Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Det må da finnes ankemuligheter...?

 

Det er vel ikke noe å anke enda. Dette er vel bare en innstilling til doms- og sanksjonsutvalget? Omtrent som en påstand fra aktor i en straffesak.

 

 

Så selve dommen kommer vel senere. Eller har jeg misforstått totalt?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når de også innstiller til utestengelse av Loe (og IAO og Haakonsen) begynner det å lukte maktkamp i NFFs korridorer.

Heldigvis risikerer også VIF hard straff, da har nok de også god motivasjon for å kjempe videre.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da finnes ankemuligheter...?

Nå går du i samme fella som de fleste sportsjournalister. Dette er fortsatt "bare" en påtale, det er opp til doms- og sanksjonsutvalget å avgjøre utfallet av saken. Men det er vel en ganske klar indikasjon på hvor det ender. Her er det jo venstrehånda til NFF som forteller hva høyrehånda skal gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når de også innstiller til utestengelse av Loe (og IAO og Haakonsen) begynner det å lukte maktkamp i NFFs korridorer.

Heldigvis risikerer også VIF hard straff, da har nok de også god motivasjon for å kjempe videre.

Jepp,

 

Første og andre runde har gått til Nils Skutle.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja. Dette må jo være som rene julekvelden for "fantomet" og hans meningsfeller som nå kan nyte at klubben går i dass takket være at NFF tar RBKs versjon gjennom TV2 som sannheten i saken.

 

Dette må i så fall gjøre at det ikke finnes noen opsjon på Herman Stengel i det hele tatt.

 

Denne avgjørelsen vil samtidig gripe hardt inn i alt som finnes av fremtidige spilleroverganger. Jaggu godt jeg slipper å skulle være klubbleder, sportslig leder e.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om kostnaden på dette er 2,5 mill i ekstrakostnader på Stb er klubben teknisk konkurs. Herlig. Da skal vi begynne å samle inn penger til rasshølene i NFF og Nancy. Det blir stas.

 

Heldigvis har det vært en del sterke meninger på forumet her om at Nancy og de islandske klubbene fortjente mer penger. Jeg regner med at disse står først i køen for å bidra tungt til å dekke Nancy&co sine "tap" i denne saken.

 

Faen.

 

Skutle, Hoftun og resten av fuckings RvBK kan kose seg med skadefryden sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om kostnaden på dette er 2,5 mill i ekstrakostnader på Stb er klubben teknisk konkurs. Herlig. Da skal vi begynne å samle inn penger til rasshølene i NFF og Nancy. Det blir stas.

 

Heldigvis har det vært en del sterke meninger på forumet her om at Nancy og de islandske klubbene fortjente mer penger. Jeg regner med at disse står først i køen for å bidra tungt til å dekke Nancy&co sine "tap" i denne saken.

 

Faen.

 

Skutle, Hoftun og resten av fuckings RvBK kan kose seg med skadefryden sin.

 

 

jeeez... Kan ikke folk innse at det er Stabæk som har driti på leggen... Jeg er dritoppgit sjæl, men det later ikke til å være noen andre å skylde på enn Loe, IAO og gjengen. Det er vel heller dere, som nekter å innse at "lille uskyldige Stabæk" har gjort noe galt som bør bidra til å dekke Nancy & co sine tap...

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen som man hater RBK. Verste drittklubben, ønsker de alt mulig vondt.

 

 

I forhold til innstillingen lukter det mediepåvirkning til ekstreme grader.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK kan ikke lastes for noe som helst om vi skulle bli dømt i Doms & sanksjonsutvalget til NFF. Det er kun majoriteten av STB- og Engasupportere som naivt fortsatt står bak klubben(e).

 

Alle klarer vel å se hva som har skjedd?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks version er helt legitim, og NFF burde vaske for egen dør. Tromsø var en teknisk sett satt under administrasjon ved sesongstart grunnet at de var insovlente. Eksterne gaver reddet dem, men i situasjonen har en klubb ikke lov til å si nei til bud som vil hjelpe på deres økonomiske forpliktelser. De ble ikke nevneverdig overvåket, men sa nei til bud på Kara.

 

Stabæk nærmest insolvent selger Gunnarsson 31 år med høy lønn, for en mill cash pluss reduserer de løpende kostnadene til lønn dramatisk. Det er rett og slett god foretningsskikk. Det er helt håpløst å snakke om reell verdi på mannen, RBKs bud var over tid og kan ikke sammenlignes krone for krone. Kortsiktige betalingsforpliktelser tilsa akutte tiltak, blant annet at man må tenke penger i dag, ikke mer i morgen.

 

Denne saken virker å være for stor for NFFs diverse instanser og utvalg. Jeg tviler på at andre domstoler og ville spekulert i verdi når det ikke finnes markedsmekanismer og vise til, f.eks ved oppkjøp av selskaper og andre verdipapirer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg venter på avgjørelsen hos sanksjonsutvalget, men mine første tanker er at både NFF og TV2 består av folk med under gjennomsnittlig vurderingsevne, rasjonalitet og verdensbilde. Men det tenkte jeg før alt det her begynte også da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om kostnaden på dette er 2,5 mill i ekstrakostnader på Stb er klubben teknisk konkurs. Herlig. Da skal vi begynne å samle inn penger til rasshølene i NFF og Nancy. Det blir stas.

