Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Lurer på om jeg skal foregripe begivenhetene.

 

Dersom Berglund, Risp, Senkerik og Kobashi blir suksess, vil nok en eller annen journalist snakke om "leiesoldater" eller lignende.

 

Det blir interessant å se om dette er en ny trend (leielag i stedenfor kjøpelag), eller om det er noe tilfeldig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har jo et poeng. Likevel er det verdt å huske på at Koba kom på lån fordi kulturforskjellen er et usikkerhetsmoment. Vi har opsjon som vi er i stand til å innfri om det skulle gå i orden. Han er derfor å ense som kjøpt, men med returrett. Risp er hentet inn som erstatning for en skadet Segerström, da unggutta har et lite stykke igjen. Vi rakk ikke å forhandle frem en opsjon på Berglund, men signalene sier at dette er noe som lar seg gjøre.

 

Jeg tror ikke det er slik at en fremover har tenkt å basere seg på lån, men den økonomiske situasjonen går opp for folk i forskjellig tempo. Det virker som Stabæk er en av de som har tatt den innover seg ganske tidlig og derfor ikke vil kjøpe spillere til priser som hører hjemme i 2007. Som Einar sa på fotballforumet, vil europeiske klubber måtte slanke sine staller betraktelig til sommeren, og det er sikkert ikke dumt å ha litt penger til signeringsbonuser når vårslippet kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Einar sa på fotballforumet, vil europeiske klubber måtte slanke sine staller betraktelig til sommeren, og det er sikkert ikke dumt å ha litt penger til signeringsbonuser når vårslippet kommer.

Uendelig smart er det. De økonomiske realitetene kommer til å skylle over fotball Europa til sommeren, og tilgangen på kvalitetsspillere vil øke betraktelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat "før runden" på TV2 sport, og i et intervju med agent Lillejord ble det spurt hvem som var vinneren av overgangsvinduet i vinter. Lillejord svarte at det var soleklart Rosenborg som var vinneren, med Trond Olsen og Rade Prica. Stabæk hadde hentet et uskrevet blad, for ham, i Senkerik, og Berglund. Men disse hadde litt minus i margen ettersom de hadde lite spilletid i det siste. Jeg er litt enig, men stusser litt over at det ikke er noe minus for Rade Prica. Nok om det. Rosenborg har jo faktisk også hentet inn Zahora, og han ble ikke engang nevt, og ei heller Hoff, Risp eller Kobayashi ble levnet ett ord.

 

Men overgangsvinner, hva legges i det? Stabæk har dessverre mistet for mange trumfkort til at dette vinduet har blitt en positiv total, og RBK har vært heldige og flinke som har sluppet å måtte gi fra seg noen av betydning. Der Stabæk måtte selge, har Rosenborg sagt "glem det!". Dér har du vinneren. Rosenborg har de økonomiske midlene til å si nei, mens vi derimot må kjempe med nebb og klør utelukkende for å presse prisen oppover. Der Rosenborg gjerne gir 8 mill for Olsen, og garantert ville gått opp de nødvendige halvmillionene som ville trenges, må vi lete etter panteflasker for å legge inn bud på middelmådigheter. Heldigvis, og takk for det, viser ledelsen en edruelighet, og har trailerlass med flaks, og unngår idiotkjøp som Holmen og Tegstrøm. Vi kunne fått Parr og Gustavino, men endte opp med Senerik og Berglund. Panikken åpenbart lyste av hele Stabækledelsen, men de landet likevel på beina, slik jeg ser det.

 

Jeg må si det skuffer meg at vi ikke er mer spennende for aktuelle kandidater enn det virker som. Vi har CL-kamper til sommeren, vi har ny giv og stadion, vi har en trener som absolutt alle hyller for sin evne til å gjøre enkeltspillere bedre, vi har et medisinsk apparat som holder folk mindre skadet enn det andre kan vise til, vi ligger sentralt til, og vi er en toppklubb pr. def. Hva er greia? Er førsteelleveren for bra, og en skremmende tanke for eventuelle nye spillere? Janne skifter sjeldenere på laget enn andre trenere, og kvaliteten er ekstremt høy på enkelte plasser. Men likefullt har vi spillere som velger å bli selv uten overdreven tillitt. Er det lønningene våre som er for lave? Alle spillere hyller jo klubben fra ende til annen. Hva er det som gjør at vi må synke til et nivå der vi legger inn bud på B-løsninger flere ganger? Dette er rett og slett jævlig irriterende!

