Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Svegaarden presenterer et mer balansert bilde av Veigar saken i dagens papirutgave av VG. Han gjengir Stabæks syn på saken og underbygger Stabæks påstand om at RBK er langt mer innvolvert enn de selv forsøker å gi inntrykk av. En liten digresjon og personlig observasjon i den forbindelsen, etter å ha fulgt saken på diverse supporterfora er det litt påfallende at enkelte RBK debattanter som ofte besitter informasjon utover det som fremkommer i media holder en unormalt lav profil i denne saken. Uansett godt at også media tar seg brydderiet med å formidle begge sider av saken. Nå er RBK medias primærkilde i denne saken og hvis media etterhvert oppfatter at de har blitt ført bak lyset av trønderene kan det jo være at dette får en riktig så interessant vending...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Svegaarden presenterer et mer balansert bilde av Veigar saken i dagens papirutgave av VG. Han gjengir Stabæks syn på saken og underbygger Stabæks påstand om at RBK er langt mer innvolvert enn de selv forsøker å gi inntrykk av. En liten digresjon og personlig observasjon i den forbindelsen, etter å ha fulgt saken på diverse supporterfora er det litt påfallende at enkelte RBK debattanter som ofte besitter informasjon utover det som fremkommer i media holder en unormalt lav profil i denne saken. Uansett godt at også media tar seg brydderiet med å formidle begge sider av saken. Nå er RBK medias primærkilde i denne saken og hvis media etterhvert oppfatter at de har blitt ført bak lyset av trønderene kan det jo være at dette får en riktig så interessant vending...

 

@ringo

 

Det jeg har lurt på hele veien er hvorfor har RBK pushet denne saken i media. De har ingen ting å tjene på dette. Hvis Stabæk skulle få en straff så hjelper ikke det dem. Er det kun for å være rasshøl?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det jeg har lurt på hele veien er hvorfor har RBK pushet denne saken i media. De har ingen ting å tjene på dette. Hvis Stabæk skulle få en straff så hjelper ikke det dem. Er det kun for å være rasshøl?

 

Jepp. Og det kler dem. Skutle prøver vel å få fokus bort fra sin person for nesten å ha lykkes i å knuse klubben økonomisk. Dessverre lyktes han bare nesten. Heldigvis har de hoftun og supergriske jjj til å sluttføre verket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri vært bud på 5 millioner på Veigar fra Rosenborg. Budet var mye mye lavere enn det, og pengene skulle utbetales over tid. Stabæk trengte penger pronte så derfor nei til RBK. Men det var Veigars eget valg å gå til VIF. Og dette har ikke noe med Herman Stengel saken å gjøre.

 

 

Alt dette, bortsett fra det siste, er helt og totalt uvesentlig i denne saken. Det eneste som betyr noe er om Stabæk bevisst fikk satt en lavere pris for Veigar mot å prise opsjonen kunstig høyt.

 

Hvis tallene som står i diverse media stemmer (1 mill for Veigar og 4 mill for opsjonen) så skal man være over gjennomsnittlig naiv, for å ikke skjønne at det er noe som lukter her. Men jeg som alle andre kjenner bare denne saken gjennom media.

 

Opsjonen på 4 millioner for Stengel var helt uavhengig av om Veigar gikk til VIF eller ikke. Og det er VIF som har kommet med tilbudet på 4 millioner for å ha en oppkjøpsrett på Stengel, Stabæk har ikke presset opp noe pris i denne sammenhengen. Når det gjelder Veigar så er vel alle enige om at 1 mill er latterlig lavt, men da fikk Stabæk penger inn på konto med en gang.

 

Hvis du tror på det så er du utrolig naiv.

 

Det som er litt ironisk her er at alle er sure på media for å skrive om denne saken, men vi sitter her å sladdrer som trygda husmødre på bingo'n.

 

Jeg har absolutt ikke flagget noe personlig standpunkt i denne saken. Så å kalle meg for naiv blir ganske feil. Jeg syntes ikke vi skal rallere for mye med den ene eller andre parten i denne saken. Jeg har kunn referert til det Stabæk Fotball sier selv. Alt for mange uttaler seg i denne saken uten at de vet hva sannheten er. Masse mer i denne saken enn det som dras fram i media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P4 kjørte heading på sportsnyhetene i dag om at Stabæk og VIF kunne bli tiltalt på torsdag. Saken var at doms- og sanksjonsutvalget har gjort ferdig jobben sin på torsdag. Snakk om å forhåndsdømme! :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P4 kjørte heading på sportsnyhetene i dag om at Stabæk og VIF kunne bli tiltalt på torsdag. Saken var at doms- og sanksjonsutvalget har gjort ferdig jobben sin på torsdag. Snakk om å forhåndsdømme! :angry:

Sant,

 

Det er normalt langt fra tiltalebeslutning til ferdig dom. Men jeg er redd vi alt er forhåndsdømt såpass av konspirasjonsteoretikerene og alle dilterævene i media at NFF organet føler de må gjøre noe...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den opsjonen er ikke priset etter fremtidig forventning til avkastning på spilleren.

