Gå til innhold

Tilskuertall


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


"Jenteløftet" skal sørge blant sørge for en oppgang til 100.000 tilskuere* totalt (=758 pr kamp) på 3 år, det vil si en økning på 50% i året.

 

* = Kåfjord: "Det største fokuset nå blir på publikum" og "Vi har ambisjon om 100 000 tilskuere innen 2012"

 

Med siste publikumstall i boks fra lagenes første hjemmekamp:

 

Stabæk 1321

Fortuna 695

Kattem 320

Sandv. 312

Klepp _ 226

Kolbotn 216

Tr. Ørn 200

LSK/TS 178

Røa _ _ 178

Fløya _ 164

Arna B. 155

Amazon 150

Snitt: 343

Snitt uten Stabæk: 254

 

På tross av NFFs løfte til "jentene" og Stabæks voldsomme inntreden publikumsmessig, snakker vi her om full stagnasjon - det var faktisk tre færre(!) tilskuere og så de to første rundene i år enn det var i fjor. Legg også merke til at Team Strømmens draktskifte ikke har medført at flere kanarifans har fått øynene opp for det laget - de har 1020(!) færre tilskuere enn de hadde på åpningskampen i fjor.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


947 tilskuere i dag, det blir 2 268 tilskuere tilsammen på de to hjemmekampene.

 

Da har vi allerede hatt flere innenfor portene enn Asker hadde i hele fjor (2147 tilsammen på de 11 kampene)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Venter med gru på listen din for denne runden. Ser ut til at vi nok en gang trekker mer tilskuere enn de andre lagene til sammen! Lokaloppgjøret i Bergen skulle man jo tro trakk litt, men kan vel ikke si det selv om 256 tilskuere er en god fremgang for Arna/Bjørnar fra forrige hjemmekamp. Ingenting tyder heller på at Lillestrømsupporterne har begynt å støtte kvinnene (ikke var det kræsjkamp heller).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tilskuerstatistikk etter 3 runder:

 

Stabæk 1 134 i snitt (2 hjemmekamper)

Fortuna 695 (1)

Sandv. 312 (1)

Klepp _ 226 (1)

Kattem 221 (2)

Kolbotn 216 (1)

Arna B. 206 (2)

Amazon 203 (2)

Røa _ _ 178 (1)

Tr. Ørn 169 (2)

LSK/TS 166 (2)

Fløya _ 164 (1)

 

Snitt totalt med Stabæk: 324

Snitt totalt uten Stabæk: 250

 

Snitt 3. runde med Stabæk: 312

Snitt 3. runde uten Stabæk: 185

 

Ser vi bort fra Stabæk er den positive overraskelsen Fortunas tilskuersnitt. De har dog bare spilt en kamp, og det blir veldig spennende å se hvor mange som dukker opp på hjemmekamp nummer 2.

 

På den negative side synes jeg Team Strømmen og Røa fortjener å bli trukket fram. De hadde de to høyeste tilskuersnittene i fjor (314 pr seriekamp), og siden den gang har førstnevnte blitt knyttet til en klubb som har ordentlige supportere, LSK. Røas ene hjemmekamp var en toppkamp, og de hadde i tillegg en fantastisk fjorårssesong å forsvare. Og så trekker man drøye 150 tilskuere på hjemmekampene sine! :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilskuerstatistikk etter 4 runder:

 

Stabæk 1 134 i snitt (2 hjemmekamper)

Fortuna 546 (2)

Kolbotn 267 (2)

Sandv. 264 (2)

Røa _ _ 226 (2)

Kattem 221 (2)

Klepp _ 206 (2)

Arna B. 206 (2)

Amazon 203 (2)

Fløya _ 193 (2)

Tr. Ørn 169 (2)

LSK/TS 166 (2)

 

Snitt totalt med Stabæk: 317

Snitt totalt uten Stabæk: 242

 

Snitt 4. runde: 269

 

Fortsatt bra publikumsoppmøte i Ålesund, der i byen er man ikke vant til at dårlige resultater har noen innvirkning på tilskuertallet.

 

Sammenligner vi med fjoråret, og kun tar med de 9 lagene som har spilt i toppserien begge år (Røa, TS, Kolbotn, Amazon, Klepp, Fløya, AB, TØ, Kattem), har tilskuersnittet faktisk falt en god del. Fra 240 i fjor til 206 så langt i år.