 

Men hva med Tromsø? De har beholdt hele laget, tilogmed Rushfelt, og virker vel så sterke som før vinduet. Hva er best? Miste noen, kjøpe noen andre, eller beholde stammen?? Hvorfor er ikke de "overgangsvinnere"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er strengt tatt ikke uventet at han trekker den konklusjonen der. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er så forbannet soleklart.Som du selv peker på så kommer Prica fra et særdeles mislykket opphold i Sunderland. Mens Zahora, noe så uvanlig som en sympatisk RBK spiller, tross alt var toppscorer i den ligaen han kom fra.

 

Det ser ut til å være gjengs å vurdere overgangsvinnere ut fra hvor kjente navn man henter og ikke nødvendigvis hvor gode spillere man får inn. Det var mange som hyllet VIF som overgangsvinnere etter at de hentet Hæstad, Strand og Sæternes i fjor. Men stemte det? Personlig mener jeg at El Hadji Maktar Thiones overgang fra Sarpsborg til Molde er årets overgang så langt.

 

RBK spiller et høty spill, de satser alt på et kort i år. Pengebingen på Lerkendal er tilnærmet tom og alt annet enn seier i årets serie kan bety fullstendig økonomisk kollaps i trøndelags fotballflaggskip. Det skal også bli interessant å se hva som skjer i sommervinduet. RBK har langt på vei lovet Sappara fritt leide til sommeren - Så får vi se hva som skjer dersom noen napper i ham eller Tettey, Annan, PCS eller Lustig når vinduet åpner igjen. Ikke sikkert gutta som styrer finansene på Lerkendal er like coole når alternativet for. f.eks. Sappara er bosmannovergang til vinteren og null kroner i den bunnskrapte RBK kassa. Da blir det mye vonbråtne trøndere i TV ruta tør jeg love.

 

Ja Vi kunne fått Guastavino og Parr - Førstnevnte hadde hele 5 kamper fra start for Lyn i fjor. Han har rett nok vært bra i vinter, men ikke overbevist meg i sesonginnledningen. Er det at Guastavino nå har en fast plass på Lyn et tegn på at han er en god spiller, eller handler det mer om at Lyn har et svakt lag??? Parr har vel heller ikke vist noe i sesonginnledningen som skulle tilsi at det var en tabbe å ikke smelle altfor mye penger i bordet for å signere ham. Derimot har vi lånt inn et par reserver fra Sverige og Tsjekkias kanskje beste klubber.Jeg synes det er langt mer interessante overganger enn nevnte Parr og Guastavino. Så til tross fra at det nok gikk ei kule varmt på TA rett før overgangsvinduet stengte kan vi nok sove trygt likevel.

 

Jeg vet ikke om jeg er enig med deg i at vi ikke er attraktive. Vi har et styre som skal forvalte pengene slik at det finnes et Stabæk etter 2012 også - det har ikke manglet på alternativer i vinter, men styret har ikke funnet de attraktive nok til å frigi transfer funds. Vi har også flere unge spillere som skal opp og frem. Jeg er glad for at klubben ikke gambler med økonomien og fremtiden på samme måten som RBK. Selvsagt skulle også jeg sett at vi hadde funds til å hente gode spillere, men da snakker vi Moldskred istedenfor Holmen, vi snakker Barsom fremfor Guastavino eller PCS fremfor Parr. Eller Rasmus Elm fra Kalmar FF, Nordin Gerzic fra Örebro, Max von Schleebrügge fra Brøndby, Anders Due fra AaB eller for den saks skyld Filip Trojan fra St. Pauli. Nå endte vi opp med Bella og Senky, la oss gi dem en sjanse - så kan Lilljord, Løken og andre skrtye RBKs signeringer opp i skyene. Det er 28 runder igjen, og jeg tror fremdeles vi er forran Bartene når endelig regnskap skal gjøres opp.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mente ikke at Gustavino og Parr ville vært bedre enn de vi fikk, men brukte de som eksempel på at det hele virker litt tilfeldig. Hadde vi fått napp på Homen og Parr, eksempelvis, ville vi ikke fått Senky og Bella. Jeg er forsåvidt happy med årets fangst, totaltsett. Poenget er bare at hvorfor vi måtte ringe to benksliter med meritter samme dag som vinduet stengte? Det virker ikke som om medvinden med nevnte positive faktorer hjalp akkurat.