 

Og hva er egentlig prisen på den opsjonen???

 

@ringo

...

trolling?

Svar på spørsmålet du - hva er prisen på opsjonen?

 

Jeg kan ikke huske å ha sett noe annet en spekulasjoner basert på TV2s opprinnelige antagelse om Veigars markedsverdi som igjen var tuftet på feilinformasjon om størrelsen på RBKs bud. Men det er mulig jeg har oversett noe her...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men jeg er redd vi alt er forhåndsdømt såpass av konspirasjonsteoretikerene og alle dilterævene i media at NFF organet føler de må gjøre noe...

Og med det bryter de vel "Vær Varsom"-plakaten? Om det ikke blir tiltale er listen lang over medier som bør komme med en beklagelse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P4 kjørte heading på sportsnyhetene i dag om at Stabæk og VIF kunne bli tiltalt på torsdag. Saken var at doms- og sanksjonsutvalget har gjort ferdig jobben sin på torsdag. Snakk om å forhåndsdømme! :angry:

Sant,

 

Det er normalt langt fra tiltalebeslutning til ferdig dom. Men jeg er redd vi alt er forhåndsdømt såpass av konspirasjonsteoretikerene og alle dilterævene i media at NFF organet føler de må gjøre noe...

 

@ringo

 

Og ihvertfall siden det var NFFs gode venner i RBK som varslet i fra. Det blir spennende å se om NFF tiltaler RBK for brudd på reglement da de ferdigforhandlet kontrakt med Veigar før de hadde fått godkjenning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å tro opsjonen på Stengel er uavhengig av salget av Veigar er naivt.

 

Den opsjonen er ikke priset etter fremtidig forventning til avkastning på spilleren.

 

Jeg har som sagt IKKE flagget noe PERSONLIG standpunkt i denne saken, på dette forumet. Jeg dømmer ingen ut fra indisier og rykter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den opsjonen er ikke priset etter fremtidig forventning til avkastning på spilleren.

 

Og hva er egentlig prisen på den opsjonen???

 

@ringo

 

I følge brukeren "fantomet" er markedsprisen på Veigar 5 mill (RBK bød under 3 mill fordelt over flere år og med et sett av tilleggsbetingelser) og han ble i stedet solgt til VIF for 1 mill - det var dit han ønsket seg. På en eller annen måte med et utall svulstige adjektiver og poetiske formuleringer får fantomet dette til å bli en markedspris på 5 mill, som ingen har budt. Teknisk sett har "fantomet" som hevder å ha peiling på hva opsjonen er verdt derfor priset den til et sted mellom 0 og 200.000. Jeg har kontret med at da bør vi snarest sikre oss opsjon på HELE G16-landslaget.

 

Verdien av en opsjon på Herman Stengel er hva noen er villig til å betale for en slik opsjon. Vanskeligere er det ikke. Om ingen andre enn VIF vil betale for en slik opsjon og VIF vil betale 4 mill for vårt antagelig største talent, vel så er prisen 4 mill. Tro meg, hadde rasshølene Skutle, Hoftun & co fått muligheten til å få en opsjon på Stengel hadde de lagt mye penger på bordet - om de hadde mye penger. Det er nemlig RvBKs problem. De har ikke penger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tema i Bakrommet på NRK2 nå hvert øyeblikk; forretningsetikk i fotballen.

 

Mon tro...

 

Bare for å ha sagt det - det mest betydningsfulle i innslaget var vel at Gunnar Martin Kjenner ble fremstilt som advokat og tidligere fotballagent.

 

Godt med alle psykopater som er ute av den såkalte fotballfamilien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet hvilke rettigheter denne opsjonen gir VIF? Er det slik at om x antall år så kan han gå gratis til VIF eller kan de kjøpe han for y antall kroner om x antall år?

 

Før vi vet hva x og y er så blir det spekulasjoner hva opsjonen er verdt. Personlig så håper jeg x og y gir en verdi på 4 mill :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://m.budstikka.n...esvik-1.6572054

 

Jeg lurer på om det var viktig i denne artikkelen å ta med det siste avsnittet.

 

Helt relevant....

 

Jeg har hørt om at en som har fulgt Stabæk i mange år, også røyker hasj.