 

Det virker som SFK ikke skal få konkurranse noe sted den nærmeste tiden, verken på tribunen eller på banen. Da er det kanskje forståelig at pressen ikke bryr seg så lite som den gjør :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilskuerstatistikk etter 6 runder:

 

Stabæk 918 i snitt (3 hjemmekamper)

Fortuna 562 (3)

Røa _ _ 226 (2)

Sandv. 223 (3)

Klepp _ 217 (3)

Kolbotn 216 (3)

Amazon 201 (3)

Arna B. 194 (3)

Fløya _ 178 (3)

Kattem 173 (3)

Tr. Ørn 158 (3)

LSK/TS 132 (4)

 

Snitt totalt med Stabæk: 283

Snitt totalt uten Stabæk: 225

 

Snitt 5. og 6. runde: 208

 

Her er det bare å si seg enig med Stabæk_Peder, vi trenger flere "skikkelige" lag i denne serien, dersom det skal bli noen greie på tilskuertallene. LSK, RBK, Brann, VIF osv.

 

Og fotballinteressen i Aalesund er det ikke noe å si på, bare så synd de rykker rett ned igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par småfeil. Snittet er 284

 

Amazon har snitt på 251 så langt (3)

 

Team Strømmen har bare spilt 3 hjemmekamper - snitt 147

 

Ørn har spilt 4 hjemmekamper - snitt 140

 

Kattem har 166 i snitt på sine 3 hjemmekamper

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatert tall: 500 solgte sesongkortoblater (spurte islendingen i det de sto og pakka sammen fem over ni)

 

De har vært fantastisk moro å følge jentelaget å se spillegleden og støtten de får fra Stabæk support.

Men tilskuertallet er litt på hell virker det som. Vi må hjelpe til med å dra folk med på kamper. De jeg harsnakket med syntes stemninge som Stabæk S lager er fantastisk og det syndtes jeg også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatert tall: 500 solgte sesongkortoblater (spurte islendingen i det de sto og pakka sammen fem over ni)

 

De har vært fantastisk moro å følge jentelaget å se spillegleden og støtten de får fra Stabæk support.

Men tilskuertallet er litt på hell virker det som. Vi må hjelpe til med å dra folk med på kamper. De jeg harsnakket med syntes stemninge som Stabæk S lager er fantastisk og det syndtes jeg også.

 

Tror nok både vær, og konfirmasjonssesongen spilte inn sist løsrdag. Men det må markedsføres bedre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig, mer info/publisitet vedr. damekampene må til.

Ang. kampen 1. juni så jobbes det iherdig med å få den flyttet til et annet tidspunkt slik at den ikke kolliderer med herrelaget sin kamp.

Da spiller begge hjemme kl 18:00.

Det blir ikke bare vanskelig for oss, men også for arr. da diverse utstyr benyttes begge steder (samt personell)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par småfeil. Snittet er 284

 

Amazon har snitt på 251 så langt (3)

 

Team Strømmen har bare spilt 3 hjemmekamper - snitt 147

 

Ørn har spilt 4 hjemmekamper - snitt 140

 

Kattem har 166 i snitt på sine 3 hjemmekamper

 

Frykter at det kan bli en del av disse, ja. Eneste kilde jeg har med komplette tilskuertall er aftenpostens papirutgave. Så feil hos dem fanger jeg ikke opp, men det er merkelig at jeg ikke klarer å få riktig antall kamper på lagene.

 

Uansett er tilskuertallene så deprimerende lesning at det er kanskje best å ikke se på dem inntil videre. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par småfeil. Snittet er 284

 

Amazon har snitt på 251 så langt (3)

 

Team Strømmen har bare spilt 3 hjemmekamper - snitt 147

 

Ørn har spilt 4 hjemmekamper - snitt 140

 

Kattem har 166 i snitt på sine 3 hjemmekamper

 

Frykter at det kan bli en del av disse, ja. Eneste kilde jeg har med komplette tilskuertall er aftenpostens papirutgave. Så feil hos dem fanger jeg ikke opp, men det er merkelig at jeg ikke klarer å få riktig antall kamper på lagene.