 

Helt enig i det du skriver ellers, minus at jeg ikke ser sannsynligheten i PCS i Stabæk. Han er for lik Hauger/Farnerud, samt er allerede fokusert på overganger ala Newcastle etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men overgangsvinner, hva legges i det? Stabæk har dessverre mistet for mange trumfkort til at dette vinduet har blitt en positiv total, og RBK har vært heldige og flinke som har sluppet å måtte gi fra seg noen av betydning. Der Stabæk måtte selge, har Rosenborg sagt "glem det!".

är det någon ide att behålla kvar spelare som vill lämna?

både veigar o alan ville ut i europa

ja tycker aldrig det är bra att ha kvar griniga spelare i truppen, leder till dålig moral.

 

tycker dock att stabaek i sommarfönstret måste signa spelare istället för att låna dom.

till sommaren finns fortf lockelsen för spelare som går hit att få visa upp sig i CL och komma ut i europa.

den chansen kan va borta nästa vinter, och då kommer vi få gå ner i klass på spelare som kan tänka sig att spela för stabaek.

och skulle stabaek signa spelare i sommar som gör det bra i CL o blir sålda så får vi iaf betalt för dom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i det du skriver ellers, minus at jeg ikke ser sannsynligheten i PCS i Stabæk. Han er for lik Hauger/Farnerud, samt er allerede fokusert på overganger ala Newcastle etc.

 

Men åååååh, så morro det hadde vært. Jeg skulle gitt mye for å se reaksjonene til trøndere, aviser og øvrig presse om vi hadde kjøpt kronjuvelen til RBK :)

 

Vi kommer nok aldri til å bli omtalt som overgangsvinnere, all den tid vi henter spillere som ikke er kjent for nordmenn med England-briller på. Vi har hentet Alan, Veigar, Nannskog, Johansson, Farnerud og Segerstrøm, uten at noen knapt har hevet et øyenbryn. Og hver gang har journalistene etterhvert forstått at vi nok en gang har gjort et knallkjøp.

 

La oss håpe det skjer nå også! Om bare én av 'panikk-kjøpene' våre på tirsdag slår til, så synes jeg vi skal være strålende fornøyd.

Endret av sahest
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har hentet Alan, Veigar, Nannskog, Johansson, Farnerud og Segerstrøm, uten at noen knapt har hevet et øyenbryn.

 

Forkortelser er fint. Spesielt i navn! hehe :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har hentet Alan, Veigar, Nannskog, Johansson, Farnerud og Segerstrøm, uten at noen knapt har hevet et øyenbryn.

 

Forkortelser er fint. Spesielt i navn! hehe :D

 

Kan man skylde på at man er trøtt? Johan Andersson mener jeg, selvfølgelig :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men ser man ikke på både spillere ut og inn når man skal "avgjøre" hvem som er overgangsvinnere?

Vi har mistet to spillere som var klassespillere i TL, mens vi har fått inn 4 relativt ukjente. Ikke det at Bella er ukjent, men vi vet jo ikke helt hva han står for enda. Mens f.eks rbk har forsterket en allerede god stall med hvertfall to(tre hvis man regner med annan) sterke navn uten at de har mistet noen av betydning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er strengt tatt ikke uventet at han trekker den konklusjonen der. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er så forbannet soleklart.Som du selv peker på så kommer Prica fra et særdeles mislykket opphold i Sunderland. Mens Zahora, noe så uvanlig som en sympatisk RBK spiller, tross alt var toppscorer i den ligaen han kom fra.

