående, syngende supporter". Iflg Lise lager vi mye, mye trøkk enn det hun opplevde med mange tusen på tribunen i Umeå.

 

Greit nok at vi lager mye trøkk, men der er vel vi unntaket fra det meste annet i damefotball skulle jeg tro. Det er jo heller ingen motsetning mellom mye folk og mye trøkk. Tvert imot kan man skape enda mer trøkk med mye tilskuere dersom man klarer å dra dem med. De andre norske damelagene har jo ikke mer trøkk på tribunen (enn svenske lag) bare fordi det er få tilskuere? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Hva gjelder Sverige er det nok dessverre slik (etter å ha fulgt med en del) at man rett og slett har mindre mannssjåvinistisk syn på kvinner som spiller fotball i Sverige. Hvis man leser svenske aviser, legger man merke til at lagene behandles som herrelag, og dermed får anstendig dekning. Merk for eksempel at Aftenposten ikke skrev et ord om at Linderud-Grei rykket opp til Toppserien. Det ville ikke en svensk tidning gå glipp av.

 

Legg også merke til at Piteå ligger øverst. Piteå ligger an til nedrykk as we speak (en seier og en uavgjort i de to siste kan forhindre det, da).

 

Problemet er at NFF er overbevist om at det er stadion, og ikke satsingen, som betyr noe. Jeg har kranglet med Espelund om dette før. I 2008 spilte Ørn på Lerkendal. I år spiller Fortuna på Color Line og Fløya på Alfheim. Det har ikke akkurat skapt overskrifter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at NFF er overbevist om at det er stadion, og ikke satsingen, som betyr noe. Jeg har kranglet med Espelund om dette før. I 2008 spilte Ørn på Lerkendal. I år spiller Fortuna på Color Line og Fløya på Alfheim. Det har ikke akkurat skapt overskrifter.

 

Jeg har hørt fra "innsiden" hvordan denne ensidige stadionfikseringen har irritert ganske mange rundt om i kvinnefotball-Norge. Blant annet veldig firkantede krav mtp at stadion ikke kan brukes så og så mange timer før og etter kamp. Noe upraktisk for lag som naturlig har en flerbruksarena som hjemmebane. Jeg antar det er derfor man ender opp på (for damelagene) forvokste stadionanlegg som de du nevner over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 Terminlista - NFF får klare å fikse dette.

2 Produktet - det eneste Stabæk kan gjøre er vel å jobbe med de yngre (juniorlag osv) som skaffer rekrutter til topplaget. Ellers er dette punktet avhengig av litt ressurser, og generelt høyt nivå på motstandere for å holde profiler i landet.

3 Stemning - dette er først og fremst vår (supporternes) jobb. Herunder også antall tilskuere.

4 Media - delvis er dette NFFs oppdrag, hva står det i avtalene som signeres (det bør være minst en hovedkamp som vises hver uke), og delvis er det naturlig nok slik at media kommer når de ser at tilskuertallene går opp.

1 NFF har tatt selvkritikk. Her blir det endringer. Arbeidet er allerede i gang

2 Senest på gårsdagens trening var det med en del talenter utenfor A-stallen og SFK. Her er jeg ikke bekymret. Det er veldig mange som banker på a-lags døren og som på sikt vil kunne forsterke laget vårt.

3 Helt klart, SS sin oppgave. Dette vil bli bedre og bedre

4 Veldig enig, NFF og klubbene må fremforhandle en avtale hvor dekning i TV er en forpliktelse, ikke bare at de kjøper en rett til å vise hvis det passer dem selv.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 Veldig enig, NFF og klubbene må fremforhandle en avtale hvor dekning i TV er en forpliktelse, ikke bare at de kjøper en rett til å vise hvis det passer dem selv.

 

Føler at dette er det store paradokset: Media, både i form av tv og aviser, vil ikke dekke damefotballen, da det per i dag ikke er stor nok interesse blant folk (antakelig). Men interessen blant folk øker ikke med mindre man hører om produktet. Både tv og presse er jo i en konkurransesituasjon, og velger vel derfor å dekke de sakene som flest mulig vil høre om.

Slik jeg ser det ligger derfor ballen like mye på klubbenes banehalvdel som på NFF's, da det blir vår oppgave å skape blest om produktet.

På denne fronten vil jeg si at Stabæk er en foregangsklubb, og jeg håper de andre klubbene "følger etter". Jeg har tro på at interessen vil øke, men dette er en prosess som tar tid.

Tidligere i denne tråden påpekes det at den svenske ligaen merkverdig nok trekker mer enn den norske, på tross av det faktum at det norske landslaget har større suksess. På den annen side er det motsatte tilfellet når det gjelder de respektive herrelagene, så jeg er ikke sikker på at dette nødvendigvis har noen sammenheng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4. Veldig enig, NFF og klubbene må fremforhandle en avtale hvor dekning i TV er en forpliktelse, ikke bare at de kjøper en rett til å vise hvis det passer dem selv.

 

Jeg er også veldig enig, men jeg skjønner også litt problemet her. At kamper mellom lagene Stabæk, Røa, Kolbotn og neste år kanskje også Lillestrøm har TV-tekke er forsåvidt greit. Jeg har likevel litt forståelse for at å presse inn Amazon Grimstad - Fart, eller for den saks skyld Stabæk - Fart i en allerede proppfull fotballhelg (jeg klager ikke) kan være noe de er skeptiske til. Dette blir vel på betalingskanaler med unntak av innbyrdes mellom de 4 jeg nevnte, så spørs hvor mye det lønner seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4. Veldig enig, NFF og klubbene må fremforhandle en avtale hvor dekning i TV er en forpliktelse, ikke bare at de kjøper en rett til å vise hvis det passer dem selv.

 

Jeg er også veldig enig, men jeg skjønner også litt problemet her. At kamper mellom lagene Stabæk, Røa, Kolbotn og neste år kanskje også Lillestrøm har TV-tekke er forsåvidt greit. Jeg har likevel litt forståelse for at å presse inn Amazon Grimstad - Fart, eller for den saks skyld Stabæk - Fart i en allerede proppfull fotballhelg (jeg klager ikke) kan være noe de er skeptiske til. Dette blir vel på betalingskanaler med unntak av innbyrdes mellom de 4 jeg nevnte, så spørs hvor mye det lønner seg.

 

Stabæk-Røa

Stabæk-Kolbotn

Stabæk-LSKDFK

LSKDFK-Stabæk

LSKDFK-Kolbotn

LSKDFK-Røa

Kolbotn-Stabæk

Kolbotn-Røa

Kolbotn-LSKDFK

Røa-Stabæk

Røa-Kolbotn

Røa-LSKDFK

 

Det blir 12 kamper, altså over halve året bare dette. Tar man med enkelte lokale oppgjør, blant annet Kattem-Ørn og Linderud mot enkelte "storoslolag" (+ andre jeg ikke kommer på i farta), så bør man klare å finne et interessant oppgjør hver runde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...