 

Uansett er tilskuertallene så deprimerende lesning at det er kanskje best å ikke se på dem inntil videre. :ph34r:

 

 

Jeg tar utgangspunkt i VG og kryssjekker det med NFF (om nødvendig)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er tilskuertallene så deprimerende lesning at det er kanskje best å ikke se på dem inntil videre. :ph34r:

Det kommer an på hvordan du ser på det. Jeg synes det er oppløftende å se at prosjektet SFK har lykkes så til de grader. Dette viser hvor heldig en sammenslåing kan være, og eksempelet vil nok bli fulgt flere steder. Jeg ser ikke lave tall, men heller starten på noe stort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er tilskuertallene så deprimerende lesning at det er kanskje best å ikke se på dem inntil videre. :ph34r:

Det kommer an på hvordan du ser på det. Jeg synes det er oppløftende å se at prosjektet SFK har lykkes så til de grader. Dette viser hvor heldig en sammenslåing kan være, og eksempelet vil nok bli fulgt flere steder. Jeg ser ikke lave tall, men heller starten på noe stort.

 

For all del, våre tilskuertall er foreløpig bra. Ca. fem ganger så mange tilskuere i snitt som Asker hadde i fjor, og ca. tre ganger så høyt snitt som de best besøkte lagene i fjor. Fortuna har også et bra snitt, men de andre 10 lagene... herregud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Syns vi bør begynne å telle med spillere/dommere og hjelpeapparat. De er tross alt tilskuere de også.

Fra kremplasser t.o.m

Eller gjøre som Herrelaget, ta med alle sesongkortene.

Merkelig at det gjøres for kun ett av lagene :wacko:

 

Tippeligaen hadde aldri satt opp kamp på kvelden St.Hans (så setter de heller ikke opp et så tett kampprogram som de har i Toppserien heller).

 

Merkelig, hos NFF er det ikke så farlig med damene i toppserien tror jeg

 

[*]Landslagstrener som får med seg 50% av de beste spillerne (pytt, pytt)

[*]Ekstremt tett kampprogram (i tillegg har faktisk disse spillerne 100% jobb og studier)

[*]Like rigide og kostbare sikkerhetsregler som Tippeligaen

 

Tror vi må få Loe og Kari til å ta en oppvask internt i NFF

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bendix, jeger i ferd med å bli en fan.

 

Imidlertid er problemet det at jeg ikke er overbevist om tallene: En Røa-kamp hadde omtrent 40 tilskuere, en annen nesten stappfullt (som er 450), begge hadde offisielt 150 tilskuere. Det er nok tvilsomme tall fra andre enn dere og muligens Fortuna.

 

 

Nja, det telles jo litt ulikt på de ulike arenaene. Fortuna teller sesongkortene i bunn (slik man gjør i Tippeligaen). Det betyr at de aldri har færre enn 170. Røa teller manuellt etter at kampen er i gang. Hvordan Strømmen teller vet jeg ikke, men lokalavisen der opp har flere ganger påstått at de smører veldig tjukt på. Stabæks teller ikke sesongkort, men bruker telleapparatet i porten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bendix, jeger i ferd med å bli en fan.

 

Imidlertid er problemet det at jeg ikke er overbevist om tallene: En Røa-kamp hadde omtrent 40 tilskuere, en annen nesten stappfullt (som er 450), begge hadde offisielt 150 tilskuere. Det er nok tvilsomme tall fra andre enn dere og muligens Fortuna.

 

 

Nja, det telles jo litt ulikt på de ulike arenaene. Fortuna teller sesongkortene i bunn (slik man gjør i Tippeligaen). Det betyr at de aldri har færre enn 170. Røa teller manuellt etter at kampen er i gang. Hvordan Strømmen teller vet jeg ikke, men lokalavisen der opp har flere ganger påstått at de smører veldig tjukt på. Stabæks teller ikke sesongkort, men bruker telleapparatet i porten.

For å sitere en kjent mann

"Herrens veier er uransakelige"

Ellers

Kult at Rich fikk "dagens sitat" eller noe lignende i papirutgaven til VG for måten han pres. tilskuertallet på

"Tilskuer tallet er 200..... som ca er det samme som antall mennesker uten båt i Bærum....."

 

Kan stemme bra, jeg så ingen andre båter som kjørte innover ca 18:00 i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Kun overgått av plystringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Kun overgått av plystringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Kun overgått av plystringen.

 

NEI!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høstferie, drittvær, sikker seier... Det er vel noen av grunnene til at folk valgte å holde seg hjemme.

 

Det er nok grunnene til det ble nesten bare "grunnfjellet" som kom ja. Men det er da skuffende at grunnfjellet er såpass lite...

Godt sagt, men nå er det bare å mobilisere. De siste 2 kampene håper og tror jeg vi får helt andre tall.

 

 

Når det er sagt så var syngingen fantastik i dag

Kun overgått av plystringen.

 

 

Hvor er egentlig intervjuet med Lise?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...