 

Heldigvis har det vært en del sterke meninger på forumet her om at Nancy og de islandske klubbene fortjente mer penger. Jeg regner med at disse står først i køen for å bidra tungt til å dekke Nancy&co sine "tap" i denne saken.

 

Faen.

 

Skutle, Hoftun og resten av fuckings RvBK kan kose seg med skadefryden sin.

 

Nå nå, så dramatisk er det ikke. For all del, nemndas innstilling må tas alvorlig, men den vil ikke sparke beina vekk under klubben.

 

Ikke er vi dømt enda, vi får først avvente hva doms- og sanksjonsutvalget lander på til slutt. Hvilken sum Nancy eventuelt skal ha en gang i fremtiden dersom klubben blir kjent skyldig vet vi ikke. Den er uansett lavere enn 2,5 mill. De har alt fått 500 k, og prisen for Veigar (og Veigar alene) var lavere enn 5 mill. Og videre går jeg ut i fra at siste ord i denne saken ikke er sagt på en god stund. Eventuelle bøter og erstatninger skal altså ikke betales før langt inn i neste sesong. Dette kan altså tas høyde for i neste års budsjett = en spiller mindre i stallen (f.eks).

 

Men lander vi på en fellende dom her håper jeg de ansvarlige har ryggrad nok til å ta dette selv. Det vil føles temmelig surt å ha spytta inn tusenlapper i støtte til klubben bare for at det skal forsvinne ut i en stor bot. Var ikke det jeg ønsket å bruke pengene mine på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det stinker forutintatthet av hele denne redegjørelsen. Derfor har jeg heller ingen illusjoner om en fair behandling i selve doms og sanksjonsnemda. Det beste vi kan håpe på er en lemping av bøtene. Bøter som vel best kan sammenlignes med kraven fremsatt i saken mot French og Moland. Men selv det er tvilsomt - og på toppen av det kommer det kjapt et krav fra Nancy som man må finne en minnelig løsning på. Det er dyrt å være fattig.

 

Dessverre vil nok også Loes beslutning om å tre til siden også tolkes som en innrømmelse av skyld - men jeg skjønner ham forsåvidt også. Her får han smekken for en avtale han ganske sikkert ikke har vært innvolvert i utformingen av og belastningen for ham personlig blir stor. Samtidig er det slik at årsaken til at dette i det hele tatt har blitt en medisak skyldes Loes kandidatur til toppjobben i NFF.

 

Så hva er moralen? Gjør som vi i RBK vil, ellers så finner vi måter å straffe derer på?

Slik kan vi simpelthen ikke ha det! Jobb nummer en blir nå å få avsatt Hallén, da det er dette striden egentlig dreier seg om.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor fornuftig er det at Hallen er med i debattprogrammer dagen før saken skal behandles? Det var rimelig sterke forventninger blant debatantene om at NFF måtte handle dersom NFF skulle ha troverdighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Samtidig er det slik at årsaken til at dette i det hele tatt har blitt en medisak skyldes Loes kandidatur til toppjobben i NFF.

 

Så hva er moralen? Gjør som vi i RBK vil, ellers så finner vi måter å straffe derer på?

Slik kan vi simpelthen ikke ha det! Jobb nummer en blir nå å få avsatt Hallén, da det er dette striden egentlig dreier seg om.

 

@ringo

Hva er greia? Maktkamp i NFF, Loe vs. Hallén? Hallén er pro-RBK?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Samtidig er det slik at årsaken til at dette i det hele tatt har blitt en medisak skyldes Loes kandidatur til toppjobben i NFF.

 

Så hva er moralen? Gjør som vi i RBK vil, ellers så finner vi måter å straffe derer på?

Slik kan vi simpelthen ikke ha det! Jobb nummer en blir nå å få avsatt Hallén, da det er dette striden egentlig dreier seg om.

 

@ringo

Hva er greia? Maktkamp i NFF, Loe vs. Hallén? Hallén er pro-RBK?

Hepp,

 

Hallén er en svak president, Loe ville være langt vanskeliger å styre...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


DOMS- OG SANKSJONSUTVALG

 

Leder

Sven Olav Larsen, Mjøndalen IF - ikke på valg

Nestleder

Solveig Hagmann, Nymark IL - gjenvalg 4 år

Øyvind Skaara, Tjølling IF - gjenvalg 4 år

Medlemmer

Harald Andersen, SK Brann - ikke på valg

Terje Hansen, Innstrandens IL - gjenvalg 4 år

Vivian Nyheim Orset, Molde FK - ikke på valg

Terje Wist, Nessegutten SK - gjenvalg 4 år

 

Doms- og sanksjonsutvalget består av leder, 2 nestledere og fire medlemmer. Alle velges av forbundstinget for fire år. Utvalgets leder og nestledere skal være jurister.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1319743695[/url]' post='278918']

Hepp,

 

Hallén er en svak president, Loe ville være langt vanskeliger å styre...

 

@ringo

 

Vær så snill, du hinter ikke til konspirasjonsteorier nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...