 

Det ser ut til å være gjengs å vurdere overgangsvinnere ut fra hvor kjente navn man henter og ikke nødvendigvis hvor gode spillere man får inn. Det var mange som hyllet VIF som overgangsvinnere etter at de hentet Hæstad, Strand og Sæternes i fjor. Men stemte det? Personlig mener jeg at El Hadji Maktar Thiones overgang fra Sarpsborg til Molde er årets overgang så langt.

 

RBK spiller et høty spill, de satser alt på et kort i år. Pengebingen på Lerkendal er tilnærmet tom og alt annet enn seier i årets serie kan bety fullstendig økonomisk kollaps i trøndelags fotballflaggskip. Det skal også bli interessant å se hva som skjer i sommervinduet. RBK har langt på vei lovet Sappara fritt leide til sommeren - Så får vi se hva som skjer dersom noen napper i ham eller Tettey, Annan, PCS eller Lustig når vinduet åpner igjen. Ikke sikkert gutta som styrer finansene på Lerkendal er like coole når alternativet for. f.eks. Sappara er bosmannovergang til vinteren og null kroner i den bunnskrapte RBK kassa. Da blir det mye vonbråtne trøndere i TV ruta tør jeg love.

 

Ja Vi kunne fått Guastavino og Parr - Førstnevnte hadde hele 5 kamper fra start for Lyn i fjor. Han har rett nok vært bra i vinter, men ikke overbevist meg i sesonginnledningen. Er det at Guastavino nå har en fast plass på Lyn et tegn på at han er en god spiller, eller handler det mer om at Lyn har et svakt lag??? Parr har vel heller ikke vist noe i sesonginnledningen som skulle tilsi at det var en tabbe å ikke smelle altfor mye penger i bordet for å signere ham. Derimot har vi lånt inn et par reserver fra Sverige og Tsjekkias kanskje beste klubber.Jeg synes det er langt mer interessante overganger enn nevnte Parr og Guastavino. Så til tross fra at det nok gikk ei kule varmt på TA rett før overgangsvinduet stengte kan vi nok sove trygt likevel.

 

Jeg vet ikke om jeg er enig med deg i at vi ikke er attraktive. Vi har et styre som skal forvalte pengene slik at det finnes et Stabæk etter 2012 også - det har ikke manglet på alternativer i vinter, men styret har ikke funnet de attraktive nok til å frigi transfer funds. Vi har også flere unge spillere som skal opp og frem. Jeg er glad for at klubben ikke gambler med økonomien og fremtiden på samme måten som RBK. Selvsagt skulle også jeg sett at vi hadde funds til å hente gode spillere, men da snakker vi Moldskred istedenfor Holmen, vi snakker Barsom fremfor Guastavino eller PCS fremfor Parr. Eller Rasmus Elm fra Kalmar FF, Nordin Gerzic fra Örebro, Max von Schleebrügge fra Brøndby, Anders Due fra AaB eller for den saks skyld Filip Trojan fra St. Pauli. Nå endte vi opp med Bella og Senky, la oss gi dem en sjanse - så kan Lilljord, Løken og andre skrtye RBKs signeringer opp i skyene. Det er 28 runder igjen, og jeg tror fremdeles vi er forran Bartene når endelig regnskap skal gjøres opp.

 

@ringo

 

Amen, halleluja, Allah u akhbar osv..

 

Jeg er så møkklei av at såkalte eksperter gang på gang skal ha gehør for sine mer eller mindre korttenkte innspill i spillerjakten. Hvor er hyllesten av Pontus Segerstrøm, en mann vi hentet for mindre enn en slikk og en ingenting? Hvor er hyllesten av Johan Andersson, som pissa noe så jævlig på PCS og Tettey i fjor?

 

Det har blitt nevnt flere ganger at sportsjournalister er en gjeng bjellesauer, men når skal mediene innse at Karl Petter Løken, Truls Dæhlie og Morten Pedersen ikke har peiling?

