Gå til innhold

Formasjon og spillestil


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


d hadde hvertfall vært morsomt vis stabæk prøvde ut denne taktikken:

 

-----------------Jon--------------

 

Morten-------IA---Mike------Markus

 

-----------jesper---jocke-----------

 

branimir--------Alan---------henning

 

--------------daniel-------------------

 

Men mulig med denne taktikken så bli det altfor lett å ta ut daniel. men det er jo ikke sikkert at alan må være hengende spiss.. han er jo like liten som veigar og han har nok enda bedre ferdigheter så det kan godt hende han hadde funket som en bra spiss..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men mulig med denne taktikken så bli det altfor lett å ta ut daniel.

 

 

Det er noe i det.. men jeg må si jeg liker formasjonen.. Det eneste aberet er vel hvem som skal score mål.. Daniel scorer noen.. men hverken henning, alan eller brani er vel å betrakte som noen notoriske målscorere...

Brani var vel best av de i fjor med 5 mål eller noe(og det var adecco...)

 

Kunne vi klart en 3-2-3-2 formasjon kanskje?

 

 

-----------------Jon--------------

 

----IA---Mike------Markus(jeppe)-------

 

-----------jesper(henning/nystuen)---jocke-------

 

branimir--------Alan(veigar)---------henning(Alan)

 

--------------daniel-----Veigar(Strand)----------

 

Er vel uansett litt sent å drille inn laget i en helt ny formasjon.. eller?

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


:huh:

Hmmm håper vi blir bedre på dødball i år ass..

 

Det skal vel ikke så allverdens mye til akkurat... <_<

 

Med Follos konge og Kongsvingers juvel så kan det jo ikke bli dårligere hvertfall... :huh:

 

Alan kan vel skåre en del tror jeg. har jo putta noen siden han kom

 

 

Uten tvil. Tipper 12-15 mål i 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan kan vel skåre en del tror jeg. har jo putta noen siden han kom

Uten tvil. Tipper 12-15 mål i 2006.

Det er vel kanskje litt, vel optimistisk, tror jeg. Jeg hadde vært strålende fornøyd om han putte en 7, 8, jeg! (såfremt Daniel og X/Veigar/Strand bøtter inn mål selvfølgelig! :P )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan kan vel skåre en del tror jeg. har jo putta noen siden han kom

Uten tvil. Tipper 12-15 mål i 2006.

Det er vel kanskje litt, vel optimistisk, tror jeg. Jeg hadde vært strålende fornøyd om han putte en 7, 8, jeg! (såfremt Daniel og X/Veigar/Strand bøtter inn mål selvfølgelig! :P )

Om han klarer samme snittet som han har hadde i de 3-4 siste kampene i 1 div samt treningskampene, i tillegg til at han fortsetter å ta staffene så er det ikke usannsynlig. Men ....tiden vil vise. Jeg håper jeg får rett. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om han klarer samme snittet som han har hadde i de 3-4 siste kampene i 1 div samt treningskampene, i tillegg til at han fortsetter å ta staffene så er det ikke usannsynlig. Men ....tiden vil vise. Jeg håper jeg får rett. :D

Ja, det håper virkelig jeg og!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om han klarer samme snittet som han har hadde i de 3-4 siste kampene i 1 div samt treningskampene, i tillegg til at han fortsetter å ta staffene så er det ikke usannsynlig. Men ....tiden vil vise. Jeg håper jeg får rett. :D

Ja, det håper virkelig jeg og!

 

Det virker som om Alan begynner å bli varm i trøya ja. Begynner vel å bli vant med Norsk fotball nå, og finner tydeligvis rom for sin teknikk. Virker som om klubben har vært flinke til å integrere ham, både personlig og fotballmessig, og lot ham få bruke tid til å venne seg til stilen. For meg virker det som om Stabæk har gjort mye riktig her. Alan kan bli en forsidespiller i år. Jeg tror årets Stabækprofiler blir Henning, Daniel og Alan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

(d*u*b @ 13. Mar 2006, 19:41) 66026[/snapback]

Om han klarer samme snittet som han har hadde i de 3-4 siste kampene i 1 div samt treningskampene, i tillegg til at han fortsetter å ta staffene så er det ikke usannsynlig. Men ....tiden vil vise. Jeg håper jeg får rett. :D

Ja, det håper virkelig jeg og!