Hasj!Det er jo bare helt syktog hva faen skal vi gjøre og noen må jo ringe nettavisene og lage sak og hvor er politikerne oppi alt dette når vi trenger granskning og avdekking av disse tvilsomme og for ikke å si kriminelle menneskene og vi må ha det og overalt og hvor faen er kommentarfeltet så jeg kan si min mening til alle som leser

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den opsjonen er ikke priset etter fremtidig forventning til avkastning på spilleren.

 

Og hva er egentlig prisen på den opsjonen???

 

@ringo

 

I følge brukeren "fantomet" er markedsprisen på Veigar 5 mill (RBK bød under 3 mill fordelt over flere år og med et sett av tilleggsbetingelser) og han ble i stedet solgt til VIF for 1 mill - det var dit han ønsket seg. På en eller annen måte med et utall svulstige adjektiver og poetiske formuleringer får fantomet dette til å bli en markedspris på 5 mill, som ingen har budt. Teknisk sett har "fantomet" som hevder å ha peiling på hva opsjonen er verdt derfor priset den til et sted mellom 0 og 200.000. Jeg har kontret med at da bør vi snarest sikre oss opsjon på HELE G16-landslaget.

 

Verdien av en opsjon på Herman Stengel er hva noen er villig til å betale for en slik opsjon. Vanskeligere er det ikke. Om ingen andre enn VIF vil betale for en slik opsjon og VIF vil betale 4 mill for vårt antagelig største talent, vel så er prisen 4 mill. Tro meg, hadde rasshølene Skutle, Hoftun & co fått muligheten til å få en opsjon på Stengel hadde de lagt mye penger på bordet - om de hadde mye penger. Det er nemlig RvBKs problem. De har ikke penger.

 

1. "Brukeren fantomet" har ikke tidligere hevdet at markedsprisen på Veigar er 5 mill. "Brukeren fantomet" har en gang tidligere i denne tråden advart mot at dette er sitatfusk. Alle trenger ikke skylde på alzheimer.

 

2. Alzheimers forsøk på ironi vedrørende "opsjon på HELE G16-landslaget" er feilslått. Opsjonen vi diskuterer er nemlig ingen vilkårsløs opsjon utover pengeelementet. Opsjonen gir INGEN absolutt rettighet. Derfor begynner det antatte verdiintervallet i punktet "0" (null). Dette fordi dersom Stengel sier at han ikke vil til VIF, og senere ikke endrer standpunkt men forholder seg til gjeldende arbeidsavtale med klubben sin, så får Enga ikke noe mer ut av opsjonen enn en mulighet til å selge den tilbake til Stabæk (eventuelt kansellere den mot motytelse) dersom Stabæk skulle ønske det. Hvis ikke Stabæk vil betale for et slikt "gjenkjøp" er opsjonen NULL verdt. Stengels uttalelser tyder på at man kan konkludere med at en slik opsjon som knyttes til ham er særdeles lite verdt om ikke Stengel er en sikker/notorisk løgnhals.

 

Hvis vi skal begynne å kommunisere meningsfylt om markedsverdi for "en spiller under kontrakt" man identifisere og differensiere minst tre elementer og siden summere disse for det tidsintervall kjøpende klubber sikrer seg primærrettigheter for, og da først etter at de kjøpende klubbers totale betalingsvillighet er dokumentert for samme aktuelle tidsintervall. Disse elementene er: i) arbeidsgivers totalkostnader knyttet til spillerens tilbudte fastlønn med tillegg av variabel lønn i hele den nye eventuelle kontraktsperioden, ii) størrelse på sign on fee (f.eks null) + arbeidsgiveravgift av dette, og iii) overgangsvederlag (kontantsum og/eller avtale om fremtidige faste og/eller variable kompensasjoner, betalbare til selgende klubb).

Summen av a+b+c er en konstant såfremt tidsintervallet kan fastlegges, men denne summen kan under visse forutsetninger betegnes som markedsverdien for "en spiller under kontrakt". "Markedsprisen for Veigar" (eller mer generelt: markedsprisen for en spiller), slik Alzheimer oppstiller, kan ikke i økonomisk teori kvantifiseres uten å lene seg på Veigars (spillerens) lønns-/kompensasjonsforventninger i det aktuelle tidsintervall (ny kontraktsperiode).

 

Alzheimer bør forøvrig ta inn over seg at forutsetningen for hele denne diskusjonen er en intellektuell testing av hvorvidt kontraktssummene ved salg av 1) Veigar, og 2) stabækengenstengelopsjonen, begge er reelle og gjensidig uavhengige.

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2.no/sp...ge-3622397.html

 

Som å trekke tenner.

Håper NFF har avdekket nok til å se at de ikke vil kunne gjøre funn som gir NFF annet grunnlag enn til konklusjon om å stoppe sin involvering i prosessen her, og la Nancy ev. gjennom UEFA ta "den del av saken" Nancy + islandsklubbene er involvert i videre på eget initiativ.

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...