 

Som du sa for et års tid siden, Ringo; i Norge har ingen klubber råd til å hente spillere verdt særlig mer enn 10 mill uansett, og spillere som koster rundt millionen kan ofte slå til vel så bra som såkalte "klassespillere" i norsk målestokk. At ikke norske fotballjournalister har innsett dette etter så mange år med middelmådige importer til titalls millioner er for meg en gåte!

 

Jeg blir overrasket om Zahora og Prica scorer vesentlig mer enn Bella i år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Skal vi virkelig kalle han Bella?? :(

 

2. Stabæk er ingen stor klubb, men er i ferd med å bli det. Store klubber i Norge: (rangert) RBK, Brann, Viking og VIF. Noen pleier å ta med LSK her, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Det er kanskje pga. Tom Lund og fuglas fem seriegull? Historiske årsaker i så fall. De har ikke vunnet gull siden 1989. Det har alle de fire andre store, i tillegg til at de har imponerende tilskuertall. Når det gjelder Stabæk, så tror jeg vi ved å ligge "oppi der" de neste 3-4 årene vil klare å bygge oss opp til å bli en stor klubb. Økonomisk er vi vel godt på vei (tipper vi er en av 6-8 klubber med 9-sifret budsjett), tilskuermessig er vi nok noen år unna, resultatmessig trenger vi bare å stabilisere oss i nærheten av der vi har vært de siste tre åra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Skal vi virkelig kalle han Bella?? :(

 

2. Stabæk er ingen stor klubb, men er i ferd med å bli det. Store klubber i Norge: (rangert) RBK, Brann, Viking og VIF. Noen pleier å ta med LSK her, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Det er kanskje pga. Tom Lund og fuglas fem seriegull? Historiske årsaker i så fall. De har ikke vunnet gull siden 1989. Det har alle de fire andre store, i tillegg til at de har imponerende tilskuertall. Når det gjelder Stabæk, så tror jeg vi ved å ligge "oppi der" de neste 3-4 årene vil klare å bygge oss opp til å bli en stor klubb. Økonomisk er vi vel godt på vei (tipper vi er en av 6-8 klubber med 9-sifret budsjett), tilskuermessig er vi nok noen år unna, resultatmessig trenger vi bare å stabilisere oss i nærheten av der vi har vært de siste tre åra.

 

1. Det er hans tidligere kallenavn. Hva vi skal kalle ham er en annen sak.

 

2. Jeg skrev ikke stor-klubb, men toppklubb. En toppklubb defineres utelukkende av plasseringer, og der er Stabæk blandt de beste i Norge de siste 5, 10 og 15 årene. VIF, for eksempel ligger forholdsvis langt ned på slike rangeringer. En annen ting er at hvis LSK skal degraderes fra stor-klubb status fordi de ikke har vunnet gull siden '89, bør vel Viking med sitt siste gull i 1991 lide samme skjebne? LSK har iallefall i det siste 2 x cupfinaler, 2 x Royal league finaler å skilte til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev ikke stor-klubb, men toppklubb. En toppklubb defineres utelukkende av plasseringer, og der er Stabæk blandt de beste i Norge de siste 5, 10 og 15 årene. VIF, for eksempel ligger forholdsvis langt ned på slike rangeringer. En annen ting er at hvis LSK skal degraderes fra stor-klubb status fordi de ikke har vunnet gull siden '89, bør vel Viking med sitt siste gull i 1991 lide samme skjebne? LSK har iallefall i det siste 2 x cupfinaler, 2 x Royal league finaler å skilte til.

 

1. Jeg har aldri hevdet at du har skrevet storklubb, hvor har du det fra?

 

2. Jeg mener vi bør ta sikte på å bli en storklubb, for da er det lettere å forbli en varig toppklubb (hvilket vi helt riktig er nå).