 

Det virker som om Alan begynner å bli varm i trøya ja. Begynner vel å bli vant med Norsk fotball nå, og finner tydeligvis rom for sin teknikk. Virker som om klubben har vært flinke til å integrere ham, både personlig og fotballmessig, og lot ham få bruke tid til å venne seg til stilen. For meg virker det som om Stabæk har gjort mye riktig her. Alan kan bli en forsidespiller i år. Jeg tror årets Stabækprofiler blir Henning, Daniel og Alan.

Etter opprykksfesten å dømme, så virket han MEGET intergrert og ivaretatt.... :D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 13. Mar 2006, 19:41) 66026[/snapback]

Om han klarer samme snittet som han har hadde i de 3-4 siste kampene i 1 div samt treningskampene, i tillegg til at han fortsetter å ta staffene så er det ikke usannsynlig. Men ....tiden vil vise. Jeg håper jeg får rett. :D

Ja, det håper virkelig jeg og!

 

Det virker som om Alan begynner å bli varm i trøya ja. Begynner vel å bli vant med Norsk fotball nå, og finner tydeligvis rom for sin teknikk. Virker som om klubben har vært flinke til å integrere ham, både personlig og fotballmessig, og lot ham få bruke tid til å venne seg til stilen. For meg virker det som om Stabæk har gjort mye riktig her. Alan kan bli en forsidespiller i år. Jeg tror årets Stabækprofiler blir Henning, Daniel og Alan.

Ola kan bli årets nykommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må nesten se Strand noe mer før jeg kan uttale meg om det...

vi satser på lørdag!

 

 

 

Men mulig med denne taktikken så bli det altfor lett å ta ut daniel.

 

 

Det er noe i det.. men jeg må si jeg liker formasjonen.. Det eneste aberet er vel hvem som skal score mål.. Daniel scorer noen.. men hverken henning, alan eller brani er vel å betrakte som noen notoriske målscorere...

Brani var vel best av de i fjor med 5 mål eller noe(og det var adecco...)

 

Kunne vi klart en 3-2-3-2 formasjon kanskje?

 

 

-----------------Jon--------------

 

----IA---Mike------Markus(jeppe)-------

 

-----------jesper(henning/nystuen)---jocke-------

 

branimir--------Alan(veigar)---------henning(Alan)

 

--------------daniel-----Veigar(Strand)----------

 

Er vel uansett litt sent å drille inn laget i en helt ny formasjon.. eller?

Den likte jeg &så!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du mener litt sånn her?:

 

-------------------Jon---Alan---------------

---Alan----------------Alan----------Alan--

--Morten-Alan-IA------Mike------Bjørnar-

-------Alan----------------Alan-------------

--Nystuen----Jesper----Jocke-------------

-Alan-----------------Alan--------Alan------

------------Veigar-------Daniel------Alan--

 

Jepp. Vil ikke se en kamp uten Alan på laget i 2006!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker jo unektelig som at han kommer til å bli satset på.. men sett på en annen side hvilke andre kandidater har vi til venstrekanten egentlig? Sund?

Henning blir jo såklart kanskje foretrukket når han kommer seg... noen som vet hvordan han ligger ann forresten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker jo unektelig som at han kommer til å bli satset på.. men sett på en annen side hvilke andre kandidater har vi til venstrekanten egentlig? Sund?

Henning blir jo såklart kanskje foretrukket når han kommer seg... noen som vet hvordan han ligger ann forresten?

Håper å tror han rekker serie starten!