 

3. Viking og VIF har et tilskuersnitt på drøye 14.000 de siste fem årene, mens LSK har et snitt på drøye 8.000. Stooor forskjell. Ser vi på maratontabellen over eliteserien de siste fem årene, har VIF, LSK og Viking sanket hhv. 204, 193 og 189 poeng. Enga ligger altså 4 seire foran LSK og fem foran Viking. Alt i alt ingen stor forskjell. Jeg mener at ingenting taler for at LSK skal betegnes som en storklubb nå, mens det finnes noen ting som gjør at man skal kunne betegne Viking og VIF som det. Den eneste skikkelig store klubben her i landet er selvfølgelig RBK. Det vil forhåpentlig endre seg hvis de ikke har suksess i år (heller) *håpe*

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Jeg har aldri hevdet at du har skrevet storklubb, hvor har du det fra?

 

2. Jeg mener vi bør ta sikte på å bli en storklubb, for da er det lettere å forbli en varig toppklubb (hvilket vi helt riktig er nå).

 

3. Viking og VIF har et tilskuersnitt på drøye 14.000 de siste fem årene, mens LSK har et snitt på drøye 8.000. Stooor forskjell. Ser vi på maratontabellen over eliteserien de siste fem årene, har VIF, LSK og Viking sanket hhv. 204, 193 og 189 poeng. Enga ligger altså 4 seire foran LSK og fem foran Viking. Alt i alt ingen stor forskjell. Jeg mener at ingenting taler for at LSK skal betegnes som en storklubb nå, mens det finnes noen ting som gjør at man skal kunne betegne Viking og VIF som det. Den eneste skikkelig store klubben her i landet er selvfølgelig RBK. Det vil forhåpentlig endre seg hvis de ikke har suksess i år (heller) *håpe*

 

1. Jeg benyttet terminologien "Toppklubb" om Stabæk, i forbindelse med spillerkøp. Etter det har ingen nevnt hverken topp- eller storklubb, så da tolket jeg det som et svar på mitt innlegg, da ditt innlegg virket som et svar på noens utspill.

 

3. Greit nok med høye tilskuertall, men året før dine tall (2003) hadde Viking et snitt på rundt 6.500 tilskuere. VIF 9300. VIF sine tall går jo opp og ned med tabellposisjonen, og de har iallefall ikke resultatene på sin side de siste 20 årene, med unntaket 2004-2006. LSK har vel hatt vel så store budsjett som de to andre i de senere åra, så da bunner det ut i at publikumstallene ene og alene skal avgjøre dette da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder dette med topp/storklubb for Stabæk sin del, kan jeg bare gjenta meg selv:

Jeg mener vi bør ta sikte på å bli en storklubb, for da er det lettere å forbli en varig toppklubb (hvilket vi helt riktig er nå).

 

Viking åpnet ny stadion i 2004, og har ingen planer om å gå tilbake til den gamle (hvis den fortsatt står), så tilskuertall fra 2003 og tidligere er irrelevant for klubbens posisjon i dag. LSK har allerede en ny stadion (ca. fem år gammel?) og kommer neppe til å få noen boost i tilskuertall (som følge av stadionforbedringer) i overskuelig fremtid. VIF (og Lyn) teller tilskuere på en annen måte enn alle andre lag i tippeligaen, de teller nemlig bare de som møter opp, ikke sesongkortholdere som ikke dukker opp. For sammenligningens skyld bør man derfor øke tilskuerantallet til Vålerenga, så det skal mye til å hevde at de ikke ligger i toppen når det gjelder tilskuere.

 

Din påstand om budsjettene i klubbene tror jeg ikke stemmer, men dersom du har noen konkrete tall fra en troverdig kilde å vise til, så skal jeg gi meg på det punktet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tippeligaen 2008 - budsjettene

 

1) Rosenborg (191)

2) Brann (140)

3) Lillestrøm (125-130)

4) Vålerenga (123)

5) Viking (120)

6) Fredrikstad (92,5)

7) Tromsø (76)

7) Lyn (76)

9) Aalesund (70)

10) Strømsgodset (60)

11) HamKam (52,4)

12) Stabæk (50)

13) Molde (48,3)

14) Bodø/Glimt (45-50)

 

 

Fra artikkelen Slik ender Tippeligaen 2008 - Hvis penger hadde vært alt (hegnar.no)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...