Min Oppstilling:

 

------------Jon-------------------

----------------------------------

-----------Mike----Inge--------

-Morten----------------------Bjørnar

----------------------------------------

Henning(Alan)----Jocke---Jeppe(Nystuen)----Alan(Henning)

---------------------------------------------------------------

-------------Nanne-----Veigar(Ny Spiss)------------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei blir sånn:

 

 

-----------------jon------------------

 

------Mike---------Markus----------

 

Inge--------------------------Morten

 

----------------Jeppe-----------------

Henning-------------------------Alan

----------------Jocke-----------------

¨

------------------------Veigar---------

---------Daniel------------------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei blir sånn:

 

 

-----------------jon------------------

 

------Mike---------Markus----------

 

Inge--------------------------Morten

 

----------------Jeppe-----------------

Henning-------------------------Alan

----------------Jocke-----------------

¨

------------------------Veigar---------

---------Daniel------------------------

 

 

Eh :huh: Jeg ville hvertfall byttet Jokke og Jeppe sin plass, IA bytter med Mike, og Markus med Morten... Og kanskje bytta Morten med Mike igjen, sånn at det blir seende ut sånn:

 

-------------------------Jon

 

MMS-----------IA--------Mike--------Markus

 

-------------------Jokke

Henning---------------------------------Alan

-------------------Jeppe

 

--------------Daniel-----Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis verken Henning eller Branjimir blir klare til serieåpning, så starter vi vel slik:

 

---------------- JON ------------------

MMS ----- IAO - MIKE -----MARKUS

TOM --- JESPER - JOKKE ---- ALAN

------- PALL -------- NANNE --------

 

Er mange artige formasjoner en kan leke seg med, men tror vel neppe vi stiller med annet enn ren 4-4-2. Hadde jeg kunne valgt hadde jegl agt Alan bak spissene, og ligget med de tre andre midtbanespillerne sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med dagens Ingo III (denne gang elegant formidlet via Aftenposten) er det bare å fastslå at det blir et vannvittig kjør for de 15 spillerne i troppen som holder TL nivå! Jeg ser 4 nøkkelspillere (sentrallinjen) som MÅ prestere jevnt gjennom hele sesongen for at dette skal gå bra:

 

1. Jon - Sjelden har vel et TL lag vært mer avhengig av at 1. keeperen holder seg skadefri.

2. IA - I mine øyne er IA klippen i forsvaret og viktigere enn selv Mike. Med IA skadet/utestengt mister midtforsvaret nødvendig hodestyrke og duellkraft.

3. Joakim - Skal styre midtbanen vår og være den kreative offensive kraften i laget. Har et herlig blikk for spillet og vi ber til høyere makter at han slipper altfor mange knotter inn i knehøyde.

4. Daniel - Trenger ingen kommentar.

 

Jeg tipper dette er vår første 11'er når alle er friske:

 

Jon

MMS IA Mike Markus

Brani Jeppe Jocke Henning

Strand Daniel

 

Andre spillere som vil få mye spilletid er Bjørnar, Espen, Alan og Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spm er jo ikke hvem som er best av Branji og Alan, men hvem som gjør første 11ern best. Dvs, hvem av Henning, Branjimir og Alan skal spille, for at vi får best mulig balanse på midten?

 

Personlig ville jeg likt å se Jesper - Jokke - Henning sentralt, med Alan liggende i en hengende rolle bak spissene, akkurat som Milans herlige midtbane er komponert. Men det har jeg vel sagt nok ganger.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke like naturlig at Henning tar høyrekanten og at Alan beholder venstre? Henning er høyrebeint er han ikke?

Jo, men han funka jo utmerket på venstre i fjor! Da hadde han også sjansen til å dra innover i banen og skyte med høyre...

Endret av chelsea
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke like naturlig at Henning tar høyrekanten og at Alan beholder venstre? Henning er høyrebeint er han ikke?

Jo, men han funka jo utmerket på venstre i fjor! Da hadde han også sjansen til å dra innover i banen og skyte med høyre...

 

 

ja det var det jeg mente!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Hoff skulle si ja og spille for oss neste sesong har vi plutselig fått luksusproblemer på midten. Jesper og Jocke virker selvskrevne sentralt etter de prioriteringer som er blitt gjort i de siste kampene og det er vel ingen tvil om at Henning skal spille når han blir frisk.. da blir det vel fort Alan som må vike, selvom han også har blitt prioritert i start11ern gjennom hele vintern. I tillegg tror jeg ganske sikkert at Nystuen vil være vanskelig å holde unna en mulig plass i første 11ern etterhvert.. Blir spennende å se hva Janne velger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Formasjon og spillestil
×
×
  • Opprett ny...